Gå til innhold

Hjeeeeelp!!! Er hele tida sulten!! :(


Gjest grasia

Anbefalte innlegg

vet ikke hva som skjer med meg for tiden - jeg er sulten omtrent hele tida. Drikker vann - blir enda mer sulten. Proteinrik og lavkarbo mat hjelper ikke heller. Hva skal jeg gjøre? er det noen som har opplevd lignende? Hva kan jeg gjøre for å bli mindre sulten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med du alt har prøvd å spise regelmessig, spise mye fiber, skikkelig frokost osv? Det tar ikke så lang tid før kroppen venner seg til mindre mat, men hvis det er helt grusomt for deg og du har litt penger til overs så finnes det noe som heter hoodia som demper sultfølelsen. Finnes i mage forskjellige former, jeg spiste hoodia-tyggis en gang fra en produset som heter Zoft, det funker.

 

Men det er jo ikke billig, men kan kanskje hjelpe deg å komme igjennom den verste delen. Jeg har ikke noe å si om produktet i pilleform, for jeg har aldri prøvd det, men tyggisen funka fint, smakte greit og inneholdt ikke noen tilsettningsstoffer som jeg var skeptisk til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Sundshine

Kanskje sunnere å spise et mer naturlig produkt enn tyggegummi?

Vet ikke om du har forsøkt å spise mer grønt/grønnsaker, eller hvor mye du spiser av det nå i utgangspunktet. Men ja-grønnsaker kan du jo spise så mye du vil av, og det metter bra, spesielt når du spiser det sammen med annen mat.

 

Vil anbefale grønnsaker/salatgrønnsaker til nesten alle måltider, i tillegg til annen mat. I løpet av få dager vi du merke at det fyller bra opp, og at du blir mettere.

Litt planlegging og tillaging av salat/grønnsaker må kanskje til, men er kanskje verdt et forsøk for å slippe å kjenne seg så sulten hele tiden.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje sunnere å spise et mer naturlig produkt enn tyggegummi?

Vet ikke om du har forsøkt å spise mer grønt/grønnsaker' date=' eller hvor mye du spiser av det nå i utgangspunktet. Men ja-grønnsaker kan du jo spise så mye du vil av, og det metter bra, spesielt når du spiser det sammen med annen mat.

 

Vil anbefale grønnsaker/salatgrønnsaker til nesten alle måltider, i tillegg til annen mat. I løpet av få dager vi du merke at det fyller bra opp, og at du blir mettere.

Litt planlegging og tillaging av salat/grønnsaker må kanskje til, men er kanskje verdt et forsøk for å slippe å kjenne seg så sulten hele tiden.

Lykke til![/quote']

 

Jeg startet med å si det da, så du trenger ikke pirke. Dessuten er Hoodia naturlig, det er en kaktusplante brukt av mennesker i hundrevis av år for å stagge sult mens man er ute på jakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
Gjest SaraeM

Sult er kroppens måte å si i fra om at den ikke har fått nok mat. Hvis du er på lavkarbo diett kan det være at dette ikke er den beste løsningen for deg, ingen er like og ikke alle passer til alle dietter.

 

Hvis det er romle-i-magen sult må du rett og slett spise mer, eller mer jevnt fordelt utover dagen. Sult er ikke bra! Eventuelt kan problemet være at du "kaster bort" kallorier på kalloririk mat. Hvis du f.eks i stedenfor å spise 20g sjokkolade/chips/...(100 kcal) koker en buljongtærning med masse grønsaker og lager en suppe (ca 80 kcal med en hel gulrot, masse stangselleri og litt brokkoli skåret i små biter) er dette langt mer mettende og derfor en mer effektiv måte å bruke kalloriene dine på :)

Hvis det er søtsug sult er dette en helt annen sak som ofte har mye med psyken å gjøre. X: man tror man er sulten når man kjeder seg osv.

 

Vann metter ikke, det kan gjøre at metthetsfølelsen kommer raskere når du drikker vann med maten/rett før, men når man bare drikker vann renner det rett gjennom magesekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Huldratrollet

Hei, jeg ønsket å prøve tilskudd med hoodia, men fant ut at dette er ulovlig å innføre til Norge. Denne planten er hvist truet og den eneste måten du kan lovlig handle disse produktene er hvis det er godkjente papirer på produktet.

 

Bare til opplysning og advarsel. Dette er greit å vite. ;)

(Ikke morro å bli oppringt av politiet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' jeg ønsket å prøve tilskudd med hoodia, men fant ut at dette er ulovlig å innføre til Norge. Denne planten er hvist truet og den eneste måten du kan lovlig handle disse produktene er hvis det er godkjente papirer på produktet.

 

Bare til opplysning og advarsel. Dette er greit å vite. ;)

(Ikke morro å bli oppringt av politiet)[/quote']

 

Hoodia gum var helt greit da jeg bestilte det i alle fall. Men nå skal det jo sies at det er noen år siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Sivalur

Proteiner er supert, men kroppen trenger karbohydrater og fett også.. spiser du grovt brød og drikker melk? Olivenolje når du steker mat, ordentlig smør på brødskiva, avokado og laks er gode kilder til sunt fett. Selv om vi slanker oss så må kroppen ha næring - ellers vil den gå på sparebluss og kiloene fyker på igjen så snart du tror du er i mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Tigerreka
vet ikke hva som skjer med meg for tiden - jeg er sulten omtrent hele tida. Drikker vann - blir enda mer sulten. Proteinrik og lavkarbo mat hjelper ikke heller. Hva skal jeg gjøre? er det noen som har opplevd lignende? Hva kan jeg gjøre for å bli mindre sulten?

 

hallo, jeg kjenner meg så igjen i det du skriver. Jeg tror det er psykisk jeg. Jo mer jeg fokuserer på slanking og trening jo mer sulten er jeg. Det er nesten ikke grense for hva jeg kan finne på å spise, for jeg blir ulvesulten.

Jeg tror trikset er å finne på ting som gjør at du slutter å fokusere så intenst på mat og sult og alle de tingene der, gjør noe moro i stedet for. Hygg deg med familie, venner.

Jeg leste i en bok her om dagen. Mat er ikke din beste venn, mat er mat - det er ikke mer enn det.

Kanskje vi skal slutte å være så megafokusert og heller ta ting litt naturlig?

 

Håper du får til :D LYkke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...