Gå til innhold

Gode og sunne vaner for livet!


Gjest brca

Anbefalte innlegg

Natten gikk greit, men resten av helgen har vært litt usunn, det har blitt litt flere mammas sjokoladeboller for å si det sånn.. jeg ikke spist noe regelmessig i det hele tatt og det jeg har spist har variert veldig på sunnhetsskalaen.. jeg er fra onsdag til i dag opp i 72 frimerker! og anbefalt er 14 på en uke.. huff.. men etter å ha ført inn det jeg har spist etter beste evne har ikke kcal nivået overskedet 1900 kcal :) så det er jo bra, men har ikke noe tro på at jeg har gått noe ned :) men men.. skal ha eksamen i morgen og da har jeg bare en igjen :) det skal bli deilig å ikke ha det presset hengende over seg og faktisk TRENE! noe jeg tror er avgjørende for å ha nedgang, i allefall for å få en flott kropp som jo er det jeg ønsker..

Håper du har hatt en sunnere helg enn meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke hatt noen sunnere helg enn deg. Har totalt mistet kontrollen, og til og med i dag måtte jeg ha noe! Jeg har eksamensperiode jeg også, og heldigvis er den snart ferdig, så håper på at det går bedre da. Har heller ikke fått trent så mye som jeg burde. Nei, nå er jeg skikkelig sur på meg selv. Men ser at du også har hatt en vanskelig helg, så det må vi begge bli bedre på jentungen! Skal vi ha som et lite mål og klare å holde oss til godtespising BARE en dag neste helg? Vil du være med å prøve? Så får vi begge en liten (eller stor) utfordring:p

 

Håper inderlig at jeg ikke har gått opp etter en fryktelig dårlig helg. Blir så nedtur, men skal ikke miste motet. Har troen fortsatt!

 

Og forresten, så er det bra du klarer å ha styr på kaloriene du får i deg selv om du spiser mye usunt. Jeg klarer nemlig ikke det, jeg orker ikke å tenke på alle kaloriene, og det er jo ikke så bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt det ikke bare er meg, men det hadde vært bedre om begge hadde vært flink da! Jeg er med på alt :) hehe.. jeg skal på julebord på fredag så da har jeg tenkt å innta litt alkohol, teller det som godtespising? hvis ikke vil jeg velge dagen i morgen da tirsdag er min kosedag.. da har jeg og en venninde greyskveld med "noko attåt".. men skal likevel prøve å begrense meg, det er jo forskjell på å proppe i seg og bare spise litt snacks, eller hva tenker du? hvilken dag har du tenkt å kose deg? kanskje vi skal PRØVE å begrense oss til 350 kcal i kos som er det man har av frimerker iløpet av en uke? selv om det bare er en håndfull sjokolade :) Åh jeg er altfor glad i sjokkis og god mat generelt..

Men over til noe helt annet - Jeg har vært flink i dag! HURRA :)

Frokost: havregrøt

Mellommåltid: go´morgen med vanilje og nøtter (den var ikke så sunn som jeg trodde)

Lunsj: lite rundstykke med ost og agurk

Middag: gul ertesuppe ( jeg spiste hele suppenpakken for å bli mett, altså en liter(!) da jeg ikke hadde noe brød eller lignende til)

Kvelds: Cæsarsalat meg kyllingbryst på Egon

Frukt: en banan og 3 klementiner

det ble tilsammen 1800 og et eller annet kcal.. wee!

