Gå til innhold

Campingsesong


Gjest Kgreet

Anbefalte innlegg

Gjest Kgreet

Hei

 

var ferdig med mitt andre kurs i dag og hadde ikke gått ned så mye som jeg hadde håpet. Selv om jeg er litt skuffa så vet jeg hvorfor : jeg har ikke vært flink NOK!! Forrige helg begynte campingsesongen. Noen som har noe tips og råd for å holde seg unna "godsakene" fordi man tenker "jaja, men du er jo på campingen så da kan man kose seg".....

selv om hjernen sier nei nei NEIIII!!! sier magen JAJAJAJAJA!! HATER DET!!

 

takker for alle gode tips ;)

kanskje noen andre med sommer sesong camp....

 

mvh

 

Kgreet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du skal kose deg, men trenger det nødvendigvis være med mat? =)

En viktig ting med vektreduksjon er å endre måten man tenker på, man kan ha det knall uten å tenke på mat.

 

Jeg vet ikke helt hva det er du egentlig spør om her, sånn helt spesefikt, men når det kommer til mat så kan du jo få noen grill-tips.

Hvis du har litt sølvpapir så er det mye sunt du kan lage på grillen, en eller annen fisk i en marinade etter din smak (torsk marinert i yoghurt naturell og tandoori-krydder f.eks), poteter kan bakes på grillen.. Vegetar-retter som grillet, fylt paprika er sunt og godt (i alle fall for de som liker paprika:P) eller grillspidd med forskjellige grønnsaker, egentlig alt du kan steke i ovnen kan du grille.

Ingen middag er komplett uten en god salat, lager du potetsalaten selv så blir den fort sunnere, skalldyrsalat,agurktsalat.. mye å velge mellom.

 

Og det som er fint med sommeren er jo at man får mye fersk, sunn snacks, som jordbær, moreller, bær, div frukt.. Nesten unødvendig å spise sjokolade og is på sommeren når det finnes så mye godt i naturen.

 

Og når det er sommer og du er ute å camper så er jo det en gyllen mulighet til å bevege på seg. Hopp ut i vannet og svøm, spill volleyball, fotball osv, gå turer, alle monner drar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemulen

Jeg er en "ihuga" camping entusiast og camper nesten hver eneste helg fra 1. mai til 1. oktober inkl. ferie :)

 

Det er nok en liten utfordring i det å ikke "kose" seg for mye. Kos kan være så mangt, og som Katza sier så er det mye sunt man kan lage på grillen, ihvertfall når det gjelder mat. Husk å drikke masse vann gjennom hele helgen. La vannflaska bli din følgesvenn ;)

 

Men det jeg gjør - der er å forsøke å få til en treningsøkt ihvertfall på lørdag formiddag, før "kosen" starter. Enten går jeg meg en lang tur, ca en mil - eller for meg som er så glad i å sykle, sykler jeg gjerne en tur på et par/tre timer. Disse timene bruker man som regel ikke til noe matnyttig allikevel, kun sosialt samvær og hyggelig det. Men jeg merker også at mange blir imponert av meg, litt små misunnelig fordi "jeg er så flink til å trimme" :) Alle disse kommentarene oppmuntrer meg, fordi jeg da tenker - hmmm jo jeg er flink jeg :) Om sommeren når været tillater det er det bare å ta treningsøkten så tidlig som mulig for så å få mest mulig ut av dagen.

 

Et lite tips fra meg og jeg ønsker deg lykke til med campingsesongen.

 

Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...