Gå til innhold

Student mot et slankt liv


Gjest Styx

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en oslostudent på jakt etter et slankere liv. Jeg veier 82 kg og vil gjerne veie 70 kg. Er det mulig?

 

Jeg har notert ned hva jeg har spist og ser at jeg spiser for lite kalorier i løpet av dagen og for mye på kvelden, de kveldene det skjer noe. Altså har jeg spist for lite kalorier hver dag! Og skeiet ut med litt snop på kvelden innimellom... Hva kan jeg gjøre for å få i meg mer kalorier i løpet av dagen? Hvordan kan man spise sunne kalorier? Billig? Er ikke avokado og slikt ganske dyrt?

 

Det er utrolig vanskelig å slanke seg når man har venner som gjerne spiser sjokolade og drikker øl på kveldene. Hvordan skal man klare å takke nei hver gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HanneHB

Hei

 

Jeg er også student, og har det samme problemet som deg. Det er vanskelig å være sosial og gå ned i vekt samtidlig. I tillegg bor jeg i kollektiv med to gutter og ei jente som kan spise hva de vil fordi de er ganske aktive. De bruker å sitte å friste meg med sjokolade og potetgull på kveldene.

 

Jeg veier ca. 85kg nå (skal ut å kjøpe vekt på i morgen), og vil ned til 75kg i første omgang (kanskje klarer jeg 70 etter hvert). Jeg ble overrasket når jeg skrev ned ca hva jeg spiser på en dag. Det ble jo alt for lite kcal, og det meste jeg spiste var om kvelden. Sliter også med å fylle opp kaloriene og lurer på hvordan jeg kan gjøre det på en sunn og billig måte. Og hvor mye må man fylle opp?

 

Jeg har ikke råd til å bli med på kurs nå, og har tenkt å klare det på egen hånd. Lurer på om det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ser jo ut som om vi har litt samme problem.

Når jeg er flink, klarer jeg å ta meg en tekopp og en banan når jeg blir fristet av sjokolade. Det er en deilig mestringsfølelse å beseire sjokoladesuget. Men det er jo håpløst vanskelig.