Gå til innhold

Ny og motivert!


Gjest kajapaja

Anbefalte innlegg

Gjest kajapaja

Nok er nok, nå vil jeg ned for godt!! Meldte meg inn i dag, og trenger sårt noen der ute som kan bli med meg og dra dette i land! Jeg er snart 23 år og skal ned 15 kilo de neste månedene, vet det blir tungt, men jo flere vi er sammen om å dele erfaringer, jo bedre! Noen som blir med?:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit :(

 

Ja, da har du fått en god instilling hvertfall! Det er viktig. For den kommer nok til å bli testet de neste tre-fire ukene, før du kommer inn i dine vaner!

 

Jeg har ikke så mange tips jeg kommer på i farta. Spis ofte, spist lite, drikk vann før du skal spise, ikke spis mye før du legger deg og helst ikke noe etter 20.00. Hmmm.

 

Når jeg har lyst på noe godt, så pleier jeg å kutte opp en halv banan og ti druer og ha to spiseskjeer med vaniljekesam på. Det er knallgodt! Føler ikke det er slankemat i det hele tatt - FESTMAT :D

 

Jeg begynte vel i midten av januar og har gått ned 7 kg! 73,3 kg - 66,4 kg. Livskvaliteten er bedret og formen er på topp! Om jeg ser en grunn til å legge på meg igjen? Nei. Jeg føler virkelig at dette er naturlig for meg nå. Det er naturlig å spise det jeg spiser og trene når jeg trener. Jeg spiser trossalt ikke veldig forandret fra før. Bare litt mindre middag og _null_ tolleranse på godteri, dessert og brus. Ser ikke på det som noe problem ettersom jeg har min lille festmat som nevnt over ;-)

 

Jeg har veiedag på onsdag morgen, så om du ikke har bestemt deg kan du vel "slå følge" med det? :) Greit å veie på samme dag!

 

GLED deg til å forandre livet ditt! Håper det kommer til å gi deg like mye som det gir meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kajapaja

Tusen takk for så mange gode start-tips, og så inspirerende å høre om folk som har tatt tak i livet sitt og bedret livskvaliteten sin sånn som du har gjort! Gleder meg til å prøve festmaten din neste gang jeg får lyst på noe skikkelig godt:D Jeg blir med og har veiedag på onsdager, jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer sikkert på flere tips etter hvert, men er vanskelig å komme på så mange i farta ;-) Er hvertfall viktig at du ikke spiser for lite!! Da går kroppen litt på "sparing" og forbrenner mindre! Men det er bare å prøve seg frem.

 

Hadde festmat i dag også, jeg! Haha. Spiser det omtrent hver dag! Hihi. Og du kan såklart ta mer enn ti druer, som jeg bruker. Men det er helst fordi jeg ikke vil spise opp alle på en gang. Kjøper de eskene med stenfrie druer, og de er jo så himla dyre. Derfor jeg bare tar ti, så eska varer litt lenger :D

 

Det er det som er sååå bra med dette forumet! Alle kan motivere og inspirere hverandre!!

 

Flott, da blir det veiedag på onsdag! Jeg har ikke stor tro på nedgang denne uka, fordi jeg har vært syk og trent lite.. Men men, man kan ikke belage seg på å gå ned hver uke, for da går man ofte på en smell.

 

I dag fikk jeg Jillian Michaels (ho fra "The biggest loser") sin treningsvideo i posten. Den heter "30 day shred"! Har prøvd den nå, den var slitsom, men artig! Der er det treningsøkter i kun 20 min, og det skal jeg gjøre de dagene jeg ikke er på treningsstudio. Jeg mener, hvem har ikke tid til en økt på tyve min? :) Hvis du er interessert koster den 80 kr på play.com!

 

Lykke til i dagene som kommer! :( Gleder meg til å høre hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susanne86

Slenger meg med her! :) Jeg er 23 år, og veier 69 kg. Vil gjerne ned til 64. Skulle ikke tro at det er så vanskelig, men det er det visst...:( Var veldig godt i gang i høst med bra kosthold og masse trening og mosjon, gikk ned fra 71 til 67,5 kg. Men så opererte jeg i kneet mitt, og da ble det ikke noe trening og masse trøstemat.

