Gå til innhold

Dagbok sunny2010 ned 37kg


Gjest sunny2010

Anbefalte innlegg

Gjest sunny2010

Heisann!

 

Litt om min slankehistorie..

Jeg har "slanket" meg så lenge jeg kan huske, men det er ekstremt få kg som har blitt slanket bort. Det jeg mener med dette er at jeg har brukt så mye tanker av livet mitt på å tenke på slanking, men ikke fått til. Har utrolig vanskelig for å gjennomføre vekttap over tid. Har tenkt mye på dette i det siste, i 15 av mine snart 30 år har jeg vært overvektig. Herlighet så mye tid jeg har brukt på å tenke meg slank, men lite gjennomføring. Tror muligens det er like tøft som det å faktisk slanke seg...det gir jo ingen resultater. Jeg har fra da jeg begynte å veie meg (tror ikke jeg rørte vekta før jeg var 22) veid fra 82 - 96.

 

Etter nyttår kom sjokket. Jeg veier nå den nette sum av 102 kg. Kan bare ikke tro at det er sant. Kan likevel ikke henge meg for mye opp i dette. Kanskje er dette det som faktisk kan være det store kicket for å klare å gjennomføre en livsstilsendring? For over 100....skal jeg ALDRI tilbake til igjen.

 

Jeg er ekspert på å lure meg selv. Mitt problem er at så lenge jeg er aktiv på nettet og har kontakt med andre...så klarer jeg å gjennomføre vektredusjon. I det jeg har noen kjipe dager...så takler jeg ikke å gå inn. Så går alt til h... Jeg har en ekstrem tankegang hvor jeg tenker slik" jaja, nå har jeg spist for mye usundt....da har jeg ødelagt alt og jeg kan bare fortsette å spise" Jeg VET jo at dette bare er tull. Min utfordring ligger derfor i å komme innom her og si at jeg har hatt en drittdag, men holder motet oppe likevel. For det VIL komme sprekker i 2010...mange mange..men denne gangen skal det være flere oppturer enn nedturer...det betyr at summen av de gjør at vi går ned i vekt.

 

Jeg har veiedag mandager. Erfaringsmessig har jeg funnet ut at det er det smarteste for meg. Har alltid hatt fredag før, fordi jeg ønsker liksom å ha noen dager på å redde helga på....snakk om å lure seg selv. Nå legger jeg heller litt press i helga.

 

Setter opp mine mål og delmål under. For meg er det likevel viktig at det er lov å justere disse etterhvert. Henger man seg for mye opp i dette, tror jeg ofte det kan være et større hinder enn motivasjon.

Har også lagt til noen premier som motivasjon. Den nest siste er litt pinlig...men det er faktisk noe som betyr mye psykologisk for meg. Er så lenge siden jeg har følt meg sexy og fin...vet mye av det ligger i hodet og kjæresten min synes jeg er det nå også. Likevel har jeg så lyst til å føle det selv...og det å kjøpe litt sexy undertøy vil bety utrolig mye for min del;)

 

Mine mål for 2010:

 

13 jan 102 kg

1 feb 98 kg --frisør med striping å det som tilhører

1 mars 94 kg -- weekendtur med kjæresten

5 april 91kg

3 mai 88 kg --jentekveld på byen

7juni 85 kg

5juli 82 kg --prøve alle klærne jeg har samlet på

2 aug 79kg

6 sept 77kg - nye klær

4 okt 74 kg

1 nov 72kg -- kjøpe sexy undertøy

24 des 70 kg ---JULAFTEN, SLANK OG SEXY!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunny2010

Denne uka har hittil gått veldig fint. Har en liten kickstart med shaker et par uker og begynte på mandag. I helga baker jeg ingers rugbrød, så da skal jeg spise det. Har også trent en del styrke og step på wii. Litt usikker på effekten på stepen på wii...men kjenner styrkeøvelsen VELDIG godt. Sliter litt med å komme opp på et ok nivå trimpoeng, hvor mye bør man ligge på?

