Gå til innhold

74 kg -> 60 kg på....?


Gjest katkvinn

Anbefalte innlegg

Gjest Nattie

Hei! Ser du får gode resultater! Bra jobba!

Hvordan spiser du i løpet av en dag? Kunne du ha sett opp en plan over hvordan måltidene dine ser ut på en typisk dag? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar
Gjest katkvinn
Hei! Ser du får gode resultater! Bra jobba!

Hvordan spiser du i løpet av en dag? Kunne du ha sett opp en plan over hvordan måltidene dine ser ut på en typisk dag? ;-)

 

Jeg følger vel egentlig ikke noen spesiell plan, men jeg har valgt bort brød og meieriprodukter (Fordi jeg er allergisk mot ALT som har med melk å gjøre har jeg funnet ut), og heller gått over til å spise grønnsaker, frukt og bær.

 

Frokost: Frukt

Lunch : Frukt/bær/salat

Middag: Hva jeg vil, men med måtehold, og uten melk :)

Kvelds : Ikke alltid jeg er sulten en gang, men blir kanskje knekkebrød med magert pålegg eller et egg eller noe sånn ;)

 

Mellom måltidene drikker jeg mye vann, opp til 18 glass til dagen. Hvis jeg kjenner jeg blir småsulten rett før det er tid for lunch eller middag, drikker jeg. Etter middagen blir jeg så mett at det er sjelden jeg trenger å spise kvelds. Jeg spiser stort sett ikke etter klokken 8.

 

Når det er helg koser jeg meg skikkelig med taco, pizza, litt sjokolade, litt popcorn, et glass vin og to kanskje, og stort sett akkurat det jeg vil :-) Men det er nok det daglige kostholdet med frukt og grønt som gjør utslaget for min del.

 

Sykler i tillegg en mil til dagen så sant det ikke er noe som kommer i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3barnsmamma31
Jeg følger vel egentlig ikke noen spesiell plan' date=' men jeg har valgt bort brød og meieriprodukter (Fordi jeg er allergisk mot ALT som har med melk å gjøre har jeg funnet ut), og heller gått over til å spise grønnsaker, frukt og bær.

 

Frokost: Frukt

Lunch : Frukt/bær/salat

Middag: Hva jeg vil, men med måtehold, og uten melk ;)

Kvelds : Ikke alltid jeg er sulten en gang, men blir kanskje knekkebrød med magert pålegg eller et egg eller noe sånn :)

 

Mellom måltidene drikker jeg mye vann, opp til 18 glass til dagen. Hvis jeg kjenner jeg blir småsulten rett før det er tid for lunch eller middag, drikker jeg. Etter middagen blir jeg så mett at det er sjelden jeg trenger å spise kvelds. Jeg spiser stort sett ikke etter klokken 8.

 

Når det er helg koser jeg meg skikkelig med taco, pizza, litt sjokolade, litt popcorn, et glass vin og to kanskje, og stort sett akkurat det jeg vil :-) Men det er nok det daglige kostholdet med frukt og grønt som gjør utslaget for min del.

 

Sykler i tillegg en mil til dagen så sant det ikke er noe som kommer i veien.[/quote']

 

Tror jag hade dött om jag bara åt frukt och salat fram till middagen... Vad slags sallat är det?

 

Spännande med resultat på måndag!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katkvinn

Er litt skuffa denne uka, men jeg får bare ta deg igjen i uka som kommer :-)

 

Har bare gått ned 500 gram, men det er da bedre enn ingenting.

 

Gratulere med dagen alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3barnsmamma31

Grattis med dagen och med en flott viktnedgång. :) 500 gr är ju toppen, självklart vill man hellre gå ned 1 kg men en sund viktnedgång ska ju ligga på ca 500 gr i veckan.

