Gå til innhold

Ned 15 kg innen juni 2011! Noe med?


mie88

Anbefalte innlegg

Oi' date=' den var kjempelur! Lastet ned appen på iphone nå... den kommer jeg definitivt til å bruke! Så smart. Fikk en god overraskelse over at kaffen jeg liker ikke er så ille som jeg trodde - men Costa cupcake var sjokkerende... tror ikke jeg kan unne meg den mer, der var det et par ukers frimerker. Takk for tipset! :)

 

Ja, her er det deilig vårvær. Det har jo vært snøfritt i månedsvis, men nå har det også begynt å blomstre og gro... til og med litt deilig sol i forrige uke. Skal hjem neste uke, og jeg gleder meg ikke til snø igjen! Fikk nettopp tilsendt et bilde av mor og bror sittende i en snøfonn med kakao... er nok ment at det skal være koselig, men jeg tenker bare "fysj og fy"... takke meg til litt grå engelske skyer så lenge bakken er tørr.

 

Tur i to timer høres deilig ut - det er fint å bare vandre. Får besøk av pappa i helgen, så jeg får nok dra ham rundt på masse sightseeing så jeg får trening allikevel. :) Blir liksom litt feil å stikke av på joggetur.

 

Redigering: og der kom fristelsen... 8 freia påskeegg i posten fra mamma. Regnet ut at 2 stk bruker opp alle kosemerkene for en uke (og litt til). Har bestemt at jeg skal IKKE fuske og ta dem i stedet for melkerasjon eller noe sånt, nå skal jeg være sterk - så i morgen gir jeg bort resten til vennene mine som dessert etter middag.

 

Redigering 2: (ivrig :)) 1905, jeg så nettopp at du spurte om internettkurs? Det går jeg på, og er fornøyd med det! Jeg visste egentlig ganske mye om ernæring og slikt fra før, så akkurat på læringen er det sånn passe på meg, men synes det er veldig fint å bli tvunget til å stå ansvarlig for noen og veie inn. :) Da er det liksom ikke bare meg selv jeg skuffer hvis jeg ikke har gått ned noe... det hjelper. Hun jeg er hos nå (er på mitt andre kurs) er flinkere til å være litt streng enn hun jeg hadde sist også, så føler liksom at jeg må ta i ekstra. :)[/quote']

 

den er ikke dårlig den appen.. har brukt den masse.. vurderer internett kurs ja.. takk for informasjon.. er bare litt usikker på om jeg har råd til det akkuratt nå.. jeg jo ganske dyrt..

 

fristelser er noe dritt.. var ute i går.. målet var egentlig å ikke spise nattmatt.. men endte opp med en liten burger på burgerking (kunne ha vært værre.. dobble wopper cheese så god ut.. hehe) vet ikke hvor mye ekstra jeg gikk over der.. men lå ganske lavt på kalori tidligere på dagen.. men er man student så er man student..

dagen i dag har også vært ille.. men tar kosedagen i dag og sparer heller litt imorgen...

prøver på litt lett trening i morgen.. så ja.. har ikke vært veldig bra dager i det siste.. men gir ikke opp.. back on tomorrow..

håper alle får en god helg også får du kose deg med besøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 342
  • Created
  • Siste svar
Gjest Anglofil
den er ikke dårlig den appen.. har brukt den masse.. vurderer internett kurs ja.. takk for informasjon.. er bare litt usikker på om jeg har råd til det akkuratt nå.. jeg jo ganske dyrt..

 

fristelser er noe dritt.. var ute i går.. målet var egentlig å ikke spise nattmatt.. men endte opp med en liten burger på burgerking (kunne ha vært værre.. dobble wopper cheese så god ut.. hehe) vet ikke hvor mye ekstra jeg gikk over der.. men lå ganske lavt på kalori tidligere på dagen.. men er man student så er man student..

dagen i dag har også vært ille.. men tar kosedagen i dag og sparer heller litt imorgen...

prøver på litt lett trening i morgen.. så ja.. har ikke vært veldig bra dager i det siste.. men gir ikke opp.. back on tomorrow..

håper alle får en god helg også får du kose deg med besøk!

