Gå til innhold

Pølsemagen er borte! =0)


Gjest polsemage

Anbefalte innlegg

Det er visst ikke helt uvanlig at mange fortsetter å gå ned i vekt etter en liten kaloriøkning. Forbrenningen har nok fått en ekstra push etter at du økte til 1600. 13-1400 er nemlig veldig lite :)

Du skal vel bare fortsette å øke forsiktig, så stabiliserer vekta di seg etterhvert, evnt går litt opp igjen. Vekta hopper og spretter visst en del i starten på en stabilsieringsperiode ifølge min kurlseder :)

 

Uansett- flott tall på vekta da! ;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er visst ikke unormalt siden jeg bare spiser 1500 kcal, så jeg får bare håpe at vekta stabilierer seg etter Hold Vekten 2. Jeg ble bare litt bekymret for "før i tiden" (les: før grete roede) var problemet absolutt ikke at vekta gikk nedover, det var vel heller en mer eller mindre jevn stigning... Og plutselig raser kiloene bare av, også etter at jeg begynner å spise mere! Det er en snodig følelse!!! Og det er ikke det at jeg ikke kan leve med å være 56 kg! =0) Jeg tror ikke jeg har veid så lite siden jeg gikk på videregående, for snart en mannsalder siden! =0)

 

Grete roede er magisk! =0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er en uke omme igjen... Denne uka har vekta vært på rundt 56 kg (til og med under!), og jeg har vært litt bekymret for at vekten ikke vil stabilisere seg... Jeg har økt til 1600 kcal (altså + 100 kcal) fra og med i går (4 dager på forskudd i forhold til Hold Vekten-programmet mitt).

I går var jeg i bursdagselskap og sprengte alt som heter kcalinntak, og i dag var jeg på marked og spiste blant annet marsipankake. Fy fy! Ser at kcalinntaket i dag (foreløpig) er under 1600 kcal, og håper jeg greier å holde det!

I morgen skal jeg på julebord. Planen er å spise sunt hele dagen, og ikke tenke så mye på hva jeg skal spise og ikke i morgen kveld. Vi får se hvordan det går! ;0)

 

På treningsfronten har jeg vært flink denne uka; jeg gikk tur i over en time på mandag, jogget på tirsdag, torsdag og i dag! =0) Kjempefornøyd med det altså! Det ble over 800 kcal forbrennt på trening!

 

På mandag skal jeg over på trinn 2 på Hold Vekten. Jeg syns den første mnd på Hold Vekten har vært vanskeligere enn jeg trodde på forhånd. Problemet er at jeg har følt at jeg ikke har lov å spise mer enn de stakkars 1300 kcal jeg spise på Ekspresskurset. Men nå går det mye bedre! Man kan fort venne seg til å få spise litt ekstra! =0)

I forbindelse med trening har jeg større problemer. Jeg har aldri i mitt liv trent bare for å holde meg i form. Målet med treningen har alltid vært å gå ned i vekt... Dette vil vel også gå bedre etter hvert, håper jeg! =0)

 

Jeg håper alle får en fortreffelig helg, med mye sunn mat, og arti trening! =0)

STÅ PÅ!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei hei! Her er jeg igjen! =0) Koselig å bli etterlyst, Soleia!

Jeg har vært på ferie + at jeg har vært sløv... Huff, huff, huff!!! Jeg har spist altfor mye usunn mat de siste tre ukene! Fy veldig! =0( MEN nå skal jeg ta meg sammen!!! Dette går ikke lenger!

Men oppi all den usunne maten; det rare er at vekten ikke har gått opp noe særlig! Det skjønner jeg ikke! MEN jeg forstår jo at hvis jeg ikke skjerper meg snart, så vil det vises på vekta... Tror det er bedre å begynne nå enn 1. januar iallefall! =0) Egentlig så gleder jeg meg til 1. januar, når alle julebord, julelunsjer, juleselskaper, jule ditt og jule datt er over! Men ikke misforstå, jeg ELSKER JULEN! Men så var det all denne maten da... =0( God den, men utrolig kjedelig når den sitter fast på ribbebeina når jula er over...

