Gå til innhold

Ned 10 kg til sommeren?


Gjest rags

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er en jente på 24, som vil ned 10 kg til sommeren. Jeg har ikke turt å gå på vekten siden jul, så forhåpentligvis er det ikke mer en 10 kg jeg må ned. Vil nå 70 kg innen sommeren og er 1.79 høy. Samtidig har jeg som mål at til høsten skal jeg løpe Oslo halv maraton.

Begynte å løpe i dag og løp 7 km på 51:33 min, del målet er 7km på 40:00 min innen mars.

 

Nå trenger jeg bare motivasjon til å gå på vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på vekten i dag.

Hadde nesten mistet motivasjonen før jeg satte første fot oppå. Hvis jeg hadde kommet over 80,0 kg igjen hadde vektreduksjonen før jul vært helt lik som alle de andre gangen. raskt ned til 79,0 kg og raskt opp igjen.

 

Men tallet som lyste mot meg var 79,9 kg. Lykke! Motivasjonen kom strømmende tilbake. Nå skal jeg aldri mer over 80,0 kg.

 

Hadde gått opp 6,0 cm tilsammen også, men det strammer jeg inn fort. Håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. tusen takk. jeg var mye sprekere før. Men det er vel sånn det er, alt var mye bedre før. Av og til må jeg ta meg selv i å tenke at jeg vil ha den kroppen jeg hadde da jeg var 14, det er jo bare teit, den kroppen får i alle fall ikke jeg igjen, uten å brekke litt på litt hofter og bryst først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette0225

Hei! Tror jammen jeg henger meg på med deg, hvis det er greit :D 8-10kg, bryr meg ikke så veldig mye om vekta egentlig. Mer intressert i å se stram ut, med markerte muskler :)

 

Derfor jeg valgte å melde meg inn her var for tips ang maten, treningen er ingen problem for meg. Elixia er mitt andre hjem, er der hver dag. Ellers er jeg en jente på 19 år som jobber i posten, bare for å tjene penger før jeg skal i militæret i august.

 

Høyde og vekt: 1.70, 72kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HegeCarine

Jeg er en jente på 23, som aldri har trent noe særlig, men har holldt meg i form ved å drive med hest. Men jeg har fått noen ryggplager (som jeg prøver å finne årsaken til), så siden sommeren har jeg ikke holdt meg i så mye aktivitet. jeg er 173 høy og veier 65kg. Jeg trenger da endel motivasjon, for å kunne holde meg i form, på da en annen måte enn hest. Siden du er på min aldersgruppe, hadde det vært fint om vi kunne klart dette sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at noen henger seg på.

Hva er det du trener på Elixia da? Jeg har funnet et styrkeprogram på nett, må betale 25 kroner i uka, men er utrolig bra. Det er hun Jillian Michaels fra slankekrigen på TVNorge sin side. Det er lagt opp som sirkeltrening med fem bolker på tre øvelser i hver bolk, hvor minst en øvelse er kondisjonsrettet. Brenner ca. like mye som en joggetur på 6 km. Er veldig fornøyd. Prøver å gjøre det fire morgener i uken pluss løping.

 

Jeg startet super motivert forrige uke, men nå var det Åretur med instituttet, og da ble det tredagersfest og masse godteri. Så nå er formen på topp og jeg tror jeg dropper veiing denne uken. Men har lagt opp trening til tirsdag, onsdag, torsdag og lørdag. I tillegg har jeg og en venninne inngått godteløfte, så nå kan jeg ikke la meg friste.

 

Har du funnet treningsopplegg som passer ryggen din eller? Svømming og spinning må jo være veldig bra, for da får du lite belastning på rygg. I tillegg er det mange treningssentere som har saltimer spesielt for de med ryggproblemer.

Det her skal vi klare sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag inngikk jeg en kontrakt med min venninne. Så nå kan jeg ikke spise godteri eller søtsaker og kun drikke tre enheter alkohol på fest. Begge deler med visse unntak (påskeferie og festival). Hvis jeg ikke klarer det må jeg betale min venninne 200,-.

