Gå til innhold

Bensinstasjon


Gjest Draeica

Anbefalte innlegg

Jeg jobber på en bensinstasjon og mitt store problem er å spise riktig og ofte nok. Jeg jobber 8 timers skift og jobber jeg mellom 7-23 så er det nesten aldri tid til å spise skikkelig fordi vi har jo tross alt kunder.

 

Når det først er stille og jeg har fått laget maten min så kommer det kunder og jeg må vente med å spise. En gang tok det meg 2 timer å spise opp en toast. Så derfor tyr jeg til en wienerpølse, kyllingnuggets (fordi dette kan stå å lage seg selv mens jeg tar hånd om kundene) eller noe anna av maten vi har der. Det har også noe med at jeg har så dårlig fantasi på hva jeg kan ta med av matpakker på jobb og.

 

I det siste har jeg tatt med pitabrød med div, fyll som jeg bare hiver i pressjernet så blir det en slags calzone, men kjenner jeg meg rett så tar det ikke lang tid før jeg blir lei av det og.

 

Det jeg trenger tips til er gode sunne måltider som er kjappe å lage, og evt kan lages på forhånd som jeg kan ta med meg, og som er litt mer kreative enn en brødskive med gulost. Er det noen matprodukter jeg kan kjøpe i butikk som er enkle å bare slenge i sekken og dra fram når det er stille i butikken?

 

Og mens vi er inne på temaet, hvorfor ikke dele tips om hvis man er sulten på en bensinstasjon, hva kjøper man til mat da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tortillalefse (eller lompe) med philadelphia (naturell eller tomat og pesto) og røkelaks

Salat (for eksempel kyllingsalat eller salat med kokt skinke)

Rester fra gårsdagens wokmiddag (eller en hvilken som helst annen middag)

 

Det var noen tips fra meg. :) Håper du får flere. Det er vanskelig å finne på kreative matpakker, og brødskive med ost eller leverpostei blir jammen kjedelig i lengden. Spesielt når man jobber et sted hvor det lages annen mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Potteplanten

Jobber selv på pizzarestaurant, og har akkurat samme problemet som deg. Finner ikke på noe matpakke i farta og tyr til minipizza på jobben, noe som i lengden ikke er bra. Det jeg fant ut er at så lenge jeg prøver å få i meg noe lite hele tiden så kommer ikke den sinnsyke hungeren etterhvert. Små nøtteposer fra Polly med litt frukt og nøtter er for eksempel utrolig greit når man har dårlig tid, man bare åpner den, slenger litt i kjeften, TYGTYGTYG ferdig, til man har spist opp hele.

Og hva med frukt? Eple, pære, hva som helst som du kan ta en bit av og la ligge en stund om det kommer kunder, eller kanskje skjære opp frukten i biter så er det lettere å spise.

Ellers har jeg også funnet ut at smoothies er en genial ting. Du blir faktisk mett av det, og du kan alltid variere. Dette er i hvertfall mye smått du kan få i deg! Store måltidene blir det nok ikke akkurat :D

Har også funnet ut at Skyr må være det mest geniale noen gang. Spiser masse av det, både på og på vei til jobb. Typen min blander faktisk skyr og nøtter, noe jeg ikke er så begeistret for... ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest snupidupi

Måtmuffins e fin ;) Så kan du evt varm dem litt :) Di e jo så små at om du har med dæ fleire og spis varma en og en så kan du jo spis dem litt innimellom.

 

Ellers så kan man lag mange førskjellige små brødskive eller tortilla lefse, typ fingermat med sunne ting. Også får man kjøpt sånner posa som man legg oppkutta frukt og grønnt også blås man den opp å får dermed vakumpakka det.

 

Småtomata etc som du kan gå å snævvel litt innimellom kan også vær greit når du har dårlig tid :D

 

Lykke tel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...