Gå til innhold

kvinne 48 år. for tung og sliter med PMS.


Gjest bruse

Anbefalte innlegg

Noen som har noen gode råd mot søthunger en god uke før mens.Har slåss mot kg. noen ganger nå har kommet ut av tellinga.Begynner hver mandag å slanke meg . Spiser sundt,elsker å gå tur med staver bruker trimsykkel mye og mener selv jeg trimmer bra.MEN en uke før mens, sprekker jeg, har hete tokt og kan ikke gå forbi skapene uten og putte noe inn,sørger da bestandig for å ha noe godt der.De som er plaget med PMS hvet nok hva dette innebærer.

MÅ BARE HA NOE GODT da, til og med godt som jeg ikke liker vanligvis en gang.

Så da er kg. på igjen innen en uke ,kg.som jeg har brukt 3 uker for å få av . .Angrer som en gal og mener selv at alt da er ødelagt.

Motivasjonen min er nok ikke helt på topp.

Kansje noen har råd mot denne godte hungeren?

Noen sier kanel er bra. Andre som har prøvd noe som de mener kan hjelpe meg.

Ville være takknemlig for og få noen råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er jo bevisstløs i gjerningsøyeblikket, det ene øyeblikket har man ikke spist noe, i det neste er alt i skapet tømt. hm.

 

Har jo noen tips, men ikke sikkert det virker på dæ, man e jo så forskjellig:

- rugsprø med pålegg og te (lage noen klar, og så kroe sæ opp i sofa med pledd)

- Kanelknekkebrød med eplesyltetøy (lett)

- Kromtabletter (to om dagen)

- puss tennene når du får sug.

- finn på alternative aksjonsmønster: gå ut når man får sug (ikke akkurat enkelt, man har jo andre ting å gjøre og - unger og alt), gå på badet hver gang, rydde ei skuff eller liknende

- dropp middagen i pms-uka, da sparer du mange kalorier, og unn deg noe ekstra. (anbefales absolutt ikke, men er jo en mulighet)

- kjøp inn godteri med mindre kalorier - skum-godt i stedet for sjokolade.

 

Det va de æ kom på i farta. Hadde vært arti å høre om andre har tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rå brokkoli - det er godt og tar bort sørhungeren. ellers er det jo slik at om du klarer å la være å starte med å spise noe søtt i det hele tatt så går det over raskere -veldig lett å si men... ikke like lett å gjennomføre ;-)

Men tenk slik at det er jo bare en liten fase og ikke hver dag i måneden . dårlig samvittighet gir mange tanker og du fokuserer mere på søtbehovet og da bli alt mye vanskeligere. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en av årsakene til at vekta mi spratt opp i en fryktelig fart. Når overgangsalderen startet kom det ett grusomt søthunger, som ble avløst av saltbehov.

 

Jeg ble rådet til å spise crom - en tablett om dagen. Følte ikke at det hjalp. Spiste tilsammen ett par pakker. Når jeg startet på GR-kurs i fjor klarte jeg endelig å overvinne dette. Ser andre anbefaler brokkoli - det har jeg spist mye av det sisite året. Gulrot og brokkoli er kanskje de gr.sakene jeg spiser mest av.

 

Tror likevel at 4-5 måltider - jevnet fordelt over hele dagen var det viktigste for meg. De gangene jeg har spist for mye til middag eller det går lang tid mellom måltidene kommer søthungeren igjen.

 

I jula og tida etterpå har jeg oppdaget at jeg ikke klarer å stoppe hvis jeg starter med en sjokoladebit. Derfor jobber jeg med å ikke ta den første biten.

Sukk.

 

Bli med på 45+ (tråd for oss over 45 år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...