 

Ikke har jeg trent på 3 uker heller... Det fine med all elendigheta er at det kan bare bli bedre! =0)

 

Stå på folkens! Og ha ei super adventstid! =0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Gjest polsemage

Nå må jeg ta meg sammen!!! Nå har jeg lagt på meg mye! Jeg er heldigvis innenfor trivselsbelte ennå, men jeg har bare 1,2 kg igjen før jeg bikker på feil side. Og jeg trives egentlig bedre med 2-3 kg mindre enn det jeg er nå! Jeg må virkelig ta meg skikkelig i nakken, og begrense matinntaket igjen! Jeg må virkelig prøve å komme vekk fra de gamle vanene som jeg gradvis har sklidd tilbake til! Nå skal det "Grete Roedes" igjen!!! Nå skal det spises sunt, trimmes litt, og jeg skal registrere maten HVER DAG!!! Jeg tror jeg begynner med å spise feks 1500 kcal i en mnd for å gå ned litt igjen, og så få gradvis gå opp igjen til mine 1900 kcal.

 

Håper dere kan hjelpe meg, og passe litt på meg slik at jeg kommer på rett kjøl igjen! =0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest polsemage

Nå er jeg i "roede-modus" igjen, og det går bedre enn forventet! Jeg har greide å holdt meg til mine ca 1500 kcal pr dag. Noe særlig trim har det dessverre ikke vært snakk om, men det er da enda noen dager igjen av uka! =0) Jeg har måket litt snø i dag da, uten at det kan regnes som trim, men en del skritt ble det iallefall!

 

I ettermiddag skal jeg ta med guttene på kafe for å spise middag, og så skal vi på kino etterpå. Det skal bli gøy! Jeg er fast bestemt på å ikke spise kinogodt, og det skal jeg klare!!!

 

Jeg snikveide meg i ettermiddag, og jeg har gått ned en kilo siden søndag morgen... Det høres mye ut, men vekta sa det! Jeg er veldig glad jeg altså! =0) Fortsetter det slik tar det bare et par-tre uker for vektmålet er nådd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Fortsatt i god-stimen?!

 

Sliter du litt kan du slenge deg sammen med meg og Jess og ToneA i ToneA sin tråd....der støtter vi hverandre i kampen mot de ekstra kiloene som har sneket seg på.....

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig at du melder om "Roede-modus", er nesten som en værmelding der det meldes kuling over Sklinabankene og Roede-modus i HV :)

Dette skal vi klare!

 

Snømåkking står ikke i treningslista, men det er super aktivitet i forhold til energiforbruk. Jeg pleier å bruke det som motivasjon for å gå ut og måkke, jeg liker det egenlig ikke så godt :)

 

Jeg var også på Kino for et par dager siden. Det ble med ei halv eske läkerol og ei flaske PepsiMax, ikke noe dårlig alternativ det altså! Jaggu er det mange unoter jeg har vent meg til...Hvorfor skal jeg spise en stor boks popcorn, fox, nox og M&M på kino? Jada, det er godt! Men jeg går jo dit for å se film, ikke sant.

Apropos popcorn, så oppdaget jeg faktisk at det finnes micropop med 70% redusert fettmengde. Jeg kjøpte en slik i helga og smakte såvidt på det. Kanskje litt lite smak, men forsåvidt helt ok.

 

Ser ut som vekta di har fått fart på seg, lykke til videre !

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest polsemage

Joda, jeg er fortsatt i samme modus, men kiloene rikker seg ikke... Etter flere mnd med magesmerter har jeg denne uka har jeg fått diagnostisert gallestein, så nå må jeg passe meg for fett. Moralen blir: Det er aldri så galt at det ikke er godt for noe! Nå vil vel kiloene renne av, tenker jeg! =0) HA HA HA Det er nok en effektiv slankekur, for hvis jeg spiser feil (les: fett) så får jeg vondt! Supert! (eller kanskje ikke så veldig... Ikke i lengden i allefall).

 

Jeg skal slenge meg med på ToneA sin tråd! Det høres ut som et godt forslag! Vi reiser til syden om tre uker, så jeg har det litt travelt med å bli kvitt pølsemagen (enda en gang)! Kan ikke stille opp i syden med en diger pølsemage!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...