Gå til innhold

Pølsemagen er borte! =0)


Gjest polsemage

Anbefalte innlegg

Gjest polsemage

Nå kan jeg også endelig flytte inn her! Det er ikke det at veien til målet var veldig lang da jeg først satte igang, men jeg har tenkt så lenge på det! Jeg mislikt kroppen min, og følt meg helt fæl! MEN nå er altså målet nådd, og jeg syns kroppen min ser ca like bra ut som før to svangerskap! =0) Og det beste er at jeg er mer fornøyd med kroppen min nå enn jeg var det før jeg ble gravid første gang!

 

Kanskje jeg skulle presentere meg også... Jeg er småbarnsmor til to gutter; 2 og 3 år gamle, og så har jeg full jobb. På fritida prøver jeg å trene tre ganger i uka, og da jogger jeg. Styrketrening har jeg ennå ikke kommet igang med, men planen er at det skal bli i løpet av noen uker...

 

Gleder meg til å være her inne og følge dere andre! Stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og velkommen hit ;) Trivelig at det kommer flere inn hit på hold vekten.

Det er en kunst, men dette skal vi klare!

 

Jeg har også to gutter, men ligger litt "foran i løypa", de er seks og syv år. Jeg er så glad for at de kan vokse opp med en sporty og slank mamma! De spiller både fotball og hockey- full fart hele tiden- og jeg er så glad for at jeg orker å holde følge.

 

Hvor mye har du gått ned, og skal du gå HV- kurs? Har du gjort deg noen tanker om hvilken vekt du har som trivelsvekt? Naturlig å variere litt i vekt fra uke til uke, så jeg har satt meg et vektbelte fra 71,9-73,9.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest polsemage

Takk for velkomsten, Soleia! Jeg har lest litt i tråden din, og det er veldig inspirerende å se hva du får til!!! Ære være deg! =0)

Jeg er enig med deg at et mål er å være en sporty mamma som kan følge barna!!! =0)

 

Jeg begynner på internettkurs Hold Vekten i morgen =0) I denne uka avsluttet jeg et internettkurs Ekspress. Jeg hadde slanket med 4 uker før kurset begynte, og fulgt vektklubben. Jeg gikk ganske fort ned i vekt til å begynne med, men så havnet jeg på et platå, og mistet nesten motivasjonen. Da vurderete jeg at et internettkurs ekspress måtte være midt i blinken for å få motivasjonen tilbake, og det stemte! Det var akkurat det sparket bak jeg behøvde! =0) Jeg fortsetter på internettkurs Hold Vekten med samme instruktør! Gleder meg veldig til det, for jeg håper at slankekuren denne gangen skal være varig. Tidligere har jeg slanket meg til et mål, og når målet har vært nådd har jeg gått direkte tilbake til samme vaner som før... Nå har jeg store forhåpninger om at det skal bli bedre!

 

Trivselsvekta mi er 58 kg, og vektbeltet mitt er fra 58-60 kg. Det tror jeg passer meg veldig godt! =0) Før jeg ble gravid første gang var også dette vekta jeg trivdes med!

Nå håper jeg å holde denne vekta "for evig"! =0)

 

Går du på kurs, Soleia? Eller har du gått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har gått på kurs hele veien. Og nå er jeg i gang med hold-vekten-kurs. Kunne ikke klart meg uten noen av delene ;)

 

Skal bli hyggelig å følge deg videre, pølsemage. Selv om nicket kanskje ikke passer lenger?? ;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest polsemage

Nå har jeg lest mitt første brev fra kurslederen på Hold Vekten-kurset, og nå skal jeg greie meg på egen hånd en HEL MND!!! =0( Jeg føler meg forlatt...

Planen er altså at jeg skal øke kaloriinntaket med 200 kcal i løpet av den måneden. Min plan er å gjøre dette i to omganger; 100 kcal de første to ukene, og 100 kcal de siste to ukene. Er det så lett som det høres ut som? Jeg har syns det har vært litt lite lunsj, så jeg tror jeg legger på en skive brød med pålegg til dette måltidet.

