Gå til innhold

Den gyldne middelveg


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Hehe... Sukkerfrie pastiller, ja. Jeg kan spise mengder når jeg først begynner. De skal ha en lakserende effekt, og det kan jeg skrive under på at de har! Det blir skikkelig fart på systemet, fnis... Forsøker å holde meg unna, jeg.

 

I kveld skal vi til venner på sushi. Jeg elsker sushi! Jeg overspiser alltid. Målet i kveld er med andre ord å nyyyyte, men å stoppe i tide.

 

Ellers kan jeg stolt berette at jeg var ute og sprang intervaller (!!!) i går kveld. :) Herrejemini... Slitsomme greier da gitt. Men sikkert veldig effektivt. Føler meg fremdeles spretten, selv om jeg jo er like tung som for et par uker siden (da jeg følte meg skikkelig daff). Rare greier. Det sitter i hodet, det er helt sikkert!

 

Ha en herlig dag og ei flotters helg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Sukkerfrie pastiller' date=' ja. Jeg kan spise mengder når jeg først begynner. De skal ha en lakserende effekt, og det kan jeg skrive under på at de har! Det blir skikkelig fart på systemet, fnis... Forsøker å holde meg unna, jeg.

 

I kveld skal vi til venner på sushi. Jeg elsker sushi! Jeg overspiser alltid. Målet i kveld er med andre ord å nyyyyte, men å stoppe i tide.

 

Ellers kan jeg stolt berette at jeg var ute og sprang intervaller (!!!) i går kveld. :) Herrejemini... Slitsomme greier da gitt. Men sikkert veldig effektivt. Føler meg fremdeles spretten, selv om jeg jo er like tung som for et par uker siden (da jeg følte meg skikkelig daff). Rare greier. Det sitter i hodet, det er helt sikkert!

 

Ha en herlig dag og ei flotters helg! :D[/quote']

 

Det var sprekt Kveita! :P Jeg gleder meg til den følelsen selv... sliter med en forkjølelse som gjør at jeg ligger svært lavt på treningssida enda. Lader opp til en større fjelltur på søndag. Gled-gruer meg til den :)

 

God helg folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnis. Lørdag sprakk jeg litt på butikken og kjøpte en eske med sånne "frisk" sukkerfrie tyggepastiller. De er så goooode! Klarte å trykke hele eska i trynet på bilturen hjem fra butikken, med det resultatet at magen holdt på å eksplodere lørdag kveld! Herregud, det var vanvittige mengder luft som skulle ut! Heldigvis kom det verste "trøkket" etter at vi hadde kommet hjem fra besøksturen vår, hehe...

 

I dag har jeg vært ute på en løpetur. Kroppen er ikke helt med, kjenner jeg. Løpinga var drit-tung, og styrketreninga etterpå likeså. Litt hodepine og stiv og støl. Tror kroppen har fått litt sjokk av all den plutselige treninga. Får håpe jeg kommer meg litt mer ovenpå etterhvert.

 

Nå skal jeg ta en dusj, og så skal jeg lage ferdig boller og rabarbrapai til besøket kommer om tre timer. Selv skal jeg unne meg en smak av begge deler, men bare ett stykke pai med vaniljekesam og kanskje en bolle (er heldigvis ikke så glad i boller, i motsetning til samboeren, så de forsvinner i "riktig" retning).

 

Ha en fortsatt fin helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter nå i godstolen, lemster i hele kroppen etter en skikkelig fjelltur idag. Maange timers gåing, og 1555 kcal tilbakelagt. :P Er stolt, støl og målrettet for i morgen er det veiing og registrering igjen - mange uker siden sist.

 

De pastillene der er "livsfarlig" Kveita, bra du kom deg hjem i tide, hi hi hi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Flinkiser og flinkfiser :D

 

Jeg er i gang. Var hos legen på fredag og hun hadde svaret på luftproblemene mine; For mye sukker... sukker er beste grobunn for bakterier og gir myyyyye luft. Jeg ser at dette stemmer, for sist uke spiste jeg lite sukker og ble betydelig bedre i helga. Det samme ble lillejenta :)

 

I dag har jeg forbrent 900 kcal på to lange gåturer med vogn. I tillegg har jeg båret ved. Livet er ganske fint akkurat nå :)

 

God klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

hjemme alene med trekløveret i kveld og i morgen. Det er veldig koselig og jeg er så innmari stolt!