 

Filosofien min er masse grønnsaker, masse trening og litt snop. :D Jeg vil ikke først og fremst bli "tynn", men sunn. Måler omkretsen av både mage, lår og rumpe, og blir mer glad av at disse minker enn at vekta minker.

 

Håper vi klarer å holde liv i denne tråden og motivasjonen oppe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har veiinga gått Kaja og Susanne? :)

 

Jeg har gått ned 0,9 kg! Og jeg kan ikke tro det! Jeg er vant til å gå ned minst 0,5 kg i uka, men jeg har jo vært syk denne uka! Så jeg forventet det ikke. Dere kan tro jeg er i skyene nå :( Om 0,5 kg så blir det nye sko. Om 5,5 kg er jeg der jeg vil være :) Det må jo bare bety at vi kan klare alt vi vil! For jeg har slitt med vekta i mange år, men plutselig føler jeg meg som et nytt menneske. Jeg har et helt nytt forhold til mat! Dere kan au klare det!

 

Er kjempespent for å høre hvordan det har gått :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere

hei å velkommen.

 

Selv slengte jeg meg på og meldte meg inn 4.januar. Da var det nok for min del:

Siden den gang har det gått opp å ned med trening, men har vært flink med kosthold. Å har fått fra 87,2 til 77,0 ( pr. mandag 15/03 ) og - 10 cm ca på mage og 6 cm på hvert lår! Det er herlig. Målet mitt er 71 og det har jeg frem til desember på!

har klart mitt første delmål for 3 kg siden, mitt neste delmål er 75 kg pr. 1 mai og så da 70/71 gjennom resten av året. MEN håper jo på å komme ned til 68! Noe mer enn det er ikke jeg interessert i, er over 180 høy så det blir for mye å gå ned til 63-65 kg for min del.

 

Men slenger meg på det de andre skriver her, om tips å slikt.

de første 7 ukene var jeg veldig streng med meg selv for å komme i orden i matveien, men nå er jeg litt mer slakk, og likevel bevist. men kan nyte noe godt en å annen gang i uka. Men i myyye mindre posjoner. Har kanskje skjedd 2-3 ganger på 2,5 mnd at jeg har spist meg stappmett. Prøv å unngå det, å drikk MASSE vann! Og ikke minst - tolmodighet er kanskje mest viktig! Ikke gi opp, for det belønner seg etter en liten stund! 10 kg på 2,5 mnd for min del er ca 4 kg i mnd, noe som er 1 kg i uka. Det er bra det.. LYKKE TIL, og velkommen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kajapaja

Sara og SkalBliSlankere! Dere ga meg akkurat en skikkelig viljestyrkeboost (jeg har hatt det litt tungt i dag, rart å legge om kostholdet)!! Takk for det, om noen uker er det min tur til å skrive hvor stolt jeg er av meg selv:) Jeg utsetter veiinga til neste onsdag fordi jeg veide meg jo for bare to dager siden da jeg meldte meg inn. Tror ikke det har skjedd så store underverker på to dager, men fra neste onsdag er jeg med for fullt!!:(

 

Jeg sliter skikkelig med å få i meg nok kalorier. Har vært en storsynder de siste årene og spist alfor mye altfor sjeldent. Vanskelig å tilpasse seg den nye måten å tenke på. Overskrider som regel hvert måltid med 50-100 kalorier, og fører altfor lite opp på mellommåltider. Håper jeg greier å finne en løsning på det fort, det er vel forhåpentligvis bare å prøve og feile litt. Haha, jeg lagde meg festmaten i dag, det var jo helt fantastisk deilig! Tror faktisk jeg kan gå LETT forbi sjokkisen og heller bort til fruktdisken med den oppskriften der:D:D

 

Hvordan har det gått med deg, Susanne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susanne86

