Gå til innhold

kroppen på sparebluss?


Gjest sydi

Anbefalte innlegg

Har vært bevisst på dette med vekt i 1 og 1/2 år, etter røykelsutt. Trener/trimmer 6 dager i uken. Jeg går ca 3,5 timer på ski i moderat tempo i uka, trener step 1 time og to dager i uka går jeg tur på ca 6 km pr tur. Etter at jeg registrerte meg her på vektklubben ser jeg at jeg har ca 1400 kcal pr dag. Med gj.snittelig 2,5 pr dag skulle jeg jo gå ned i vekt. Jeg veier 70 kg og er 167 høy. Målet mitt er 63 kg, men det ser ut som veien blir hard. Har sålalt pærefigur-

Jeg spiser 6 knekkebrød med lettost og skinke pr dag (frokost og lunch). en youplait 1 % youghurt til mellommåltid. Normal middag med mye grønnsaker, noen ganger en kyllingsalat til kvelden. Mye gulrøtter og som regel 2 frukter pr dag.

Denne menyen har jeg gått på ca 9 mnd. Kjenner jeg blir deppa hver uke når jeg går på vekta, ingen endring. Den kryper heller sakte men sikker oppover. Noe er galt, det skjønner jeg, men hva?

Skulle gjerne ha hatt noen tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Komplekser

Ser ut til å være for lite fett i den menyen, kroppen trenger (riktig) fett for å gå ned i vekt. Spe på med litt nøtter, solsikkekjerner, makrell i tomat eller litt olje på salaten. Og trolig får du for lite kalorier daglig.

 

I forum Ny i vektklubben ligger en tråd som heter "så mye skal jeg spise i løpet av en dag" Der finner du en kalkulator som regner ut hvor mange kalorier du skal spise i forhold til trim, alder, vekt, høyde og aktivitetsnivå.

 

400 trimpoeng hver dag er vel skrivefeil. Grovt regnet (gjennomsnittlig) tilsvarer 1/2 times trim/trening 1 trimpoeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bella11

Hei ;)

For meg ser det ut til at du spiser for lite mat - ihvertfall når du trener så mye som du gjer! :)

6 knekkebrød på ein dag er lite, det er faktisk det eg har spist tilsammen til frukost og mellommåltid.... Eg går på meny 2 (1600 kcal) og prøver å komme i 7-10 trimpoeng pr. uke.

Litt vanskelig å si hvor mye meir du må spise. Må nesten vite litt om hverdagsaktiviteten din da, om du har en aktiv jobb eller stillesittende jobb?? Og hvor mange trimpoeng du har i uka?

 

Men mitt tips er å øke opp en del i kaloriinntaket. Spise hver 3. time og drikke masse vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til å være for lite fett i den menyen' date=' kroppen trenger (riktig) fett for å gå ned i vekt. Spe på med litt nøtter, solsikkekjerner, makrell i tomat eller litt olje på salaten. Og trolig får du for lite kalorier daglig.

 

I forum Ny i vektklubben ligger en tråd som heter "så mye skal jeg spise i løpet av en dag" Der finner du en kalkulator som regner ut hvor mange kalorier du skal spise i forhold til trim, alder, vekt, høyde og aktivitetsnivå.

 

400 trimpoeng hver dag er vel skrivefeil. Grovt regnet (gjennomsnittlig) tilsvarer 1/2 times trim/trening 1 trimpoeng.[/quote']

 

Det skal selvfølgelig ikke være 400 trimpoeng, 2, 5 poeng er det riktige.

 

Dette fikk jeg ut av kalkulatorenUtregnet info:

Hvilestoffskifte: 1322 kcal

Energiforbruk før trim: 1851 kcal

Mitt daglige energiforbruk: 2451 kcal

 

Hva betyr dette da? Skal jeg ha 1800 kcal pr dag, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ;)

For meg ser det ut til at du spiser for lite mat - ihvertfall når du trener så mye som du gjer! :)

6 knekkebrød på ein dag er lite' date=' det er faktisk det eg har spist tilsammen til frukost og mellommåltid.... Eg går på meny 2 (1600 kcal) og prøver å komme i 7-10 trimpoeng pr. uke.

Litt vanskelig å si hvor mye meir du må spise. Må nesten vite litt om hverdagsaktiviteten din da, om du har en aktiv jobb eller stillesittende jobb?? Og hvor mange trimpoeng du har i uka?

 

Men mitt tips er å øke opp en del i kaloriinntaket. Spise hver 3. time og drikke masse vann.[/quote']

 

Jeg har en forholdsvis aktiv jobb, er lærer. Ca 2,5 trimpoeng pr dag i gj.snitt. Jeg oppnår ganske mange trimpoeng på en skitur på to timer, derfor sier jeg gj.snitt. Det blir mindre trim i ukedagene, ca 1,8 - 2 pr dag, ca 3,8 lørdag og søndag.

