Gå til innhold

Den gyldne middelveg


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

69 kilo, tenk......(jaja, du har vært syk, men dog.....)

Alt ligger til rette for et flott svangerskap og at du ikke minst kommer i mål etter at babyen er født.

Har en sterk magefølelse på at Frua må ut å kjøpe rosa babytøy denne gangen ;)

 

Ha en fortreffelig helg!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

69 kg i dag... bedre form på både meg og litjen :) Så bare jeg får litt matlyst nå' date=' så tipper jeg at førjulstida blir finfin ;)

 

Takk for gode ord :D

 

Klem[/quote']

 

WOW...!! For et deilig tall å se, selv om veien ned de siste par kiloene ikke er misunnelsesverdig akkurat, he he.

Godt dere kvikner til igjen nå - ha en fortreffelig førjulstid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

ååå dere er så gode. Sitter på restaurant med guttene før vi skal på skomakergata i olavshallen. Skikkelig kvalitetssøndag uten dorenning og stress.

 

Mange som tror jeg får jente. Spennende å se 17 des...

 

Klem til godjentene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå dere er så gode. Sitter på restaurant med guttene før vi skal på skomakergata i olavshallen. Skikkelig kvalitetssøndag uten dorenning og stress.

 

Mange som tror jeg får jente. Spennende å se 17 des...

 

Klem til godjentene:)

 

Håpar de hadde ein trivelig kveld i Olavshallen, kan tenke meg at det var ein liten som var veldig spent. Skomakergata er no trivelig å sjå og då ;)

Ha ei fin veke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

HAdde en supertrivelig kveld i går! Takk fjellgeita.

 

Er på jobb ENDA!! OG jeg har fortsatt overskudd tilgode ;) Men skal hjem nå da. Det er mye å ta etter når man har vært fraværende i nesten to uker fra jobb, så det krever ekstra denne uka for å komme ajour. Må passe på at jeg ikke svir av alt kruttet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at dere koste dere i går! Må skynde deg hjem nå og få litt hvile til i morgen :D

 

Jeg sitter med en kopp varmt vann og koser meg, he he. Prøver et kjærringråd fra Chile mot hoste - en god bit ingefær kokt i et par kopper med vann. En kopp i kveld før sengetid og en i morgen tidlig, og så det samme i 3 dager. Vi får se om det hjelper ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Ååååå soleia mi! Ble så glad jeg nå, for akkurat nå er energien tappet og sofaen er hvilested. Har stått på noe vanvittig de siste dagene og er veldig fornøyd, og kjenner at nå har jeg LOV til å være sliten. Og da er det godt med påfyll her inne :D

 

Hvordan har dagen vært da? jo jeg har hatt ALLE undervisningstimer OG rettet 46 prøver OG 6 stiler OG handlet julegaver med storesønn. Hmmm jo, OG gått til jobb ;) Og jeg hadde klart å gjøre mere, men det er godt å sette seg med god samvittighet.

 

Kjente et par jumbospark fra Mini (storesønn har gitt navn til den lille...) i går og det var godt, for jeg føler meg liksom veldig lite gravid. Er i 16. uke nå og magen vokser sakte men sikkert. Tror jeg skal bevilge meg et varmt bad i morgenkveld dersom jeg får tatt unna den siste stilbyunken og kan ta helg med god samvittighet. Må bli flinkere til å groome meg selv igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du store verden så flink du har vært Frøkenfrue! Du fortjener absolutt en pust i bakken :D

Sitter selv under et rørospledd og koser meg. Har vært på step, første skikkelige treningen på lange tider. Ikke i toppform selvfølgelig, men ikke så ille som jeg trodde heller ;)

 

Spennende med litt action i magen! Var det 17. du skulle på ultralyd? Jeg tenker at det er et godt tegn at du kjenner deg lite gravid, forestiller meg at du da er i bedre form under denne graviditeten enn du har vært tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* soleia gnir seg i hendene og gleder seg til Fruas UL den 17! *

 

Hehe. Kjenner at jeg er over middels engasjert i dette svangerskapet, kjennes nesten som om det er meg ;) Tenk på lille skatten som vokser der inne, og som har begynt å sparke litt i mammaen sin!! Det er et under...... Gleder meg veldig på deres vegne, altså!

