Gå til innhold

kaloriinntak ved amming og ned i vekt???


Gjest Bente84

Anbefalte innlegg

heisann. fant ett sted på "nettet" at gravide og ammende KUN skal ha i seg 1600 kalorier om dagen, men det kan da umulig stemme?

Jeg spiser sånn ca mellom 1500 til 2000 kalorier per dag, fordi jeg ett annet sted fant at jeg skulle spise OVER 2000 kalorier om dagen pga amminga...så da spiser jeg selvfølgelig ikke over,he he he

Altså nå forstår jeg INGENTING !

 

jeg vil ned resterende ti kilo,+ 5 ekstra (-15)men tar det pent ( vil jo ikke la det gå utover matlageret til lillegutt på 4 mnd)

jeg har gått ned 25 kilo,(la på meg 35 pga sv.forg.)men nå er det stopp.

er det noen som vet hvor mye kalorier jeg burde spise, regner med at kalkulatoren ikke stemmer siden jeg fullammer

 

25år

164cm

70kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Da har de nok ikke peiling... Det stod ikke at ammende ikke skal ha mindre enn 1600kcal da? Høres litt emr logisk ut spør du meg...

 

Hvis du går inn på "Ammer og vil ned i vekt. Andre?", tråden og leser hve Teo har skrevet til meg, så kan du selv lese og bli litt klokere. Det hun rådet meg til, hjalp meg. Jeg ligger på ca 2000 kcal om dagen, men de siste to ukene har vært så turbulente at jeg har ikke hatt helt oversikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har de nok ikke peiling... Det stod ikke at ammende ikke skal ha mindre enn 1600kcal da? Høres litt emr logisk ut spør du meg...

 

Hvis du går inn på "Ammer og vil ned i vekt. Andre?"' date=' tråden og leser hve Teo har skrevet til meg, så kan du selv lese og bli litt klokere. Det hun rådet meg til, hjalp meg. Jeg ligger på ca 2000 kcal om dagen, men de siste to ukene har vært så turbulente at jeg har ikke hatt helt oversikten.[/quote']

 

TAKK for svar :P

Nei det sto faktisk ikke mer enn :/ jeg trippelsjekka:p

merkelig... men da skal jeg se om ikke jeg finner ut av det her :D

vil jo ikke spise for lite heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKK for svar :P

Nei det sto faktisk ikke mer enn :/ jeg trippelsjekka:p

merkelig... men da skal jeg se om ikke jeg finner ut av det her :D

vil jo ikke spise for lite heller :P

 

gurimalla 700 kalorier mer var mye... gulp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Ja, men det funker bedre enn å spise for lite. Det kan jeg skrive under på :P

Og så er det lettere å holde seg, i stede for at du hele tiden må spare på kcal hele dagen. Den feilen gjør jeg bestandig ellers når jeg ikke ammer eller er gravid, og så sitter jeg igjen med en hel del kcal resten av kvelden. Ikke bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' men det funker bedre enn å spise for lite. Det kan jeg skrive under på :P

Og så er det lettere å holde seg, i stede for at du hele tiden må spare på kcal hele dagen. Den feilen gjør jeg bestandig ellers når jeg ikke ammer eller er gravid, og så sitter jeg igjen med en hel del kcal resten av kvelden. Ikke bra..[/quote']

 

åååh jeg trodde jeg hadde spist mer enn nok i dag, så skulle sette inn alt, og enda mangler det tusen kalorier,hehe... godt det er Lørdagskveld....

Jeg har fått for meg at om jeg spiser litt godteri på Lørdagskvelden så får kroppen mer å jobbe med resten av uka ... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går kurs og fikk "utdelt" 1800 kcal, men spiser kun 1400. Har gjort dette i 1 1/2 mnd og har gått ned 5 kg uten at det har gått utover melkemengden. Men tror dette er veldig individuelt.

 

Det beste er nok å prøve en uke av gangen. Hvis en merker at en får mindre melk må en raskt begynne å spise mer, men hvis den er upåvirket og vekta står stille kan en kanskje forsiktig forsøke seg med litt mindre kcal. Men det er selvfølgelig viktigere at lillemann får mat enn at mor skal gå ned i vekt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...