Gå til innhold

Maaaaange kilo skal av.....


Gjest turtles82

Anbefalte innlegg

Gjest turtles82

Takker så mye for tilbakemeldingene fra forrige veiing ;)

 

Har vært på vekta idag også, den viste 132,1kg. Dvs 1,2kg ned :D og 26,1kg ned tilsammen :) Er veldig fornøyd med det.

 

Ellers blir det ikke all verden med datatid i disse dager. Jobber som en gal, og prøver å nyte familie og det lille finværet vi har resten av tiden.

 

Ønsker alle en fortsatt god sommer :)

 

Klem fra Turtles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 212
  • Created
  • Siste svar
Gjest Krusmynte

Du har jo nådd og passert med god margin det magiske 25-taller i minus... Fantastisk bra - gratulerer så mye!!!! Vil tro at det merkes veldig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turtles82

ja jeg er kjempefornøyd med å ha passert 25kg grensen :D

Det merkes veldig godt. Er jo fortsatt mange kilo igjen, men det føles fantastisk godt allerede ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hurra for deg som er såå flink, helt fantastisk!!!! :D

Tror nesten du må skifte "nick"......hehe

 

Såå mange kilo merkes godt det, men ikke tenk på alle de andre som skal bort.....

 

Selv prøver jeg å kun ha fokus på det 10- kiloet jeg "jobber med" Når det delmålet er nådd, er det litt som om jeg begynner på nytt, og holder fokus bare på de neste 10!!

Da virker det ikke så uoverkommelig :)

 

Klem fra Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turtles82

Tusen takk for skryt Fru fleksnes :D Det merkes godt og føles kjempebra. :)

 

Har vært på veiing igjen idag, og vekten viste 131,4kg - ned 0,7kg. Er fornøyd med det, for aktivitetsnivået er en god del lavere pga beinhinnebetennelse i begge leggene :) Men det ordner seg nok med litt mindre aktivitet en stund :)

Gleder meg veldig til å komme på 120-tallet. Har ikke vært der på over 5år, så det skal bli stas!!!

 

Ha en strålende uke folkens.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Gratulerer med bra ukesresultat! Det kryper stadig nedover, og hvert titall er en deilig følelse. Ikke lenge til et nytt et nå for din del!

 

Men utrolig kjipt med beinhinnebetennelse - håper det går fort over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turtles82

Enkelte personer har en større tabbekvote enn andre, og jeg er nok blandt dem desverre. For å pådra seg beinhinnebetennelse i begge leggene var visst ikke nok. Neeeeida......

 

På lørdag klarte jeg å tråkke over i et lite hull på gårdsplassen vår som jeg ikke så. Ankelen sviktet fullstendig, og det endte på snørra. Jeg har for "vane" å tråkke over, grunnet ødelagte leddbånd i begge anklene.

Men denne gangen ble utfallet litt verre enn vanlig.

 

Jeg hadde på meg shorts og datt på grus. Noe som resulterte i et skrubbsår fra helvete (beklager uttrykket)!!! Det dekker i overkant av halve kneet og leggen, og er syyyyykt vondt!!! Så det var ikke bare lett å komme seg opp med en megahoven ankel på ene foten og et forferdelig skrubbsår på den andre.....

Tror nok hele nabolaget hørte meg der jeg lå å hylte av smerte!! Samboeren min og broren min kom løpende bort, og fikk meg omsider opp i sittende stilling på en hagestol. Jeg blødde kraftig fra såret, og ankelen hovnet opp mer og mer for hvert sekund. Plutselig ble jeg forferdelig kvalm og svimmel, og begynte å hyperventilere og bare snakke tull. Så så jeg stjerner, før det ble helt svart. Husker jeg så og hørte mye rart som ikke hadde noe med situasjonen jeg var i, før jeg plutselig så hvor jeg var. Akkurat som jeg plutselig våknet til. Da hadde samboeren min hentet naboen vår, som er lege. Jeg hadde visstnok gått i sjokk pga såret, og besvimt.

