Gå til innhold

Trenger jeg egentlig gå ned?


Gjest Kusetjuv

Anbefalte innlegg

Gjest Kusetjuv

20 år, veier 84 kg og er 180 høy...

 

Får kommentarer om at jeg er slank, men har livvidde og magevidde på over 90 cm....har litt mage med andre ord! Men jeg syns det virker skikkelig mye!! :(

 

Kan det være at jeg er naturlig kraftig i oppbygninga og har mindre fett enn jeg tror? Fordi jeg ser meg selv i speilet og ser en tynn person, men alle tall forvirrer meg skikkelig...i speilet om morgenen ser jeg en normalvektig person, men da jeg besøker internett og diverse tester framstår jeg som overvektig!!

 

Burde jeg begynne å morsjonere skikkelig? Eventuelt trenger jeg noen tips til mosjonering jeg kan utføre hver kveld e.l.

 

takk for alle tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de målene du skriver vil du bikke "overvektig" på BMI-skalaen, men den måten å regne på tar jo ikke høyde for f.eks muskler.

De fleste toppidrettsutdøvere vil jo regnes som sykelig overvektige pga vekten om du bare regner i BMI, men det er fordi muskler veier mer enn fett.

Du kan jo snakke med legen din, se hva han/hun sier, og i tillegg få målt fettprosenten din.

 

Bukfedme medfører økt risiko for mange sykdommer relatert til overvekt, magefett medfører en helserisiko på en helt annen måte fettet ellers på kroppen.

Dette kommer også ann på om du er mann eller kvinne, en manns midje skal ikke overstige 90, mens hos kvinner går grensa på 80. (ca)

 

Her kan du måle både bmi og hofte-liv- ratio:

http://www.overvektig.net/index.php?id=11&kontekst=kalkulator

 

Og mosjonere burde du uansett, samme om du er overvektig eller undervektig, trening er ikke bare relatert til slanking, langt i fra. Søk litt på nettet, det viktigste er at du finner trening du trives med. Det må ikke nødvendigvis være svetting på treningssenter, det viktigste er å være i bevegelse, gå en tur, klatre, padle kano, rett og slett vær aktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...