 

Flott jobbat!!! ;)

 

Jag klarade mig fint igår matmässigt - ända tills vi kom hem från barnetoget på skolan. Då vräkte jag i mig 2 STORA blötekakestykker, och så tog jag en till när barna lagt sig på kvällen. Huffa huffa... :) Men det var jammen gott... hihi

 

Ha en fin dag!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katkvinn

Det er jo bra gjort, jeg er enig i det, spesiellt med tanke på at det bli littegrann ekstra synder når det var langhelg :)

 

Igår klarte jeg meg veldig bra faktisk, spiste ikke godterier, is, eller kake, og ikke kunne jeg gjort det heller på grunn av den koselige allergien min :-) Men jeg spiste grillmat. Og det var fantastisk godt! Men jeg tar alltid vekk fett fra kotelettene, og spiser mer salat enn f.eks potetsalat, så det var vel ikke så galt uansett ;-)

 

Nå har buksene begynt å si takk for seg ved at de enten begynner å slites ut, eller at de begynner å bli litt vel vide, så nå er det på tide å satse skikkelig for å kunne bytte til de som er noe for små akkurat nå, og for å få kjøpt seg nye :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katkvinn

Denne uka skal jeg være flink!

Jeg har bestemt meg at nå skal jeg virkelig gjøre en innsats, siden vekta "bare" viste en nedgang på 500 gram, og fordi jeg har litt hastverk med å i det minste krympe de delene som skal innforbi buksene :D De jeg har som passer har begynt å bli litt slitte i sømmene og rundt knappene, så det er absolutt behov for å bytte de ut :-) Har fått plass i ei gammal bukse nå da, så kan jo forsåvidt ikke klage. Men er en stund til før jeg er fornøyd ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katkvinn

JAAAA!

jeg er så fornøyd! Jeg har gått ned en kilo siden forrige mandag! :D Er så utrolig fornøyd nå!

 

Og når det kommer til trening så merker jeg at det er blitt for "lett" å sykle en halvtime, så jeg har gått opp til 45 minutt i ca 21 km/t. Hadde jo ikke trengt det, men jeg føler at jeg må kjenne god effekt for at det skal være bra nok :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katkvinn

Halsbetennelse... Kjempegøy, ikke akkurat behagelig å sette seg på sykkelen da nei. Får vel heller innse at det blir en "slapp" uke, og heller ta igjen dobbelt når jeg er helt frisk igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katkvinn

Ned hele 600 gram til tross for halsbetennelse, eksamen, og mangel på sykling! Er kjempefornøyd denne uka med tanke på hvordan den har vært :)

Veier nå 71,2kg, og det er ned hele 3kg siden jeg startet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katkvinn

Ned 700 gram denne uka, og er nede i 70,5 kg! Er veldig fornøyd med det, spesiellt siden det kun er ved hjelp av mat :-)

 

Gleder meg til å se resultatene etter jeg begynner å sykle igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katkvinn

Hei! Så flott da, får håpe at det jeg gjør kan hjelpe deg til å holde motivasjonen oppe :-)

Selv er jeg veldig spent på hvordan det har gått etter de to eksamensukene mine hvor treningen har vært så fraværende som mulig, særlig nå når jeg ikke har fått veid meg denne uka pga at den digitale vekta gikk tom for batteri AKKURAT når jeg skulle oppå :-(

 

Tenkte jeg skulle lage en tråd hvor jeg legger ut all aktivitet jeg har iløpet av dagen også som en slags forpliktelse for meg selv. Får se hvordan det går da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katkvinn

Etter 2 uker har jeg endelig kunnet veie meg igjen, og vekta viste heldigvis 69,3 kg! Hurra! En hel kg (sånn ca) på 2 uker!! :-D

 

Denne uka skal jeg være enda flinkere med trening, noe jeg dessverre ikke var forrige uke pga mye stress og avtaler i alle kanter, men NÅ skal jeg skjerpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest katkvinn

Har vært litt lite aktiv her inne denne uka, men det er vel egentlig ikke så mye å oppdatere om.

Har stått fast på vekta denne uka og er fremdeles 69,3 kg selv om jeg har syklet og gått tur. Den uka vi er inne i nå er litt mer stressende sånn generellt med sykt barn og alt mulig, men jeg prøver å få min kveldstur på trimsykkel for det om :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slenger meg på denne tråden, da min andre døde ut ;)

gratulerer med strålende resultater katkvinn! begynte i januar på 75.6 kg og er nå, sist gang jeg veide ca 63 kg. er hjemme hos foreldrnene mine i sommer og de har ikke vekt, så får ikke veid meg på en stund. æsj og æsj :D men regner ikke med jeg har gått ned noe i det siste :) skal ned til 58 kg har jeg bestemt :) regner ikke med noe vektnedgang i sommer egentlig, men håper på et par kg :) det viktigste er at jeg holder vekten. mamman min serverer alltid gode middager når jeg er hjemme, spesielt nå som hun mener jeg har blitt så tynn og ikke skal gå ned mer. men men. har blitt flink til å begrense meg. hvordan går det med deg/dere i sommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katkvinn
har blitt flink til å begrense meg. hvordan går det med deg/dere i sommer?