Jeg har veiedag på onsdag, det var i allefall onsdag forrige uke jeg startet, men registreingen fører det på mandager i setdet så kanskje jeg ikke skal føre vekten før på mandag selv om jeg skal se hva jeg er på onsdag for nyskjerrigehetens skyld.. da har jeg noen dager ekstra å kanskje gå ned denne "uken" hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noe snacks i kveld likevel.. bare pepsi max :) vansligvis pleier jeg bruke mer enn hele kvoten av godis på tirsdager så det er litt deilig å vite at jeg faktisk kan spise noe snop en annen dag denne uken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og fredag er mine to største kosedager! Så denne uken skal jeg holde meg til en av dagene, og det gjeler brus også, for når jeg drikker brus MÅ jeg ha noe søtt ved siden av.. og ja, jeg blir med på å begrense meg til 350 kcal, det skal jeg prøve! :) I dag har jeg spist helt greit, men det kan bli mye bedre! Så må jobbe med meg selv når motivasjonen går litt ned. Men men.. Så utrolig bra du klarte å holde deg unna snacks i kveld! :) Det beviser at man kan hvis man vil! Nå skal jeg også være like flink som deg videre. Det er så vanskelig å holde seg unna alt mulig når man leser til eksamen, men heldigvis snart ferdig. Kiloene skal av uansett, uansett hvor lang tid det tar! Og jeg skal bli like flink som deg til å registrere antall kalorier fra nå av, føler at samvittigheten blir litt bedre om man vet hvor mye som går ned;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke ta creds for det selv, det var bare fordi min venninne ikke orket å gå på butikken = ikke noe snacks :) hadde det vært opp til meg hadde det blitt noe godis, men men.. Ja det hjelper så sykt mye å ha kontroll over det man spiser, gjerne veie og føre det inn før man spiser det. Da ser man om det var insanely mye kcal i det man har tenkt å spise og kan kanskje begrense seg til halvparten. Men jeg har liten tro på å være übersunn hele tiden, man må unne seg noe, hvis ikke så sprikker man og spiser uten begrensningen. Been there, done that sier bare jeg! det er hvor mye man spiser som er nøkkelen :)

Det som er det kjipeste etter min mening er festing. Jada alkohol inneholde mye kcal, men hvem er det som holder seg til et glass vin eller 2, med mindre man er på venninnekveld for å kose seg. Skal man på byn blir det gjerne en flaske eller mer! Det er ikke noe jeg har tenkt å slutte med bare fordi jeg vil ned i vekt. Da får jeg heller kutte mellommåltid og frukt eller noe..

Jeg har forresten veid meg i dag, selv om jeg ikke offesielt fører inn før på mandag

- ned 1,3kg!! HURRA :)

Jeg har jo som mål å holde meg på startstreken fremtil nyttår, så jeg blir ikke kjempe lei meg hvis jeg går litt opp igjen bare det ikke overskrider 76,8 kg. Men det er uansett til stor glede og motivasjon at jeg har gått ned!

Ha ein fin og sunn dag :) (selv om det er eksamenslesning)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har gått ned i vekt! :) Og 1,3 kg! det var mye! Så motiverende! I morgen skal jeg veie meg, og jeg vet ikke helt om jeg har gått ned så mye. Men håper på bittelitt i hvertfall.

 

Jeg er helt enig med deg når det gjelder alkohol, jeg skal heller ikke slutte å drikke fordi jeg skal ned i vekt. Det blir for kjedelig! På fredag har jeg tenkt å drikke, og da blir det nok ikke så lite heller. Nå er ikke jeg ute hver helg, så får ikke så dårlig samvittighet de gangene jeg er det. Må feire litt etter endt eksamensperiode (som jeg gleder meg masse til!).

 

I dag har jeg heller ikke trent, men spist rundt 1900 kcal, så jeg er egentlig veldig fornøyd med det.