Men det er litt skummelt da; nå skal jeg liksom ikke gå ned mer i vekt?! Tenk det! Det er jo det som har vært fokuset mitt de siste to årene... Og vekten økte jevnt og trutt, helt til jeg oppdaget Vektklubben =0) De siste to mnd har jeg tatt meg sammen, og fulgt opplegget her inne (nesten) til punkt og prikke, og WOOPS så har jeg trivselsvekta mi igjen! =0) MEN nå skal jeg altså ikke gå ned mer; en rar tanke... Høres kanskje litt rart ut, men når man har hatt fokus på vektreduksjon så lenge, så er det som å havne i et tomrom å ikke skulle gjøre det mer. Nå skal jeg liksom være fornøyd med stillstand... Og jeg får spise mer! =0) Helt utrolig! =0) Og jeg skal greie meg alene... Eller, jeg er jo ikke helt alene, jeg har jo dere da! =0) Det er kjempebra! Dere må kanskje regne med litt mas fra meg, iallefall nå i starten... Håper det går greit! =0)

 

Jeg ser fram til å holde vekten sammen med dere! =0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest polsemage

Nå har jeg min andre del på Hold Vekten. Det er langt i fra så lett som jeg ført trodde. Etter å ha levd i flere uker på 1300 kcal, så er det faktsik ganske vanskelig å føle seg konfortabel med å spise 100 kcal ekstra pr dag. Det er nesten slik at jeg føler det som en forbrytelse når jeg ser at 1400 kcal nærmer seg...

 

Har blitt syk også; hoste og greier... Så det blir ingen trening på meg i dag. Kanskje en runde på trimsykkel innendørs?! Føler jeg må trene litt. Jeg hadde jo fått så gode treningsvaner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er jammen ikke lett å øke inntaket, uten å føle at man synder eller skeier ut eller sklir utpå igjen. Sleit, og sliter fortsatt med det. Kjempelurt at du går på HV-kurs i alle fall, så du kan få støtte og hjelp derfra.

Selv skal jeg opp i 2300 kcal etterhvert, og det kjennes myyyye. Hittil har jeg vært oppe i 1900-2000, og da føler jeg at jeg legger på meg. Vekta hopper og spretter, og kalorinntaket likeså. Noen dager ligger jeg på 2500, og så kompenserer jeg ved å ligge på 16-1700 dagen etterpå. Tror ikke det er riktig måte å gjøre det på, men foreløpig sliter jeg litt med å finne den gyldne middelvei......

 

Vel. Dette er et livsstilsprosjekt, og vi må nok regne med at det tar litt tid før alt føles rett og naturlig. Fint at vi kan backe hverandre opp nå i den sårbare start-fasen ;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest polsemage

I dag har jeg vært å kjøpt meg et slikt multifunksjon treningsapparat + vektkoffert + løpetights for vinter! =0) Gjett om jeg skal bli sprek og fast i fisken da! =0) Goodbye pølsemage, forever!!! =0)

Det spørs bare om gubben greier å sette sammen det giga kinderegget (les: byggesettet). Er spent...

Fra før har jeg en trimsykkel, så nå blir det trimrom på oss! =0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest polsemage

Riktig, det blir meg det! =0( Gubben er visstnok veldig opptatt med andre ting for tida... Har fått sammen selve "rammen", og har begynt å trekke kabler... Du store tid for et drittarbeid!!! Disse apparaten skulle jo absolutt kommet ferdigmontert!!!

I dag har jeg ikke bygd... Jeg jogget meg en tur i snø og solskinn istedet =0) Herlig!

 

Og nå er det helg! =0) Er spent på hvordan kaloriinntaket blir i helga, men tror jeg får det til ganske bra. For tiden er jeg kjempemotivert! =0)

 

God fredagskveld! =0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at du er motivert, det er jeg også!

Hyggelig at du er aktiv her inne, så alfor mange faller av lasset i en HV-periode.

 

Takk for svar ang Beta-suppe. Skal bli en stund til jeg spiser det igjen kjenner jeg. Smaker i grunn veldig salt ja, når jeg tenker meg om.

 

Ha en fortreffelig helg med akkurat passe hold-vekten-inntak! Selv skal jeg på fest!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest polsemage

I går greide jeg å spise nesten 2000 kcal, og det uten å være på fest eller noen slags annen tilstellning... Ikke bra, ikke bra! Men jeg var flink å jogge i 20 min da.

 

I går kveld bestemte jeg meg for å skikkelig ta meg sammen på treningsfronten! Dette går ikke mer! Så jeg meldte meg inn i Kondis og har bestilt abbonement på I form. Det er vel en begynnelse for å få tonnevis med motivasjon?! Og jeg lurer på om jeg skal ha som mål å løpe halvmaraton til sommeren. Jeg tror det er lurt å ha et mål; syns det er for kjedelig å bare løpe for å forbrenne kcal...

I dag skal jeg ut og ake med guttene + jogge i 40 min. Det er planen iallefall.

Og så må jeg få satt sammen treningsapparatet mitt... Det var sannelig litt av et prosjekt! I går måtte jeg kjøpe en skru og en mutter som ikke var med i settet... Jeg er absolutt ikke imponert over dette byggesettet! Håper iallefall det står til forventningene når det er sammensatt!!!

