Gå til innhold

trenge røykesug - tips?


Gjest rosajenta

Anbefalte innlegg

Gjest rosajenta

Hei folkens!:(

Eg har slutta å røyke for to uker siden, og har veldig lett for å gå opp i vekt.

Problemet er at eg får et "sug" etter røyken og vanen. Og i steden spiser!

som fører til oppblåsthet, dårlig samvittighet osv...

 

Hva kan eg gjør for å slutte med dette?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke stort annet du kan gjøre enn å vente til det går over.. Det er jo nikotintyggis og alt det tullet der, men det hjelper jo bare for det fysiske..

 

Er en tyggis som heter Zoft som demper sultfølelsen hvis du tror det ville hjulpet deg? De er dyre da, og man kan ikke bruke dem for alltid, men det hjelper deg i alle fall over de første ukene og de er jo værst.

Ellers er det vel bare å anbefale at du holder deg selv opptatt, prøv å unngå steder eller situasjoner hvor du vanligvis ville røyket, tygg tyggis for å holde munnen opptatt med noe annet..

Og hvis du må spise, så kjøp noen knaskegulerøtter eller noe som inneholder veldig lite kalorier.

 

Det blir uansett lettere etterhvert, helt av seg selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isdronning

Vet at de i Tyrkia bruker solsikkefrø mot røykesug, de piller og spiser på dette når suget er som værst, kan jo prøves ut og lite kcal blir det også av det. Eller puss tennen det hjelper både mot søtsug og røykesug, lukke til iallefall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!:(

Eg har slutta å røyke for to uker siden' date=' og har veldig lett for å gå opp i vekt.

Problemet er at eg får et "sug" etter røyken og vanen. Og i steden spiser!

som fører til oppblåsthet, dårlig samvittighet osv...

 

Hva kan eg gjør for å slutte med dette?![/quote']

 

Nå har jeg skuret huset for å kvitte meg med røykesuget, mens jeg har tygget tyggis som gal, montert Ikea hyller og ryddet loft og kjeller. Men i dag har jeg funnet ut at jeg skal trene det vekk, satser på det får hjernen til å fokusere mindre på suget:) Håper det virker...Lykke til, videre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sluttet å røyke for en mnd siden... prøve å trene masse og merker fort forskjell på hvor mye jeg klarer å yte, både kondisjonsmessig og styrkemessig. dette gir meg en kjempemotivasjon for å fortsette røykekuttet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er. Jeg gikk ut å gikk rundt huset jeg. Trakk frisk luft LANGT ned i magen, det hjalp det. Frukt,masse frukt, gr-saker og vann. Knekkebrød.

 

Ikke bryt hvertfall, det lukter så inni granskauen vondt av røykerne men de kjenner det ikke selv. Hold ut såpass lenge att du får att luktesansen din og kjenner det hvertfall. DET er motiverende å kjenne att sånn lukter man ikke lenger.

 

Jeg kjenner det utenfor garderobeskap o.l at en pers røyker. Fysj!!!!!!!!!!!!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk i lige måde!

Det går fint stort sett hele tiden, men innimellom er det tøft. Det værste er at vekten har stått stille siden jeg kuttet røyken...er det en sammenheng i så fall er jeg i faresonen for å begynne på igjen hvis dette vedvarer:(

Jeg har bestemt meg for å kjøpe plaster i dag, tyggegummien smaker pyton!

 

Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...