 

Kjenner at jeg gruer meg til helga. Er så redd for å sprekke nå i begynnelsen...redd for å gi opp allerede nå. Tror nok likevel jeg er så bestemt at det skal gå bra. Skal være flink i helga, men kanskje unne meg et par glass vin. Vi får se....

 

 

Mål for denne uka;

- holde meg til shake, sund middag, kaffe, urtete, grønnsaker, barer

- drikke masse vann

- slutte å gå på vekten hver dag...huff har en stygg uvane for dette

 

Ha en super torsdag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Hei :D

 

 

Det meste av det du skriver er som jeg kunne skrevet det selv! The story of my life... Dessverre! Tror det er viktig at vi ikke skygger banen (på disse sidene) når det butter imot! Inn hit for å få inspirasjon, det er lurt. Skadebegrensning om ikke annet! 2009 ble ikke det store året for min del, men har vært aktiv her inn til tross for dette. Og det er nok grunnen til at jeg ikke er tilbake på tresifret! Ingen som slår handa av deg her inne fordi om du sliter! En fantastisk gjeng som støtter i gode og onde dager - det er iallefall min erfaring, og er veldig takknemlig for det! For motgang vil komme... igjen og igjen... Men her er vi, og vi har tenkt å la 2010 bli vårt år, ikke sant? :D

 

Vi gir jernet og satser! Jeg og vil være slank og sexy til nissen kommer :P

 

Velkommen og lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slank og sexy til jul høres veldig fristende ut :-) Jeg blir med! Hvis jeg i tillegg skulle klare å finne en kjæreste også iløpet av året, så hadde det vært veldig hyggelig :-) Men selvfølgelig, selvfølelsen er viktigst :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunny2010

tusen takk for kommentarer!

 

Tronderpi - ja tror egentlig dette er litt felles for oss slankere. Vi lurer oss selv så veldig, så flott at du fremdeles er her. Da måååå det jo bare gå bra i 2010. Er du fra Trondheim forresten? Jeg bor på heimdal selv:) Nettopp flyttet hit med familien.

 

Lisa - Dette er nok året for deg å finne en kjæreste ja. Tenk på hvor mye mer attraktiv du blir når du får bedre selvfølelse. Og da tenker jeg ikke på vekta. Snakket faktisk med en kompis av det. Selv om vi ikke merker det selv utad, blir vi nok litt mindre attraktive når vi har lavere selvtillitt. Det er bare å glede oss:)

Juhuuuuu

 

 

Tenk så godt det skal bli. Desember 2010 blir såå bra!

 

Tenkte å gjøre et tips jeg fikk for en stund siden. Hver dager skriver vi 3 postive ting denne dagen. Kan være hva som helst. Trenger ikke være noe med slanking å gjøre, men ting generelt. Vi kan også skrive ned en ting som ikke er så bra. Dette skal vi derimot forbedre i morgen.Ergo..vi gjør det om til en postiv ting:)

Er dere med?

 

Jeg starter

 

- kom meg opp tidlig og trente

- allerede drukket 5 glass vann

(får fylle resten på slutten av dagen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunny2010

status dag 4 av nytt og bedre liv i 2010.

 

Huff...hadde bare litt herbalife igjen da jeg startet på mandag, så i dag kjøpte jeg allevo kick start shake. Herlighet så mye bedre herbalife er...dessuten er jeg mye mer sulten.

 

Når det er sagt, synes å huske jeg sleit litt på dag 3 og4 før også, før sultbehovet forsvant. Jeg har i alle fall vært veldig flink, holdt meg fra 1200 til 1400 kcl hele uka.

 

Nå gjenstår bare den skumle helga, sitter å planlegger middag nå:D Hm....er egentlig litt sånn at jeg ønsker å kose meg i helgene. Ikke overdrevet, men kanskje et par glass vin og bittelitt snacks. Samtidig, så føles det så kjipt å gjøre det allerede nå. Har nettopp begynt liksom.