 

Klem og husk å ta en pust i bakken innimellom. Du er reine virvelvinden

 

:D:)

 

Synd du ikke skal føde på jobben min- det kunne vært noe, å møte hverandre i en sådan stor stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegger en liten trimrunde, mye vann og kaffedrikking og relativt lett i matveien i dag - fram til julebordet i kveld! Der skal jeg kose meg, og håper jeg får danset litt slik at noe av ribba ikke fester seg tvert! ;)

 

Har den lasten at jeg er glad i mat, (hvem er vel ikke det her inne, he he). Så å finne en god julebordstrategi er ikke så lett. Men, ofte ender jeg med å iallefall kunne kutte desserten fordi jeg uansett er mett og det er da noe.

 

God helg til dere alle her inne! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Takk Soleia, det varmer! Så snedig at det svangerskapet som "plager" meg minst er det som absolutt ikke var planlagt. Skjebnens ironi så langt?

 

Lenapena, høres ut som at du har en god plan på lager for den turen din på julebord. I mine øyne er det fritt fram på julebord og slike tilstelninger, men da må man ha en fornuftig pla for resten av dagen... Og det har jo du!

 

I dag har jeg vært på bena fra tidlig til nå. Storesønn og jeg har tatt et raid på lekerommet og laget jul der nede etter hardt trengt vasking... Alle kassene med julepynt er tatt ned fra loftet, og selv om jeg holder litt på å sette fram nissene, så får en del pynt stå fremme fra første søndag i advent. I morgen har vi planer om å bake pepperkaker. Helt siden mannen min og jeg flyttet sammen har vi laget store pepperkakehjerter for å henge i vinduene, og de pynter vi med glasur med navnet på hvert vårt hjerte. Det er så koselig, og ekstra stas i år når storesønn husket at vi gjorde det i fjor og at vi ikke må bruke fiskesnøre i år, for de skjærer seg gjennom kjeksen og den ender i gulvet, slik alle fire hjertene gjorde i fjor. Og så sa han at vi må huske et hjerte til "mini" også i år :D Han har kalt babyen Mini, så da har den lille fått en plass i famlien allerede ;)

 

Ha en strålende føradventskveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebordet gikk bra det ;)

Gjorde et innhogg i potetgull-restene når vi kom hjem på natta, men la den uåpna posen i skapet og der skal den få ligge i fred for meg (ser spor på kjøkkengulvet av at mannen har vært og åpnet den).

Søndag var vi jo ikke akkurat hoppende full av energi, og dro på kinarestaurant på ettermiddagen. Det var også den eneste utskeielsen og det er litt godt :(

 

Idag har jeg god samvittighet etter spinning. Nå må jeg bestemme meg for en plan for morgendagen, da blir det nemlig jobb-middag igjen og jeg må få til litt trim først!

 

Artig med juletradisjoner Frua, særlig når de får en bevissthet rundt at det faktisk er akkurat det :) Og Mini er jo et passelig navn - kan jo fort bli Mina hvis blir en jente :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

BRa jobba lenapena! Synes du er usedvanlig flink jeg!!

 

I dag har jeg rettet 35 prøver, 18 stiler, hatt 4 undervisningstimer (a 60 min) og en times møte med foreldre. Jeg har spist mat, sjokkis og cheeze doodles og drukket pepsi max og masse vann. Har ikke dårlig samvittighet, for nå er jeg AJOUR og hkan faktisk ta meg tid til trening på fredag om jeg orker det ;)

 

Har stått på som et tørk de siste ukene for å ta igjen alt arbeidet som har hopet seg opp uinder sykefraværet, og nå er det i boks, i tillegg til at jeg har planlagt ferdig alle fire timene til i morgen, øvd inn sang til en kollega som fyller 60 og i det hele tatt :D

 

I helga blir det julekos uten dårlig samvittighet!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er døds-imponert, frua! Du har et pågangsmot som er fantastisk. Gratulerer med strålende innsats, og kos deg max i helga!