Jeg husket ikke hva som hadde skjedd eller noe de første minuttene. Det var en skikkelig ekkel følelse. Og etter et par dager nå med frysninger og feber, så er jeg på bedringens vei. Klarer å gå litt på ankelen, men klarer ikke å bøye kneet på den andre foten, så jeg ser nok rimelig teit ut når jeg er oppe å går noen skritt. *ler*

Så det blir desverre dårlig med trim noen dager framover. Noe jeg synes er nesten uutholdelig. Jeg har jo blitt avhengig av mine daglige trimturer. Men satser nå på å passe ekstra godt på kostholdet, og komme sterkere tilbake med trimmen om en liten stund :D

 

Mvh Turtles

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Kjære turtles!!

Nei og nei!! Fikk helt vondt av deg nå!!!!

Det høres skrekkelig vondt ut, men vær glad du ikke skadet deg tilsvarende i hodet!!!

 

Nå må du bare bruke den tiden du trenger på å komme deg igjen....trim får vente til du er klar for det.

Tenk hvor mange måneder og år vi har vært uten trim, da klarer du en uke eller to. Og blir det stillstans på vekten, så fortsetter du der du slapp.

Husk vi har ikke dårlig tid....vi skal følges her inne i måneder, ja kanskje år....til vi er helt "stabilisert", og viser at vi klarer å holde oss slanke!!!! :D

 

GOD GOD BEDRING TIL DEG!!! Ta vare på og plei deg selv nå :)

 

Stooor klem fra Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Millami

Huff så uheldig du er da...

Kjenner til det der med å tråkke over av "ingenting" så du har min fulle sympati, men hørtes jo ut som du hadde skikkelig uflaks denne gangen.

 

Håper sårene gror fort og at ankelen blir bedre slik at du kan få trimdosen din igjen raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Auuuuuuu! Stakkars deg!!!! Det der hørtes ikke noe særlig godt ut, altså! Skrubbsår er jo bare de verste sårene man kan få - svir skikkelig. Og så ankelen, da.... Nei huff, nå fikk jeg skikkelig vondt av deg!

Er enig med Fleksnes - ta den tiden det trenger, spesielt med ankelen. Ikke press deg i gang for tidlig selv om du så inderlig gjerne vil, da risikerer du bare å forlenge vondten..... Sats på kostholdet og kom sterkere tilbake senere!

 

God bedring!

Trøsteklem fra Tove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var nå veldig uheldig da....jeg er "Donaldist" og dette lignet nesten på de situasjonene Donald har tendens til å havne i!!!

Han kommer som regel ut av det til slutt og blir like sprek igjen- og det blir helt sikkert du også!!!

 

Som de andre sier, stell pent med deg selv og tenk på at vi bare må ta tida til hjelp noen ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turtles82

Tusen takk for alle ønskninger om rask bedring :D

Ankelen blir bedre og bedre for hver dag, og jeg håper såret blir litt mindre stivt med tiden.

Jeg er nå på dag 7 uten trim, og holder på å gå av skaftet!! Noe som egentlig er ganske supert!! Hvem hadde trodd at jeg skulle få trimabstinens? hihi..... håper på å kunne rusle litt i slutten av uka hvertfall. Men de første turene etter en overtramp er bestandig litt nervøst ladet. Litt redd for at det skal skje igjen da. Men jeg gleder meg til å kjøre på for fullt igjen :)

 

Ha en strålende dag folkens!!

 

Klem turtles :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turtles82

Heisann.

Jeg holder på å går gjennom garderoben for å pakke til ferietur over helga. Det skal sies at utvalget begynner å minke betraktelig :D Men de er jo bare gøy da.

For en tid tilbake kjøpte jeg 2 fleecejakker på nettet, i 2 forskjellige str da for å være sikker på at en av de passet. Da jeg prøvde dem, var begge for små selvsagt. Men de var så billige at jeg bestemte meg for å beholde dem uansett.

