Gå til innhold

♥ (¯`°•.¸ Hei hei alle sammen ¸.•°´¯) ♥


Gjest wishfull

Anbefalte innlegg

Gjest wishfull

Ja, da har endelig jeg også innsett at jeg må ned i vekt, og at det må gjøres på en ordentelig måte.

Litt om meg; 25 år, 175 høy og 130 tung... Eergo, jeg har litt og jobbe med... hehe.. Jeg trur trivsesvekten min ville vært 75kg.. Så jeg skal ned MYE... Et helt menneske faktisk..

Ellers er jeg ganske nøgd med meg selv, har det bra. Og har aldri prøvd og slanke meg...

Men Bare et ting mangler i livet mitt, og det er barn.. Vi har prøvd og få barn i 2år, uten og lykkes.. Så da tenkte jeg med meg selv, at jeg må slanke meg.. Så jeg i det minste har utelukket at det er grunnen til barnløshet liksom.

 

Vi får se nå da. Startet på Kurs om Tirsdagen, syntes så langt dette går strålende.. ikke vanskelig og følge.. Sitter her, støl og stiv etter trening de siste dagene.. Men tenker og komme meg opp på sykkelen i dag også..

 

Om det er noen der ute som er ca i min situasjon, og på ca min vekt kunne vi kansje fulgt hverandre litt nærmere? Hadde vært hyggelig og bli kjent med andre som vet hva en går igjennom=)

Ta kontakt da vel... Du må gjerne bo i nærheten av Oslo, kanskje vi kan møtes også.. Selv bor jeg i Nittedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runegutt

Velkommen i klubben. jeg er ny jeg og, startet på kurs onsdag og kan i skrivende stund se tilbake på 4 dager med riktig mat og trim. Helt herlig!! jeg skal, som deg gå ned ca 50 kg. men der stopper likheten... jeg er 45, mann, 150,2 kg og har satt trivselvekt til 99kg. Det virker enormt å skulle kvitte seg med 1/3 del av kroppen sin, men jeg er født opptimist og er sikker på at det går bra. Har satt 1 år som tidspunk på å nå målet mitt.

 

Ellers vil jeg ønske deg alt godt og lykke til med slankingen. Vi snakkes sikkert her på siden, siden. runegutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wishfull

Heia, så koslig at du tar kontakt.

Her går også alt veldig greit må jeg si.. Jeg var veldig uheldig i forhold til julebord i år, som fallt på gårsdagen. Men hadde bestemt meg for lenge siden at jeg skulle spise og drikke det jeg ville.. Og det gjorde jeg. Men i dag er jeg tilbake på sporet igjen og skaffet meg 2 trim poeng.. hehe...

Jeg er veldig spent på hvor lang tid det vil ta meg og gå ned all denne vekten, men jeg tar tiden til hjelp, og stresser ikke.

Pappa gikk også på grete roede for en del år tilbake, han gikk ned 40kg på 16uker.. sykt.. Men han ble jo trenings narkoman han da.. hehe.. Men det er altså mulig... Desverre er det vist lettere for dere mannfolk og kvitte seg med kg, men sånn er det jo bare..

 

Vi har en ting til felles da; evig opptimister begge to.. hehe...

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Wishfull!

Her kommer en velkomsthilsen fra en "gammel traver". Jeg begynte denne prosessen for 1,5 år siden, men er ikke like flink hele tiden. Til nå har jeg gått ned 20 kg, men jeg har 30 kilo igjen. Akkurat nå virker det som om de er limt til kroppen, men jeg SKAL klare det! Jeg har lært meg tålmodighet og innsett at det tar den tiden det tar.

 

Vi har mye til felles. Vi hadde samme startvekt, jeg er omtrente like gammel som deg (26) og bor i Oslo. Jeg prøver ikke å få barn, men muligheten for å kunne få barn om ikke så mange år er en av motivasjonene mine for å gå ned i vekt.

 

Hjertelig lykke til med oppstarten i alle fall. Håper du får en knallstart :)

Og så håper jeg du lar oss følge deg videre her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[

 

Om det er noen der ute som er ca i min situasjon, og på ca min vekt kunne vi kansje fulgt hverandre litt nærmere? Hadde vært hyggelig og bli kjent med andre som vet hva en går igjennom=)

Ta kontakt da vel... Du må gjerne bo i nærheten av Oslo, kanskje vi kan møtes også.. Selv bor jeg i Nittedal.

