Gå til innhold

Gravid akkurat når jeg skulle til å slanke meg


Gjest Arven

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg er også gravid og er ca 8-9 uker på vei :) Vil gjerne være med på denne tråden. Var også igang med slanking når jeg oppdaget at jeg var gravid *Typisk* ;)

Men, det går jo ant å ha ett normalt kosthold og trene og kanskje ikke gå så unødvendig mye opp i vekt fordeom man er gravid :D u

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Dette er jo utrolig koselig med så mange i sånn ca samme situasjon. Gratulerer til alle dere nyankomne. Jeg må si jeg er dypt og inderlig imponert over dere som klarer å holde, samt faktisk også gå ned i vekt, mens dere er gravide. Jeg har jo blitt overmannet av en uimotståelig trang til alt som er søtt og godt. I motsetning til overskriften på tråden, så rakk jeg faktisk å gå ned nesten alt jeg skulle (manglet 2 kg) før jeg ble gravid. Da var jeg kjempeflink i et halvt år - men f.eks sist helg så spiste jeg mer godteri på to dager, enn hva jeg har gjort de siste 6 mnd tilsammen. Det er ikke tull en gang. Så jeg må virkelig skjerpe meg, en utskeielse er kanskje greit, men man må jo passe seg sånn at det ikke blir veldig mange slike. Har dere noen tips dere som nå greier å holde vekta, og minske cm osv for å motstå det syke godtesuget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I`m alive. Og har hatt 2 dager med det jeg vil kalle minimal kvalme. HURRA! Herregud altså, det har vært en litt tøff periode. Noe komisk som jeg kan le av nå etterpå som f.eks at jeg måtte stoppe på vei til bhg med sønnen min og kaste opp inni en busk. Han satt i vogna og ropte "Maaaammmmaaaa" av full hals mens jeg forsøkte å bevare roen ;) Men nå er jeg altså bedre. Tror samboeren også er glad for det. Det har blitt mye på han. Jeg klarte ikke åpne kjøleskapet engang uten å brekke meg ....

 

Velkommen så mye til flere med babyer på vei. Veldig koselig :)

 

Nå må jeg finne en måte å komme inn i GR metoden igjen. Men jeg har fått en hig etter salt lakris og paprikachips. Forrige svangerskap hadde jeg jo ikke noe slikt, så dette kan jo bli interessant.

 

Neste torsdag er det UL - det er jeg spent på.

 

Ha en strålende dag dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solga: Jeg føler ikke akkurat at jeg er i posisjon til å gi råd nå, for de to siste ukene har jeg også gått på godtesmell etter godtesmell, og vært sengeliggende med influensa, og resultatet er 1 kg pluss. :)

 

MEN de periodene jeg klarer å være flink så er det mye på grunn av at jeg har døyvet godtesuget som alltid kommer om kvelden med enten en god kveldsmat (ostesmørbrød, en liten omelett e.l.) eller med fruktsalat med vaniljesaus på. Det krever litt mer planlegging og forberedelse enn å åpne et sjokoladepapir, men for meg virker det hver gang.

 

Jeg skal ta meg selv i nakken nå igjen, for denne plusskiloen vil jeg kjempe mot med nebb og klør! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten så jeg misunner dere som har lyst på noe :)

Her spyes det for fulle mugger x antall ganger HVER BIDIGE DAG gitt.

Noe som betyr at jeg er skikkelig slappis, og har gått ned 3kg på 2 uker.

Jeg vet jo hvordan det er, for det var like ille sist. Men hadde jo håpet på å slippe :)

 

Arven; jeg måtte humre litt da jeg så det du skrev om turen til barnehagen, for jeg vat akkurat hvordan det er. Jeg må virkelig ta meg sammen når jeg leverer gutten min, for jeg vil ikke at folk skal vite det enda. Men de skjønner det vel snart. Ser jo ut som en dass hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, stakkars deg. Jeg har masse sympati! Det er utrolig slitsomt å ha kvalmen stående i halsen hele tida og kaste opp i tide og utide. Håper du blir bedre snart. Det har ikke gått helt over her enda, men jeg kaster ikke opp lenger. Og nå har de 3 kiloene jeg tok av snart kommet på igjen. Jeg har lyst på junkfood hele tida jeg. Det er ikke så Grete Roede vennlig. Og strengt tatt må jeg vel ta meg sammen.

