Gå til innhold

Kcal i vin??


Gjest Metis

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvor mange kcal per dl det er i Black Tower 2008 Rivaner? Vinen har 9,5% alkoholinnhold. Har prøvd å google det, men finner kun kcal innhold i 12% vin... Håper noen kan hjelpe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Komplekser

1 dl vin med alkoholinnhold 12% gir 65 ckal.

Gjelder både hvit og rød iflg registreringa her på vektklubben.

 

Men vi må jo kose oss også:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Fant en vin som inneholder 9,5 % og det er Weight Watchers Fruity Wine, den inneholder 64 kcal/100ml.

Så vidt jeg kan se på den vinen så minner den veldig om Black tower, en søt og fruktig vin med lite alkohol, så det er nok mye det samme da det hovedsakelig er alkoholmengden i vin som utgjør kaloriene.

 

Men Black tower innholder 8,5%, ikke 9,5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er viktigst å huske med black tower er at det er ganske mye sukker i vinen, 29gram per liter. om du velger en tørr hvitvin, så sparer du mange kalorier. tørr hvitvin har ca 1-2gram sukker pr liter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er viktigst å huske med black tower er at det er ganske mye sukker i vinen' date=' 29gram per liter. om du velger en tørr hvitvin, så sparer du mange kalorier. tørr hvitvin har ca 1-2gram sukker pr liter...[/quote']

 

Vel.. nå har jeg aldri funnet en nøyakltig oversikt over hva black tower inneholder, men..

Vin med lite alkohol vil vel alltid inneholde mer sukker fordi det har ikke stått like lenge.

Gjær bruker sukker for å lage alkohol, så jo lenger vinen står, jo mindre sukker, jo mer alkohol.

 

Mens karbohydrater (sukker) gir 4 kcal pr gram, inneholder alkohol 7 kcal pr gram, derfor vil jeg ikke se bort ifra at black tower sansyneligvis er et bedre alternativ, selvom det inneholder mer sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...