 

Ha en fin søndag! =0)

 

 

Klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest polsemage

Nå er treningsapparatet endelig skrudd sammen! Det var en hel jobb, men jeg greide det helt alene! =0) Trimsykkelen er satt på samme rom + tv og dvdspiller! Trente første gang i går kveld, det var bra! =0) Kjekt med underholdning når man trener!

 

Jeg veide meg på mandag, og veide 58,3 kg. Dvs at jeg er innenfor vektbeltet (58-60 kg) etter ei uke på Hold vekten. Håper det fortsetter på denne måten! =0)

 

Denne uka har det ikke vært veldig vanskelig å holde seg til de tildelte kaloriene. Jeg har også blitt vant med at jeg har lov å spise 1400 kcal. Neste uke skal jeg øke med enda 100 kcal.

 

Jeg har bare fått trent en gang denne uka, og det var i går. I dag hadde vi middagsgjester til langt utover kvelden, så da ble det ikke tid til trening i dag... Jeg har en forhåpning om å rekke en joggetur i morgen før vi skal spise middag. Det er iallefall bra å ha en plan! =0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest polsemage

I dag har jeg en dårlig dag altså... Jeg er så sulten at jeg kunne spist en hel hest, og jeg er slapp og sliten! Hadde egentlig planer om jogging i dag, men det utgår fullstendig med denne formen her... Kanskje jeg er i ferd med å bli syk?! Håper ikke det! Jeg har nemlig arbeidshelg...

 

Satser på en bedre dag i morgen! =0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest polsemage

I dag har jeg ikke greid å spise jevnt i løpet av dagen pga mye jobb, men jeg er likevel ikke sulten i kveld! =0) Først var vi på foreldrekaffe i barnehagen, og da spiste jeg IKKE kake!!! Tror det er første gang i mitt liv jeg har stått over kake! Føler med RÅFLINK!!! =0) Men... Vi spiste middag på Peppes etterpå... Og da spiste jeg 3 stykker... =0( Små stykker altså! Jeg valgte ut de aller minste stykkene! Jeg har hørt at et pizzastykke veier 150 g, men spiste små stykker; kanskje 120 g?! Kcalbehovet er iallefall dekket, om ikke på sunneste måte... Men det er da fredag! =0)

 

Jeg har arbeidshelg, og da skal jeg fylle bilen med gulrot og kålrot! =0) Da blir det ikke noen snop! Jeg fylte diesel på bilen i kveld, slik at jeg ikke blir fristet til å kjøpe boller og snop på bensinstasjonen i morgen (når ULVEHUNGEREN melder seg...). Når jeg er stresset har jeg en veldig stygg tendens til å spise snop, eller... dvs jeg hadde en stygg tendens til det. Etter noen mnd på Grete Roede har lært meg å styre snoptrangen. =0) Nå har jeg mye tyggis og Läkerol med på vakt istedet! Lurer forresten på om det er for mye kcal i Läkerol, for det kommer opp som Nei-mat... Bedre enn sjokolade iallefall! =0) Tenk, før når jeg hadde vakt kunne jeg godt spise en 200 grams sjokoladeplate på en dag + bensinstasjonboller+++ Nå er det helt sykt å tenke på! =0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest polsemage

Jeg veier fortsatt 58,0 kg! Helt fantastisk!!! Det hadde jeg ikke trodd, for på lørdag ble det en megasprekk på meg! Vi var på kino (kinoens dag), og det ble utdelt både gratis boller, snop og brus... Og så hadde jeg selvfølgelig kjøpt litt snop... Det ble iallefall godt over 2000 kcal! =0(

MEN nå er det ei NY UKE, og NYE MULIGHETER!!! I dag har jeg foreløpig "oppført meg" eksemplarisk, og bare spist etter planen. Og tenk, i dag skal jeg øke med enda 100 kcal! =0) Dermed får jeg spise 1500 kcal! Er så fornøyd så! =0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får spise 1500 kcal nå, og syns jeg kan spise sååå mye! =0) Jeg greier ikke helt å tilpasse dette skikkelig ennå, men har begynt å spise litt mer middag, og spiser kveldsmat. Er ikke sikker på om det er å anbefale å spise kveldsmat... Spiser noen av dere kveldsmat, eller er dette fy fy?

 

Pga bihulebetennelse og mye jobb + at jeg har vært et par dager alene med barna, har jeg ikke fått trent på ei uke! =0( Skal ta meg sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakk motivasjon :) ble kjempe motivert av å se hva du har klart og klarer.. leste at vektbelte ditt er 58-60 kg, og det er det som er målet mitt også. men har en laaang vei igjen å gå :/ vurderer å melde meg på ett nytt kurs, se om det hjelper litt :) jeg vil nå samme mål som DEG!!! stå på videre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pølsemage,

 

Du gjør en fantastisk jobb. Jeg er så imponert over deg og alle andre her inne. Spent på hvordan det blir å delta på et HV-kurs. Mitt skulle egentlig begynne på tirsdag som har vært, men kurslederen var dessverre blitt syk. Nå blir det neste uke og jeg gleder meg.