 

Og er det ikke positivt med venninner som ikke orker å dra i butikken? Da blir kveldene mye sunnere! hehe..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk gått ned 500 gram fra forrige uke, tross alt jeg har spist! Så er veldig fornøyd nå! I dag er det siste dag med lesing, så skal stå på i dag med det! Gleder meg til juleferie!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på eksamensfest i morgen jeg også selv om jeg ikke er ferdig med eksamen før mandag.. Drikker heller ikke hver helg så alkohol nyter jeg med god samvittighet. Det skal bli så syykt deilig med juleferie! kan ikke beskrive hvor mye jeg gleder meg.. Missunner deg som er ferdig i morgen! Gratulerer med vektnedgang til deg også :) dette går veien for oss begge. 1,3 kg er ikke så værst nei, men jeg regner med at det bare er en liten andel av det som er fett, resten er nok væske og fyll i magen. Åh når vi får ferie blir det mye lettere å trene (selv om det kanskje blir vanskeligere å spise sunt) jeg har ikke trent på flere uker, bortsett fra en liten tur på tredemølle i forrige uke. Har planer om å gå tur hver dag i julen, kanskje bortsett fra julaften :) så skal jeg prøve å holde meg unna sjokolade og chips å heller nyte den maten og kosen som hører julen til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var den her endelig, den etterlengtede juleferien!! etter å ha sett juleferie oppdateringen på facebook gjennom hele desember er det endelig min tur! Men jeg må si det har vært en dårlig uke på mat fronten.. torsdag var jeg i en middag me sjokoladefondant til dessert, fredag var det julebord, men jeg begynte å bli syk på fredag så stod over alkoholen. Ikke at jeg ikke fikk alt for mye kcal i meg for det! æsj.. men nå starter jeg med blanke ark! bare jeg blir frisk skal jeg trene :D ps. eksamen med hoste og rennede nese er ikke å anbefale! HVordan har det gått med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har skrevet her nå, men har skjedd så mye siden siste eksamen! Deilig å endelig ikke tenke på å lese hele tiden :) herlig med juleferie! Så langt har det gått greit, men jeg MÅ bli flinkere til å trene og spise sunt og regelmessig! Har vært kjempe forkjølet, så nå er jeg litt friskere, så skal trene i morgen! Gleder meg til å komme i gang igjen med gode treningsvaner! :) Jeg vet jeg skal klare mitt første delmål, å gå ned til 73 kg (rundt det) innen slutten av desember. Måtte veie meg i dag, og har ikke gått opp noe etter denne helgen, så er veldig stolt! I dag har jeg spist litt så som så, men alt i alt veldig greit. Fikk i meg ca 1800 kcal i dag, så ikke så verst. Jeg må bli mye flinkere til å spise oftere sånn at jeg ikke blir så sulten, for da bare hiver jeg nedpå! Huff!

 

Ha en fin kveld! Eller natt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag startet dagen med to brødskiver med egg! Nam :D så får vi se hva jeg spiser resten av dagen, skal i hvertfall ikke spise noe usunt i dag! Nå skal jeg ut å trene, tenkte å jogge, selv om det er veldig kaldt.. men skal ta det med ro.. så blir det styrketrening etterpå der!:) Gleder meg til å komme i gang med treningen igjen, så oppdaterer her senere! Ha en fin dag du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Håper du har hatt en fin og sunn juleferie, det har ikke jeg :D hehe.. men nå er jeg tilbake til gode og sunne vaner! Og det skal jeg fortsette med, motivasjonen er på topp! Dagen i dag startet med egg og speltbrød med paprika, nam nam..Har ikke hatt internett i jula, så har ikke fått vært så aktiv her, men nå er jeg tilbake. :) Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Haha, jeg føler jeg kunne skrevet det forrige innlegget ditt :D jeg har langt ifra hatt en sunn juleferie, ikke trent og gått opp til startvekt + 200g! men nå er jeg klar til å ta det igjen. Dette skal vi klare!! Jeg har spist banan med vaniljekesam på til frokost i dag, det smaker godt og er mettende hvis du skulle bli litt lei skiver (det blir jeg av og til) og vil ha noe variasjon. Problemet mitt har vel egentlig vært at nå i julen hjemme hos mine foreldre tørr jeg ikke veie maten min. Jeg vet akkurat hvordan det blir, først ser de litt rart på meg å så ned på maten å så ler de litt og tenker/sier "herregud.." og hjemme hos kjæretsen min har det aldri vært noen som har slanket seg eller tenkt på hva de spiser, siden hele familien er såkalt "naturlig tynn" så der hadde de i allefall sett rart på meg å kommet med en komentar om "hva er problemet ditt?".