 

I helga blir det sjalabais med et vennepar og deres barn, så fort å kompensere skal jeg faktisk på zumba i morgentidlig 0630. Mannen min er og melder meg inn i treningssenter igjen nå, så jeg gleder meg stort tol å komme i gang :D

 

Ellers har jeg oppdaget kakebakerverdenen på nett. Herremin så mye flottog godt som blir laget! Må visst trene masse...

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Hvordan går det? Pass nå på de kakene på nett, flust av sukker der som kan gjøre både din og veslas mage vrang :D

 

Jeg er stadig kvalm, uke 10+0 i dag, så jeg krysser fingre for at det gir seg om en uke eller to! Ikke fått til et snev trening engang så langt. :) det bare går ikke med full jobb og full kvalme...

 

Men du: har du tips til bra kake så si ifra, skal bake til bryllupet mitt i september :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

oioioi skal du gifte deg i september??? så gøy!!! grattis! kanskje har du fortalt d før, men det er tåkeheim i fruehjernen nå, så jeg glemmer støtt viktoge ting....

 

Ja jeg har maaaange forslag. Skal du bestille bryllupskake i tillegg, eller er du ut etter en kake til "hovedkake"?

 

Forresten skal jeg sende deg en privat melding når jeg rekker det om et prisjekt jeg holder på med. Du er i målgruppen :D Men hemmelig til alt er etablert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Oj, nå ble jeg nysgjerrig :D

 

Jepp, her er det mange store greier på gang :) Er et slit nå med kvalmen og planleggingen, men det er jo stas også! Krysser bare fingre for at jeg er i form den store dagen! Har det meste i orden, så bryllupet blir fantastisk selv med kort tids planlegging!

 

Skal ha trelags bryllupskake, men tror vi må ha åtte kaker i tillegg. Har lest en plass at trelags pluss ti kaker er perfekt for åtti pers, tror vi blir mellom 60 og 70. Noen du vet om som egner seg til frysing? Andre tips tas også imot med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Oj' date=' nå ble jeg nysgjerrig :D

 

Jepp, her er det mange store greier på gang :) Er et slit nå med kvalmen og planleggingen, men det er jo stas også! Krysser bare fingre for at jeg er i form den store dagen! Har det meste i orden, så bryllupet blir fantastisk selv med kort tids planlegging!

 

Skal ha trelags bryllupskake, men tror vi må ha åtte kaker i tillegg. Har lest en plass at trelags pluss ti kaker er perfekt for åtti pers, tror vi blir mellom 60 og 70. Noen du vet om som egner seg til frysing? Andre tips tas også imot med takk :)[/quote']

 

 

sjekk passion4baking.com der er alt du trenger av oppskrifter og inspirasjon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Dagens trening unnagjort :D Dro på functional moves, men det var ikke noe for meg. da drar jeg heller på pump for styrke og step og aerobic for kondis og humør...

 

Koser meg og pusler med mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Har vært på sesongens første økt på treningssenteret og utøvd en sterkt behøvd styrketrening! Deilig :D

Uka som var har vært en jo-jo opplevelse både mentalt og blodsukkermessig, spesielt gjennom helga. Fredag kveld var det antydning til gammeldags frotsing, men føler mer kontroll nå og har kompensert med en lang fjelltur i går.

Greit med en påminnelse om at konsentrasjon og fokus fortsatt er nødvendig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Bra at du har kommet i gang med treningeg lenapena! Man kan spise ganske mye rart om man klarer å kompensere med trening :)

 

Jeg har mange jern i ilden om dagen og har satt meg som mål å trene hver annen dag. Det skal jeg klare for treningssenteret har så bra barnepass at jeg klarer å ta unna treningen mens barna er i barnehagen og gubben på jobb.

