Gå til innhold

Gravid akkurat når jeg skulle til å slanke meg


Gjest Arven

Anbefalte innlegg

På det tidspunktet jeg var maks motivert for å slanke meg og akkurat hadde meldt meg på et Roede standard kurs oppdaget jeg at jeg var gravid. Ja det var faktisk i går ;)

Så da er det heller snarere snakk om damage control enn slanking. Jeg gikk ikke opp veldig mye med nr 1, tror det ble 14 kg til slutt. Men problemet er at 5 av de aldri gikk av igjen da ;) Så jeg har forhåpninger om at et sunt kosthold og fysisk aktivitet vil begrense kiloene. Utgangspunktet er godt og jeg satser på noen joggeturer og svømming utover høsten. Jeg var veldig sprek forrige gang og håper det blir sånn denne gangen og.

Terminen skal bli en gang i midten av april 2011. Så hvis noen andre her inne har termin rundt den tiden hadde det vært artig å "slå følge" på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og gratulerer så mye med graviditeten!

 

Jeg er også gravid og på kurs. Jeg har termin med mitt andre barn i slutten av februar. Jeg har alltid vært overvektig og slitt med det, men etter at jeg fikk mitt første barn har det blitt ekstra ille. Jeg gikk som deg opp 14 kilo og har bare klart å kvitte meg med halvparten av dem i ettertid, så denne gangen blir det ekstra viktig å begrense oppgangen. Og når spira er ute skal resten også bort!

 

Følger deg gjerne jeg, hvis du vil ha selskap på veien. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer til deg også :D Veldig koselig om du slår følge på veien. Håper vi sammen klarer å begrense kiloene som er i ferd med å innta kroppene våre.

Og jeg tenker som deg at jeg gjerne vil få av vekten litt tidligere etter dette svangerskapet. Forrige gang ga jeg litt blaffen og var ekstremt sulten hele tiden mens jeg ammet. Noe som førte til at jeg spiste alt mulig. Klarer man å snu det til å spise noe sunt så er vel mye gjort.

I helgen har jeg vært dårlig. Det hadde ingenting med svangerskapet å gjøre. Men klarte å få noe magegreier + feber. Så da ble det jo bare tull med både trening og spising. For lite mat og null trening ;) Men nå føler jeg meg bedre og skal ha en god uke med sunn mat og trim.

 

Som du skjønner er jeg jo veldig tidlig i svangerskapet, men det er litt godt å snakke om det før jeg forteller omverdenen om dette også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den hemmeligheten er jo verdens største, så det er alltid godt å få blåst det ut et sted. ;)

 

Gleder meg til å slå følge med deg. Håper du er kvitt magetrøbbelet og at gravid-formen din holder seg bra fremover, uten den verste kvalmen. Her har det heldigvis vært veldig lite av det, og nå tror jeg det verste er over.

 

Jeg er forresten 30 år, lykkelig gift med en herlig mann, jobber som rådgiver i kommunen (veeeldig stillesittende arbeid) og trimmer aller mest utendørs. Greit med litt bakgrunnsinfo, hihi...

 

Nå har jeg akkurat tatt en avgjørelse om å avspasere resten av dagen og gå på fjellet isteden, siden det er strålende sol og sommervær her i dag. Det skal bli deilig å komme ut av kontorstolen! Ha ei herlig sunn uke, så skribles vi snart! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en god idè å ta en tur på fjellet ;)

Det må nok bli en liten jogge/gå raskt-tur på meg i kveld for å komme igang med uka.

 

Litt om meg:

Jeg er 34 år, har samboer og en sønn på 2 år. Bor og jobber i Oslo. Siden jeg jobber med it så er jeg også rimelig stillesittende på jobb. Men jeg prøver å gå eller sykle til jobben innimellom, men må innrømme at jeg ikke har vært veldig flink i sommer.