 

Jeg var flink i går, jeg også. Spiste ikke kake på koret, og falt ikke for fristelsen til å stappe meg full av lutefisk da jeg seeent på kvelden stakk innom et jobb-restaurantbesøk (de andre hadde spist alt). Jeg klarte meg med en liten forrett. Vel spiste jeg begge rundstykkene som ble servert ved siden av, og med myye hvitløkssmør på, men det gidder jeg ikke henge meg opp i. Jeg spiste meg IKKE kvalm på lutefisk, og jeg falt ikke for fristelsen til å meske meg med dessert (som de andre spiste da jeg kom). Lørdag derimot, DA skal jeg spise lutefisk, og det gleder jeg meg til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

TAkk Kveita, og bra jobba med lutefisken (den kan du ha i fred for min del altså...)

 

I dag har vært en sprengfull dag og en knallsuksess med sang og greier. Spiste masse kake under feiringen, så nå er det ikke kveldsmat for å si det sånn...

 

SLiten nå, men bare to timer i morgen, så det skal jeg klare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei FrøkenFrue! Må si jeg beundrer energien din altså. Synes også du er kjempeflink til å prioritere riktig for å hente deg inn igjen når du må ;)

 

Jeg er på oppovertur når det gjelder trening heldigvis, men litt på kanten når det gjelder matveien. Oppdager at jeg sklir tilbake i den gamle "snoping på kvelden gjelder nesten ikke-syndromet". Starter dagen med snusfornuft og klarer meg bra tom middag - så ender det plutselig med is eller saltsnop osv

 

Kjenner samvittigheten jobber med meg, får håpe den vinner snart :D

 

God helg til alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

lenapena du er flink du. Ikke vær snusfornuftig, men ha noe deilig på lur som du ikke trenges ha dårlig samvittighet for a nyte. feks lettis eller en veid og opptellet skål med noe som egentlig er fy men som du tar kontroll på, spis sakte og kjenn hvor godt det smaker litt om gangen ;)

 

jeg har akkurat vasket ned vaskerommet som også fungerer som gjestedo. Det tok fire timer det og da er alt vasket. Har nemlig hatt duftlys de inne og hele rommet til og med innsiden av skapene var sotet ned... Jaja. Nå skinne det i allefall. Gruer meg til å gjøre d samme på badet i morgen... neglene mine går snart i oppløsning...

 

Ha en strålende kveld! Jeg skal ha juleverksted med svigerinna mens gubben og broren skal drikke cognac og spille TVspill:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord frøkenfrue, og tips om å ikke bruke duftlys ;)

 

Har tatt en beslutning i dag: Jeg trenger påfyll av inspirasjon og moral og har derfor meldt meg på internettkurs fra første uka i januar! Det er veldig lenge siden jeg sist gikk på GR-kurs, men nå føler jeg at de er mere åpne for et lavkarbokonsept og som sagt jeg trenger en boost. Håper dette blir bra! :(

 

Nå blir det ikke som tidligere med frislepp av alt fordi jeg alliekevel skal begynne på kurs! Det blir full fokus på middelveien og å kompensere et tidvis høyere matinntak med trening.

 

Skal forresten bake ut en mengde peppernøtter idag, satte deigen på fredag. Har lovt min mor å bidra med en sort, siden vi reiser dit og kommer i praksis til dekket bord lille-julaften ettermiddag.

Baker ikke sammen med noen, men med julemusikk og/eller lydbok blir det kvalitetstid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Det høres utrolig lurt ut med kurs fra januar. hadde jeg ikke vært preggers skulle jeg gjort det samme, men har bare ikke motivasjon til å dra på kurs nå når det skal skje så mye med kroppen. Har motivasjon til sunn livsstil og trening, men ikke til å dra på kurskvelder og se alle bli tynnere, mens jeg bare må blir større.;)

 

Koselig med bakst og julemusikk! kos deg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...