 

De ser nok ikke at du ser ut som en dass. Men man føler jo at alle kan se at man er gravid og dårlig. Jeg trodde alle på jobb hadde skjønt det men alle ble like overrasket gitt :)

 

 

Det er nesten så jeg misunner dere som har lyst på noe :)

Her spyes det for fulle mugger x antall ganger HVER BIDIGE DAG gitt.

Noe som betyr at jeg er skikkelig slappis' date=' og har gått ned 3kg på 2 uker.

Jeg vet jo hvordan det er, for det var like ille sist. Men hadde jo håpet på å slippe :)

 

Arven; jeg måtte humre litt da jeg så det du skrev om turen til barnehagen, for jeg vat akkurat hvordan det er. Jeg må virkelig ta meg sammen når jeg leverer gutten min, for jeg vil ikke at folk skal vite det enda. Men de skjønner det vel snart. Ser jo ut som en dass hver dag :)[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei jenter, hvordan går det med dere?

 

Her har magen plutselig poppet ut og det har kommet på enda i,5 kilo av de tre jeg tok av i begynnelsen. Har jo ventet på at det skulle komme snart, men det er jo alltid FOR snart... Nå er status -0,5 kilo siden før jeg ble gravid, og jeg har en følelse at den minusen kommer til å forsvinne rimelig snart.

 

Det skal sies at jeg ikke har vært så flink i det siste, har blitt mye sjokolade. Bare MÅ ha det, og har ikke viljestyrke til å la være. I tillegg har det vært lite trim fordi mesteparten av tiden går med til jobb, lillesnuppa og oppussingsprosjektet vårt. Da er det slik det går.

 

Men men, jeg kan ikke annet enn å ta meg sammen.

 

Og var forresten på ultralyd i forrige uke, og det kommer en lillebror, hurra!! :)

 

Håper det går bedre med dere "kvalmingene" også. Det MÅ jo bare gå over snart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

Wow, Myown, det er virkelig utrolig! Har du ikke gått opp noe siden du ble gravid, er det det du mener? Måtte gå tilbake her, og så at du er sånn ca 4-7 uker etter meg, så du er ca i uke 22 eller noe nå?

 

Jeg er litt deppa om dagen, for jeg tror jeg har gått opp over 12kg tilsammen, og er bare i uke 26, er liksom 12 uker igjen, hvor skal dette ende? Også jula oppi det hele!!! Sukk... Trenger litt oppmuntring! Hadde liksom inne i hodet mitt at det skulle bli MAKS 12 kg tilsammen når jeg lå på fødestua, men neida.. har nok blitt for mye sjokoalde og is tilsammen de siste månedene i forhold til svømmeturer og gåturer. Jeg syns liksom jeg holder det sånn nogenlunde gående også, det å bevege seg litt innimellom liksom.. og er litt glad for det. Men når jeg tenker tilbake så var jeg faktisk hver eneste dag før, og det er nok der det ligger..

 

Hadde vært gøy å høre hvor langt dere andre er på vei og hvor mye/lite dere har gått opp. Kanskje det ousher meg hvsi jeg ser hvor flinke dere er!! PUSH meg, please!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke alltid like lett å holde motivasjonen oppe angående kosthold altså. Jeg følger ikke Grete Roede nå, men spiser variert og rimelig sunt. Jeg har ikke så lyst på søtsaker og brus. Men potetgull og farris er digg ;) Ikke hver dag selvsagt men hver uke må jeg ha det!

 

Statusen min for tiden er at jeg er tilbake til utgangspunktet angående vekt. Så nå går vel bare nålen oppover jo lenger ut i svangerskapet jeg kommer. Og etter kun 14 uker har jeg en rimelig stor mage. Mange kommenterer det og lurer på om det er flere inni der osv. Rart hvordan folk kan tillate seg å kalle deg "feit" uten å si det direkte når man er gravid. Da er det helt greit lissom!

Men jeg vet jo at det heldigvis er èn baby :D Får bare håpe jeg ikke blir helt enorm utover. Jeg syns det har vært fryktelig slitsomt og jeg er 40% sykemeldt. Kvalmen er der fortsatt og jeg er ubeskrivelig slapp og trøtt. Det bør vel snart begynne å avta. Vurderer å gå til akkupunktur for å få hjelp med kvalmen for den er værst.

 

Ellers blir det mye tv-titting og innekvelder nå på høsten. Selv om jeg ser at det burde vært tatt et tak i hagen. Får se om det er overskudd til det i helgen.

 

Gleder meg til den ordinære ultralyden og muligheten til å få vite kjønnet på babyen. Vi har jo en gutt fra før så en jente hadde jo vært ekstra stas. Sist klarte jeg å holde meg helt til han var født. Men vi er enige om å vite kjønnet denne gangen.

