Gå til innhold

Tips til hjertevennlig...


Gjest Lillepooh

Anbefalte innlegg

Gjest Lillepooh

Kan noen tipse meg om pålegg, middag og snack som går under hjertevennlig?!?

Veldig lite sugen på makrell i tomat for å si det sånn... Og kan ikke eta laks hver dag.

 

 

-Og noe litt annet... Hvis jeg tar en neve nøtter som er nei-mat, men som er hjertevennlig. Må jeg da likevel sette det som frimerker?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanøttsmør og kaviar er i alle fall hjertevennlig pålegg. All middag som stekes i olivenolje blir jo litt hjertevennlig, avokado TROR jeg du får et hjerte-merke for..

 

Frimerker er vel bare de kaloriene som går over kalori-grensa di.

Hvis du skal spise 1600 og du havner på 1600 inkl nøtter så skal ikke det koste deg noen frimerker.

Tror jeg..JEG gjør det i alle fall sånn=p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har litt lettmargarin eller majones (gjerne vita hjertego' sine produkter), så gir det hjerter. Det er jo lett å få på skivene i alle fall, men da må du ta litt mindre pålegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Komplekser

Mitt favorittpålegg er laks med sitronpepper. kjøper de i enkeltpakninger, de er litt dyre men...

En annen ting er linfrø eller solsikkerkjerner, jeg bruker litt i frokostblandingen eller yoghurten. Lettmajones gir også hjerter, iallefall den til hjrtego` men jeg tror det gjelder alle merker. Noen typer dressing gir hjerter, iallefall fransk dressing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Treigfis

Hei!

 

Jeg skal også spise hjerte-mat. Arvelig, høyt kolesterol er grunnen til det.

Her spiser jeg litt forskjellig, blir jo litt makrell, men mye annet også. Vita hjertego har jo mange gode produkter (leverpostei som er mager, majones, smør ol) Du får hjerter av alt dette. Avocado er, som nevnt, kjempebra (sunt fett). Det samme har nøtter. En liten neve valnøtter er f.eks ett fint mellommåltid.

 

Vi får gå gjennom all hjertematen neste gang vi treffes..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Gjest pauserom
Mitt favorittpålegg er laks med sitronpepper. kjøper de i enkeltpakninger' date=' de er litt dyre men...

En annen ting er linfrø eller solsikkerkjerner, jeg bruker litt i frokostblandingen eller yoghurten. Lettmajones gir også hjerter, iallefall den til hjrtego` men jeg tror det gjelder alle merker. Noen typer dressing gir hjerter, iallefall fransk dressing.[/quote']

 

Spiser du yoghurt? Fikk nei-mat på yoghurt, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...