Den største er nå for stor, men den minste var ganske trang for en liten mnd siden. Så ikveld skulle jeg prøve den, for å se om den fikk en plass i kofferten. Og til min store overraskelse og glede så passet den jo perfekt. Får jo til og med en god del under den også :) Det var nesten som om den var en str større en sist jeg prøvde den. For en mnd siden fikk jeg ikke jakken til å møtes på magen uten å bruke glidelåsen for å holde den igjen. Men idag overlappet endene godt :D

Suuuuper følelse :)

 

Ville bare dele denne gladsaken med dere!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Ikke sant det er deilig? Jeg har stadig sånn opplevelser også, selv om jeg ikke har gått inn allverdens cm enda. Og det er en fantastisk følelse å kunne slenge klær vekk fordi de er for store!!!! Uansett hvor fin de er.... Og det er ikke minst en god start på ferien! Den gode følelsen du drar avgårde med kan ingen ta fra deg! :-)

 

Selv måtte jeg finne frem regnbuksen i dag. Har ikke brukt den siden tidlig i vår en gang, men i dag regnet det så intenst da jeg skulle på jobb at jeg var nødt. Tok den frem og gruet til å ta den på fordi sist var den supertrang rundt magen og jeg følte at den skjøv hele magen oppover og jeg fikk skikkelig muffin-topp eller hva de kaller det. Men i dag satt den som et skudd! Ikke lengre ubehagelig å bevege seg i eller noe. Deilig! At jeg skulle ønske at jeg ikke hadde bruk for den er en annen historie... *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Så gøy å høre at du kommer i klær som var for lite!!!!!

Et godt tips når du kjøper nye klær fremover, ikke kjøp mange plagg om gangen...for det blir også raskt for stort.

 

Selv skal jeg ha en razzia i undertøyskommoden min. Der er det mye håpløst, som ALDRI skal på meg flere ganger......Hihi :D

 

Klem Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så artig med klær som blir for store eller som passer igjen etter å ha vært små alt for lenge:) kos deg masse på ferie og nyt fridagene

 

måtte le når Frufleknes skrev hun skulle ta en rad i undertøy skuffen har selv gjort det etter stadig å miste trusene under buksa og prøve diskre å dra de opp.

Men det beste er å hive alle de rare trusene man må kjøpe når man kommer over xl hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turtles82

Ja det er en herlig følelse!!

 

Jeg kjenner så altfor godt til den "muffin-topp" følelsen, Krusmynte!! Så bra at du slapp det. Og når det gjelder at du faktisk måtte bruke den, så skulle jeg ønske det var unødvendig!! Men vi må ha på det vi også. Her i Trøndelag har regnet stort sett øst ned i hele sommer føles det som. :)

 

Fru Fleksnes: Jeg prøver å kjøpe klær litt etter litt. Også kjøper jeg bevisst klær som sitter litt for godt i stedet for akkurat passe. Eller klær som bli penere når de blir litt romsligere :D Men det er moro å finne klær som er for store. Istedet for å ikke komme inn i største str. Nå kan jeg velge litt det jeg syns er pent, og trenger ikke kjøpe noe fordi det var det eneste jeg fikk på meg.

Så godt å kaste mye stygt og fasongløst undertøy!!

 

Jeg måtte le litt selv av det undertøys-raidet, xankix :)

Det er jammen ikke enkelt å finne pene truser i store størrelser bestandig. Men som med andre klær, så kjøpte jeg de uansett hvordan de så ut! Bare jeg fikk plass i de!! Men ALDRI mer!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

MUFFIN-TOPP!!!!!! Haha hihi :D Ler meg ihjel, Krusmynte....den der var dagens beste du!!!!

Jammen godt vi har humor oppi det hele!!!! :)

 

Ja vi kan gjerne le av "bestemor-truser".....men det er jo sannheten, ikke mye lekkert å finne for damer laaangt over hundre kilo. Det vet vi alt om!!

 

Caro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er veldig befriende å handle klær man vil ha ikke som man passer er mye rart man har handlet opp igjennom. skulle nesten blitt tatt vare på med som sånn skrekk og gru hehe.

 

faren nå er å handle for mye som brått blir for stort hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turtles82

Har vært på veiing hos legen. 130,7kg, dvs 0,7kg ned. 27,5kg til sammen :D Er fornøyd med, siden jeg ikke har fått noe trim på 10 dager!! Gleder meg til ankelen er i form igjen :D

Nå venter 2uker ferie for meg og så tar legen min 4uker ferie. Så nå er jeg på egen hånd fram til 1.september. Håper og tror det skal gå bra da, men litt skremmende allikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...