Treningen min består nesten utelukkende av løping og gåturer. Men til høsten får jeg vel kjøpe meg et klippekort på tøyenbadet og svømme litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg har også termin i midten av april, og måtte bare svare på innlegget ditt. Jeg har gått på GR-kurs siden februar i år og har gått ned 15 kg. Jeg ser lett for meg, min tidligere vekthistorie tatt i betraktning, at jeg kan komme til å gå opp det dobbelte ila den neste åtte-mnd perioden, hvis jeg ikke passer på. Derfor er jeg svært motivert til å begrense vektoppgangen, til det sunne, friske som man forhåpentligvis går ned igjen ila amme-perioden. (Men dette er jo også ønsketenkninger). Jeg har registrert matinntaket mitt på vektklubben nesten hver eneste dag siden februar, og tenkte å fortsette med det. Mest fordi de kostholdsrådene jeg har lest om til nå, jo så og si er identiske med GR-kostholdet, og dermed tenker jeg at registrering på vektklubben skal være mitt verktøy for å sikre at jeg spiser sunt og godt. Utfordringen er at jeg er usikker på hvilket kaloriinntak jeg skal legge meg på, tenkte muligens å høre med kursledere min om hun har noen råd. (Innspill mottas her med takk) Noe annet jeg har tenkt på er å melde meg på et hold-vekten kurs, men usikker på om det er greit å være gravid der. Et tredje alternativ er dette gravid-kurset til GR, men jeg har liksom ikke helt sansen for internettkursopplegget. Ble litt ustrukturert det her, mange tanker i hodet på en gang nå. Men uansett - jeg vil gjerne være med på denne tråden, og forhåpentligvis kan vi motivere hverandre til å spise sunt og ha en fin og kontrollert vektoppgang gjennom de neste, svært så spennende månedene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være Solga ;)

Så flink du har vært som har klart å gå ned 15 kg siden februar!! Da har du nok et godt utgangspunkt for svangerskapet.

 

Jeg hadde jo som sagt akkurat begynt på internett kurs (standard), og når jeg fortalte kursleder at jeg var gravid fikk jeg vite at jeg godt kunne følge kurset men det forventes selvsagt ikke noen vektnedgang. Når det gjelder inntak av mat bør vi visst egentlig ikke spise noe mer enn en ekstra brødskive og et ekstra glass melk. Men om det føles nødvendig med mer må man jo følge kroppen. Ca 200 ekstra kcal er helt greit. Sørg for å ha masse frukt og gode grønnsaker i hus.

Nå går jo dette kurset i 8 uker, og jeg må jo si at jeg lurer på hvordan det går etterhvert. Nå går det fint, bortsett fra at jeg har vært litt dårlig til å trene. Men etterhvert når magen dukker opp og det blir tyngre med alt så er nok sofaen meget fristende. Men trenger jo ikke spise usunt likevel da.

Det hadde visst allerede etter bare en uke økt på en cm rundt livet hehe.

 

Ha en fin kveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Solga, og gratulerer med fantastisk nedgang siden februar! Det står det virkelig respekt av! Så gøy at du vil henge med oss, jeg regner med at du er en super inspirasjonskilde som har fått så gode resultater.

 

Jeg fikk et skikkelig slag i trynet i dag da jeg veide meg for uken. Jeg har trent som en gal hele uken, passet inntaket, og likevel gått OPP en halv kilo!! ;) Det var virkelig tungt å svelge... Målene mine har riktignok minket litt, men det er alltid en knekk å se at vekten ikke går oppover likevel. Jeg prøver å fore meg selv med alle mulig forklaringer ("muskler veier mer enn fett", "jeg holder sikkert på vann", "det er bare en vektterskel", "det er meningen å gå litt opp når man er 13 uker på vei" osv.) men jeg kjenner at det ikke hjelper helt og må bare bite tennene sammen, fortsette treningen og håpe at det går bedre neste gang.

 

Håper dere har bedre resultater enn meg denne uken, og at motivasjonen er på topp. Jeg skal jobbe opp min og komme sterkere tilbake! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok også at det er normalt å begynne å legge litt på seg i uke 13 altså. Så det er nok ingen grunn til panikk. Og hvis målene har minket er jo det veldig bra og. Det betyr at kroppen strammer seg inn. Fortsett med de gode vanene dine med treningen!

Jeg hadde minimal nedgang selv. 0,6 kg. Og det skyldes nok litt dårlig form i helgen og lite inntak av mat. Men rundt livet hadde jeg økt en cm....det var litt tidlig syns jeg ...hehe.

