Gå til innhold

Del 2 av mitt nye liv!!


Gjest spich

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd så uttalige mange ganger, og nå er jeg igang igjen. Som så mange ganger før tenker jeg "denne gangen SKAL jeg klare det". Og det SKAL jeg! Det som kanskje er annerledes denne gangen i forhold til før er nettopp det at det er del 2 av mitt nye liv. Del 1 startet ifjor sommer, da jeg gikk på en real smell psykisk og måtte ta store tak i livet mitt for å komme opp. Nå har jeg det bedre med meg selv enn på så lenge jeg kan huske. Eneste som mangler nå, er å bli slank, veltrent og ha energi!!

 

Jeg veier 107,1 nå, startet på 110. Målet er å komme meg ned til 70 kg, eller noe rundt der.

 

Jeg er i gang! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei Spich!

Velkommen "i klubben". Nå har du tatt et viktig valg og du er godt i gang.....dette skal vi klare sammen!! :P

Takker for tilbakemelding på innlegget mitt. De første 8,2 kiloene har forsvunnet fort. Er nok fordi jeg har VELDIG mye vann i kroppen ( bivirkning av blodtryksmedisinen jeg tar) Men det er veldig motiverende

 

JEG SIER SOM DEG, DENNE GANGEN SKAL JEG KLARE DET!!!!!

Jeg har faktisk ikke noe valg.....dette er min siste sjanse!! Ellers ender jeg opp som uføretrygdet i en alder av 41 år. Helsen tåler rett og slett ikke overvekten lengre. Kroppen har fått nok, og har gitt meg klar beskjed

 

Håper vi kan følge hverandre her inne!! :P

PS: Går du på kurs? Kan virkelig anbefale nett-kurset til G.R. Flott og inspirerende de nye bøkene de har fått....

 

Fortsatt god helg og lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fleksnes!

Jeg går på kurs, ikke GR, men easylife. Akkurat nå går jeg på såkalt kosterstattere (jeg kaller det shaker), skal det i noen uker før jeg gradvis går over til mat.

Vi får veiledning i både kosthold og trening, kurset holdes på avancia, hvor vi også trener. De har egne timer satt opp kun for de som går på kurs, og det syns jeg er helt topp!

 

Ja, jeg SKAL klare det denne gangen. Jeg må det nå, ikke bare for helsa sin skyld, men også for min egen selvfølelses skyld. Er så lei av å ikke finne klær som passer, å ikke føle meg vel!

 

Vi får oppdatere hverandre på hvordan det går her inne! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :(

Ville bare ønske deg hjertelig lykke til med kurs og ikke minst velkommen til forum! Alltid kjekt med nye personer å følge på veien nedover.

 

Du klarer det! Du må bare bestemme deg! DU KLARER DET!! :D Gjør som du har gjort i livet ditt: ta en fight om gangen, sett delmål og så klarer du det!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette skal jeg klare! Ikke engang prøve å klare - jeg SKAL klare det!

 

Jeg har min "offisielle" veiedag på mandag, og den viste da 104,8. Helt utrolig, ned 5,2 kg første uka!

I morgen er det ny veiedag, og jeg er spent! Har snikveid meg, men det er liksom tallet på mandag morgen som teller.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg veid meg, og vekten viste idag 101,9 ;)

Ned ytterligere 2,9 kg, og totalt 8,1 kg!!

 

Jeg har kjent på kroppen de siste dagene at shakene ikke er nok, så jeg har spist litt mat ved siden av (litt grønn salat, hamburgerygg og noen fiberrik med naturell smøreost på). Også måtte jeg ha litt cora zero igår, etter en sen natt med ei flaske hvitvin på lørdag.... Jaja, man må jo leve ved siden av og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei på deg!!

Fantastisk resultat da.....du er kjempeflink. Tror det er lurt å spise litt i tillegg til shakene dine!! Og husk om vi har en liten utskeielse, så starter vi med blanke ark og nye muligheter neste morgen.

Jeg har veiedag onsdag, er veldig spent!!!!

