Gå til innhold

Skal ned over 40 kg, med motivasjonen på topp!


Gjest tyttebaer

Anbefalte innlegg

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar
Gjest FruFleksnes

Grattis med minus 0,6 kg!!! Jeg er en stor beundrer av deg, du jobber så målrettet og jeg er ikke i tvil om at du når dit du vil :D:)

 

God helg fra

Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest tyttebaer

Har vore ferietid dei siste vekene! Kaloritellinga har vore litt på styr, men eg trur ikkje det har gått heilt gale likevel, eg har jo valgt dei sunne alternativa! ;)

Vegedag på fredag, eg er spent! Er nokre veker sidan sist eg var på vekta!

Skulle gjerne ha hoppa på no for å sjå korleis eg ligg an, men ventar til fredag!

Så lenge det har gått ned er eg fornøyd! Så er det vidare på kaloriteljing, trening osv vidare utover høsten! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest tyttebaer

Takk, frufleksnes!

 

Kan ikkje sei eg er innom her oftare enn nødvendig!

Dagane berre flyg avgårde. Tida med ei lita frøken på 6mnd i hus er travel, og dagane går alt for fort!

 

Vekta går ikkje like fort nedover som før. På ein måte er det like greit, for eg kjenner at eg treng å få med meg hovudet i denne prosessen også. Om 6,5 kg har eg nådd eit tosiffra tal på vekta...eg gler meg som ein liten unge, men likevel føler eg at 2-siffra har det sikkert ikkje vore sidan ungdomsskulen, og eg forstår ikkje heilt at det er mulig at vekta skal bli 2-siffra igjen. Vanskelig å forklare... men uansett...

 

Trim og trening blei det meir av før. Eg gjekk tur med barnevogna, kunne gå både ein og to timar kvar dag. Men no er snuppa så stor at det å ligge/sitte i vogna så lenge er ikkje så veldig aktuelt lenger. Ho vil heller ligge inne å prøve å krabbe på golvet.

Plutselig har dette ført til veldig lite mosjon. Mannen jobber til alle døgnets tider, og når han først kjem heim i 21-22-tida om kvelden fristar det ikkje å reisa ut på ein trimtur. Dette gjer at eg og snuppa leiker heile dagen, men det blir ikkje akkurat så mykje mosjon for min del. Det er nok det som har gjort at vekta går treigare nedover.

 

Anyway. Dette har gjort til at mannen i huset har reagert også. Vi veit begge at vekta mi har holdt på å ødelegge forholdet vårt for eit par år sidan. På den tida eg berre vaks og vaks utan å ta tak i problemet. Men så tok eg tak i problemet, og ting har gått riktig veg, men som eg har prøvd å skrive no så går det ikkje like fort lenger. Og mannen har begynt å reagere igjen. Han maser om trim og trening til alle døgnets tider, men han er jo aldri heime så eg får ut å jogge ein tur eller noen ting. Og når han fyrst er heime klagar han over at han "visnar" vekk, så han MÅ berre ut å gjere noe, klyppe plen eller eit eller anna. (Han har ein VELDIG stillesittande jobb). Dette resulterer i krangel og frustrasjon i heimen.

Eg må vera inne med lillesnuppa heile dagen, og han får gjere som han vil! Ikkje at eg har noe imot å vera med ho heile dagen, men skal eg få bevegd meg, så må han hjelpe til også. Men det blir jo umulig med den jobben han har. Han kan reise 0600 om morgonen og komme heim 21.00.

 

Så for eit par dagar sidan tok eg 3000 av sparepengane, kjørte inn til storbyen, kjøpte ei ellipsemaskin, og har begynt å trene på den. Eg har plassert den i gangen utanfor soverommet. Så når eg har lagt snuppa kan eg gå ut i gangen og trene på den. Hittil har eg berre brukt den fire dagar, men eg er i gang. Håper dette skal få litt fortsak på ting igjen.

 

Nei, uff! Her var det mye klaging. Ikkje meininga å plage dere med dette, men måtte jo berre få det ut ein eller annan plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Kjære deg!! Så leit å lese siste innlegget ditt!!

Kunne tenke meg å si noen ord til mannen din, for sannheten er at du er en av de inne på "Ned over 40 kilo" som har best resultater!!!!!! Nemlig :)

 

Dette klarer du, tyttebaer!! Men INGEN har lov til å presse deg! Dette er ditt prosjekt og det må foregå på dine premisser!!!!!

 

Skal skrive mer til deg senere....er på vei ut.

 

Stoor klem fra Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Bring it on! Her er det bare å komme med det enten det er gleder eller sorger - det er det forumet er til for!!!!

 

Når det er sagt, så er det ikke noe kjekt å lese at ting ikke går så bra for deg. At vekten går tregere er en ting, men at ting skal gå utover forholdet er ikke noe bra... Har ikke noe særlig med gode råd å komme med, singel som jeg er og bare meg selv å ta hensyn til.... Men det å kjøpe den ellipsemaskinen tror jeg var kjempelurt av deg! Da kan du ihvertfall få vært i aktivitet samtidig som du passer barn.....

