Gå til innhold

Dagbok ^^


Gjest NyttÃ…rNyeMuligheter

Anbefalte innlegg

Gjest NyttÅrNyeMuligheter

Her kommer jeg til å skrive hva/hvordan jeg trener, hvordan jeg spiser, hva jeg veier og evt tanker rundt slankingen generellt.. Mest for å motivere meg selv og for å passe på at jeg ikke dabber av igjen. De som vil følge meg, må gjerne gjøre det :)

 

Da skal jeg for sikkert 40 ende gang begynne på igjen.. Har vært mye opp og ned de siste årene, selv om jeg bare er 21.. og nå er jeg dritt lei av å se ut sånn som jeg gjør og føle meg sånn som jeg gjør! har vært det lenge, men har vært tungt å gjøre noe med det..

 

Det er vondt når du føler du ser jævlig ut uansett hva du har på deg.. og at du dropper å være med venner å gjøre div ting pga hvordan man ser ut. kan ikke komme på sist jeg var stolt over kroppen min, det tror jeg nok jeg aldri har vært.. og nå begynner kroppen å si det er tungt å være meg også, med knær som låser seg, hofter som "spretter ut av ledd" og generellt er vonde.

 

På mitt tyngste veide jeg 110 kg, nå veier jeg 93,5.. så noe har jeg da oppnådd på min karriere som mislykket slanker.. målet er å komme ned på 70 tallet. så får jeg se når jeg kommer dit, om det er der jeg vil være.

 

Jeg har også som mål å få bunaden til å passe til neste år, og helst være for liten. om jeg hadde kunnet turt å ha på meg bikini-hadde det vært topp! jeg har ikke hatt på meg bikini/badedrakt på mange, mange år.. iallefall 5 år siden noen så meg i det :D

 

jeg vil virkelig gå mere ned! men jeg har ikke klart det.. det har masse med hva du tenker om mat og hva du bruker det til.. jeg har brukt mat til å trøste meg selv med når noe er leit, feks. eller at jeg bare har måttet ha noe uten spesiell grunn.. og da er det ikke bare bare å slanke seg. men nå håper jeg å være ferdig med alt slikt, og føler viljen er der.

 

Jeg blir også fort matlei, og det er nok derfor mange kurer ikke har kunnet hjelpe meg. Men lavkalori klarte jeg å holde meg til en stund-til jeg ble kvalm av alt fettet og ikke hælte spise.. nå skal jeg da atter en gang gå etter lavkalori, men ikke med så mye fett.. altså mer etter mitt eget hode :) (ja, jeg vet dette er for grete brukere for det meste, men det har ikke vært noe for meg)

 

Wish me luck! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NyttÅrNyeMuligheter

Akurat nå sitter jeg i stua og spiser vannmelon mens jeg ser ut på at det pøsregner ute.. deilig :)

 

jeg må vel skrive ned sånn ca målinger da.. :/

(måler utenpå en tights, singlett, tsjorte og bh. strammer ikke målebandet, bare legger det rundt)

 

mål tatt fra tykkeste plass.

 

hals: 36

overarm(høyre): 42

arm(høyre): 29

over brystene:114

under brystene: 101,5

midje: 96,5

under navlen/hofter: 129

rompe: 124

lår(høyre): 75

legg(høyre): 43

 

790 cm til sammen..

 

nesten litt glad for å være ferdig med det for denne gang.. ikke gøy å se så store tall! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NyttÅrNyeMuligheter

jeg er stolt over meg selv :) fra mandag av (når jeg begynte) har jeg ikke fallt for noen fristelser! ikke en eneste en.. jeg har tenkt det mange ganger at jeg kan jo kjøpe ditt og datt en gang-det har jo ikke noe å si.. MEN jeg har klart å la være.

 

jobber på en butikk der jeg ser rett på et bakeri-der de selger softis.. ååååh, som jeg har hatt lyst på bare èn softis!! har vært på nippet at jeg har kjøpt meg, men har klart å la være. hamburger! mmm.. så godt det hadde vært, men har klart å la være..

 

har vært skikkelig flink i helgen også. flere ganger jeg lett kunne ha tatt meg/kjøpt meg noe fyfy, men har klart å la det være :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NyttÅrNyeMuligheter

gjorde en endring i vekten min. det sto tidligere maxvekt var 113,1. det var en digitalvekt. den jeg bruker nå er mere gammeldags.. og da det er ca 3 kg forskjell på de to, så da blir maxvekten min på den 110 på den vekten jeg bruker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Theaelise!

 

Det er moro å følge deg. Du har vært veldig flink, og det blir spennende å følge deg videre. Kanskje jeg også skal lage meg en liten "dagbok" her, og skrive utviklingen min. Jeg har nettopp meldt meg på en kurs for unge. Håper virkelig at det kommer til å hjelpe.