I DAG skal jeg ihvertfall ut å trimme med en kollega. Så får vi se om det blir mest jogging eller gåing.

 

Ha en strålende dag dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,6 kg er jo kjempebra det! Man blir jo fortalt at på GR-kurs kan man forvente i gjennomsnitt 0,7 kilo ned i uka, og for deg som er gravid er jo 0,6 kjempebra!

 

Ha en flott trimtur i dag, og takk for oppmuntringen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Hvordan har det gått med dere i helgen? Jeg har vært i bryllup, så her ble det både kaker og hint. Men jeg har jo spart masse kalorier siden jeg ikke drikker (hvilket jeg ville gjort til vanlig), så ser positivt på det. Ellers hadde jeg holdt vekten (gått ned 100 gram...hehe) gjennom sommerferien. Så det er jeg superfornøyd med. Har også i samråd med min kursleder bestemt meg for å melde meg på et hold vekten kurs. Mulig jeg ikke følger helt med, men har dere satt dere noen mål for dette med vektoppgang? (litt sånn motsatt tankegang enn hva jeg er vant med?) Dette med mål har fungert veldig bra for meg da målet var å gå ned. Nå som målet er å gå opp på en kontrollert og sunn måte, blir det kanskje litt søkt. Men jeg tenker uansett at jeg kommer til å være kjempefornøyd hvis jeg ikke går opp mer enn maks 12,5 kg. Ellers tenkte jeg at kanskje jeg heller burde sette meg mål som - 1) fylle opp grønnsakskvoten hver dag 2) Trene minst 3 ganger i uka 3) holde kaloribudsjettet som settes opp på Hold vekten kurset - også får vektoppgang være vektoppgang, og hvis jeg klarer de tre nevnte mål, så er jeg jo sunn og sørger for gode vekstforhold for denne lille klumpen. Tja, hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, så kom morgenkvalmen da. Heldigvis er det sånn at det går over når jeg har fått spist litt og holdt meg litt i ro på morgenen. Men vanskelig å komme seg tidlig på jobb da ....

Det får bare være. Så må jeg bare sørge for å ha noe å spise tilgjengelig hele tiden :)

Jeg var kvalm noen uker med førstemann også. Da kastet jeg opp litt og. Men jeg vet jo at det går over på et tidspunkt.

Hvordan er det med dere? Har dere hatt noe morgenkvalme?

 

Ha en fin mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date='

 

Hvordan har det gått med dere i helgen? Jeg har vært i bryllup, så her ble det både kaker og hint. Men jeg har jo spart masse kalorier siden jeg ikke drikker (hvilket jeg ville gjort til vanlig), så ser positivt på det. Ellers hadde jeg holdt vekten (gått ned 100 gram...hehe) gjennom sommerferien. Så det er jeg superfornøyd med. Har også i samråd med min kursleder bestemt meg for å melde meg på et hold vekten kurs. Mulig jeg ikke følger helt med, men har dere satt dere noen mål for dette med vektoppgang? (litt sånn motsatt tankegang enn hva jeg er vant med?) Dette med mål har fungert veldig bra for meg da målet var å gå ned. Nå som målet er å gå opp på en kontrollert og sunn måte, blir det kanskje litt søkt. Men jeg tenker uansett at jeg kommer til å være kjempefornøyd hvis jeg ikke går opp mer enn maks 12,5 kg. Ellers tenkte jeg at kanskje jeg heller burde sette meg mål som - 1) fylle opp grønnsakskvoten hver dag 2) Trene minst 3 ganger i uka 3) holde kaloribudsjettet som settes opp på Hold vekten kurset - også får vektoppgang være vektoppgang, og hvis jeg klarer de tre nevnte mål, så er jeg jo sunn og sørger for gode vekstforhold for denne lille klumpen. Tja, hva synes dere?[/quote']

 

Heisann

Kaker hørtes godt ut må jeg inrømme :)

Målet sånn vektmessig for meg er egentlig å ikke gå opp mer enn det jeg gikk opp sist. Dvs 14 kg. Jeg har jo 7-8 ekstra kilo igjen fra før jeg ble gravid med nr 1. Og jeg vil jo veldig gjerne ta av meg det også når jeg er ferdig med dette svangerskapet og amming osv. Så jo mer jeg legger på meg nå jo tyngre blir jobben med å få det av igjen. Med nr 1 hadde jeg ikke noe vektmål og jeg spiste egentlig det jeg hadde lyst på. Jeg sluttet å trene etter de 3 første månedene, og den eneste formen for trim jeg fikk var å gå tur.

