Gå til innhold

Ny start 18 mai 2010


Gjest solfrisk

Anbefalte innlegg

Hei ;-)

 

Jeg trener hjemme med sykling og styrke (armhevinger, sit-ups osv.).

Prøver å gå raske turer når det blir tid.

 

I dag var det vafler og is til alle ansatte i lunchen. Det var ingen problem og sitte som "den eneste som ikke spiste". Ukens frimerker er satt av til et par tre vinglass i forbindelse med festligheter i helgen.

 

Hver dag etter at jeg har trent føler jeg nesten at jeg svever. Det gjør så innmari godt for psyken at man endelig er i gang. Og om jeg ikke har gått ned mer enn et drøyt kilo de to ukene jeg har gått på kurs, så vet vi jo at et sted må man begynne. Et kilo ned er ihvertfall et kilo mindre å drasse på!! Og noen cm mindre som sprenger på ;-))

 

Ha en strålende helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svirre

Huff, jeg har hatt ei dårlig uke. Har vært hjemme og vært sjuk, ikke orka å trene og spist mye dårlig tullemat. Så jeg er ikke fornøyd. Ikke har jeg trent heller.

 

Men nå er jeg frisk igjen og har ingen unnskyldning. Ny uke, nye muligheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff' date=' jeg har hatt ei dårlig uke. Har vært hjemme og vært sjuk, ikke orka å trene og spist mye dårlig tullemat. Så jeg er ikke fornøyd. Ikke har jeg trent heller.

 

Men nå er jeg frisk igjen og har ingen unnskyldning. Ny uke, nye muligheter :)[/quote']

 

 

Sånn skjer jo, og er man syk blir det mye vanskeligere.

 

Du er "fit for fight" og klar for en ny uke. Da kan du jo forbedre tullematen og da er du allerede et steg videre igjen ;-)

 

Ha en fin uke ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svirre
Sånn skjer jo' date=' og er man syk blir det mye vanskeligere.

 

Du er "fit for fight" og klar for en ny uke. Da kan du jo forbedre tullematen og da er du allerede et steg videre igjen ;-)

 

Ha en fin uke ;-))[/quote']

 

Takk det samme :)

 

Det er aldri for seint å begynne på nytt, eller noe sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mira87

Jeg er alt for dårlig til å oppdatere!

 

Vel, vekten viser 3,2 kg mindre, og til sammen er 15cm tapt! :(

Den største utfordringen er fortsatt alle fristelsene på jobb. Nå har jeg kjøpt meg brød og pålegg på jobb, så håper det blir bedre.

 

Hvordan går det der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfrisk

Så fint og flink du er Mira, og dere andre som trener og er flinke med kosten. Jeg har nok ikke gått nok inn for saken og veier meg heller ikke. Jeg starter for fullt om en uke, da er jeg tilbake fra en ukes yogaskole.

Har hatt en periode med bare vond rygg og har tatt det veldig forsiktig, slik at jeg kommer på skolen.

I dag har jeg trent yoga og litt styrke , samt gått på tredemøtte i 20 min. I helgen gikk jeg en lang tur søndag med staver .

Så det er da noe. Her hjemme er alle og trener og i sær sønnen min. Det er til å bli inspirert av. Men ingen medlidenhet der i gården. Kutt og tenke på smerter ,, bare kjør på sa sønnen til meg. Hm lett og si da!!!::()

 

men jeg kommer sterkt tilbake om en uke. Inntil da , trener jeg litt hver dag, mage , rygg, går og litt yoga.

 

Hva trener dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hegebolla
Så fint og flink du er Mira' date=' og dere andre som trener og er flinke med kosten. Jeg har nok ikke gått nok inn for saken og veier meg heller ikke. Jeg starter for fullt om en uke, da er jeg tilbake fra en ukes yogaskole.

Har hatt en periode med bare vond rygg og har tatt det veldig forsiktig, slik at jeg kommer på skolen.

I dag har jeg trent yoga og litt styrke , samt gått på tredemøtte i 20 min. I helgen gikk jeg en lang tur søndag med staver .

Så det er da noe. Her hjemme er alle og trener og i sær sønnen min. Det er til å bli inspirert av. Men ingen medlidenhet der i gården. Kutt og tenke på smerter ,, bare kjør på sa sønnen til meg. Hm lett og si da!!!::()

 

men jeg kommer sterkt tilbake om en uke. Inntil da , trener jeg litt hver dag, mage , rygg, går og litt yoga.

 

Hva trener dere da?[/quote']

 

Alle (trenings)monner drar, jeg synes du er flink som ikke gir opp selv om du har vond rygg! :)

 

Jeg trener mye utholdenhet (gåturer, tredemølle og ellipsemaskin), men sliter veldig med å komme ordentlig i gang med styrketrening. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, det blir noen halvhjerta situps og det er det. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfrisk
Alle (trenings)monner drar' date=' jeg synes du er flink som ikke gir opp selv om du har vond rygg! :(

 

Jeg trener mye utholdenhet (gåturer, tredemølle og ellipsemaskin), men sliter veldig med å komme ordentlig i gang med styrketrening. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, det blir noen halvhjerta situps og det er det. Noen tips?[/quote']

 

Helt enig, det er en terskel. Jeg har fått et program på trreningssenter. Men du kan gjøre mye hjemme , ute i skogen etc også.

Tror det er lurt å begynne med noen få øvelser, som en gjør hver dag, heller det enn et langt stort program som virker uoverkommelig.

 

Jeg hadde valgt mage-sit-ups / planken, rygg- katten- kobra+ lette øvelser til å begynne med, biceps, triceps

 

SÅ ER DU I GANG!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfrisk

Så har jeg gjort det. Begynner på kurs i dag. Selvom jeg reiser på kurs hele neste uke.

Har startet med et ekspresskurs. SÅ får jeg en kvick start. Tror jeg trenger det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mira87

Hvordan går det på kurset?

 

Jeg har hadd en skikkelig utskeielsesfest med masse festing, men har prøvd å holdt meg unna drinker, potetgull og kebaben om natten i hvert fall.

Vekten vet jeg ikke enda, men cm går gradvis nedover uke for uke :D

Litt godt også, føler meg litt mer vel når jeg vet det forsvinner noe!

 

Jeg går som regel turer, og trenger styrke her hjemme med noen vekter 1 gang i uken. Vet med meg selv at jeg må begynne rolig, ellers går jeg lei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...