Ha en flott uke ;)

 

PS! Ikke langt igjen før vekten viser 2 siffret tall hos deg, og det er en herlig følelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det mandag igjen, og tid for å veie seg. Idag viste vekten 100,9, det blir en nedgang på 1 kg siste uken. Er vel ikke helt fornøyd, men det kommer nok av utskeielsen med vin forrige helg og at jeg ikke fikk i meg det jeg skulle på søndag.

Også tror jeg at jeg ikke får i meg nok vann om dagen. Går greit på jobben, men hjemme glemmer jeg å drikke...

 

Uansett, nå er det bare 1 kg. igjen til jeg er på tosifret, og jeg håper jeg når første delmålet mitt om å være der innen 1. mars. Når jeg kommer dit har jeg bestemt meg for å kutte ut shakene (kanskje ta 1 om dagen), og spise mat. Det som kjennes godt nå er at jeg ikke har lyst på sjokolade og ellers usunn mat, jeg gleder meg til å prøve meg på noen av de sunne oppskriftene jeg har funnet på nett! Har planer om å steke kalkun, lage en sunn waldorfsalat, lage sunne tomatsauser, prøve ut eget taco-krydder, egne sunne marinader til kyllingfilèr osv.! Gleder meg! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt på dette konseptet, fikk en reklame i posten og tok kontakt med et studio i nærheten.Syntes treningskonseptet deres var flott, men jeg steilet p.g.a. pulverdietten.

Jeg kan ikke skjønne at det skal være nødvendig å gå på pulvererstatning i flere uker når det er så mange muligheter med vanlig sunn kost.

Så jeg håper du beveger deg over til mat- det er jo så utrolig mye godt man kan lage med gode , sunne råvarer :o

Du har jo et flott vektresultat og det skjønner jeg er motiverende i startfasen.

 

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei! 1 kg ned er et flott ukeresultat!! G.R. regner 0,6 kg ned i uken som et godt gjennomsnitt. Så vær fornøyd med det.....men skjønner godt din utålmodighet etter å se det "magiske tosifrete"...... ( Den dagen jeg ser 97,0 kjøper jeg en flaske ekte Champagne, for det betyr 50 kg ned.....men er jo noen måneder igjen til det da )

 

Ellers er jeg enig med det solvik skriver i sitt innlegg, men folk må jo såklart velge sin egen vei for å nå sitt mål!! Jeg har kjøpt litt nytt "fresht" kjøkkenutstyr, gode gryter, skjærefjøler i festlige farger, en stilig bordvekt i stål, da er det kjekt å lage mat....og det er SÅ masse godt man kan lage med gode ingredienser i hus. Med en full grønnsaksskuff og hermetikk som knuste tomater osv er det enkelt å lage gode retter. Og faktisk koster maten jeg lager idag mindre enn før. Regnet ut at på 7 uker brukte jeg over dobbelt så mye kroner bare på godteri, brus og kaker i forhold til hva et G.R. kurs koster.

 

Ønsker deg en flott uke ;):)

Klem fra Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk Fleksnes og Solvik!

Ja, har bestemt meg for at dette er siste uka med shaker, har tenkt til å stoppe på fredag.

Har funnet masse gode oppskrifter, og har planer om å handle inn masse godt krydder etc. på fredag!

På lørdag blir det enten å prøve meg på taco med eget hjemmelaget tacokrydder, eller sitronmarinert kylling.

Har tenkt til å prøve å holde meg på lavkarbo, virker som det funker på kroppen min.

 

Og Solvik - jeg har også hørt mange steiler pga. pulverkuren. Dette er heller ikke noe de går ut med, så mange av de jeg går på kurs med hørte først om det på informasjonsmøtet. Flere av de bruker ikke disse shakene, men bare spiser sunt. Og det er helt valgfritt, selv om de nok pusher litt på dette med shaker. De vil jo gjerne ha raske resultater å vise til hos sine kunder de og, og de tjener nok endel på det og (hørt flere si at det er akkurat det samme som cambridge, bare koster dobbelt så mye....)

For meg funket det greit nå i begynnelsen, siden jeg var så matlei og så gira på å få en kickstart.