Men jeg tror du har satt deg et realistisk mål der hvis du er flink med mat og trening altså. Men det er jo litt uforutsigbart dette her. Vi får være flinke og ha god samvittighet. Noe mer kan vi ikke gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

 

Det var godt med kaker :) en gang i blant må det være lov...hehe. Så kjipt med morgenkvalme, bra det går over når du får spist og slappet av litt da. Jeg tror egentlig ikke jeg har fått noe sånt ennå. Føler meg riktig nok litt uggen om morgenen, men det har jeg gjort ofte før også (trøtt :). Tipper det er sånn at man ikke tar feil av morgenkvalmen når man har det - jeg har aldri vært gravid før, men antar at det er sånn. Jeg er enig med deg i at sunnhetsmålene skal være primærmålene, så får dette 12,5 kg opp være et slags sekundærmål. Tror du har helt rett i at det er viktigst å være flink (leve sunt og trene) og følgelig få god samvittighet, ikke om man til syvende og sist går opp 12 eller 18 kg (sjøl om sistnevnte antall kg. blir en tung bør å bære på så mange vis :(.

 

Vel - litt info om meg er at jeg er 31 år, gravid for første gang, har samboer og jobber som sivilingeniør, meget stillesittende foran datamaskinen hele dagen lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror "taktikken" din er lur jeg Solga.

 

Jeg har satt meg et mål om å ikke gå opp mer enn 5 kilo fra den vekten jeg hadde da jeg ble gravid. Det høres kanskje drøyt ut, men jeg har en bmi på 32, og tror egentlig at hvis jeg hadde klart å ikke gå opp i det hele tatt så hadde det vært det aller beste, både for meg og barnet. Vekten skal jo bæres på et vis, og det er grenser for hva en kropp tåler. Nå har jeg jo klart å gå ned 3 kilo i starten, så da har jeg 8 kilo å gå på frem til termin hvis jeg skal klare målet mitt.

 

Her er en god artikkel om vektøkning i svangerskapet, hvis det er av interesse: http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/svangerskapet/article491284.ece

 

Jeg tror forøvrig at hvis man spiser sunt og ikke går sulten, så gjør man ikke noe galt i forhold til barnet. Og hvis man klarer å være aktiv i tillegg er jo det supert! Det sier seg selv at man vil merke det på vekt og cm hvis man plutselig blir mer aktiv enn tidligere, og jeg tror ikke den type vektkontroll er det man advarer mot. Så jeg bekymrer meg ikke. Både jenta mi og dette barnet er en herlig motivasjon som jeg utnytter maks. Barnet tar det det trenger, og jeg har nok av lager å ta av. :)

 

Håper morgenkvalmen går fort over hos dere. Jeg hadde det i et par uker både forrige svangerskap og denne gangen, men det var heldigvis over da jeg nådde 12 uker. For meg hjalp det å få nok hvile, frisk luft hver dag og å huske å spise litt om morgenen før jeg styrer for mye. Og det var DREPEN å ta et glass vann eller en kopp te på tom mage, ugh!

 

Ha nok ei herlig uke med småspirer i magen jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