Litt om meg selv: 24 år gammel, gift og har en nydelig liten gutt på 1,5 år. Jeg har alltid vært veldig glad i mat, og har vanskeligheter med å avstå fra alt som er usunt. Jeg elsker junk food, men blir like deppa etter at jeg har spist det.

Jeg håper nå at jeg skal klare å gå ned.

 

Anne:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NyttÅrNyeMuligheter

hei anne, så koslig å høre at du følger med på tråden min! :)

 

fint at du har meldt deg på kurs, og ja-det tror jeg vil hjelpe deg. da er dere flere sammen, som kommer til å motivere deg til å være flink når du drar hjem. du vil jo ikke gå opp til neste veiing-slik at alle i gruppen får høre det :D så det blir jo en slags form for slankepress :) å det er vell bare bra?

 

og det med at du spiser junkfood, men etterpå føler deg dårlig og blir deppa.. sånn har jeg det også. jeg elsker alt av slik mat-desverre. men nå har jeg bestemt meg for å være snill med meg selv og ikke spise slikt som ødelegger kroppen min mere :) må si det på den måten-slik at det blir litt motiverende :D men guuud, som jeg har lyst på..

 

du får ha masse lykke til, anne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet på ny igår, og lagde en sunn middag. Jeg har printet ut masse oppskrifter fra siden her, og planen er å lage noe slikt til middag hver dag. Jeg har også lagd en tunfisksalat som jeg har med meg på jobben, så det blir en sunn lunsj. Til middag blir det laks med grønnsaker.

Denne gangen skal jeg klare det altså:=)

 

Målet mitt er å gå ned 8kg innen 1.desember. Det håper jeg virkelig at jeg skal klare. Treningsmessig så er målet mitt å gå på spinning 1-2 ganger i uken, og 1 egentrening med styrke. Da er målet mitt å trene aktivt 3 ganger i uken. Håper jeg klarer det. Det er ofte at det skjer så mye i ukene, at man liksom ned-prioriterer treningen, men jeg har tenkt å si til meg selv at hvis jeg dropper treningen en dag, så må jeg ta den igjen en annen dag i løpet av uken. Slik at jeg uansett trener 3 ganger. Det bør jeg klare.

Igår kjøpte jeg meg en digital vekt, slik at tirsdager blir min veiedag. Veide meg idag tidlig og har skrevet det ned. Blir spennende å se om det blir noen resultater av Grete Roede kurset samt endringer i matvanene mine.

 

:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NyttÅrNyeMuligheter

da var zumbaen nedlastet, ført over tvn og prøvd.. og lagt bort :D haha. jeg hadde ikke nebbsjans til å klare å henge med på noe på de dvdene.. med ingen rytme var det ingen suksess, og jeg ble hengende etter.. så nå blir det jillian med 30 days shred på meg istedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NyttÅrNyeMuligheter

DA var første treningsøkt på noen måneder overstått.. jillian er tøff! men jeg holdt ut-sånn akkurat :D gleder meg til jeg klarer å henge med hele tiden uten småe pauser. og til at jeg ikke holder på å dø under treningen og slutter å svette som en gris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NyttÅrNyeMuligheter

kjenner treningsen til jillian litt i lårene idag, men ingenting å klage over. trodde det skulle bli helt grusomt, men.. jeg har valgt å ikke følge jillian hver dag. så jillian bli på tirsdag og lørdag, mens det blir magerumpelår på torsdager. må sies at sistnevnte hadde mye større virkning på meg, da jeg nesten ikke klarte å sitte eller å stå sist gang jeg brukte den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NyttÅrNyeMuligheter

æsj.. det merkes at det er helg og at samboeren min vil ha noe godt å kose seg med.. klarte å spise en plate med vafler igår.. og idag har jeg spist noe ris.. :/ blir lettere når han drar på jobb for uken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg klarte å spise 5 vaffelplater på torsdag og 3 stk på fredag...det er søren meg ikke lett når man blir tilbudt. Jeg har også bestemt meg for å ha mandager som veiedag, det er liksom mer logisk for meg. Og til min store glede så hadde jeg gått ned 900g, så fornøyd med det. Nesten 1 kg på 1 uke er bra med tanke på all den vaffelspisingen.

Startet morgendagen med en middels spinningtime, så nå er jeg klar for en sunn uke fremover!!

 

Anne:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NyttÅrNyeMuligheter

skriver i tråden din jeg, anne :)

 

 

 

Da har jeg bestillt meg mat fra spisdegslank.no, og begynner med den lørdag 7 :D blir sykt deilig å bare spise istedet for å lage alt! jiiises jeg gleder meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NyttÅrNyeMuligheter

muuulig jeg så fint hoppet over økten på lørdag.. og heller ikke tok den igjen på søndag.. tok en bitteliten mageøkt idag da, så sier det ble bra :) i morgen er det en ny økt med jillian som står for tur.

 

lagde meg noe skikkelig godt idag! hadde oppi bær i en mixer, og en liten skvett fløte og natreen.. sykt godt! ble som en slags is-smoothie :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...