Burde jeg spise mer til frokost og lunch? Er jo litt vanskelig å få til måltider hver 3. time i forhold til jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bella11

Dette fikk jeg ut av kalkulatorenUtregnet info:

Hvilestoffskifte: 1322 kcal

Energiforbruk før trim: 1851 kcal

Mitt daglige energiforbruk: 2451 kcal

 

Hva betyr dette da? Skal jeg ha 1800 kcal pr dag, eller?

 

 

Ja, det ville eg anbefale. For å gå ned i vekt skal en redusere energi-inntaket med cirka 500-800 kcal pr. dag. Så når ditt daglige energiforbruk er 2451, er ca 1800 kcal greit utgangspunkt.

 

Du kan jo spise litt meir til lunsj da, putte inn litt frukt eller yoghurt innimellom så det ikke går for lang tid mellom måltida.

 

Øke opp litt i kcal på middag + kvelds.

 

Wasa sandwich bar er veldig greit å ha med seg som kriseløsning. Gode er de også ;)

 

3 frukter og 3 enheter med melk hver dag kan du også prøve å få til. Og masse vann! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Komplekser

Tips

Øk kalori-inntaket langsomt, ellers vil kroppen ta til seg enhver kalori og nekte gi den fra seg igjen i form av vekttap. Dette fordi du har gått såpass lenge med for lav energimengde.

Lykke til!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var morsomt! Denne uken har jeg spist ca 1550 kcal pr dag. Gått veldig greit det, litt mer mat til frokost og litt mer til middag. Jeg har gått ned i vekt! Hurra! Riktignok bare et halvt kilo, men at vektnåla går den andre veien er en seier for meg.

Da spiser jeg 1600 - 1700 kcal neste uka så får jeg se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var morsomt! Denne uken har jeg spist ca 1550 kcal pr dag. Gått veldig greit det' date=' litt mer mat til frokost og litt mer til middag. Jeg har gått ned i vekt! Hurra! Riktignok bare et halvt kilo, men at vektnåla går den andre veien er en seier for meg.

Da spiser jeg 1600 - 1700 kcal neste uka så får jeg se hvordan det går.[/quote']

 

Du er så flink, atte! Tenk at ein går ned i vekt ved å spise flere kcal?!? Utrolig, men sant!

Lykke til vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gressklipper

heihei!

er det slik at om man spiser for lite kalorier kan man faktisk gå opp i vekt? Jeg tror nemlig jeg spiser litt lite kalorier. spiser rundt 900 og 1100 til dagen. (er 163 høy og veier 56kg ) og da føler jeg atr jeg spiser nok.. er ny i gamet her, så har ikke sett resultater på vekta enda.. men vil jo veldig gjerne spise *rett*..

takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isdronning
heihei!

er det slik at om man spiser for lite kalorier kan man faktisk gå opp i vekt? Jeg tror nemlig jeg spiser litt lite kalorier. spiser rundt 900 og 1100 til dagen. (er 163 høy og veier 56kg ) og da føler jeg atr jeg spiser nok.. er ny i gamet her' date=' så har ikke sett resultater på vekta enda.. men vil jo veldig gjerne spise *rett*..

takk for svar:)[/quote']

 

 

900 - 11000 ???????? Det er altfor lite å leve på i lengden og du vil ikke gå ned noe særlig og om du går ned, så fyker vekta opp igjen når du begynner å spise normalt. Du bør ligge på 1300 - 1600 kcal pr dag alt etter hvor mye du trener. Du ksan beregne ditt energiniva her inne på GR så jeg anbefaler deg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gressklipper

ja, jeg har regnet på det på den kalkulatoren som er her inne.. kom da fram til at mitt daglige energiforbruk er 1634, men så skal man jo gå ned mellom 500 og 800 kalorier for å gå ned i vekt ( om jeg har forstått riktig) . og da kommer jeg jo under 1200..

 

og jeg prøver virkelig å spise mye.

spiste f.eks i går dette:

frokost: 3 knekkebrød med ost- 196 kalorier

lunsj: det samme - 196 kalorier

middag: svin tikka pita- 349 kalorier

kvelds: 3 knekkebrød med brunost: 242 kalorier

og et melommåltid: yoghurt: 62 kalorier

 

og har da spist 1045 kalorier. og da har jeg virkelig gått inn for å spise også.

hva gjør jeg feil?

og dersom jeg nå begynner å spise mer kalorier, vil jeg da gå opp de 3 kg jeg har klart å gå ned? takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går faktisk ned i vekt med å spise mer.

Kroppen min har vært på sparebluss lenge. Det oppdaga jeg når jeg begynte å registrere matinntak her.

Jeg har øket med ca 150 kcal i uka og har tatt av 1 kg tilsammen på to uker. Jeg låg på ca 1200 kcal, nå ligger jeg på ca 1650 kcal. Tenkte jeg skulle øke litt til, ca 100 kcal for så å holde meg der en stund.

Tror du må spise litt mer, jeg la inn et til to knekkebrød ekstra på morgenen/lunch, noen mandler til mellommåltidet. Som tidligere nevnt øker jeg med ca 150 kcal i uka etter råd fra "komplekser".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...