 

Har ganske mye energi om dagen og det er viktig for meg å bruke den konstruktivt, ellers blir jeg sittende inne og sture, og det til gangs.

 

Ha en aktiv dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere,

 

Jeg er tilbake etter en flott helg i Stockholm. Bryllup og kos, veldig hyggelig. Har spist og drukket godt, og rørt meg lite, men pytt. Nå er det hverdag igjen, og i kveld blir det trening. Gleder meg faktisk!

 

Frøken og lenapena, grattis med treningssenteroppstarten, dere er flinke! Jeg har ikke motivert meg til innetrening på senteret ennå, men krampholder på ute-treningen. Må vel karre meg inn etterhvert, jeg også. Det er jo gøy bare man kommer i gang, synes jeg å huske? Skjønt, jeg fikk litt avsmak i vår, da det var så siiiiinnsykt fullt på senteret. Det ble mest et irritasjonsmoment. Men jeg får gi det en sjanse i år også. Zumba er jo gøy! Og spinning er deilig. Og styrketrening er noe jævla pes, men nødvendig. Det var den tannpuss-allegorien, da. Jeg får tviholde på den. Men inntil da - utetrening, hurra!

 

Camillok - så spennende med bryllup! Håper dere får det meste på plass uten alt for mye stress. Og husk at det er feiringen av kjærligheten som er det viktigste. Ikke at absolutt alle detaljene er på plass. :o

 

For øvrig tror jeg at jeg skal holde meg laaangt unna den linken du gav til camillok, frøken! Jeg eeelsker kaker!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Så flinke dere er alle sammen! Mektig imponert. Jeg er litt ute av det, og da er det deilig og motiverende å lese deres innlegg om hvordan dere får det til. Nå vet jeg at det blir litt mye kaker og diverse fremover, både jeg og min niese har bursdag i morgen, så det blir kake dobbelt opp i morgen, og til helgen... Må forsøke å bite tennene sammen... bokstavelig talt!!! :o

 

Viljestyrke kom, treng deg inn! Her skal du motstand finne... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Gratulerer med dagen rosastrompe!!! Litt sent ute, men du er ikke glemt!

 

I dag har jeg vært på første spinningtimen siden før jeg ble gravid med nr to. Det merktes at jeg har vært gjennom to svangerskap og fødsler siden sist, men jeg kom meg gjennom timen og klarte å få pulsen opp på 95 %, så jeg er veldig fornøyd. Jeg har bestemt meg for å gjøre dagens pulsspinntime og fredagmorgen 0630 zumba til faste timer. MIN tid, til MEG :)

 

Egentlig har jeg mye MEGtid om dagen for litjpia er så rolig og guttene bare supre. de er jo i barnehage om dagen, så jeg har ganske mye tid for meg selv og litjpia. Må passe på at jeg får brukt energien min på en god måte, for ellers blir jeg destruktiv, trøstespiser og ser TV. Stooor utfordring der...

 

i morgen er det egentlig ikke treningsdag, men kanskje jeg får trillet en tur. Deilig det også!

 

Nå er jeg stappa på søtsaker, snacks og godt selskap og skal finne loppekassa :o

 

Ha en fin torsdag!

 

Klem fra frøken prosjekter på gang frue :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Ny dag, nye mulgiheter!! Har gått to turer til og fra butikken med tvillingvogn allerede og har en times gåtur til og fra jobb foran meg. Knallvær og varmt så det er bare å nyte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosastrompe

Takk for det, frøken :) Klarte meg egentlig ganske greit. Et kakestykke og noen biter sjokolade. Ikke så galt det, egentlig... :o

 

SÅ flink du er frøken! Jeg er imponert! Du er flink som tar deg tid til deg selv. Det er noe jeg også jobber med å bli flinkere til. Vi damer er jo rare. Tror verden går under om ikke vi ordner og fikser alt for alle andre. Men vi må jo ta vare på oss selv også. Hurra for deg som klarer det! :) Inspirerende for oss andre.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnis, heier tilbake til frua! Høres ut som det er vin involvert? :o