 

heisann og velkommen i gamet :)

 

min motivasjon er rimelig lik din! og eg var 133,8 da eg startet. no e eg 116. startet i august -09. er snart 30. har fått beskjed om at for hvert kilo eg går ned øker sjansene mine til å bli gravid. har prøvd i noen år flere en deg, men vi er litt i samme båt hvertfall :)

ønsker deg masse lykketell, og satser på at det går fint!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wishfull

Hyggelig at dere tar kontakt.

 

gopia; Holdt på å si det var koslig at det var flere i min situasjon her inne.. Men det er det jo absolutt ikke. Ikke noe kult og være overvektig, og ikke kult og være barnløs. Regner med dere er utredet og greier? Jeg er helt frisk til tross for vekt, og teknisk sett skulle jeg kunne bli gravid. Men nei.. Ikke får jeg IVF offentlig heller pga bmi.. så da er det bare jobbejobbe.. jeg skal ned!!!!

 

tonesen: Syntes du er flink jeg! Og bare vent, de siste kg raser av... Jeg også får bare ta tiden til hjelp, og håper jeg klarer og forholde meg motivert.. Men at man ikke er like flink hele tiden, skjønner jeg. Man holder jo på over ganske så lang tid da..

 

 

Vi skal klare dette! Nå skal jeg straks hoppe på min nyinnkjøpte trim sykkel en halvtime.. hehe. I morgen skal jeg veie meg igjen, første gang etter kursstart.. SPENNENDE... Men trur ikke jeg har gått ned mye, var jo på julebord på Lørdag.. hehe

 

Hvordan får dere forresten til og lage sånn strek med info eller sitat helt nederst?? skjønner ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

gopia; Holdt på å si det var koslig at det var flere i min situasjon her inne.. Men det er det jo absolutt ikke. Ikke noe kult og være overvektig' date=' og ikke kult og være barnløs. Regner med dere er utredet og greier? Jeg er helt frisk til tross for vekt, og teknisk sett skulle jeg kunne bli gravid. Men nei.. Ikke får jeg IVF offentlig heller pga bmi.. så da er det bare jobbejobbe.. jeg skal ned!!!!

 

Hvordan får dere forresten til og lage sånn strek med info eller sitat helt nederst?? skjønner ikke...[/quote']

 

vi er utredet ja for noen år siden, og feilen ligger hos meg :) pga pcos... så ivf er helt utelukket pga kiloene foreløpig. tenker eg skal kontakte legen igjen når eg e ca 100 kg. da bør det begynne å nærme seg noe da!!!!

 

du går inn på diskusjontittelen til venstre her, klikker på den, går inn der det står endre signatur, og skriver det du vil skrive der :)

 

gleder meg til å følge med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gifteklar23
Ja' date=' da har endelig jeg også innsett at jeg må ned i vekt, og at det må gjøres på en ordentelig måte.

Litt om meg; 25 år, 175 høy og 130 tung... Eergo, jeg har litt og jobbe med... hehe.. Jeg trur trivsesvekten min ville vært 75kg.. Så jeg skal ned MYE... Et helt menneske faktisk..

Ellers er jeg ganske nøgd med meg selv, har det bra. Og har aldri prøvd og slanke meg...

Men Bare et ting mangler i livet mitt, og det er barn.. Vi har prøvd og få barn i 2år, uten og lykkes.. Så da tenkte jeg med meg selv, at jeg må slanke meg.. Så jeg i det minste har utelukket at det er grunnen til barnløshet liksom.

 

Vi får se nå da. Startet på Kurs om Tirsdagen, syntes så langt dette går strålende.. ikke vanskelig og følge.. Sitter her, støl og stiv etter trening de siste dagene.. Men tenker og komme meg opp på sykkelen i dag også..

 

Om det er noen der ute som er ca i min situasjon, og på ca min vekt kunne vi kansje fulgt hverandre litt nærmere? Hadde vært hyggelig og bli kjent med andre som vet hva en går igjennom=)

Ta kontakt da vel... Du må gjerne bo i nærheten av Oslo, kanskje vi kan møtes også.. Selv bor jeg i Nittedal.[/quote']

 

 

Hei og velkommen hit

 

Kan vel si at vi er i omtrent lik situasjon.. Jeg er 24 år, 173 høy og startvekten min i oktober var på 142,5. Siste offisielle veiing var for en uke siden, da var jeg 136,6. Gikk oppen del i jula og tiden før det :S Men nå skal det av igjen, og mange kilo til :)

Trivselsvekten min er 75 kg.