I tillegg må jeg gikk moren min en vinflaske per kg jeg ikke klarer å gå ned innen 14.juni hvis jeg ikke når -10 kg eller 70 kg.

 

Så nå er konkurranse instinktet tent. Kan ikke tape det her.

 

Tror jeg skal begynne med veiing på mandager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har jeg trent tirsdag onsdag fredag og lørdag. I går trente jeg styrke og løp. det var første gang jeg løp siden sist jeg skrev om løping, så hadde liten tro på stor fremgang kondisjons og tidsmessig. Så målet var at jeg skulle løpe på ca. 3 min mindre enn sist altså 50:00 min. Men til min store overraskelse løp jeg i går på 47:42 det er 5 min og 40 sek bedre enn sist. Meget stolt. Kanskje ikke målet om 7 km på 40:00 min er så ille likevel.

Jeg var sliten da jeg gikk av mølla, men ikke utslitt.

 

I morgen er den store veie dagen. Gruer meg litt, håper jeg hvertfall ikke er gått over 80,00 kg igjen. Har ikke store troen på vekt nedgang, men så lenge jeg ikke har gått opp er jeg fornøyd :(

 

Håper det går bra med dere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult tiltak med konkurranse ang godis da! Sånne ting er det eneste som funker på meg, når jeg skal kutte ut sjokolade!

 

Ellers hadde jeg også blitt supermotivert, dersom jeg hadde hatt en deal med moren min, hun skulle søren meg ikke fått vin av meg hadde jeg tenkt:p

 

Wow, 47 minutter på tredemølla! Du er sprek altså, selv jogga jeg 10 min på mølla igår og er superstolt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg veide meg på mandag veide jeg 80,3 kg :P var ikke akkurat det jeg håpte på.

 

Har vært super flink hele denne uken, bedriftspresentasjoner på skolen hele uken med brus el. øl og drikke hver dag. Men jeg har stått i mot og drukket vann. Hun venninnen min skal absolutt ikke få de 200,- sine.

 

Siden jeg har vært så flink bestemte jeg meg for å veie meg i dag også, da viste vekten 79,6 kg. Jeei. Det er 700 gram på fem dager :P Jeg målte meg også over alt og til sammen har jeg gått opp 6 cm siden siste jeg målte meg (da veide jeg 79,9 kg) skjønner ikke helt det. Tror jeg må bli flinkere til å trene mer kondisjon.

 

Skal trene nå straks, også må jeg prøve å få trent en gang i morgen også. Skal på ekskursjon fra i morgen til onsdag morgen så da blir det lite trening neste uke.

 

Håper dere andre klarer dere bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk opp på vekta og da den viste 69 kilo innså jeg at fettet som har lagt seg de siste månedene ikke bare er innbilning. Er 19 år og 165 cm høy, og vil ned omtrent 10 kg til sommeren slik at jeg kan føle meg mer komfortabel i sommerklærne.

Er en del syk, så det har ikke blitt veldig mye trening, og angst gjør det vanskelig å dra på treningssentre, så jeg skal derfor gå til innkjøp av trimsykkel til uka, og starter med å spise sunnere fra i dag av.

 

Jeg vil føle meg bedre med meg selv!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tror jeg skal begynne med veiing på mandager.

 

 

Hvis du drikker bør du vente en halv uke før du måler vekten, da alkoholen påvirker resultatet. Selv har jeg lagt veiing til torsdager :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det visste jeg ikke. Er det uansett om du tar deg ett glass vin eller fem? Er det ikke sånn at alt unner tre enheter er greit? Tusen takk for tilbakemelding ;)

 

 

Forresten så løp jeg igjen i går og satte ny rekord :) 45:26. Det er snakk om under ett minutts forbedring fra sist gang. Hvis jeg skal nå målet tror jeg at jeg må prøve å løpe mer enn en gang i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk opp på vekta og da den viste 69 kilo innså jeg at fettet som har lagt seg de siste månedene ikke bare er innbilning. Er 19 år og 165 cm høy' date=' og vil ned omtrent 10 kg til sommeren slik at jeg kan føle meg mer komfortabel i sommerklærne.

