Gå til innhold

Den gyldne middelveg


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest froeken frue
Ha ein fin søndag Frøken og tenk no litt på deg sjølv og då.

Ferdig med baksten?? (det står vel kanskje lenger oppe men eg har ikkje lest ;) )

 

Hei snuppa! Nei, jeg har bare bakt pepperkaker så langt. Det er strategien min for den gyldne middelveg før jul; å vente til halve desember har gått før jeg baker, å bake normale porsjoner og litt færre sorter enn før. I år skal det smake "nytt" å spise julebakst på julaften. Det skal være noe vi gleder oss til, ikke være uvel av fordi vi har spist opp 90% på forhånd :D du da fjellgeita?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppa! Nei' date=' jeg har bare bakt pepperkaker så langt. Det er strategien min for den gyldne middelveg før jul; å vente til halve desember har gått før jeg baker, å bake normale porsjoner og litt færre sorter enn før. I år skal det smake "nytt" å spise julebakst på julaften. Det skal være noe vi gleder oss til, ikke være uvel av fordi vi har spist opp 90% på forhånd ;) du da fjellgeita?[/quote']

 

 

Har ikkje begynt på baksten eg heller, men har tenkt å prøve nokre sortar med lav-karbo julekaker i år. Ungane vil nok kakemenner, det er dei glad i. Skulle vel ikkje kalla dei ungar for dei er jo ungdommar egentlig (minsten er 13 :D )

Mannen min seier at julekakene smaker best før jul :(, så det er nok ikkje berre hjå deg dei et tomt før jul. Du veit, i jula er det så mykje anna godt å smake på. Eg satsar forresten på at dei andre et opp storparten så slepp eg :)

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj da - god bedring til lillegutt!

 

Igår morges var jeg flink pike og var på spinning kl 06, og til gjengjeld var vekta snill og viste en liten nedgang!

Resten av dagen i går og i dag har jeg og kollegaene mine vært på lagbygging og stappet i oss gode retter med alle slags feite ingredienser... Imorgen er en ny dag for sunnere valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

høres sosialt og koselig ut lenapena. Jeg har fått en ny runde med omgangssyke og synes fryktelig synd på meg selv. For å si det rett ut på trøndersk Så e æ drittlei sprutsjuttu og skinnlaus ræv! Har vondt etter morgenens 30 something dobesøk og klarer ikke holde på noe. Kvalmen har begynt å melde seg men håper jeg slipper å spy for det er det værste jeg gjør... Huff og huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres sosialt og koselig ut lenapena. Jeg har fått en ny runde med omgangssyke og synes fryktelig synd på meg selv. For å si det rett ut på trøndersk Så e æ drittlei sprutsjuttu og skinnlaus ræv! Har vondt etter morgenens 30 something dobesøk og klarer ikke holde på noe. Kvalmen har begynt å melde seg men håper jeg slipper å spy for det er det værste jeg gjør... Huff og huff

 

 

Uffa meg, trasige greier. Har lov å syne synd på seg sjølv av og til frøken.

Eg hadde det slik då eg gjekk med nr 3 og det viste seg å vere camphylobakter.

Låg på sjukehus ei veke, blei fora med havresuppe med saft og blåbærsaft (trur eg det var). Eg sprang og i skytteltrafikk på do den gang.

 

 

Pass på deg sjølv .

 

God bedring og klem.

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

hva er det for en tilstand fjellgeita? Har ikke hørt om det før. Hvordan får man konstantest det? Satser på at dette er omgangssyke og går fort over:) takk før omtanken. Synes særs synd i meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det for en tilstand fjellgeita? Har ikke hørt om det før. Hvordan får man konstantest det? Satser på at dette er omgangssyke og går fort over:) takk før omtanken. Synes særs synd i meg selv...

 

Det er sikkert ei omgangssyke visst fleire har det.