 

Jeg har gått ned i vekt på meny 2, altså min daglige inntak ligger til vanlig på kcal 1500, der du er nå. Jeg har gått ned 10 kilo med dette og spist kveldsmat hver dag. Jeg vil tro at man da også bør kunne holde vekten selv om man spiser kveldsmat, når mange går ned i vekt med dette.

 

Ha en fortsatt finfin dag og uke,

 

Lottchen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lottchen, det var en god nyhet! =0) Ble veldig glad når jeg kan spise kveldsmat med god samvittighet! =0) Kjekt å hilse på deg også, forresten! Jeg har også gått ned 10 kg, og syns det er gøy med Hold Vekten, men faktisk vanskeligere enn jeg hadde trodd! Problemet mitt er å tillate meg å spise mer! Jeg føler jeg gjør noe jeg ikke har lov til når jeg passerer det antall kalorier jeg hadde på Ekspress-kurset (1300 kcal).

Du skal iallefall være velkommen her inne, og lykke til! =0)

 

I dag har jeg vært veldig flink med tanke på kcalinntaket! =0) Men hva skjedde under middagen?! En time etter middag ble jeg kjempekvalm og hadde oppkast opptil flere ganger. Hele middagen "rett i dass"! Rett og slett... Middagskaloriene i dag er altså tapt, og jeg greier ikke å fylle dem på igjen heller. Det er jeg altfor uvel til!!! En dag med altfor lite kalorier er vel ikke så ille vel?! (men det er ille å være syk...)

 

Håper dere ikke blir smittet av å lese dette! =0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte bare opp på vekta i morges, og se hva gårdagens "magesjau" gjorde med meg; 57,6 kg. Så lett har jeg ikke vært på over fire år! Regner med de grammene kommer fort på igjen, men det er litt morsomt likevel! =0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelig velkomsthilsen, pølsemage (jeg elsker nick'en din :-) ). Det er jo leit at du hadde magesjau, men det er unektelig kult å se et så lavt tall på vekta. Jeg skal ha mitt første HV-møtet i morgen kveld og gleder meg noe voldsomt. Har vært god til å spise mine 1500 kcal i det siste og har faktisk klart å gå ned i vekt. Jeg veier meg for tiden på fredager og mandager og i dag viste vekte tallet 68,5. Jeg hoppet opp og ned og jublet høyt inn i meg (skulle ikke skremme mine to små barn, pluss at det tilkaller jo deres oppmerksomhet om jeg jubler høyt og jeg setter jo pris på når jeg får frem minutter alene på badet, mens de faktisk er inneslukket i leken sin, hihi). Uansett, jeg jublet egentlig mest fordi dette tallet betyr at en hvilken som helst BMI-regnestykke vil kalle meg som "normalvektig". Hehe, og det skaper utrolig store psykiske lykkefølelser hos meg - SELV OM det bare er et tall. Men psykisk, gurimalla, det er så mye mer for meg. Jeg er/har vært overvektig så lenge jeg kan huske og når et ord på dataskjermen dukker opp som sier at jeg er av NORMAL VEKT, ja da må jeg hoppe i taket. Sitter på kontoret mitt nå, og det første jeg gjorde i morges når jeg kom på jobb var å gå inn i vektklubbens BMI-beregning for å se det svart på hvitt. Sykt, jeg vet, men veldig, veldig deilig. Og jeg vet at BMI kun kan tas som veiledning, men "drit" (unnskyld uttrykket) i det, i dag skal det feires!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så arti å høre, Lottchen!!! =0) Og kjekt at du titter innom "siden min" her inne. Det er en sinnsyk deilig følelse å endelig være "normal"! Og så føle at man har kontroll over kroppen sin! Jeg ønsker deg masse lykke til videre! =0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier bare 56,3 kg nå!!! Dvs at jeg har gått ned 1,7 kg etter at jeg startet med Hold Vekten... Jeg har hatt litt "magesjau" på torsdag/fredag, men likevel, det skulle vel ikke ha et så voldsomt utslag?! Jeg var da ikke sååå syk!

Jeg tror nesten jeg må komme meg opp på 1600 kcal denne uka, selv om det er først neste uke jeg skal begynne å spise "slike mengder" med mat! Kanskje 1550 kcal denne uka, og 1600 kcal neste uke?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...