Gå til innhold

De siste 2-3 kg..


Gjest fabeldyret

Anbefalte innlegg

Kjenner meg sååå igjen i det du skriver i innleggene oppover.. Tenker mye likt som deg..

Tankene går i hva jeg har spist, hva kan jeg spise nå, og hva kan jeg spise senere da? He,he.. blir litt lei av det til tider, men tror det er sånn for meg som skal ned noen kilo til, at hvis det skal virke, så må jeg være ganske bevisst. Men det er liksom den fine linjen mellom å være bevisst og å bli totalt oppslukt i dette..

 

Den føsrte nettsiden jeg er inne på om dagen er jo vektklubben og det er antagelig den siste jeg er innom på kvelden og, og jeg aner ikke hvor mange ganger det blir innimellom. Begynner det å bli dårlig med innlegg i dagbokla mi etterhvert, så er det nok fordi jeg slurver med maten og har gått lei..hehe.. da har jeg en tendens til å trekke meg unna, så ikke jeg får sinnsykt dårlig samvittighet når jeg leser om hvor flinke alle andre er:)

 

Hvor høy er du egentlig? oG hvor gammel er du?

 

Selv er jeg 26 år og 174 cm høy.

 

Du får ha en fin dag og forhåpentligvis så tar vi mange riktige valg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest fabeldyret

21/1:58.2

28/1:57.9 -0.3

4/2: 57.7 -0.2

11/2: 57.3 -0.4

18/2: 57.5 +0.2

25/2: 58.2 +0.7

4/3: 59.0 +0.8

11/3: 57.9 - 1.1

 

Har vært litt fraværende i det siste, og skrev ikke ned fremgangen min forrige uke. Det har vært deilig å ikke følge så intenst med på alt jeg putter i munnen, særlig når jeg har klart å slappe av litt uten å la alt "skli ut". Og heldigvis var oppgangen forrige gang midlertidig, typisk sånn jeg blir når jeg overspiser litt sent på kvelden (altså egentlig bare ekstra mat i systemet). Så nå er jeg nede igjen litt under der jeg startet, og innenfor "gul sone" i det minste. Snikveiing etter torsdagen tyder på at jeg ligger jevnt. Så da får vi se hvordan det går de neste dagene.

 

Jeg er litt mer fleksibel med den selvpålagte ekstratreningen min: For eksempel var jeg på fjelltur i helga med to lange skiturer lørdag og søndag, så da tenkte jeg at det ikke var så viktig å legge inn ekstra trening. Men jeg skal skjerpe meg og prøve å få det til denne uken..

 

Ninae: Jeg er 27 år og 168 høy. Vektmålet mitt på 56 kg høres derfor kanskje litt lite ut i forhold til anbefalinger og slikt, men jeg vet at jeg føler meg helt super på 56 kg, har ingen planer om å bli mindre enn dét, og det er også derfor jeg er her inne på "hold vekten", fordi jeg i utgangspunktet er mest opptatt av å holde vekten under 58 kg og ikke skli opp igjen de 10-12 kiloene jeg har blitt kvitt de siste årene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fabeldyret

21/1:58.2

28/1:57.9 -0.3

4/2: 57.7 -0.2

11/2: 57.3 -0.4 (tot. -0.9)

18/2: 57.5 +0.2

25/2: 58.2 +0.7 (tilbake til start)

4/3: 59.0 +0.8 (tot. +0.8)

11/3: 57.9 - 1.1

18/3: 57.5 - 0.4 (tot. -0.7)

 

Det ser jammen ut som om jeg er inne i en god stim. Det føles sånn også. Dessuten har jeg mistet en cm der magen er tykkest, noe jeg tror skyldes at jeg er mindre oppblåst for tiden (det føles i alle fall sånn).