Hei! Har lest på denne tråden og ser at det er mye jeg har felles med dere, tenkte derfor det kunne være greit å være med og få litt motivasjon her, siden den andre tråden jeg er med i er litt stille til tider :-) Litt om meg: Jeg er 30 år og er i uke 22 i morgen, termin 3.januar. Jeg gikk på GR kurs i fjor sommer og gikk ned rundt 11kg tilsammen utover høsten i fjor. Startvekten min når jeg fant ut av graviditeten var 67,8 og jeg er nå oppe i 75,4, altså opp 7,6 kg ;-) Syns det er litt mye, men prøver å tenke at jeg er litt over halvveis, så hvis jeg klarer å "bremse" oppgangen litt så blir det ikke fullt så ille. Har ønske om å ikke gå opp mer enn 12-14 kg tilsammen, planen er å fortsette med å trene/trimme jevnlig og spise jevnlige sunne små måltider. I de siste ukene har det blitt kake hver dag.. så denne uken har jeg begynt å skrive her inne slik at jeg skal ha peiling på ca hvor mange kcal jeg spiser. Prøver å ligge på rundt 2000 -2100 kcal og trimme for 7-8 trimpoeng i uken. Høres det realistisk ut? Jeg lå på 1600 -1700 kcal når jeg slanket meg, men da var jeg jo også noen kilo mindre.. Uansett, planen har gått bra denne uken og jeg er så glad for å være litt mer i "rute" igjen på kosthold og kontroll på det :-) Har allerede over 7 trimpoeng denne uken, så nå er det bare å fortsette! Ellers har jeg som mål å komme ned i 63-60kg innen bikinisesongen/ juni 2011, det hadde vært gøy å nå drømmemålet mitt og klare å ligge der! Har bestemt meg for å prøve selv etter baby har kommet og klarer jeg det ikke melder jeg meg på er kurs igjen i februar eller noe!

 

Ønsker dere alle en god og sunn helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk vært helt ødelagt siden sist ..... er kvalm fra morgen til kveld og stuptrøtt. Akkurat i dag går det bedre. Jeg har vært og kjøpt meg "seaband". Tror de hjelper altså. Problemet har jo ført til at jeg ikke får spist noe særlig og jeg klarer ihvertfall ikke følge grete roede akkurat nå. Så jeg har sprukket på samtlige punkter :) Legen sa til meg at jeg bare fikk spise det jeg klarer nå og så får jeg heller jobbe med kostholdet når kvalmen gir seg. Sånn må det bare bli, noe annet føles nesten litt overnaturlig for meg nå :P Snakk om bortkasta penger på slankekurs.

På toppen av dette har jeg hatt innmari vondt i magen/underlivet i dag. Så jeg er jo livredd for at det er noe galt. Det gikk over, men jeg har lovet meg selv at jeg skal kontakte legen hvis det kommer tilbake.

 

Sånn, det var en nedstemt-melding fra meg. Håper på opptur nå altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har lest på denne tråden og ser at det er mye jeg har felles med dere' date=' tenkte derfor det kunne være greit å være med og få litt motivasjon her, siden den andre tråden jeg er med i er litt stille til tider :-) Litt om meg: Jeg er 30 år og er i uke 22 i morgen, termin 3.januar. Jeg gikk på GR kurs i fjor sommer og gikk ned rundt 11kg tilsammen utover høsten i fjor. Startvekten min når jeg fant ut av graviditeten var 67,8 og jeg er nå oppe i 75,4, altså opp 7,6 kg ;-) Syns det er litt mye, men prøver å tenke at jeg er litt over halvveis, så hvis jeg klarer å "bremse" oppgangen litt så blir det ikke fullt så ille. Har ønske om å ikke gå opp mer enn 12-14 kg tilsammen, planen er å fortsette med å trene/trimme jevnlig og spise jevnlige sunne små måltider. I de siste ukene har det blitt kake hver dag.. så denne uken har jeg begynt å skrive her inne slik at jeg skal ha peiling på ca hvor mange kcal jeg spiser. Prøver å ligge på rundt 2000 -2100 kcal og trimme for 7-8 trimpoeng i uken. Høres det realistisk ut? Jeg lå på 1600 -1700 kcal når jeg slanket meg, men da var jeg jo også noen kilo mindre.. Uansett, planen har gått bra denne uken og jeg er så glad for å være litt mer i "rute" igjen på kosthold og kontroll på det :-) Har allerede over 7 trimpoeng denne uken, så nå er det bare å fortsette! Ellers har jeg som mål å komme ned i 63-60kg innen bikinisesongen/ juni 2011, det hadde vært gøy å nå drømmemålet mitt og klare å ligge der! Har bestemt meg for å prøve selv etter baby har kommet og klarer jeg det ikke melder jeg meg på er kurs igjen i februar eller noe!

 

Ønsker dere alle en god og sunn helg![/quote']

 

Heisann

 

Kjempebra av deg å gå ned 11 kg altså!