 

Har flere gode grunner til å gå ned. Ikke minst at jeg står brud til sommeren, og jeg og min samboer har prøvd å¨få barn i over 1,5år. Alt er bra med meg ihvertfall, han har barn fra før så regner med at det ikke er han det står på. Men min vekt! :)

 

Jeg bor i Drammen, ikke så langt unna Oslo det..

 

Blir spennende å følge deg videre, jeg kjenner at jeg må få rumpa mi på trening igjen, har konsentrert meg om å få inn riktige spisevaner etter julen..så har ikke kommet igang med trening enda! Men en dag er jeg igang igjen :)

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så ut som en tråd jeg "trivdes" i!

 

Er litt gammel traver, med start og gitt opp, ny start og gitt opp igjen.. og... ja... muligheten for at det er fler enn meg som har holdt på sånn er vel deR! =)

 

Startet på 139 kg i Februar 08 :) gikk ned 12,5 før det sklei rett ut og ja.... gikk opp 4 igjen til.... jeg startet IGJEN i fjor sommer... så sklei det ut grunnet flytting og veldig mye som skjedde i livet mitt.... så... var jeg her igjen da! hehe

 

04.01.10 stoppet vekten på 129 kg!

 

(er 26 år, og 173 cm høy)

 

Tar til meg at jeg hvertfall er 10 kg lettere enn utgangpunktet da! =)

 

Har samboer, og vi prøver ikke få barn for øyeblikket, men jeg har slutta på p-pilla for å "forberede" til vi skal prøve... den må vel ut av kropp og sjel å sånn førsT :) Og jeg er veldig redd for at vekta mi skal spille inn for om vi klarer å få barn, og jeg som fortsatt da som motivasjon om å gå ned så mye som mulig før svangerskap (som forhåpentligvis blir noe av)... Kommer også til å følge GR under svangerskap, kommer ikke til å "ta av" som mange tillater seg å gjøre...

 

Går ikke kurs, og er ikke veldig flink til å følge heeeelt slavisk... tar meg litt friheter for å kunne tilpasse dette til livet mitt.. ellers så mister jeg motivasjonen allerede der :) Man må kunne leve, selv om det så tar lenger tid =)

 

Spiser i utgangpunktet 2150 kcal pr dag, og samler opp til godis på helga...

 

I dag har jeg gått med pulsklokke i hele dag for å sjekke hva som faktisk er forbruket mitt (uten trim) og siden 07:15 i dag tidlig har jeg brukt 2517 kcal.... har da 14 timer igjen av døgnet som også kroppen min skal leve, så er litt spent på dette... I følge GR skal mitt forbruk være 2912 kcal...... (uten trim)

 

Kanskje jeg rett og slett skal spise mer??

 

Første ukes veiing viste vekta 126,8, altså 2,2 kg ned første uke... deretter har det ikke skjedd stort... så derfor lurer jeg litt på om jeg bør øke inntaket litt.... har erfart tidligere at ting stilner fullstendig med for lite mat....

 

 

Trivselsvekt vil trolig være ca 85-90 kg, antydet av min lege :) Jeg er kraftig bygd benmessig i tillegg til polstring, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wishfull

Gopia;

jeg er også utredet, med mistanke om pcos. Jeg har heldigvis ikke det, men manglende eggløsning. Og uten det, blir det ikke noe bebbis heller desverre.. Ellers er alt bra med meg... Ikke lenge til du når 100 kg da... Du nærmer deg.. syntes du er flink jeg.

Tusen takk for hjelpen, er ikke helt data flink alltid.. hehe

 

Gifteklar; Hei, hei, så koslig at du tar kontak! Er godt og ha flere og prate med =)

Spennende at du skal stå brud da! Jeg håper at min kjære skal fri snart.. *sukk* han er litt treg.. vi har vært sammen i 4 år nå, så mener det begynner og bli på tide nuh.. hehe Ikke bare vet du hva det er og skulle slanke deg, men du vet hva det vil si og være ufrivillig barnløs i tillegg.. Ikke noe god følse. Det blir jo en bestettelse nærmest. Men bare vent, det blir vår tur og skal du se!

Du er fra Drammen ja=) Jeg er i utganspunktet fra Bærum :D det er ikke langt..

 

Bollae; Syntes du er flink jeg, som ikke gir opp!!! Og som du sier, du er jo lettere enn utgangspunktet! Det er jo supert da! Vi er like gamle og høye nesten=) Jeg blir 26 i Mars og er 175.. hehe

Blir jo kjempe spennende og begynne og prøve, du trenger ikke være bekymret. Det og være overvektig er ikke ensbetydene med barnløshet... Langt i fra... Bare tenk på alle store afrikanske kvinner som popper ut den ene ungen etter den andre=)

Jeg har aldri slanket meg jeg da, så jeg MÅ gå på kurs.. Trur ikke jeg hadde klart meg uten jeg..