 

Ha en god helg jenter.

 

 

Hei jenter' date=' hvordan går det med dere?

 

Her har magen plutselig poppet ut og det har kommet på enda i,5 kilo av de tre jeg tok av i begynnelsen. Har jo ventet på at det skulle komme snart, men det er jo alltid FOR snart... Nå er status -0,5 kilo siden før jeg ble gravid, og jeg har en følelse at den minusen kommer til å forsvinne rimelig snart.

 

Det skal sies at jeg ikke har vært så flink i det siste, har blitt mye sjokolade. Bare MÅ ha det, og har ikke viljestyrke til å la være. I tillegg har det vært lite trim fordi mesteparten av tiden går med til jobb, lillesnuppa og oppussingsprosjektet vårt. Da er det slik det går.

 

Men men, jeg kan ikke annet enn å ta meg sammen.

 

Og var forresten på ultralyd i forrige uke, og det kommer en lillebror, hurra!! :)

 

Håper det går bedre med dere "kvalmingene" også. Det MÅ jo bare gå over snart. :)[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 22 nå ja, trimmetrynet (kult nick forresten, hihi :) ) og er snart på nullpunktet igjen. Jeg hadde akkurat funnet frem GR-bøkene igjen da jeg fant ut at jeg var gravid, og bestemte meg for at jeg ville følge opplegget likevel. Det er jo ikke en SLANKEkur som sådan, men en livsstilskontroll, og jeg har ikke vært sulten en dag, snarere tvert imot. Så jeg fulgte opplegget, og gikk ned 3 kg de første 3 mnd, og det er de kiloene som har kommet på igjen nå i det siste. Litt baby, og litt fordi jeg ikke er like flink lenger.

 

Jeg sliter også mer med å komme meg ut nå som høsten er her og det er guffent ute, men jeg har jo regntøy og lue så jeg har egentlig ingen unnskyldning. Det har også vært veldig lett å skylde på manglende energi, men jeg VET jo at jeg bare FÅR energi av å komme meg ut, og det er ikke alltid mer enn en rusletur som skal til. Alle monner drar.

 

Så jeg vil gjerne være med å pushe deg videre, så kan du pushe meg også. :D

 

Og så må du ikke sammenligne deg så mye med andre, alle kropper er forskjellige. Jeg gikk opp 14 kg i forrige svangerskap, og nesten alt kom i siste halvdel, så jeg kan love deg at jeg ikke kommer til å ende opp på null. I tillegg har jeg mye å dra på fra før, jeg er 177 cm og veier 103 kg!! (*flaaaaaaaut*!!! ;) ) Da er det lettere å gå ned enn hvis man har mindre å ta av.

 

Men jeg er med på skjerpings, jeg trenger det virkelig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

Tusen takk for oppmuntring! Jeg skal ikke gi opp, men prøve å tenke sunt hele veien - i hvert fall i skippertak, alt hjelper. Ha hatt noen usunne dager, så er oppi rundt 14kg pluss nå og er i uke 30.. Håper jeg klarer å stå stille på vekten noen uker nå, det hadde vært godt! Planen er å ikke spise godis på en uke, har som mål å heler kose meg neste helg. Så skal jeg svømme en dag i uken, og gå tur så ofte jeg kan, prøve på en liten "vaggetur" hver dag! Har svømt den dag i uken til nå, og det tror jeg har holdt bort noen kilo.

 

Jeg syns bare du er så flink, det er imponerende å klare å holde GR livsstilen når man er gravid! STÅ PÅ! Helt enig, vi har ingen unnskyldninger for høst/vinter. Det er bare å kle seg, så er det såå deilig å komme inn i varmen etterpå! Good feeling! Her på Sørlandet er det blitt vinter i dag da, så det er bare å finne frem skjerf og vintersko!

 

God helg! Jeg skal spise epler og ha en god følelse!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turtles82

Hei.

Jeg ser dere er kommet litt lengre enn meg da.

Jeg er i uke 12, og er forferdelig dårlig. Er til nå nesten 8kg i minus siden starten på graviditeten. Men det er vel mest pga kvalmen ;)

Håper det endrer seg snart, selv om det kanskje ikke er kjempe sannsynlig da. Var dårlig hele forrige svangerskap.

 

Ser flere her klarer seg veldig bra, og jeg skjønner godt at enkelte synes det er vanskelig å styre lystene.

Lykke til videre alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...