Visst det er /hadde vore camphylobakter så må ein ta avføringsprøver. Den gangen gav dei medisin for det men eg kunne ikkje få det pga at eg var gravid. Ein ganske så vanlig bakterie,

Men du skal ikkje bekymre deg for at du har det. Var ikkje lillegutt og sjuk då??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Takk og takk. Føler meg mye bedre i dag, men kroppen er jo tom for energi, så det er ikke bare bare likevel... Men har i det minste holdt på ei brødskive og et glass vann en time nå, så her feirer vi de små seierene.

 

Hadde bare så utrolig masse juleplaner denne helga... Sukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og takk. Føler meg mye bedre i dag' date=' men kroppen er jo tom for energi, så det er ikke bare bare likevel... Men har i det minste holdt på ei brødskive og et glass vann en time nå, så her feirer vi de små seierene.

 

Hadde bare så utrolig masse juleplaner denne helga... Sukk![/quote']

 

Så bra at du føler deg betre, sender deg ein hjelpande tanke sidan eg ikkje kan gje deg ei hjelpande hand. :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei hei,

 

Her står det bra til :) Litt sliten bare av stresset på jobb, men sånn har vi det jo alle sammen! Fikk følgende vitamininnsprøytning av mannlig kollega i dag:

Æ sitt å sjer på dæ, å du e bra flott må æ si :) Så da var dagen berget, siden jeg er svak for smiger...

 

Ha en strålende dag kjære Fjellgeita. Baksten i havn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må eg seie, det var ikkje rart at dagen var berga. :)

 

 

Nei, baksten er ikkje i havn, skulle lage brunepinnar idag men dei to første bretta blei svidd for eg vart snakkande med broder'n. Skal lage julemanna med minsten, så skal eg lage kokusmakroner,peppernøtter og krumkaker. (sorter som ikkje eg er så veldig glad i. Så skal eg bake julebrød og vørterbrød, lefsene har eg i frysen allerede.

 

Julegavene er i havn, så no skal eg berre ordne litt i huset og div anna. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Skal bake i helga jeg... Kokosmakroner, krumkaker, nøttekyss, konfektkaker, marsipan, sjokokuler, brente mandler og konfekt. Så da er de 7 sortene på plass :) Og så skal jeg lage medisterkakene og bake brød og rundstykker... Så gubben får ta barna, og det skulle bare mangle. Har aldri hatt tomme kakebokser en uke før jul før, bare nesten tomme :)

 

Ultralyd i morgen. Er veldig veldig spent og håper for alt i verden at alt er som det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bake i helga jeg... Kokosmakroner' date=' krumkaker, nøttekyss, konfektkaker, marsipan, sjokokuler, brente mandler og konfekt. Så da er de 7 sortene på plass :) Og så skal jeg lage medisterkakene og bake brød og rundstykker... Så gubben får ta barna, og det skulle bare mangle. Har aldri hatt tomme kakebokser en uke før jul før, bare nesten tomme :)

 

Ultralyd i morgen. Er veldig veldig spent og håper for alt i verden at alt er som det skal.[/quote']

 

 

Nøttekyss hørtes spennande ut , kva er det ??

 

Det er berre til å sette gubben i sving, dei har godt av det. Men det er dessverre ikkje alle som er dressert før ein tek over :)

Dei har godt av å både vaske litt rundt og ta ei skitbleie.

 

 

Lykke til i morgon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Nøttekyss hørtes spennande ut ' date=' kva er det ??

 

Det er berre til å sette gubben i sving, dei har godt av det. Men det er dessverre ikkje alle som er dressert før ein tek over :)

Dei har godt av å både vaske litt rundt og ta ei skitbleie.

 

 

Lykke til i morgon[/quote']

 

Nøttekyss er som marengser med hasselnøttkjerner i. Maler hasselnøtter og blander inn sammen mmelis i stivpiskede eggehviter. Har ikk oppskr i hodet. setter toppene på stekebrett med skjeer og setter en hel nøttekjerne i midten på hver. Mmmmm nydelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...