Pulsklokke høres litt morro ut, lurer på om jeg kanskje må skaffe meg en sånn..

Vet ikke om du bør spise mer jeg, har liksom ikke grunnlaget enda for og kunne vurdere det.. hehe

 

Kjempe spennende og "bli kjent" med dere damer!

Jeg har vært på 1. veing i dag, og første uken på tross av julebord, har tatt av meg 1.8kg,,, så er suuuuper nøgd. Jeg ble også flyttet fra meny 2 til meny 3... så det blir sikkert bra..

 

Preikes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er sant, har ei venninne som har klemt ut to stk, og ho er ingen liten jente! =) Så det er håp, men leger å sånn skal jo alltid påpeke at det kan være et problem, og da kan man bli litt pesimistisk... men for min egen del så ønsker jeg også å gå ned mest mulig og helst ikke opp så mye under et eventuelt svangerskap =)

 

Ellers så endte dagen min på 4900 kcal på et døgn..... så tror jeg skal prøve meny fem litt for å se om det løsner litt igjen =) Også må jeg bli flinkere med vann VANN VANN VANN!! Prøver å få i meg 2-3 liter pr dag, men klarer ofte ikke mer enn 1-1,5.. men det kommer seg! =)

 

 

Synes denne var en fin tråd, og håper det kommer til å være litt liv i denne =) da det er mange "like" her =)

 

 

Så supert at du har gått ned 1,8kg!! det er jo knall! Det er snakk om nesten 4 melange pakker det! Det er MYE! =) Gratulerer så mye med NED kg! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wishfull

Ja, det er litt urettferdig.. Har mange venninner som bare popper ut unger.. hehe..

Leger har også vært min store skrekk hele veien i fht og bli gravid.. Men, jeg tenker det er sånn det er.. Så får jeg prøve og ikke bry meg om det. + at om jeg kan vise til at jeg er under vektreduksjon, så kanskje de ser blidere på deg.. hehe

 

Jeg har i hvertfall planer om og holde liv i tråden.. hehe.. Jeg liker og prate.. masse.. om alt mulig i grunnen...

 

Ja, er kjempe nøgd med 1.8 altså... Jeg håper jo seff på at det skal vedvare, men har ganske realistiske forventninger om at det kan stagnere også... Men at det var så mye smør viste jeg ikke=) coooool...

 

Ha en fin kveld videre, nå skal jeg snart legge meg.. Bare se ferdig Glee.. mye fin musikk=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wishfull

hehe.. glemte og kommentere det med økning av kalorier.. Om du føler det er riktig og gå på en annen meny så stemmer sikkert det.. taper neppe på og prøve vil jeg tru=)

Jeg har ikke kjangs til og drikke så mye jeg.. Men det sa kursledern min, at man heller skulle lytte til kroppen om hva man trenger.. Men målet mitt er MINST 1l om dagen. og det klarer jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det liv!! (*høre etter rai-rai'ene til jentene på tråden her*) =)

 

Veide meg i går, og da viste vekten nedover gitt, det var morro =)

 

Startvekt til nyttår var 129 kg, nå viser den 125,8 kg =) -3,2 kg her!

 

Hvordan går det med dere?!?! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gifteklar23

 

 

Gifteklar; Hei' date=' hei, så koslig at du tar kontak! Er godt og ha flere og prate med =)

Spennende at du skal stå brud da! Jeg håper at min kjære skal fri snart.. *sukk* han er litt treg.. vi har vært sammen i 4 år nå, så mener det begynner og bli på tide nuh.. hehe Ikke bare vet du hva det er og skulle slanke deg, men du vet hva det vil si og være ufrivillig barnløs i tillegg.. Ikke noe god følse. Det blir jo en bestettelse nærmest. Men bare vent, det blir vår tur og skal du se!

Du er fra Drammen ja=) Jeg er i utganspunktet fra Bærum :( det er ikke langt..

 

 

[/quote']

 

Alltid godt å vite at det finnes fler i samme situasjon!

Får håpe at din kjære snart får ut finger`n å frir da, spennende å planlegge bryllup ;)

Nei er ingen god følelse å være ufrivillig barnløs, så håper at en del kiloer ned skal hjelpe på det.. Vårt største ønske er å få et barn sammen, så håper vi får ønsket vårt oppfylt.

En dag blir det nok baby på deg og meg og andre her inne som også ønsker barn.