Meningen er jo at man skal trappe ned gradvis med shaker, og gå over på mat, men jeg kommer ikke til å gjøre det. Jeg tenker at de nok anbefaler det for å få solgt mest mulig produkter, men jeg tror jeg kan gjøre en like god jobb med å bare spise mat. Dessuten må jeg jo først som sist lære meg dette her, og jeg innbiller meg at det er mye sunnere å gå ned ved bare mat, enn med disse pulverkurene, uansett om det heter easylife eller nutrilett.

 

Men det hjelper mye å ha tatt av første 1/4 av det jeg skal ned altså! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du startet med shakene og det er jo kjempegøy å få en slik start ;)

 

Men når jeg uttaler meg såpass bastant ,så er det forde jeg har dårlig erfaring sjøl med lavkaloriveldet. Det gjør ikke kroppen godt og faren for å bli en jojoslanker er stor, for man kan ikke leve et liv på pulver......eller på 1000 kcal på dagen.

 

Et sunt og naturlig kosthold og trening er veien å gå- tror jeg!

Lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som sagt så gjorde det godt de første ukene, men nå kjenner jeg at det har stoppet opp. Det skjer ikke noe særlig, ikke mye nedgang, og jeg føler meg uvel omtrent hele tiden. Ikke har jeg den energien de sier man skal få når man er i ketose heller - så nå sier jeg stopp. I morgen blir siste dagen på shaker. Går greit nok nå, siden jeg har så vondt i munnen etter at jeg trakk visdomstann på mandag at jeg ikke klarer å tygge noe, men satser på at det er bedre på fredag.

 

Det er ikke verdt det, å tyne seg selv gjennom de shakene, når jeg ikke har noe nedgang nå, og går rundt med småkvalme hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, denne uka har ikke vært noe bra.

Har ikke orket å trene noe som helst pga. at jeg har hatt så vondt etter at jeg trakk visdomstanna. Har gått opp 1 kilo, men det regner jeg med er fordi jeg både har begynt å spise, og fordi jeg ikke har rørt meg noe særlig.

Men det er verste er at jeg har gått på en skikkelig smell med sjokolade i helgen, har fått i meg en hel kartong med fylte påskeegg, + spesial småsjokolade....

 

Men nå begynner kjakan å bli bedre, skal ta stingene i munn i morgen - det skal bli deilig! Burde vært og trent i morgen, men barnevakta er utenlands. Så jeg får se om jeg ikke får tatt en økt foran tv'n med aerobic-dvdn min istedet...

 

Jeg holder meg på lavkarbo nå, og det fungerer godt syns jeg! Ikke sulten, og blodsukkeret holder seg stabilt (om man ser bortifra at jeg sikkert får et par ekle dager pga. sjokoladen...)

 

En ny uke - nye muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Drar opp denne dagboka igjen jeg... Jeg datt jo helt av lasset etter forrige innlegg. Etter dette har jeg prøvd meg på lavkarbo, gikk vel ned en 8-9 kg. der og før jeg datt av igjen...

Huff, nesten så jeg mister motet før jeg i det hele tatt kommer igang. Veier mer nå enn aldri før. Vet ikke helt nøyaktig, men ligger vel på ca. 115 kg.

Jeg ser jo det nå, at hver gang jeg går ned 6-9 kg, og sprekker, så går jeg opp alt pluss 5 kg. til... Dette kan bare ikke fortsette. Hva skjer neste gang jeg sprekker da, over 120 kg?

 

Jeg kjenner det tærer på kroppen å være så tung. Vondt i knærne, føttene, vondt i ryggen fordi jeg har så dårlige muskler, og føler ansiktet henger. Blir kvalm hver gang jeg ser meg i speilet, og føler at jeg er tjukkere enn absolutt alle folk rundt meg, hvor enn jeg går..... :P

 

Jeg har ikke råd til å starte på noe kurs, men skulle så gjerne gjort det. Akk, den som hadde hatt råd til å gå på kurs hele tiden.... Ting hadde nok gått litt lettere da, når man har noen til å dra seg i nakken hele tiden.

 

Nå må jeg bare ta tak i det. Skal jeg bli gammel, så må jeg ta tak i det. Ellers går det bare en vei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...