 

Et lavere stressnivå rundt mat har gjort mye bra for meg. Jeg må definitivt passe meg, men først og fremst for triggermaten som gjør at jeg MÅ ha MER! Så lenge jeg holder meg unna den, blir jeg ikke så veldig opptatt av mat. Jeg kan dessverre ikke registrere alt jeg spiser, da jeg blir smått gal av det. Men jeg prøver fremdeles å spise minst mulig mellom måltidene, noe som er særlig vanskelig om ettermiddagen.

 

Påsken nærmer seg med stormskritt, gleder meg stort! Jeg skal nemlig med kjæreste, svigerfamilien og foreldrene mine til sydligere strøk og kose meg i sola. Håper det ikke føles for ille å dra på seg bikinien på min vintergustne og fortsatt litt slappe kropp, hehe.. Kommer i hvert fall til å være god motivasjon for å fortsette å være flink frem mot sommeren :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med nedgang! all nedgang er god nedgang..:(

 

Det ser ut som om du er i en god stim, du skal se den fortsetter! noen ganger må vekta opp før den går ned. Det virker jo som om du har god fokus på de viktige tingene :D

 

Jeg misunner deg så mye som skal til sol og varme!! Akkurat nå, når det regner som værst er det ingenting annet jeg kunne tenke meg en en uke eller to i syden!

 

LilleTrille;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fabeldyret

Da var helgen over! Jeg har stort sett sittet inne på en stol og jobbet med oppgave i samfunnsøkonomi hele helgen. Brukte superlang tid på å lage fin layout. Ikke helt sikker på om det var verdt tiden det tok, men den så i hvert fall bra ut når jeg leverte den :)

 

Ellers har det blitt ganske sunn, men også veldig god mat hele helga. Det ble en kokosbolle fra Den lille kokosbollefabrikken både på lørdag og søndag - men har funnet ut at de absolutt ikke er det verste jeg kan putte i meg. I følge produsentene har de ikke mer enn ca. 50 kcal per stykk, og jeg orker aldri mer enn én, da er jeg kjempefornøyd. Så selv om de skulle ha litt mer kalorier enn dette, så er de trygt innenfor "lovlig utskeielse i helga".

 

En venninne klarte faktisk å dra meg med på spinning på lørdag, selv om jeg egentlig ikke driver med sånt (jeg foretrekker kortere intervalltrening og styrketrening). Jeg må innrømme at det føltes egentlig veldig godt, særlig etterpå.. På søndag ble det en liten tur ut, men det var litt kaldere enn jeg hadde trodd, så det ble en ganske kort tur. Men bedre med litt enn med ingenting, tenker jeg.

 

Så får vi se hvordan det ellers går denne uka - neste uke er det påskeferie og da blir det vel full unntakstilstand, tenker jeg! Heldigvis reiser jeg langt bort fra de "vanlige" påskegodt'ene, og satser på å heller skeie ut med deilig restaurantmat enn med sjokkis og marsipan..

 

Ha en fin ukesstart, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fabeldyret

21/1:58.2

28/1:57.9 -0.3

4/2: 57.7 -0.2

11/2: 57.3 -0.4 (tot. -0.9)

18/2: 57.5 +0.2

25/2: 58.2 +0.7 (tilbake til start)

4/3: 59.0 +0.8 (tot. +0.8)

11/3: 57.9 - 1.1

18/3: 57.5 - 0.4 (tot. -0.7)

18/3: 57.8 + 0.3 (tot. -0.4)

 

Om ikke annet så holder jeg i hvert fall vekten! Og jeg er fortsatt inne i "gul sone". Jeg lurer på om jeg kanskje bare skal være fornøyd med å veie under 58 kilo. Så får jeg heller konsentrere meg om å trene godt og riktig, og spise mest mulig bra ting og minst mulig dårlige ting.

 

I går var jeg på ashtanga yoga på SATS for første gang, og første yogatime på leenge. Var helt fantastisk! Mye bedre enn de vanlige yogatimene. Jeg er støl i hele ryggen, fra nakke til rompe, og faktisk i HOFTENE! Funny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...