Gå til innhold

Ny start 18 mai 2010


Gjest solfrisk

Anbefalte innlegg

Gjest tulipanen

Jeg befinner meg på tråden "tålmodighetsprøven", du kan jo være med der.

 

Jeg begynte på kurs 12.05.10, tar et internettkurs fordi det ikke finnes kurs her hvor jeg bor. Det passet meg bra, for da kan jeg følge kurset i sommerferien også.

 

Jeg skal ned 35,5 kg, det er hovedmålet å komme inn i bunaden til 17.mai 2011. Delmål er å greie 5-8 kg. i løpet av kurset.

 

tulipanen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte også 12.05. på nettkurs.

Artig, for mitt mål er også bunaden, men jeg tror ikke det blir før 2012. Håper på 2011, men er redd for å bli skuffet. Den har hengt noen år, og er for flott og dyrbar til det.

 

Har aldri gått på noe kurs før, føler jeg ikke har fått det helt til denne uka, men lærer hele veien.

 

Første mål er 5 til 10 kilo gjerne før august.

 

Vi skrives!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mira87

Hei.

 

Jeg begynte smått på fredag, og får fult i går.

Er gjerne med deg!

 

Ønsket er å gå ned 30 kilo, gjerne også 10 til men det får jeg se på etterpå. Har desverre tippet over til at det står 3 tall på vekten (dog, akkurat tippet over = 101 kg). Jeg håper på å klare de 30 kiloene på 1 år, bikini sommeren 2011? :)

 

Har du satt deg noe mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfrisk

Hei, fint om flere er med. Jeg skal ned 30 kg. Har ikke veid meg i dag, men gjør det i morgen.

Har gårr tur i dag med staver 45 min. Har nettopp hatt en periode med vond rygg , så da har det blitt lite trim. Men nå er jeg i gang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mira87

Så bra det begynner å komme seg, denne trimingen er jo så viktig sier dem! :)

Selv har jeg ingen vekt, men stoler på at min Nintendo Wii med Wii Fit viser riktig vekt. Skrevet ned centimeter i går, så sjekker hvordan det går der også ;)

 

Hvordan virkning får man med staver egentlig? Kan se for meg det trimmer armene mer ihvert fall. Tenkte å anskaffe noen.

 

Hvor lenge tenkte du å holde på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfrisk

Hvordan virkning får man med staver egentlig? Kan se for meg det trimmer armene mer ihvert fall. Tenkte å anskaffe noen.

 

Hvor lenge tenkte du å holde på?

 

Jeg liker veldig godt å gå med staver, de avlaster knær, hofter med 30 kg har jeg lest og det er myye.

 

Forbrenningen øker også::))

 

OG så hjelper det på armene og det evt. bestemorhenget der::D(

 

Fint at vi blir flere da.

 

SKal veie og måle meg i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mira87

Tror man bare kan legge inn midjemål. Det jeg har fått til i hvert fall!

 

Nå er det herlig frokost, før det blir jobb i dag. Jobber i en fastfoodrestaurrant, og der er uten tvil min utfordring! Skal steke kyllingstrimler, og lage meg en salat å ha med som måltid der :) Bra jeg bare jobber 40%... :D

Vi skal også ha en kveld med smaksprøver, da vi snart får nye ting i menyen, tror jeg må kjøre en hvit løgn her.

 

Tror kanskje jeg må anskaffe staver altså. Tror også man får mer "guts" når man går kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scarymary
Hei prøve å legge inn kroppsmålene' date=' men vet ikke hvordan. Noen som vet?[/quote']

 

hvis du melder deg på kurs får du en kode av kursleder som gjør at du får tilgang til bla å legge inn kroppsmålene dine:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfrisk
hvis du melder deg på kurs får du en kode av kursleder som gjør at du får tilgang til bla å legge inn kroppsmålene dine:)

 

Ok da skjønner jeg det.

 

Ja staver er spert. Her der det bare så flott vær. Sitter i sola. Må være en utfordring å jobbe med fastfood. huff , huff::D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mira87

Huff, ja. Gått greit i dag. Bare trør inn på med frukt for å la være å falle for fristelsen! Så langt funker det. :D

 

Hvordan går det med stavene? :) Er spent på mandag, med vekt og mål jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfrisk

Heia igjen, fint flere blir aktive. Litt lettere å holde motivasjonen oppe. I går gikk jeg ikke med staver , men gikk 45 min på elipsemaskin. Det var ganske slitsomt.

Jeg skal ned 30 kg, gjerne mer, men er kjempefornøyd om jeg kommer så langt. Er heldigvis litt bedre i ryggen, som har vært vond en tid.

 

Hyggelig å høre fra dere!! Må vel ut en tur i dag også....hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinking ;-)

 

Jeg vil gjerne ned 30-35 kilo, men har ikke slanket meg før, så jeg skal gå skikkelig inn for dette og må nok ta tiden til hjelp. Skal vise mine kjære at dette klarer jeg!!

 

Bestemte meg i påsken, satt så mye i ro og blir jo andpusten bare jeg går en liten tur med barna ;-)

 

Har kommet godt i gang etter kun en uke på kurs.

 

Skal prøve med rask gange ihvertfall en kveld i uken, ellers blir det ergometersykkel. Prøver å sykle med fart ca 26-30 km/t så jeg kjenner det, men foreløpig er det nok med 15 minutter + noen små pauser. Kjenner at det går bedre etter få ganger, så jeg vil øke på om ikke lenge.

 

Har kjøpt en myk matte så får prøve med litt sit-ups og andre styrkeøvelser, men er ikke kommet i gang med det.

 

Stå på videre!

