Gå til innhold

Termin September


Gjest SkinnyMinnie

Anbefalte innlegg

Gjest SkinnyMinnie

Ja det er jo vanlig det, at ikke hjertet er igang når man er under 6 uker på vei. Da er alt som det skal da. Har lyst til å kunne vente til 18 ukers kontrollen nå jeg og, men merker at jeg fortsatt blør en del.. kjedelig! Legen sa at dersom jeg fortsatte å blø burde jeg komme inn på ny kontroll om en ukes tid. Jeg bare håper jeg slutter å blø snart, og kan slå meg til ro med at alt er som det skal. :)

Jeg hadde en ørliten følelse av at det kunne være tvillinger, men det ble iallefall avkreftet på UL, bare en der. Hehe, og det er bra da! Tenk å få tvillinger nå, med en så liten en som vi har i tillegg da. Hehe..

Nå skal jeg straks levere lillegutt i barnehagen. Det er trening det ass, veldig tungt å trille gjennom tung snø, så det blir min trening for dagen. Hehe.. ca 1 time trilling i snø. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg mistet første gang og var på 4 ultralyder på ullevåll før det var dødt. Og har så dårlige minner fra det, så jeg ville ikke opp dit flere ganger enn nødvendig.

 

Hehe, er også litt redd for 2, men såg bare 1 på UL vi også. Det hadde vært kriiise!... Måtte hatt trillingvogn OG tvillingvogn da.

 

Blødde du lenge/mye med første mann også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkinnyMinnie

Ja da kan jeg tenke meg det ikke er så hyggelig å dra opp dit mer enn nødvendig. De fleste har jo en normal graviditet, og det er derfor man ikke har flere rutineultralyder enn den i uke 18. Så da er det lurt å bare slå seg til ro med at alt er bra for dere iallefall. :) Hvordan oppdaget du at du mistet? Blødde du?

 

Jeg blødde i en ukes tid med førstemann også. Men de blødningene var veldig små og bare litt brunt og rødt. Denne gangen har jeg mye kraftigere blødninger med klumper i til og med. Er mye verre idag enn det var igår da jeg var på UL. Begynner å få en dårlig følelse rundt graviditeten nå. Har litt vondt i magen og i rygg også, så føler jeg har symptomene på en spontanabort nå. Prøver å slå meg til ro med at det ikke er noe jeg kan gjøre og at jeg bare må vente og se. Så får jeg ringe legen til uka og få ny UL da. Så får vi bare se... Veeeeldig kjedelig! Selv om dette var uplanlagt ble jeg raskt forberedt på at lillemann skulle få et søsken. Men kan jo være han får det også. Har lest litt rundt på nett, og det finnes folk som blør slik jeg gjør og som har en normal graviditet. Satser på det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er mange som blør og alt er normalt, er og mange som mister en tvilling tidlig i svangerskapet.

 

Jeg blødde litt av og på, hadde flere ultralyder der de mente alt såg bra ut men at jeg kanskje ikke var komt så langt som jeg trodde. Legen sa at 1 av 5 av de som fullfører svangerskapet opplever blødninger, og at han mente det her kom til og gå kjempebra. Jeg klarte og få fastlegen min til og henvise meg en gang til, to dager etterpå. og da var det dødt, måtte inn til utskrapning. jeg hadde ingen symptomer overhode på at jeg var gravid den gangen..uten uteblitt mens.

 

Håper det går bra og at du får gode nyheter på UL. Man begynner fort og glede seg selv om det ikke er planlagt... Sambo gleder seg faktisk også nå, selv om han var litt negativ i begynnelsen. I går tok han på magen flere ganger, selv om det absolutt ikke er noe og ta på enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkinnyMinnie

Nå ser det ut som jeg aborterte. Var på do, og kjente en klump kom ut samt en del blod. Merker at kroppen har blitt "tom". Utrolig kjedelig! Skal på den ULen til uka, så får vi bekreftet det på ordentlig, men er veldig sikker jeg nå altså. Har ikke merket så mange symptomer på graviditet denne gangen jeg heller, slik som du heller ikke gjorde da du mistet. Bare vært veldig trøtt, noe jeg ofte er ellers også. Er nok en mening med det som skjer, så vi skal nok komme oss videre med et positivt syn på ting om ikke så lenge. Men dette vekker såklart en sorgreaksjon hos oss.

 

Så jeg må nesten si takk for meg. Og lykke til med graviditeten din Synna. Det går helt sikkert kjempebra. :) Får håpe du får noen andre GreteRoede-kompanjonger etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit og lese SmalaSussi! Og abortere er fryktelig trist, selv om det er tidlig gleder man seg jo veldig.

 

Godt du har minsten og trøste deg med, jeg tror det vil hjelpe meg veldig denne gang om det ikke skulle gå veien...

 

Lykke til på ul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...