 

Jeg måtte gi opp intensjonene om trening i kveld. Dro hjem fra jobb klokka åtte fordi jeg satt og rota bort 3 jobb-timer på INGENTING. Dermed ble det sen kveld, argh... Ferdig å lage mat halv ti, DA var jeg sulten, da. Det ble kyllingfajitas fra JR sin nyeste bok. Med hjemmelagede hvetetortillas. NAM! Og et glass vin, men jeg klarte bare å drikke halvparten, så sambo fikk resten. Avslutta med fire og en halv bit sjokolade. Og klarte ikke siste halve biten en gang! Hva skjer? Men nå er jeg så trøtt at jeg stuper, og på tur i køya. Klokka er elleve og det er sengetid. Hjelper ikke at det er fredag, gitt. Gamla... Hehe...

 

Fortsatt god hyttetur, Frøken. Kos deg (på gyllent vis). :)

 

 

Og alt-for-sent-gratulerer-med-dagen til rosastrømpe! Det er absolutt lov med kake når man har bursdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia alle sammen! Jeg er klar for ei helg i beste middelvegstil! Litt lørdagskos og en del trening er vel oppskriften da :)

 

Kveita jeg prioriterer som deg utetrening når forholdene er fine, og det er heldigvis mange dager igjen til det heldigvis. I dag er det litt fuktighet i lufta, så da trekker jeg inn til apparatene, he he. Gudene skal vite at magen og rompa har godt av å plages litt etter ferien :o Synd det gikk skeis med treninga i går for din del, idag er det nye muligheter!

 

Kos det på hyttetur Frua! Kjenner jeg deg rett på blir det noen trimpoeng også ved siden av den gode maten :)

 

God helg til dere alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Stå på jenter, om det er inne eller ute spiller ingen trille så lenge dere har det gøy og får den trimmen dere trenger. Det gjorde ikke jeg i helga. Hyttetur med tre barn og egne foreldre er jo selvsagt trim i seg selv, men kalorioverskuddet har vært huffamei...

 

Men har booket meg time på spinning i mogren tidlig, og barnepass, så jeg jobber med saken :) Det skal bli en ny opplevelse med O2 spinn. jeg er godt vant med pulsspinn og intervallene 4x4 (jeg VAR vant med det) men O2spinn er intervallene 4-5-6-5-4 og varer 60 minutter kontra 45. Spent, men gubben 8som sykla Birken i helga sprekingen) er overbevist om at jeg klarer det.

 

vi har navnefest til helga så huset skal ryddes og vaskes og det skal bakes og kokkeleres, så de tre planlagte trimøktene skal jeg holde hardt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei og hopp. spinntimen på mandag fikk vike for sykkeltur med guttene mine. Den største på egen sykkel og den minste i sykkelvogn. For dere som er kjent i Trondheim kan jeg avsløre at vi syklet fra Byåsen til City syd og tilbake. DET er LANGT for en 5-åring det!! *stolt* (feiret med haugevis med sjokkis og dårlig samvittighet etterpå...)

 

Tirsdag gikk jeg til frisøren med barnevogn (1 time) og oppdaget at jeg virkelig må stå på for å forbrenne nå som kroppen er såpass lett (sammenliknet med tidligere år altså...) for jeg forbrente bare 260 kcl på en times rask gange... Senere på kvelden fulgte jeg min mor hjem og gikk tilbake igjen (1,5 time) så jeg fikk da trimmen min.

 

I går hadde jeg booket barnepass og pulsspinn (45 min intervalltrening med 4x4 intervaller) og kom meg avgårde til tross for at jeg var fryktelig trøtt om morgenen. Jeg husker tilbake til den gang jeg var nesten 90 kg og først startet m pulsspinn. Den gang forbrente jeg ca 600 kcal pr økt. Nå klarer jeg å forbrenne akkurat 400 kcal. Sikkert både bedre form, men selvfølgelig også lettere i kroppen.

 

I dag er det vaske alt jrg klarer-dagen. Bra med energi og form og humør er på vei tilbake :D

 

Dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...