Så nå er jeg lykkelig for at hverdagen er her, for alle andre i familien mens jeg har ferie litt til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

yeees.. endelig begynner vekta å bevege seg i riktig retning etter litt for mye julemat og for lite trim. ned 0,9 kg, det ga ny motivasjon ;)

Jeg fikk ikke sove i går natt så jeg la meg til å regne på delmålene mine, når det var realistisk å oppnå de.. jeg har tatt utgangspunkt i å gå ned 0,3 - 0,4 kg i uka da jeg vet det kommer uker hvor det blir vanskeligere og jeg ikke kommer til å gå ned like raskt som nå. Her er i allefall planen:

vekt nå - 76,1 kg

26.jan - 75 kg (3 uker)

30.mars - 72 kg (12 uker)

15.mai (bursdagen min) - 70 kg!!!! (18 uker)

I år skal bunaden syes litt inn for å si det sånn ;)

Hvordan går det med deg brca???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har gått ned! Jeg har stått på samme sted ganske lenge nå, så håper jeg ser en nedgang denne uka! Det er deilig å komme inn i gode rutiner igjen ja, for det er slitsomt når man ikke har helt full kontroll på matinntak og sånn, da blir i hvertfall jeg litt stressa.

 

Min plan er:

Uke 6: 73 kg

Uke 11: 70 kg

Uke 17: 67 kg

Uke 23: 65/64 kg

 

Dette er sånn ca. Målet er å komme ned til der jeg føler meg vel med kroppen min, så vi får se hvor det ender. Men sånn ca. ser min plan ut nå. Vil ikke forhaste meg med å komme ned, for da vet jeg at jeg går opp igjen!

 

Ha en fin kveld! Dette skal bli en sunn og aktiv uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest jentungen

Vi er litt dårlige til å skrive innlegg..! Jeg er i allefall det syns jeg. Jeg fikk meg en nedtur i dag.. veide meg på en vekt hjemme hos foreldrene min på mandag som viste 75,5 kg (altså det samme som i forrige uke) så kjøpte jeg meg en ny vekt til meg selv som i dag viste 76,8 kg - det er 1,3 kg opp på 2 dager, det nekter jeg å tro på.. da er den ene vekten feilaktig og jeg velger å tro det er min til den viser litt mindre.. er det teit av meg? Nå har jeg jo vært så flink med kostholdet å gått ned endel, så skal alt vere forgjeves pga en badevekt!!!! Arrg... jeg har i allefall tenkt å trene i dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har mistet litt motivasjon nå jeg, så prøver å finne tilbake til den ;) hehe. Men jeg veide meg i dag, og til tross for utrolig mye uskeielser, så sto vekta på 74, 2! og det er ikke så verst syns jeg! Men jeg skal bli flinkere til å skrive inn her :) i dag lagde jeg meg havregrøt med banan og skogsbærsmak, den var helt lilla, og kjempe god! Så det var en god start på dagen.. men jeg hadde fri, så da ble det film, og til film MÅ jeg ha noe å tygge på.. så da ble det potetgull!!.... herregud, hva skjer med meg? huff.. har foressten fått skikkelig god smak på styrketrening med vekter i det siste, og det er kanskje der redningen min ligger? hm, vi får se! Jeg skal bli flinkere til å skrive her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Jeg er på samme måte, jeg liker å knaske på noe når jeg ser film eller grey´s.. Grønnsaker med holiday dip er min redning! dipen er ikke supersunn, men i rømme er det 185 kcal/ 100g så det er likevel MYE mindre enn hva som er i potetgull, sjokolade ol. Mine favoritter er gulrøtter, babymais og brokkoli, må prøves.. Du blir så pass mett at det erstatter kvelds.