 

Det var den grillmaten da, med alt tilbehør!

Blir jo grilla koteletter, grillbein, pølser, burgere, grillet biff blir det til bryllupsdagen osv, så det blir nok en lite effektiv sommer tenker jeg. Men jeg må jo være måteholden med alt som har med melk å gjøre da, så jeg sparer kalorier på potetsalaten og ikke minst fløtepotetene. Får vann i munnen bare ved å tenke på det, er jo helt galt (A).

Prøver jo å være veldig flink, eller kanskje til og med for flink, de dagene det ikke blir noe grilling da, men spørs om det hjelper noe. Så lenge jeg ikke går opp så er jeg fornøyd :-) Spesiellt med tanke på at jeg har gått ned fra 74,2 til 69 kg bare siden begynnelsen av mai. Og da har vi vært litt småsyke og slikt også. Kan absolutt ikke klage! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katkvinn

Jaja, andre uka på rad som jeg står helt fast i vekta. Eller rettere sagt: Det er et par hundre opp :-( Kan ikke påstå at motviasjonen er på topp når det ser sånn ut! Men satser på at det bare er midlertidig, og går inn for å spise mest mulig fiber og fortsetter som før utenom det. Kommer til å kutte ut sjokolade og diverse annen snacks i helgene også for å se hvor mye det utgjør. Ikke det at det har blitt så mye av det, men med syk unge hele uka som gikk og greier så blir det jo ikke samme muligheter som når en har hele dagene til rådighet kun til seg selv og jenta.

 

Krysser fingrene for at det blir bedre fra nå av! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katkvinn

Endelig, etter null resultat og til og med vektoppgang, og lite motivasjon har vektnåla begynt å bevege seg riktig vei igjen! :D

Sist jeg veide meg viste vekta nesten 70 kg igjen. Denne uka viser den 68,7!! Det er en kilo på en uke det! Er så utrolig fornøyd, og nå kjenner jeg at det ikke er så demotiverende å spise sunt og magert lenger ;-)

 

Hvordan har det gått med dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier 73 kilo, og skal ned til 55. Målet nå er å komme med under 70 kilo så fort som mulig. Har planer om 20-30 minutter hoppetau, HVER dag. Ingen unnskyldning nei. Og styre brus, snop og utskeielser til helger. Gleder meg til å begynne! Imorgen blir det hoppetau, og sunnere mat enn idag iallefall. Mandag blir det overnatting hos kjæresten, og han har planer om fest. Jeg har hverken penger eller lyst til å drikke, men tar nok en øl. Og nei, det blir ikke flere enn EN, har nemmelig en i kjøleskapet som skulle vært drukket opp. Så det blir evt. mandagens "kos".

 

Tror dere jeg klarer å komme meg under 70 kilo til august? Hmm, vi får se.

Det er.. hmm, 14 dager til! DET skal jeg klare! 3-4 kilo på to uker!

 

Det er målet da. Noen som slenger seg på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

neida, kom ikke under 70. veier faktisk 74 nå. men har mensen, så får skylde på det. Idag begynte jeg min nye livsstil, som består av null sukker, mel, meieriprodukter, poteter, pasta og ris. Idag begynte jeg dagen med moreller, avocado med pepper og et eple med kanel. Ved siden av dette drakk jeg farris. Siden det er helg så spiste jeg to spiseskjeer potetmos til middagen som var wienerpølser. Kanskje å kutte ut bakevarer og brus hjelper? Har ikke blitt noe særlig trening heller, men tenkte og ta meg en joggetur ikveld. Føler at jeg har abstinenser, dette er nemmlig den eneste dagen på mange mnd jeg KUN har spist sunt.. Skal prøve å komme meg ned til 70 kilo så raskt som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...