Gratulerer med 1,8kg ned :D

Var på kurs sist tirsdag, da hadde jeg 3,9kg ned, og er ganske fornøyd. Klarte å gå ned alt jeg gikk opp i jula +litt til!!

Bærum er ikke langt unna nei... Er opprinnelig fra Vestfold jeg, men har bosatt meg i Drammen.

Ønsker deg en fin uke og lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wishfull
Her blir det liv!! (*høre etter rai-rai'ene til jentene på tråden her*) =)

 

Veide meg i går' date=' og da viste vekten nedover gitt, det var morro =)

 

Startvekt til nyttår var 129 kg, nå viser den 125,8 kg =) -3,2 kg her!

 

Hvordan går det med dere?!?! =)[/quote']

 

 

RAI-RAI

3.2 er kjeeempe bra!!! Gratulerer!

Jeg skal på veiing i morgen.. Er kjempe spent!!!

Ellers er alt bra.. Kjenner det var litt tøfft og være på hyttetur i helgen uten og spise mye digg eller drikke rødvin.. Rødvinen var vel kanskje egentlig værst.. hehe Men det gikk ganske greit.

Håper alt er bra med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wishfull
Alltid godt å vite at det finnes fler i samme situasjon!

Får håpe at din kjære snart får ut finger`n å frir da' date=' spennende å planlegge bryllup ;)

Nei er ingen god følelse å være ufrivillig barnløs, så håper at en del kiloer ned skal hjelpe på det.. Vårt største ønske er å få et barn sammen, så håper vi får ønsket vårt oppfylt.

En dag blir det nok baby på deg og meg og andre her inne som også ønsker barn.

Gratulerer med 1,8kg ned :(

Var på kurs sist tirsdag, da hadde jeg 3,9kg ned, og er ganske fornøyd. Klarte å gå ned alt jeg gikk opp i jula +litt til!!

Bærum er ikke langt unna nei... Er opprinnelig fra Vestfold jeg, men har bosatt meg i Drammen.

Ønsker deg en fin uke og lykke til :D[/quote']

 

Ja, en kan jo håpe.. Trur ikke det er såå langt unna i tid heller.. Men jeg venter toldmodig jeg.. *kremt* Han får noen saftige påminnelser på jobben han har og gjøre i ny og ned... hehe

Ja, vi får være flinke til og miste vekt, så blir det nok bebbis på oss til slutt skal du se=)

Takk for det=) Er kjempe nøgd.. Og veldig spent for morgen dagen.. Veiing.. Gikk jo fra meny 2 til 3 + hytte tur i helge.. Så kjenner litt på at jeg er veldig spent på om jeg har gått ned noe mer altså... Hadde du gått ned 3.9 på en uke? eller tilsammen??? hehe...

Greit i Drammen da.. Blitt fint der nå...

Lykke til og god uke du også=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gifteklar23
Ja' date=' en kan jo håpe.. Trur ikke det er såå langt unna i tid heller.. Men jeg venter toldmodig jeg.. *kremt* Han får noen saftige påminnelser på jobben han har og gjøre i ny og ned... hehe

Ja, vi får være flinke til og miste vekt, så blir det nok bebbis på oss til slutt skal du se=)

Takk for det=) Er kjempe nøgd.. Og veldig spent for morgen dagen.. Veiing.. Gikk jo fra meny 2 til 3 + hytte tur i helge.. Så kjenner litt på at jeg er veldig spent på om jeg har gått ned noe mer altså... Hadde du gått ned 3.9 på en uke? eller tilsammen??? hehe...

Greit i Drammen da.. Blitt fint der nå...

Lykke til og god uke du også=)[/quote']

 

 

Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves :)

Du klarte fint endringene og å gå ned, kjempeflink er du!! =)

Jeg hadde gått ned 3,9kg på en uke .. rekord for min del :)

Tilsammen siden oppstart i slutten av oktober har jeg gått ned 9,7kg (på kursvekta som er m klær og på kvelden)

Veide meg på morgenen idag, siden det ikke er kurs denne uka, og den viser totalt en nedgang på ca 12,5kg.

Gikk jo opp en del i julen, så noen kg har jeg gått ned 2 ganger :S

Så er igrunn fornøyd med resultatet hittil. Vil gjerne ned til minst 125 før påske.

Da er det bare å stå på så skal jeg klare det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wishfull

Da var ny vekt 126.2 og jeg har gått ned 4kg så langt.. Veldig nøgd.. Var på hotell tur denne uken med kaker og alt.. Spiste det jeg ville av all mat i to dager og gikk likevell ned 800gr... Veldig glad for det=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...