 

Mvh Lillium

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svirre

Jeg skal også i gang nå - jeg vil gjerne slå følge! Det er veldig kjekt om vi er flere som starter for fullt samtidig, som kan motivere hverandre litt.

 

Jeg skal ned ca. 35 kilo for å komme innenfor normal BMI.

 

Jeg har gjort noen halvhjertede forsøk på legge om til en bedre livsstil denne våren. Det jeg har klart er å slutt å spise godteri i ukene og slutte å drikke brus. Ellers har jeg har hatt noen uker med kaloritelling innimellom, men det har vært litt halvhjertet og jeg har ikke kommet i gang med å trene. Jeg har vært gjennom en travel eksamensperiode, og jeg har rett og slett ikke fått prioritert det.

 

Men nå er jeg ferdig og har mye bedre tid, og heller ingen unnskyldning for å ikke trene. Så nå skal jeg gjøre en mer helhjertet innsats, både på trenings- og kostholdsfronten.

 

Mitt første mål, er rett og slett knyttet til fysisk form. Jeg vil bruke sommeren til å bli i god nok form til at jeg klarer å fortsette å trene, når dagene blir travle igjen til høsten.

 

Ellers vet jeg ikke hva som er realisitisk, men jeg lurer på om jeg skal sette meg som mål å gå ned mellom 5 og 10 kilo til august, i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ja, fysisk form er viktig å bygge opp. Jeg har begynt sakte og kjenner at de lille jeg foreløpig trener gir enormt meg humørstigning og selvtillitt. Kjenner at buksen ikke strammer så mye der den strammet før, og det etter kun i underkant av to uker med litt trening innimellom. Går på kurs (nett) og skal prøve å øke opp disse trimpoengene gradvis.

 

Har også kuttet godteri/kaker/kjeks og brus siden påske. Har ikke spist i helgene heller. Nå har jeg ikke lyst på i det hele tatt. Litt Pepsi Max i selskaper blir det nok.

 

Har gått ned 4-5 kilo siden påske og håper jeg klarer, som deg, 5-10 kg fra nå og til august.

 

Stå på, dette skal vi fixe!!!!

 

lillium

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svirre

Så fint at vi er flere med samme mål! Det hjelper veldig på motivasjonen!

 

Jeg har også redusert søtsuget veldig. Sukkeravhengigheten er i ferd med å bli borte. Det jeg sliter mer med er saltsug - jeg blir veldig fysen på potetgull og slikt, når jeg er sliten. Men jeg mener å huske fra da jeg var i bedre fysisk form, at jeg ble kvitt noe av dette med treninga. Da tenker jeg oftere "hvor langt må jeg løpe ekstra for at det skal være verdt det" og så går det over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tulipanen
Hei

 

Ja' date=' fysisk form er viktig å bygge opp. Jeg har begynt sakte og kjenner at de lille jeg foreløpig trener gir enormt meg humørstigning og selvtillitt. Kjenner at buksen ikke strammer så mye der den strammet før, og det etter kun i underkant av to uker med litt trening innimellom. Går på kurs (nett) og skal prøve å øke opp disse trimpoengene gradvis.

 

Har også kuttet godteri/kaker/kjeks og brus siden påske. Har ikke spist i helgene heller. Nå har jeg ikke lyst på i det hele tatt. Litt Pepsi Max i selskaper blir det nok.

 

Har gått ned 4-5 kilo siden påske og håper jeg klarer, som deg, 5-10 kg fra nå og til august.

 

Stå på, dette skal vi fixe!!!!

 

lillium[/quote']

 

Hei. Høres ut som om vi er på omtrent samme nivå. Jeg har også begynt på nett-kurs og skal ned 35 kg.

 

Formen er heller dårlig, har røykt i 35 år, men sluttet for snart 5 måneder siden. Fikk en formstigning etter røykeslutt, men så har det stoppet opp. Nå er nok resten opp til meg selv. Har spinning-sykkel hjemme og prøver å bruke den litt hver dag. Det var tungt å komme i gang, men etter et par uker har det blitt litt lettere.

 

Etter at jeg begynte på Grete Roede kosthold har søtbehovet nesten forsvunnet. Får dekket resten med frukt. Går på 1300 kcal til dagen, men synes jeg spiser hele tiden. Håper det viser igjen på vekten.

 

Ha en "lett og aktiv" pinsehelg.

 

tulipanen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mira87

Så bra flere har slengt seg på!

 

Vært pinsehelg hjem til mor og far her, gått ganske greit i matveien føler jeg og heller ingen sjokolade (min største utfordring).

:D

 

Klarte ikke vente til i morgen, så sneik meg på vekta hos mor i går. Så om den er riktig, er det nedgang på 2,6 kg siden sist fredag.. :) Håper min Wii viser det samme i morgen! Er spent!

 

Fikk også trimmet litt i går under slåballen, sprang som en gal :)

Hvordan har deres helg gått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hegebolla

Jeg slår gjerne følge med deg! Har som mål å gå ned 35-40 kg, så det blir nok en lang reise.

 

Har laget meg en egen tråd, den heter "Hegebolla slanker seg", der kan du følge med på hvordan det går med meg.

 

Synes det er veldig motiverende å lese om hvordan andre takler livsstilsendringen. Det er godt å vite at man ikke er alene! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfrisk

Hei dere , fint at vi bare blir flere. Velkommen. Har vært og trent på treningsstudio nå, litt styrke og så på elipsemaskin. Deilig, men slitsomt.

 

SKal prøve å få til itt trening hver dag, i hvertfall gå tur.

 

I morgen skal jeg trene yoga og gleder meg.

 

Prøver å tenke langsisktig nå, skal ned så mange kilo. Men håper at de 10 første går litt raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...