Gå til innhold

Barnebursdag tre dager på rad. Hvordan skal det gå?


Gjest Schumi

Anbefalte innlegg

Sønnen min har bursdag neste uke, og den skal feires i tre dager (med forskjellige folk). Da blir det pølser, kaker, muffins, boller, sauser og alt mulig godt...

Går på kurs og har 1,6 kg igjen til målet er nådd, men er redd bursdagen kan spolere alt... Jeg elsker kaker, og selv om jeg ikke spiser like mye når jeg har bakt de selv klarer jeg ikke holde meg helt unna. Ett lite tynt stykke er bare ikke nok! Og en ting er når gjestene er der, men jeg pleier jo å ta meg noen stykker etter selskapet, fordi kake er det beste i verden!

Og hva gjør man med restene?

Jeg kjenner jeg gruer meg skikkelig siden jeg ikke eier selvkontroll for tiden (eller alltid, det er kanskje derfor jeg må slanke meg ?!).

Noen som har noen knakende gode råd eller som bare kan "peppe" meg opp litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestem deg på forhånd for hvor mye du skal spise, og si det til noen som kan hjelpe deg å følge planen din!

 

Når det gjelder alt som måtte bli igjen - send med gjestene kakerester hjem, og kast evt. resten. Noe kan sikkert fryses ned også til en senere anledning, når det plutselig kommer uventet besøk eller lignende.

 

Lykke til, dette klarer du hvis du vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis masse frukt, grønnsaker og drikk vann så du føler deg mett hele dagen, tygg tyggis eller noe annet med sterk smak som ikke passer med kake og pakk ned restene i farget materiale. Når du ikke faktisk SER maten (. f.eks igjennom gjennomsiktige plastbokser) så er det mye enklere å la vær å snoke oppi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok med kakerestene på jobben dagen etter at vi hadde feiret samboeren min sin bursdag.

 

og bestem deg på forhånd for hvor mye kake du kan spise.

 

vet selv at jeg ALDRI hadde spist kake foran noen dersom de visste at jeg slanket meg :) i mitt tilfelle var min mor klar over det og det var nok for meg at hun var der da vi hadde kakebesøk. hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for gode råd!

Heldigvis fikk jeg et godt råd av kurslederen min også, som gjør at motivasjonen igjen er på topp!

Jeg kan ikke si at jeg klarte å holde meg unna kaker noen av feiringene, men jeg spiste betraktelig mindre enn jeg ellers ville gjort! Jeg er litt opptatt av å vise andre at Grete Roede betyr at man kan spise alt, bare i varierte mengder! Derfor spiste jeg litt hver feiring, men prøvde å fokusere på å nyte de små stykkene. Ellers drikker jeg mye kaffe!

 

Etter feiringene var det veietid i dag, og det var med på å holde meg våken til over 3 i natt... Heldigvis hadde jeg gått ned litt!

 

Nå ligger det 1/4 bløtkake i kjøleskapet, og der skal den ligge til mannen og sønnen har spist den opp!

Mammas hjemmebakte boller som ligger i fryseren er det verre med, men det får bli til helgen...

Igjen, takk for rådene! Jeg overlevde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest polsemage

Nå har vi hatt barnebursdag tre dager på rad vi også, og det er jammen ikke bare enkelt å ikke spise mye kake!!! Først er det fristende å smake litt når man baker, og for ikke å snakke om under og etter feiringa!!! Det gikk ikke helt knirkefritt for min del, men jeg jogget både i går og i forgårs. Det hjelper litt iallefall... Håper jeg greier å holde meg unna kakene i morgen!!! Det meste er fryst ned, men ikke alt... Gele kan vel ikke fryses?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...