 

Uansett - du har kommet så utrolig langt og er SÅÅÅ nær tosifret tall!!! Gleder meg sånn på dine vegne til du kommer deg dit - vil tro det blir en fantastisk følelse (det kan sikkert FruFleksnes skrive under på... :-) ).

 

Lykke til!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny elipsemaskin og mulighet til å trene!!

Tror du du har gjort et lurt valg. Noen ganger så må man bare ta skjeen i sin egen hånd og bestemme!!!:)

Men mannfolk er noen rare dyr.....noen ganger....:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei igjen!! Så flott at du har kjøpt ellipsemaskin. Håper den blir masse brukt!!

 

Nå vet ikke jeg hvor mye dere snakker sammen om "slanking", vekt og resultater.

Da jeg startet opplegget mitt i januar, snakket jeg MYE om antall kilo som var borte, mager kost osv....ønsket mye bekreftelse på at jeg var gått ned!! Jeg "maste" mye om det!

Uten at han var lei eller sur....

I vår endret jeg helt taktikk. Sluttet å snakke om det, også fordi det etterhvert ble en naturlig måte å leve på. Nå kommer han med flotte kommentarer uten at jeg spør.

 

Poenget mitt er at de trenger vel ikke vite alle detaljene om hva vi holder på med.

 

Høres ut som om du skulle hatt deg en liten tur bort fra "heimen", kose deg med venninner eller noe. Da kan far passe hus og barn og leke, mens mor er ute og hygger seg. Ingen har godt av å være for mye hjemme over tid.

 

Håper du får det litt bedre fremover, tyttebaer :P:)

 

Klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebaer

Takk for svar alle sammen! De er så herlige at eg blir nesten heilt rørt! :P

 

Nå vet ikke jeg hvor mye dere snakker sammen om "slanking"' date=' vekt og resultater.

Da jeg startet opplegget mitt i januar, snakket jeg MYE om antall kilo som var borte, mager kost osv....ønsket mye bekreftelse på at jeg var gått ned!! Jeg "maste" mye om det!

Uten at han var lei eller sur....

I vår endret jeg helt taktikk. Sluttet å snakke om det, også fordi det etterhvert ble en naturlig måte å leve på. Nå kommer han med flotte kommentarer uten at jeg spør.

Klem til deg[/quote']

 

"Slanke"praten her i huset prøver eg å holde på det minimale. Mannen er av den "gamledagse" typen.. "et kun salat og jobb hardt heile dagen, så skal du sjå det gir resultat!"

Så GR-konseptet og kaloritelling og alt dette prøver eg å la vera at han skal henge seg borti i det heile!

Eg prater vel ikkje mykje om resultata heller, men då eg endelig kom under 110 og det berre var 10kg igjen til tosiffra, "jubla" eg litt! Kommentaren fra mannen blei "bra, men det er fremdeles langt igjen"... Blei ikkje akkurat meir motivert!

 

Nei, uff og uff! Det høyres ut som om eg har verdens verste 'bedre halvdel' akkurat no! Det er ikkje sånn altså - han er den herligaste eg noen gong har møtt på! Eg blir berre så frustrert noen gonger, så irritert, så sinna, så... ja, eg har ikkje ord! Sikkert berre eit forbigåande problem!

 

Men no skal eg ta turen ut, damer! Eg reiser på vinkveld hjå ei veninne og skal berre kose meg å tenke på alt anna! Takk for rådet FruFleksnes. Trur ikkje eg hadde tatt turen om du ikkje skreiv at eg sikkert "trengte" det! Skal berre tenke på meg sjølv for ein gongs skyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du tar deg en tur på egen hånd, det har du sikkert godt av!!! Utrolig hvor godt det kan gjøre å treffe noen venninner og lufte seg litt...

 

Ha en strålende helg!!!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Så koselig med vinkveld....det er deg vel unnt!! :P:)

En sånn kveld med prat og hygge, hjelper på mye den!!!!

Så bra at jeg satt deg på ideen da, hihi....

 

Klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebaer

Full av ny motivasjon.

Det starter faktisk opp trening for "husmødrer" her i bygda! Kvar mandag fra klokken 20.00-21.00.

Vi har ikkje noe treningssenter her, så det er ikkje store muligheten. Likevel har ei herleg dame tatt på seg å starte opp med litt styrketrening og aerobic ei gang i veka!

Det som er mest fantastisk er at det begynner klokka 20! Mandagane er faktisk mannen i huset heime fra jobb 19.45, så då når eg å kjøre bort til klokka 20!

Så nå står det oppført på tavla på kjøkkenet at mor skal på trening kvar mandag klokka 20.00, så far kan ikkje ha noen planer! Herlig!

 

Ellers er ellipsetreneren i bruk daglig! I dag satt eg tida på 20 minutt og såg kor langt eg kom. Blei 7km i dag. Må prøve å ta ein sånn "test" på meg sjølv kvar 14.dag eller noe!