Er en del syk, så det har ikke blitt veldig mye trening, og angst gjør det vanskelig å dra på treningssentre, så jeg skal derfor gå til innkjøp av trimsykkel til uka, og starter med å spise sunnere fra i dag av.

 

Jeg vil føle meg bedre med meg selv!:)[/quote']

 

 

Har du fått kjøpt deg trimsykkel enda?

Startet uken med å veie meg 79,6 kg samme som forrige uke ;) men så målte jeg meg og da hadde jeg gått ned 8 cm siden forrige gang, nå er jeg 504 cm tilsammen.

 

Har trent styrke mandag og tirsdag, i dag skal jeg løpe, så er det styrke torsdag og fredag, pluss løp fredag og lørdag. Håper jeg klarer å holde det slik en stund fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått kjøpt deg trimsykkel enda?

Startet uken med å veie meg 79' date='6 kg samme som forrige uke :o men så målte jeg meg og da hadde jeg gått ned 8 cm siden forrige gang, nå er jeg 504 cm tilsammen.

 

Har trent styrke mandag og tirsdag, i dag skal jeg løpe, så er det styrke torsdag og fredag, pluss løp fredag og lørdag. Håper jeg klarer å holde det slik en stund fremover.[/quote']

 

Ja, det har jeg:) Har hatt veiedag i dag og da hadde jeg gått ned 1,2 kg og 2,8 cm, så jeg føler kanskje at jeg har målt litt feil forrige gang eller noe. (Er midjen på det tynneste, rett under ribbenet?) Ellers skyldes vektnedgangen mest at jeg har vært syk og sjelden har klart å spise verken lunjs eller frokost tenker jeg:( Men nå er det tilbake til gode vaner igjen, og trim på sykkelen!

Du har jo gått ned i cm da, så synes ikke du skal tenke så mye på vekta. Kan jo være du har fått litt muskler også ettersom du trener styrke.

Vurderer å kjøpe meg manualer og slikt, sånn at jeg kan trene litt styrke her hjemme, men føler meg så amatør:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prinsesseslott

Jeg håper det er greit jeg henger meg på! Jeg la på meg en del i julen og mistet motivasjonen helt, men nå har jeg begynt å trene på sprek og blid og er i gang igjen!

Jeg er 19 år, 165 høy og veier rundt 63 kilo. Jeg er elendig på å motivere meg selv, så dette er jo supert! Jeg tror jeg bør ta veiing på mandager for å holde meg i skinnet i helgen. Hvis jeg først spiser snop er jeg grenseløs:P

På min profil der man fyller inn hva man har spist står det anbefalt 1600 kalorier daglig. Kan jeg spørre om hva dere gjør? Følger dere det? Er det bra og effektivt, eller bør jeg spise mindre for å nå målet i tide?

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det er greit jeg henger meg på! Jeg la på meg en del i julen og mistet motivasjonen helt' date=' men nå har jeg begynt å trene på sprek og blid og er i gang igjen!

Jeg er 19 år, 165 høy og veier rundt 63 kilo. Jeg er elendig på å motivere meg selv, så dette er jo supert! Jeg tror jeg bør ta veiing på mandager for å holde meg i skinnet i helgen. Hvis jeg først spiser snop er jeg grenseløs:P

På min profil der man fyller inn hva man har spist står det anbefalt 1600 kalorier daglig. Kan jeg spørre om hva dere gjør? Følger dere det? Er det bra og effektivt, eller bør jeg spise mindre for å nå målet i tide?