 

Jaja, vi får se hvordan det går i morgen. Forresten, er kjempefornøyd med effektiviteten av wii fit. Trodde liksom ikke det var så mye til trening, men styrkeøvelsene er jo fenomenale. I like! Nå er det snart natta.

 

3 bra ting:

- holdt meg til planen i hele dag

- drukket mye vann

- blitt veldig glad i urteteen til herbalife - et lite høydepunkt til

lunsj og kvelds

 

1 kjip ting som skal gjøres bedre i morgen:

- pizza til middag - tar alt for mange kcl til at det er verdt det, må konsentrere meg om sunnere og mer mettende middager

 

 

 

Ønsker veldig gjerne tips på middager som er nettopp det, litt sunne og mette. Kjekt siden jeg er en shaker ellers:) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunny2010

Tok en snikveiing og det var ikke akkurat såååå oppmuntrende etter 5 harde dager. Ned 300g siden mandag og nå kommer helga. Huff....sier noe om hvor skjerpet jeg må være de neste to dagene. Håper mensen som jeg fikk i går, har noe av skylda. Blir spennende på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i mye jeg også!

 

Mensen kan ha mye å si, jeg kan i blant legge på meg 1-2 kg i startdagene. men det er jo vann og ikke fett, og det forsvinner fort igjen.

 

Men når det er sagt er jo ikke 300 gram så ille på 5 dager det heller. Lykke til gjennom helga! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunny2010

Denne uka går virkelig greit. Er litt stolt av meg selv....har kjørt et VELDIG hardt regime og vet at jeg må sette en grense for hvor lenge jeg kan holde på med det. Jeg må ha litt kos og litt mildere grenser etterhvet for å holde meg nede i vekt over tid. Men AKKURAT nå...må jeg bare få bort de 5 - 8 dustete kiloene som jeg har tenkt å glemme fortere enn svint.

 

Jeg stod å så meg i speilet i går og tenkte...åååååååå jeg vil ha denne overvekten i morgen..kan det ikke bare skje suuuuperfort???? Men så klarte jeg heldigvis å snu om tankegangen...jaja, nå har jeg levd med en overvektig kropp i 15 år, da kan jeg jaggu klare å vente et lite halvår - år til. Det er jo INGENTING!

 

I går kom jeg også på noe annet. Noe som jeg må være forberedt på.

Altså, hver gang jeg går ned noen kg i vekt (5-10) så synes det visst veldig godt på meg. ALLE kommenterer det. Det er jo bare så koselig. MEN for min del så er nesten dette mer en hindring enn en motivasjon. Jeg blir så glad at når jeg hører det nok ganger, så sprekker jeg ofte! Hvor dustete er ikke det da?? Om det er for at jeg må unne meg noe fordi jeg har vært så flink eller at jeg der og da liksom er fornøyd, det vet jeg ikke. Jeg VET jo at jeg ikke er fornøyd før jeg har en normalvektig BMI...må være noe psykologik tull som tuller med hodet mitt altså...

Så...når den tid kommer, så må jeg ha en liten plan, noen tips??

 

klem fra meg og en super lørdag til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunny2010
Kjenner meg igjen i mye jeg også!

 

Mensen kan ha mye å si' date=' jeg kan i blant legge på meg 1-2 kg i startdagene. men det er jo vann og ikke fett, og det forsvinner fort igjen.

 

Men når det er sagt er jo ikke 300 gram så ille på 5 dager det heller. Lykke til gjennom helga! :D[/quote']

 

Takk for det Nique. Vi får satse på det.

Holdningen denne livvsstilsendringen skal være. ALL NEDGANG ER PÅ VEI MOT MÅLET. Det går jo tross alt nedover;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunny2010

Hurra, vekta viste 100 blanke! Ned 2 kg på en uke, æ like!

Forresten, trodde aldri jeg skulle juble for 100 men, pytt pytt! Hehe...

 

 

11.01 - 102kg

18.01 - 100kg

 

Bare så dere vet det, det var siste gang dere hørte 3 sifret fra meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...