Så flink du har vært SaraMJ! Det er veldig motiverende for meg, spesielt siden vi har et ganske likt utgangspunkt! Og den der festmaten din skal jeg prøve ut i helga. :)

 

Jeg har heller ikke veid meg denne onsdagen, men skal gjøre det neste onsdag. Håper på å gå ned 0,3 - 0,5 kg. Tror nemlig at fettet mitt er av en sånn type som ikke forsvinner så fort! :) Tidligere når jeg har vært veldig flink å trene og spise sunt, så har jeg ikke gått ned så mye i vekt, men har merka det på cm-mål og at jeg blir strammere. Gleder meg til at magemusklene mine skal begynne å titte frem igjen. :)

 

Ser at SaraMJ har nye sko som belønning, hva har du, KajaPaja?

 

Nå er det helg, og det er alltid en utfordring. Er så masse mat i omløp, og så e det så mye ledig tid å spise den på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kiki123

Slenger meg sammen med dere=) Er 23 år, ca 173 og veier ca 90kg. Håper å komme meg ned på 70kg etterhvert, men første mål er 85=) Må starte forsiktig=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kiki123

Wow, 1.2kg der et jo kanonbra=)

 

Blir nok ikke til å veie meg med d første, melde meg jo inn her i går,så tror ikke det er noe forskjell:P Ellers fikk jeg trenet litt i går, og nå sitter jeg å vurderer om jeg skal komme meg ut å gå en tur=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja, jeg skjønner at det ikke er så vits å veie seg da! Men neste onsdag er du vel med? Tror de fleste på tråden her inne har veiedag på onsdag. Er jo litt gøy om alle har samme! :)

 

Gud så fornøyd jeg begynner å bli! Jeg sier det ikke for å skryte, men for å motivere, damer! Hehe.

 

Jeg har forresten en "slankeblogg", http://www.kroppogsinn.blogg.no, hvis dere vil ta en titt. Liker kommentarer :) Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susanne86

Og god påske! :) I dag veide jeg meg, var veldig spent siden det har vært påske og godteriet har flytt ganske fritt.. Men da jeg tråkka på vekta viste den 67,9 kg!! Jeg har altså gått ned 1,1 kg! :) Det var jo kjempestas! Kan jo være fordi jeg akkurat har kommet i gang og at jeg har mest å gå på nå, men det var en hyggelig overraskelse fordiom! :) Hvordan går det med dere? Nå skal jeg ut å gå tur!

 

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt bra, da! Ja, det er mulig det er fordi du nettopp har begynt! Det var hvertfall sånn med meg, at jeg gikk ned to kg den første uka :) Men det har jo ikke noe å si, du gikk jo ned uansett :)

 

Jeg har nettopp veid meg. Men er hos kjæresten, og jeg vet ikke om jeg stoler på at jeg veier det samme på hans vekt som min? Jeg har merket forskjell på vekter før! Men uansett, så veide jeg 63,7 kg (vurderer å veie meg hjemme i morgen tidlig). Det er -0,6 kg fra forrige onsdag. Og vet dere hva? Det er jeg så forbanna fornøyd med! Og det av flere grunner: 1. jeg hadde en skikkelig fyllekule etterfulgt med både godteri og hamburger til frokost i helga (men det fortjente jeg!) 2. jeg veier jo tross alt ikke så mye, så da er det rimelig bra å gå ned såpass mye per uke! Dog jeg er vant til ca -1 kg per uke. Men regner med det kommer til å avta litt nå mot "slutten" av slankinga ;-)

 

Dere andre jenter, da?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Susanne86

Da er jeg nede på 67,6. Det er ikke så stor nedgang, men det er da litt! Og så har jeg vært sjuk, og har ikke fått trena. Så jeg er fornøyd! :) Hvordan går det med dere, kajapaja og kiki123? Og SaraMJ, har du fortsatt nedgang?