 

:-)[/quote']

 

Jeg har akkurat samme spesifikasjoner som deg jeg da, bare at jeg veier 4 kg mer:P

Jeg forsøker så godt jeg kan å følge kaloriinntaket på 1600 per dag, men dersom jeg spiser skikkelig sunt med masse grønnsaker og magert kjøtt som f.eks. kyllingfilet har jeg funnet ut at det kan være vanskelig å til og med komme opp i 1600 kcal. Men det er visstnok lurt å få i seg såppas for at kroppen skal fungere skikkelig og for at den ikke skal begynne å fortære musklene dine fordi den føler at du ikke gir den nok å gå på.

Dessuten er det jo lurere å ta sikte for å klare å holde den vekten du vil oppnå. Ikke forsøk å rase nedover til trivselsvekten din, for da er sjansen stor for at du raser opp igjen også rimelig fort. Gjør det om til en livsstil, og lev slik du kan se for deg at du kan klare å leve lenge fremover. Du gjør jo bare kroppen en tjeneste ved å legge om til en permanent sunnere livsstil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prinsesseslott
Jeg har akkurat samme spesifikasjoner som deg jeg da' date=' bare at jeg veier 4 kg mer:P

Jeg forsøker så godt jeg kan å følge kaloriinntaket på 1600 per dag, men dersom jeg spiser skikkelig sunt med masse grønnsaker og magert kjøtt som f.eks. kyllingfilet har jeg funnet ut at det kan være vanskelig å til og med komme opp i 1600 kcal. Men det er visstnok lurt å få i seg såppas for at kroppen skal fungere skikkelig og for at den ikke skal begynne å fortære musklene dine fordi den føler at du ikke gir den nok å gå på.

Dessuten er det jo lurere å ta sikte for å klare å holde den vekten du vil oppnå. Ikke forsøk å rase nedover til trivselsvekten din, for da er sjansen stor for at du raser opp igjen også rimelig fort. Gjør det om til en livsstil, og lev slik du kan se for deg at du kan klare å leve lenge fremover. Du gjør jo bare kroppen en tjeneste ved å legge om til en permanent sunnere livsstil:)[/quote']

Ja det er virkelig sant! Jeg vil jo ikke gå opp i vekt igjen med en gang:-O Jeg har så lett for å tenke at jo mindre mat jo bedre, men det funker ikke for meg for hvis jeg blir sulten nok har jeg plutselig spist det første og beste jeg får tak i, og det er som oftest ikke det sunneste:P

 

Jeg er forresten ganske fornøyd med starten. I går syklet jeg i 20 min som oppvarming etterfulgt av 35 min styrketrening. Men nå er det helg og helg er farlig:P

Nei, dette skal jeg klare!:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er virkelig sant! Jeg vil jo ikke gå opp i vekt igjen med en gang:-O Jeg har så lett for å tenke at jo mindre mat jo bedre' date=' men det funker ikke for meg for hvis jeg blir sulten nok har jeg plutselig spist det første og beste jeg får tak i, og det er som oftest ikke det sunneste:P

 

Jeg er forresten ganske fornøyd med starten. I går syklet jeg i 20 min som oppvarming etterfulgt av 35 min styrketrening. Men nå er det helg og helg er farlig:P

Nei, dette skal jeg klare!:o[/quote']

Nettopp:) Derfor er det lurere å ha et jevnt inntak av sunn og planlagt mat:)

Kjempebra da!:) Dette klarer du vettu! Lov å unne seg litt kos i helgen da:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du også henger deg på Prinsesseslott :)

 

Jeg abonnenerer på et styrkeprogram (hun ene treneren på biggest looser). Der står det at jeg må spise 1200 kcal om dagen. Prøver å ligge midt i mellom 1200 og 1600. Jeg har også problemer med å komme opp i 1600, og tenker egentlig at så lenge jeg er mett og har energi og spiser de rette tingene så er det egentlig greit. Så lenge jeg ikke havner langt over 1600 eller under 1200.