Jeg synes ikke målene dine høres urealistiske ut egentlig. Men det er jo ikke anbefalt å slanke seg før man slutter å fullamme. Da kan man miste melken. Så det spørs jo på hvor lenge du gjør det da. Og kanskje går det jo lettere enn du tror sånn at du krymper tilbake til ditt gamle jeg før du aner det. Det er jo noen som er så heldige. Jeg har samme mål som deg sånn vektmessig under svangerskapet. Og det hadde vært godt å nå 65 kg igjen en gang i løpet av 2011-12. Planen er klar: pilates + jogging. Jeg satser på det :)

Høres utrolig deilig ut å klare 7 trimpoeng i uken nå altså. jeg er midt i "sinnsykt kvalm og trøtt" perioden. Så jeg klarer ikke noe som helst. Utrolig demotiverende....men det går jo over en gang.

 

Keep up the good work! Jeg kommer etter når kvalmen legger seg :) Det er uansett en stor fordel for både deg og babyen at du holder deg sunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg som er midt oppi den verste perioden, men håper du holder ut, for som regel så går det over ganske snart. Jeg ble kvitt kvalmen i uke 11-12, og siden da har alt vært mye bedre. Er fremdeles veldig trøtt om kveldene, men det kan jeg jo leve med. :)

 

Ang smertene du har i magen/underlivet så er det nok helt sikkert bar elivmor som utvider seg og magemusklene som stritter imot. Jeg hadde det mye verre i forrige svangerskap enn nå (regner med at magen er ferdig tøyd denne gangen... :) ) men husker godt hvordan det var. Føltes som menssmerter med stikninger innimellom, og jeg var også bekymret for om det var noe galt husker jeg.

 

Ellers må jeg også få si velkommen og gratulerer til Trimmetrynet! :)

 

På min front har det vært ei sløv uke trim-messig. Jeg hadde første samling i videreutdanningen jeg tar ved siden av jobb (ledelse), og da ble det mye reising og stillesitting. Dermed har jeg mye å ta igjen denne uken! Har lav blodprosent og sliter litt med tretthet og hodepine, så det er ikke akkurat optimalt grunnlag for å holde seg i aktivitet, meg jeg gjør det jeg klarer.

 

Ønsker dere alle ei god uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

 

Så hyggelig med to nye fjes her inne. Vælkømmin, som man sier der jeg kommer fra :( Og Arven: Hold ut, det er ikke meningen at man skal følge noe som helst når man er så kvalm som det du er nå. Da må man jo bare konsentrere seg om å få i seg det man evt. måtte orke. Føler med deg altså. Etter alle solemerker (les: div. nettsider osv som jeg har saumfart den siste måneden) går det over om ikke så altfor lenge. Alle kildene er samstemte på det :)

 

Jeg synes planen din høres realistisk ut, Trimtrynet. Kan hende det er fordi den er veldig lik min egen plan, så mulig jeg er litt subjektiv. Men det har i alle fall gått sånn tålig greit for meg hittil på den planen der. Jeg sparer jo så mange kalorier i forhold til før fordi jeg har kuttet ut vinen....hehe... Mulig jeg har latt dette gå litt til hodet på meg, fordi jeg kjøpte godteri to ganger i forrige uke, men tror jeg lå innafor kalorigrensa da....jaja.

 

En riktig så fin uke til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg holder egentlig til inne på "ned over 40kg", men har nå blitt gravid og er så og si sprekkeferdig for det er for tidlig å fortelle det til omverdenen enda. Så jeg må bare få det ut til noen :(

Jeg er bare 5 1/2 uke på vei (termin 9.mia foreløpig), men er allerede veldig dårlig. Kvalm og kaster opp. Slik var det i mitt forrige/første svangerskap også. Var da dårlig fra uke 7 til 41, og gikk ned 12 kilo til fødselen. MEN, de kom på maaaange etterpå.

 

Jeg har nå klart og gå ned 30kg siden før jul, men har fortsatt aaaalfor mange kg på kroppen. Så jeg skal prøve å begrense vektoppgangen nå også. Hvis jeg blir like dårlig denne gangen, så blir nok ikke det noe problem. Men utfordringen blir å prøve å spise sunt selv om man er dårlig og har lyst på bare "junk"!!