 

Ja, når det gjelder badevekter holder jeg meg til bare en! Har oppdaga at det kan være stor variasjon fra vekt til vekt. Synes du er kjempeflink SaraMJ! Jeg håper også å nå 63,7 snart, det har jeg ikke veid siden 1. kl på videregående. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra vektnedgang Susanne! :D Selvom du var syk dag gitt, det er jo bra! Har jo vært påske også :)

 

På onsdag gikk jeg ned 400 gr. Det er jeg veldig fornøyd med, igrunn! Fikk nesten ikke trent hele påska, så jeg er forøyd med det :) I tillegg ble det mange litt ekstra usunne middager ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susanne86

I dag viste vekta 68,1 kg. Det er altså + 500 gr siden sist! Ikke bra... Men så har jeg vært på hotellweekend da, og der blir det jo ikke akkurat slankemat. Men jeg prøvde å begrense meg.

 

I går var jeg på spinning, og i dag skal jeg på aerobic og styrketrening og det blir en del turer i skog og mark i helga. Så får vi håpe at dersom jeg klarer å holde kaloriinntaket på et fornuftig nivå, så vil jeg få resultater neste onsdag. :)

 

SaraMJ, har lest litt på bloggen din. Veldig fin og motiverende! :) Kjempehyggelig å lese om ei som får det til, og som er så positiv som du er! Stå på!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Susanne!

 

Jaja, pytt pytt, du gikk opp litt :) Fort på = fort av! Hehe. Man må kose seg litt, men jeg ser at det er kjedelig!

 

Flink du er til å trene! Det er klart du ser resultater om du holdet på som nå :) Kjempebra!! Jeg har ikke kommet meg ordentlig inn i treningsformen etter påske. Altså, jeg trener like ofte, men jeg føler meg ikke like sprek! Men men, jeg regner med jeg skal få fart i mokasinet i dag :) Og videre i uka!

 

Veiing i dag ble ikke superbra. Men nedgang er nedgang! 200 gr ned. Ikke særlig mye, men. Merker at det ikker så mye fett å ta av lenger! Har ikke spist noe usunt denne uka, så det skal ikke stå på maten! Men skulle gjerne kommet meg under 63 kg. Nå er jeg på 63,1 kg. Men jaja, da blir neste mål å veie noe med 62 kg!

 

Sååå koselig at du har vært innom bloggen min :) Det er kjempekoselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susanne86

Hjelpe meg, den aerobictimen tok virkelig på! Jeg har gangsperre i hele kroppen! :) Har ikke trent aerobic siden oktober før jeg opererte kneet, så det var nok litt uvante bevegelser. :)

 

Har du kommet i treningsform igjen? Jeg hadde egentlig glemt hvor gøy det er å trene. Er skikkelig deilig jo! Og så får man så god følelse i kroppen etterpå! Og god samvittighet. :)

 

Er ganske bra å gå ned 200 gr når du har gått ned så mye i vekt som du har gjort. Er vel ikke så mye igjen å gå ned nå, så da er det vel naturlig at det går saktere.

 

Likte bloggen din veldig godt, og da jeg var inne så jeg at det var 37 lesere der inne samtidig! Det er jo kjempebra, du er et godt forbilde når du trener og spiser så sunt som du gjør. Flott om du kan motivere flere til å gå ned i vekt på en sunn og trygg måte! Flinke jenta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er jeg inne i godformen igjen, Susanne! DEILIG! Er så enig i at det er godt å trene. Har trent spinning i dag. Klokka er halv ett, og jeg har allerede trent - det er utrolig deilig på en lørdag!! Resten av dagen fri til hva faen jeg vil :)

 

Om du ser, humøret er på topp i dag! Hehe!

 

Aerobic er jo kjempegod trening! Og tungt, om man gjør mest mulig ut av bevegelsene! Kjempebra jobba :) Hva mer pleier du å trene?

