Gå til innhold

opp i vekt? :/


sha

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har nå gått Grete Roede kurs i 1 uke. På veiingen fant jeg ut at jeg har gått opp 0,3 kilo. Fikk også beskjed om å gå opp (!) fra meny 2 til meny 3 siden jeg trener såpass mye.

 

I mitt hode høres ikke dette riktig ut, hva med dere? Skal jeg liksom begynne å spise mer når vekta gikk opp? Merkelig opplegg dette :D

 

Gikk riktignok ned 2,3 cm. Mesteparten rundt brystet. Som kvinne er det heller andre steder enn brystet jeg ønsker å gå ned.. menmen, man får vel ta det man får.

 

Noen som har tips til hvordan man mister det berømte magefettet? Er her jeg vil miste cm :-)

 

Kjenner meg noe demotivert etter kurset idag. All denne veiingen og jobbingen til ingen nytte nesten foreløpig. Blir det bedre? Er det bare en begynnerkneik jeg må over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i klubben.. Jeg gikk også opp første uka. Dog, bare 100 gram, men kjedelig lell. Jeg går ikke på kurs, men følger med på kaloriinntak og har begynt å trene. Men det er bare å stå på videre, kroppen trenger av og til litt tid på seg for å reagere på den måten vi vil :D

 

Ikke gi opp enda! Det er ikke forgjeves at du tenker sunnt og på sunn mat! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marris87

Jeg kjenner meg igjenn der... har gått i 1 og 1/2 uke på kurs nå.. men til første samling hadde jeg gått opp 0,2... Utrolig kjedelig, men kurslederen sa at det var fordi jeg ikke hadde klart å spise de 1600 kcal om dagen som jeg skulle ha.. + drukket for lite vann.. men nå har jeg snart gått ei uke med å spise 1600 kcal å drukket masse vann, men vekta står på det samme fortsatt.. utrolig demotiverende...

Men jeg har en smule anelse at d kan være muskler som veier opp for det tapte fettet. Betyr d da at jeg aldri kommer til å få bort de 10kg jeg la på meg under svangerskapet?hmm.. Ikke arti, spesielt ikke når alle de andre på kurset får vite at du ikke har klart å gå ned et eneste kilo på kurset...

 

Noen andre som er plaga med det samme??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg også har økt litt vekt og litt menyer i ny og ne. Det har skjedd meg tre ganger nå, ved såkaldte vektterskler. Det har sjelden tatt mer enn en uke før vektnedgangen har kommet i siget igjen. Tipper det er forbrenninga som må få tid til å skru seg opp igjen, etter hvert som vi trener mer. Hvis vi lar den synke må vi jo leve evig med redusert kcalori-inntak istedet for en uke eller to med stagnasjon.

 

Jeg også har mistet flest cm over puppene, siden jeg og har sluttet å amme i slankeperioden min. Fordelen med det er jo at alle a-linje-tunikaer får en til å se veldig mye tynnere ut. (Hjelper med slankere speilbilde)

 

Når det kommer til å bli kvitt magecentimetere må jeg bare anbefale pilates. Særlig etter svangerskap trenger man å trene mye kjærnemuskulatur for å få alt på plass igjen. Og man trenger mye trening på skrå magemuskler. Jeg har gått inn ca en cm i uka hver gang jeg har hatt pilatesøkter. Skrå magemuskler kan også trenes i vann og forran tv. Hvis du tar vanlige situps, husk å puste ut og klemme magen innover mens du løfter deg opp!

 

Håper det var noe nyttig her.

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå driver ikke jeg med menyer og sånn, men jeg også opplever ofte at vekta går opp. Til og med at jeg går opp i cm, og fy så demotiverende det er, emn man må bare tenke over hvordan uka har vært.

Er det noen god grunn til at du skal ha gått opp? Hvis man faktisk har vært flink hele uken så har man neppe lagt på seg i fett, man kan trøste seg med det.

 

Som regel er det bare muskler, muskler veier mye og muskler brenner fett=)

Hver gang jeg har forsøkt å gå ned i vekt har jeg gått opp først, fordi jeg bygger muskler så fordømt fort.. også har musklene begynt å gjøre jobben sin, også har jeg gått ned:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk så mye på det som står på badevekten! Det kan rett og slett bare være væske du har "lagt på deg", og dette svinger veldig fra dag til dag.

At du går ut en cm rundt midjen kan også være at kroppen holder væske.

Kutt litt på karbohydratene, så vil det hjelpe, og pass på inntaket av salt.

 

Det er forresten sjeldent kroppen bygger muskler når man ligger i kcalunderskudd.

Kroppen prioriterer ikke å bygge muskler, men styrketrening anbefales for å opprettholde de musklene man har.

Å bygge 1 kg muskler tar tid, så det er mest sansynlig at kroppen holder væske, som jeg nevnte over her.

 

LES DENNE:

http://www.myorevolution.net/forums/showthread.php?t=3264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk så mye på det som står på badevekten! Det kan rett og slett bare være væske du har "lagt på deg"' date=' og dette svinger veldig fra dag til dag.

At du går ut en cm rundt midjen kan også være at kroppen holder væske.

Kutt litt på karbohydratene, så vil det hjelpe, og pass på inntaket av salt.

 

Det er forresten sjeldent kroppen bygger muskler når man ligger i kcalunderskudd.

Kroppen prioriterer ikke å bygge muskler, men styrketrening anbefales for å opprettholde de musklene man har.

Å bygge 1 kg muskler tar tid, så det er mest sansynlig at kroppen holder væske, som jeg nevnte over her.

 

LES DENNE:

http://www.myorevolution.net/forums/showthread.php?t=3264[/quote']

 

Det kommer jo litt ann på personen da, alle jentene i min famile f.eks er syke på å bygge muskler.

Men vi er ekstreme da (og da mener jeg virkelig ekstreme også, jeg kjenner ikke en eneste mann som er sterkere enn meg og yoga er den eneste formen for styrketrening jeg gjør :P)

 

Men det er jo som regel en blanding av alt, det er vanskelig å legge på seg en kg fett på en uke også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt ann på personen da' date=' alle jentene i min famile f.eks er syke på å bygge muskler.

Men vi er ekstreme da (og da mener jeg virkelig ekstreme også, jeg kjenner ikke en eneste mann som er sterkere enn meg og yoga er den eneste formen for styrketrening jeg gjør :D)

 

Men det er jo som regel en blanding av alt, det er vanskelig å legge på seg en kg fett på en uke også.[/quote']

 

Skrev at det var sjeldent, men ikke umulig :P

Det har alt med gener å gjøre, men folk flest vil ikke bygge muskler på et underskudd. Noen heldige vil selvfølgelig få til dette alikevel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...