 

Greia med antall kalorier er jo egentlig at for å gå ned må man spise mindre enn man bruker. Og man må huske på at man bruker kalorier hele tiden, så selv om man spiser 1600 må man ikke trene 1700 for å gå ned den dagen (men det skjønner vel alle). Fant en kalkulator som regnet ut hva jeg brukte utenom trening på en dag, det var ca. 1200kcal tror jeg.

 

Se når dette innlegget var skrevet :o nok en helg hvor jeg har klart å holde meg unna fylla. Kalorier spart. JEeei.. Var på trenings og kostholds foredrag, der understrekket de viktigheten av å ikke trene dagenderpå. Kroppen har nok med å prossessere alkoholen. Så husk det :)

 

I tillegg snakket de mye om det å både trene styrke og kondis, og at styrke gjør det letter å prestere i kondisjonsøvelser. Og at jo bedre kondis du har (O2 opptak) jo mer fett brenner man. Og for å øke O2 opptaket må man trene på høy intensitet, vil si rundt 85-95% av maks puls. Det vil si at intervalløvelser er veldig bra for å øke fettforbrenning.

 

Dagens lille infoput :)

 

Håper dere har en knall lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prinsesseslott

Supert med litt info!

Lørdag kveld! Knallbra innsats! Det kan søren meg være vanskelig å holde seg unna alkoholen!

Jeg har heller ikke drukket i helgen, å være hjemme og gjøre skolearbeid gjør susen, men jeg klarte desverre ikke ikke å holde meg unna sjokoladen.

Men i morgen begynner en ny uke med nye muligheter!:o

Jeg lover herved meg selv at det er slutt på godterier, og dere er mine vitner:D

Det styrkeprogrammet du trener, er det bra? Hvor har du funnet det? Jeg er interessert i all trening jeg kan "få tak i".

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var ;) En sjokoladebit i helgen synes jeg du ikke skal tenke så mye over. Om du hadde drukket hadde det vært tusen ganger værre.

 

Det er et veldig bra treningsopplegg, men man må betale 4 dollar i uka da. Synes faktisk det er vært alle pengene :) Det er så pass enkelt lagt opp at du kan gjøre det hjemme, hvis du har noen vekter, og da har man faktisk ingen unnskyldning for å ikke ta seg en treningsøkt. det er på http://www.jillianmichaels.com, det er en blanding av styrke og kondis, god gammelsdags sirkeltrening. 4 ganger i uka pluss en ren kondisjonsdag.

 

Som sagt er veiedagen min på mandager.

 

79,0 kg det er - 600 gram på en uke. Faktisk ganske fornøyd, kan ikke huske sist jeg veide 79 blank. Målte også (arm, midje, hofte, rompe, lår og legg). Hadde gått ned i cm over alt bortsett fra på leggen. Til sammen er 8,5 cm borte, synes det også er ganske bra for en uke jeg. Jeeeii... Må bare klare å holde oppe treningsnivået nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som en super gjeng, kan jeg hive meg på?

Jeg er 21 år 175 cm høy og veier nå 95 kilo, alltid vært stor, men nå begynner det å gå overt til alt for stor. Så nå skal trenden snus. Er her inne for gode tips og for inspirasjon.

Trener ca. tre ganger i uka, men er student så derfor blir det litt for mye festing og dårlig innflytelse av de jeg bor med til å spise ting jeg ikke bør.

 

Synes dere er kjempe flinke og virkelig motiverende! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som tar tak i det ;) Du er selvfølgelig velkommen, jo felere jo bedre.

 

Det kan være super vanskelig å si nei, men så egoistisk må man bare lære seg å bli. Du kan jo prøve å lage konkurranse innad i kollektivet ditt, og kanskje snu trenden. Student behøver ikke være det samme som usunn.

 

Lykke til. Og skriv hvordan fremgangen din er, det er alltid like spennende å se hvordan andre gjør det, og hva de lykkes med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...