 

Jada, 200 gr er fint det! Men jeg snikveide meg i dag tidlig, og da så det ut som at nedgangen var godt igang. Håper bare ikke jeg fucka det opp i går, for jeg spiste desverre for lite! Er vanskelig å få i seg nok mat når man skal på vors og byen osv. Jeg drakk ikke, da, men det er ikke så mye sunn mat tilgjengelig når man skal ha kveldsmat på byen, så jeg sløyfa det :)

 

Ja, det kommer og går en del folk på bloggen. Og det er kjempegøy! Jeg blir sinnsykt motivert når andre leser og kommenterer. Ikke bare motiverer bloggen andre, men den motiverer meg også! Fantastisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susanne86

Så bra du er i godt humør! :) Jeg også har hatt en fin dag. Stod opp kl 08:00 og trente til 30 day shred hjemme i stua. Ble ganske svett, og forbrente 270 kcal. Så har jeg vært ho frisøren og på shopping. :) Så har hatt en fin dag så langt. Skal i bursdagsselskap seinere i dag, men skal prøve å spise så sunt som mulig. :)

 

Jeg pleier å dra på pulsspinn (intervalltrening), trene med vekter og apparater i salen, diverse styrkeøvelser og fjellturer. Fjellturer er faktisk veldig god trim! Må bruke hele kroppen og man får trent balansen også. Og så får man frisk luft og flotte naturopplevelser! :) Hva pleier du å trene?

 

Jeg har nok spist litt for lite de siste dagene, har hatt et kaloriinntak på 1400 og helt nede i 1100 en dag.. Merker du det på kroppen når du får i deg for lite kalorier? Stopper vektnedgangen opp? Jeg vil ikke spise for lite, vet jo veldig godt at det ikke er bra for kroppen. Denne uka har jeg rett og slett ikke vært sulten, så det er derfor jeg ikke har fylt kalorikvota mi. Får prøve å skjerpe meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som trener tidlig på morgenen. Belønning med frisør og shopping er ikke dumt det heller :-)

 

Jeg gikk ned kun 200 gr denne uka også. Hva skjeer? :-( Det er ikke noe gøy! Hehe. Veier nå 62,9 kg. Snikveide meg på lørdag og da veide jeg 62,1 kg, så jeg var såå fornøyd vet du. Hmm. Jaja. Det går vel senere nå som jeg begynner å nærme meg idealvekta.. Men det er ikke noe gøy likevel ;-)

 

Hvordan har det gått med deg?

 

Jeg spiser egentlig alltid mellom 1100-1400 kcal. Og det har jeg alltid gjort. Litt lite, jeg vet, men.. Har ikke merket noe effekt av det. Har jo gått mye ned tidligere, så jeg tror ikke det er grunnen til at jeg har "roet meg" på vektnedgangen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susanne86

Nå er jeg nede på 67 kg! Det er jo bra, da har jeg gått ned 3 kg siden jeg starta. Merker at jeg har blitt smalere rundt magen og hoftene. Deilig! :) Men jeg vil ned minst 3 kg til, og gjerne enda nærmere 60-tallet.

 

Hm, kjedelig at vektnedgangen din stopper opp...Men det har nok en del med det at du faktisk er ganske slank å gjøre! :) Og jeg også merker at vekta varierer mye fra morgen til morgen. Kommer vel an på hvor mye vann og mat man har i kroppen, tenker jeg!

 

Jeg føler at dersom jeg skulle spise det som skal være energibehovet mitt på 2200 kcal hadde jeg lagt på meg masse. Det er jo det samme som å spise en svær middag hver dag i tillegg til det jeg spiser vanligvis!

 

Åå, jeg har klart å få en slags strekk i rompa! Haha! Så nå gjør det skikkelig vondt å sette seg ned og gå i trapper og i de hele tatt...Må nok roe ned litt treninga et par dager til dette går over. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

67 kg er jo kjempebra :):D Det er godt du hvertfall går nedover ;-) Hehe! Huff, jeg er så sur i dag, siden jeg ikke har gått særlig mer ned. Tror jeg må være flinkere med mellommåltidene mine. Ofte det går rundt 5 timer (spesielt fra lunsj til middag) mellom hver gang jeg spiser. Tror ikke det har en god effekt på forbrenninnga ;-) Så da blir det en skive klokka to, før middag halv fem :)

 

Huff, strekk i rumpa høres ikke bra ut. Men likevel, deilig med litt pause fra trening ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...