I morgon er det veging igjen! Håper på positivt resultat! Då trur eg alt blir topp igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Husmortreninga" var fantastisk på mandag. Det var så godt å komma seg ut, møta menneske, trena, og når eg kjørte heim att var eg så glad og førnøgd at eg berre måtte rulla ned vindauga, slå håret laust og kjenna det flagre ivinden!

Det var ein herleg følelse! Trening GJER faktisk godt for kropp og sjel!

 

Og tirsdag, onsdag og i dag har eg brukt ellipsetrenaren!

5 km på tirsdag

3 km på onsdag

10 km i dag!

 

Eg er akkurat ferdig, fullstendig utkjørt, fått i meg ei banan og ein liter vatn, og er på veg i dusjen!

 

Ha ein god kveld alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Drømmedamen

For et herlig innlegg!! Inspirerende, og jeg kjenner at gleden over å få til det som gjør godt for kropp og sjel smitter helt hit. Syns jeg kjenner vinden i håret selv, jeg!! :)

 

Så godt du er i gang med treningen nå! Supert at mannen din ordner hjemme så du får kommet deg ut en times tid. Andre folk, egentid, andre omgivelser og trening. Kan vel ikke starte uken på noen bedre måte??

 

Stå på! Dette går virkelig rette veien!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten! Eg held meg vekke i frå alkohol under denne prosessen! Eg har vore edru i strekk i over to år pga prøving, graviditet, småbarnstid, og no livsstilsendring.

 

Men snart skal det vera ein skikkelig stor sammenkomst i bygda. Eg har mulighet til å få barnevakt. Eg har veldig lyst til å reise, men det er ein typisk bygdesak som inneheld masse god mat, og ein del alkohol er med i prisen.

Eg har no lovd meg sjølv at dersom eg klarer delmålet på under 100 kg til 1.oktober skal eg unne meg å vera med på dette, dersom eg ikkje klarer det blir eg ikkje med! Enkelt og greit!

Delmålet er vanskelig å nå. Det er berre 4 veker, og sist viste vekta 105,7. Men eg gir det eit forsøk, og går det ikkje er det nok ei meining med det;)

Eg har mine tvil egentlig, men eg har veldig lyst til å vera med på arrangementet, så eg har ei stoooor gulrot framfor meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

 

Jeg må bare si at jeg er virkelig imponert over det du har fått til.

En kjempeflott avgjørelse å kjøpe elipsemaskin da :)

Håpe du får tid til bygdetrimmen fremover, samt litt annen alenetid. For det trenger vi alle.

 

Håper det bli bygdefest på deg da :)

Jeg har troen og heier på deg.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her blir det så absolutt ingen bygdefest med alkohol og heile pakka! Her er man gravid igjen!

 

Det kom veldig, veldig brått på. Greit, eg har ikkje brukt noen form for prevansjon, men det tok oss over 2 år å bli gravid sist gang, og etter hundre og ørten utredninger kom me til ein gynekolog som gav meg litt hormonar i pilleform og vips så hadde eg eggløsning. Han sa at det såg ut til at eg rett og slett aldri kom til å ha eggløsning. Men så feil går det an å ta. For nå er eg faktisk gravid igjen!

 

Eg er veldig, veldig glad, men samtidig var det litt kresj i forhold til min livsstilsomlegging. Men det gjeld å gjera det beste ut av det. Sist gang var eg 120 kg når eg blei gravid, nå 106. Så eg har eit bedre utg.pkt i allefall. Måtte eg klare å la vera å gå opp noe særlig denne gongen òg, så er eg kanskje under 100 til neste sommer!

 

Foreløbig termin 17.mai! Hurra, hurra, hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer sååå masse!

 

Dette går bra, du kan legge om livsstil selv om du blir gravid. Det er sikkert ikke så sunt og leve på for lite kcal - du spiser jo for to ;) Jeg aner ikke noe om graviditet og slanking, har ikke selv unger, så ikke vet jeg. GR har opplegg for gravide da, kanskje sjekke ut det?

 

Uansett - Hurra for baby i magen, og lykke til! Termin 17. mai var jo veldig morsomt det også da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere sååå mye! Jeg ble selv gravid sist gang jeg gikk på GR :)

 

Du må vel holde deg til 2000 eller 2500 kcal så vidt jeg husker, men med sunn mat og mye moderat mosjon kan man trygt gå ned litt i vekt iløpet av svangerskapet, selvsagt i nært samarbeid med lege og jordmor.

 

MIn svigerinne gikk ned 12 kilo i samråd med lege under sitt svangerskap bare ved å kutte så godt som alt sukker + gå mye turer..

 

Selv gikk jeg ned 14 pga hyperemises, men alt kom på igjen på bare noen måneder. Det anbefales uansett ikke ;)

 

Og tenk det er sikkert primært på grunn av vektnedgangen du har blitt gravid igjen, tenk så fantastisk at all den harde jobbingen din har gitt resultater!

 

Gleder meg til å se deg igjen her inne om 9 mnd +

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Gratulerer så mye!! ;) Veldig gledelig å høre.

Anbefaler deg å fortsatt tenke på hva du spiser....ikke la det bli "fri flyt" av kalorier fordi du er gravid. Kanskje melde deg på et GR nettkurs for gravide?

 

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...