 

Jeg var på årets første styrketime på torsdag (har lagt min elsk på det jeg også) som hadde fått en ny nstruktør. Jeg er vant med å ta på så mye vekter som jeg klarer, så er det 10ish x 3 repetisjoner, men denne nye instruktøren hadde 12,10 og 8 x 3 repetisjoner!! det er 3 ganger så mange som det jeg er vant med.. det var ALT for mange med så mye vekt som jeg hadde på! jeg har fortsatt litt vondt i lårene..

 

Helgen har ikke vært så sunn at det gjør noe, var ute å spiste middag med min kjære på fredag, hvor vi delte en flakse rødvin og spiste dessert. Etterpå var vi på kino, hvor det ble en god del popcorn + jelly belly.. Lørdag var jeg på middag med noen venninner, hvor alle tok med seg en tapasrett. Det var så mye god mat så jeg spiste nok en god del mer enn jeg burde + rødvin og kaffi med bailys.

 

Jeg har laget en treningsplan som jeg skal gjøre mitt ytterste for å følge opp ;)

Man - Morgen spinning

Tir - Yoga

Ons - Spinning

Tor - Styrketrening

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg må prøve å følge opp her videre nå! Jeg har falt helt ut av alt, men faktisk ikke lagt på meg noe.. veldig rart egentlig :(

 

I dag har jeg startet dagen med to ristet brød med eggehakk:D nam man:D Nå skal jeg ut å gå en tur, så forhåpentlig vis klarer jeg holde meg unna søtsaker i dag. Det er så avhengighetsskapende at jeg blir helt redd! Hvis man spiser litt for ofte blir det nesten sånn at man ikke vet hva man skal gjøre uten.. og jeg som sliter med ikke å spise potetgull :) hehe :) hadde faktisk "avtalt" med meg selv i går at jeg skulle kjøpe potetgull i dag og kose meg:P men tenkte over det når jeg la meg at det er jo helt absurd!! Hvordan blir jeg seende ut om noen år? Og nå kan jeg jo faktisk gå ned i vekt før sommerferien, så nå skal jeg ikke ødelegge dette noe mer. Det er faktisk ikke greit å spise godteri og drikke brus på hverdager, så fra i dag, så er lørdagsgodtet for fult innført igjen! Jeg vil ikke skuffe meg selv enda en gang!!..

 

hvordan går det med deg? Har du gått ned noe:)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så glad for at jeg har holdt meg til nå! Vanligvis ville jeg allerede ha stappet i meg potetgull, peanøtter, sjokolade, pasta, brus og brødskiver med sjokoladepålegg.. Men nå har jeg gått tur som ble på 30 minutter, rask gange, og selv om det ikke er så mye så gjør det så godt med følelsen inni kroppen!

 

Etter det første måltidet i dag så ble det nå et lite sunt mellommåltid. For første gang spiste jeg skyr med 8 oppkuttete mandler oppi! Mandler er farlig godt det også, men 8 stykker er ca 100 kcal, så det syns jeg var en bra deal! Så da fikk jeg i meg masse sunt fett og proteiner!

 

Planen i dag er å dra på jobb noen timer, så jobbe med skole. Har ikke tenkt til å sitte som en sofaslave i dag også, så får finne på noe aktivt i kveld! Akkurat hvordan jeg føler meg inni meg selv nå, sånn har jeg ikke følt på lenge. Som jeg skrev i forrige innlegg at jeg skulle kjøpe potetgull i dag, så får jeg den utrolig dårlige følelsen av å skuffe meg selv, og at jeg aldri klarer målene mine. Og med en gang jeg klarte å riste av meg den tanken i går kveld, så ble jeg så mye lettere!! Herregud, så deilig jeg føler meg nå!!

 

Nå skal jeg jobbe hardt med meg selv fram til lørdag, så skal jeg nyte min lørdagsgodtutskeielse!! Men med rett spor igjen på søndag!! Åå som denne dagen skal bli bra!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...