Håper på litt tips og motivasjon her inne :)

 

Hilsen Turtles

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her baller det på seg med boller i ovnen ser jeg. Koselig!

 

Gratulerer så mye med spire i magen, turtles82, og ikke minst med den utrolige vektnedgangen! 30 kilo siden før jul!?!?! Det er jo helt utrolig!!! Det viser at det er mulig, og gjett om jeg trenger å se det! Håper jeg klarer å være like flink som deg når denne babyen er ute i friluft. :(

 

Ellers så har jeg veiedag i dag, og har som ventet hatt nok ei uke uten vektnedgang. Jeg sliter med forstoppelse også, som gjør at jeg føler meg konstant mett og tykk og lite tiltrekkende. Husker at det var slik en stund i forrige svangerskap også, men håper det blir en orden på det snart, før det virkelig går ut over humøret...

 

Har vært lite trim også, men nå kommer endelig helgen og da skal jeg ta igjen det tapte på fjellet. Flere som har store trimmeplaner ofr helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også gravid, uke 8 i morgen fredag. Jeg har foreløpig termin den 25.april.

 

Jeg meldte meg på GRkurs før jeg visste jeg var gravid. Jeg var SÅ motivert for å miste de kiloene som kom på etter forrige svangerskap. Har en gutt på 8 år og ei jente på 1 år.

 

Før det siste svangerskapet var jeg på veg ned i vekt (på egen hånd), jeg klarte 10 kilo på 10 måneder og skulle ned 10 kilo til. Så ble jeg gravid og la på meg rundt 15 kilo. Fikk av meg 10 av dem og har slitt med de siste 5. Har ikke hatt motivasjon og ork til å ta dem før nå, og da......blir jeg gravid igjen. Det var jo meningen men det skjedde så raskt!!

 

Så nå har jeg vært på to kurskvelder på et maxsikurs (skulle ned ca 22 kg), men det blir å prøve å begrense vektoppgangen i steden. Kjenner jeg blir bittelitt demotivert av å vite at jeg kommer til å gå OPP i steden for NED. Og folk rundt meg vet jo ikke om svangerskapet enda, men mange vet at jeg går på GR (jeg hadde tenkt å ha støttespillere og heiagjeng). Men nå føler jeg jo nesten at jeg skuffer dem rundt meg når jeg forrige uke hadde gått ned 0,4 kilo, når jeg er vant til å gå ned kanskje 1,2 kilo de første ukene på kurs.

 

Jeg har gått på kurs før, etter det første svangerskapet. Jeg er kjempetolt over at jeg kom ned på 64 kilo til slutt. Det var nesten litt for lav vekt for meg, men det innsåg jeg ikke før lenge etterpå. Jeg måtte overtales til å stoppe, men det er en helt annen historie.

 

ETTER dette svangerskapet og det som egentlig var målet mitt med å gå kurs var og er å komme ned på mellom 65 og 68 kilo. Men det målet blir utsatt nå da. Jaja.....

 

Ellers er jeg 32 år og bor på vestlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i gjengen! :)

 

Tror de fleste av oss her skjønner hva du mener med motivasjonen når man jobber hardt med kosthold og mosjon og likevel går opp i vekt. Men slik er det engang med familieforøkelse. Min kursleder sa til meg nå i siste kursbrev at for hver uke jeg klarer å holde vekten har jeg i realiteten gått ned, og det er jo deilig å tenke på. Da blir man motivert av å stå stille også, ikke bare av å gå ned. -Og selv om du ser vekta så gjør jo ikke andre det, og de vil nok se på deg at du tar av selv om du vokser akkurat rundt magen. Jeg får i alle fall mange kommentarer på at de ser at innsatsen min virker, og det er veldig oppløftende!

 

Siden du går på kurs tar du vel mål også? Her har målene minket selv om vekta har stått stille de siste ukene. Til og med rundt magen! Regner med at jeg da blir kvitt litt "love handles" på ryggen selv om jeg ser at magen vokser. Det er jo også god motivasjon. :(

 

Håper du klarer å holde spiriten oppe fremover, vi får hjelpe hverandre så godt vi kan her inne. Og masse lykke til på kurset ditt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...