Sjekket det.. en plain hamburger på burger king er ikke det verste, bare 260 kalorier - like mye som en liten sjokolade type cadbury, så hvis man tenker på det sånn var det ikke en for ille utskeielse! Jeg synes du var kjempeflink som lot det bli med det og ikke kjørte på med whopper og annet, vet hvor lett det kan være når man først er i gang. :) (og en dobbel whopper cheese ville vært 950 kcal!) Jeg kjenner helt greia... har funnet ut at når jeg er ute er det egentlig alkoholen som legger til mest, men jeg vil liksom ikke la være å drikke heller, og det er så kjipt å bare drikke plain vodka fordi man er på "slanker'n". Liker cocktails, jeg. :) Også plutselig blir det jo noe på veien hjem, når viljestyrken ikke er helt på topp. Har funnet ut at jeg heller får ta litt ekstra trening i forkant når jeg vet jeg har en kveld med mye utskeielser i sikte, også får det stå til. :)

 

Ikke mist motet av trege dager. :) Med en treningsøkt og ved å holde deg til planen i morgen så er du snart på vei igjen! Jeg har vært skikkelig streng med å registrere alt jeg spiser og mosjonerer denne uka, for i det siste har jeg ikke vært noe flink til det og vet jeg har gått en del over... det hjelper å ha oversikt, da holder jeg meg hvertfall litt mer på matta.

 

God helg, alle sammen! :) Nå skal jeg slappe av og se på Big Bang Theory, tenker jeg. Så mye eksamenslesing de siste dagene, jeg er helt ør i hodet. (Er derfor jeg har vært så mye på vektklubben også... sitter på datan og leser, og dette har blitt del av "facebook-pausen" :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo..

håper alle har hatt en bra helg.. her har ikke slankingen gått sånn veldig bra men men, har klart å gå en god del så tror jeg har holdt meg i null..

anglofiil: hamburgeren var en sånn liten en ja.. men med ost.. thats it.. så er ganske fornøyd.. delte en wok med kjæresten som nattmat lørdag så det var ikke såå ille heller.. med tanke på at jeg var på en 2 timers tur tidligere på dagen..

kjenner meg igjen med å sitte på dataen dagen lang i eksamens perioden (gruer meg til den kommer) er da jeg legger på meg mest også siden alt jeg gjør er å sitte stille og spise/lese.. tenk så fort tiden går.. er jo snart påske også sommer..

syns slanking er kjempe vansklig jeg.. vanskeligere en jeg trodde det kom til å bli liksom.. men motivasjonen er fortsatt på topp.. satser på 10 trimpoeng denne uken!!

hvordan har helgen vært for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anglofil

Hei alle!

Helgen min har vært koselig - fint med besøk av pappa. :) Det betyr at alle måltider har blitt på restauranter og kafeer, som jo er en utfordring.. men tror jeg har greid det sånn passe greit.

 

Ja, det er ganske skummelt. Mine eksamener er ikke før i mai, men da kommer de alle samtidig så jeg må begynne å lese nå. Håper jeg kan greie det og holde koken med prosjektet samtidig... jeg merker at jeg har mye mer energi og overskudd når jeg spiser riktig og får mosjon, så i lengden tror jeg jeg tjener på å fortsette å være sunn også når jeg har mye eksamensstress. Men det er kanskje lettere sagt enn gjort - når jeg er stresset vil jeg egentlig helst bare spise sjokolade og sitte og rugge frem og tilbake. :)

 

Ja, det kan være vanskelig å holde seg innenfor rammene - merker det selv. Men jeg synes det veksler. Noen dager er kjempebra, andre mindre flinkis.. så jeg regner med at det jevner seg ut. Så lenge man er motivert er jo det det viktigste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen.

 

Veldig lenge siden jeg har vært her inne no, har hatt en del besøk i det siste fra bergen,så jeg har ikke fått tid til å skrevet så masse her inne.

 

Har vært litt opptatt i det siste,men klarer meg, holder meg i trening og gjør fremgang, matvaner er som alltid, ser hva jeg spiser og får i meg rett mat :)

 

Dere alle er flinke og står på, blir gode resultater kan jeg tenke meg.

 

God dag til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WORKINGMizfit

Lenge siden sist nå=P formen blir bedre, jeg blir sterkere og vekten henger seg opp på 108-109 kg om morgenen. trur jeg har fått et lite platå. Veiing på torsdag da, så dette blir spennende!

 

Idag var jeg på storo senter. når magen rumlet fikk jeg lyst på mat fra mcern! så jeg kjøpte meg dobbel bigmac som jeg pleide å hive i meg før!

 

 

NEEEEIDA! jeg var så flink å kjøpte cesar salat med grillet kylling bryst. var overaskende godt og kjempe god kylling!(som ikke var tørr) dette måltidet var på hele 190 kal. holdt meg unna dressingen på 100kal. fordi jeg synes den var DRØY, når det gjelder kalori innhold!

 

Har funnet ut at jeg ligger gjennomsnittlig 7,1 i treningspoeng de dagene jeg trener. dvs 35,5 tp i uka. det kan jeg vel være fornøyd med. spiser sunt og godt. men ganske kalorifattig til å trene som jeg gjør har ca 1000-1400kal inntak daglig :)

 

gleder meg til veiinga på torsdag. kommer med ny post da=D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WORKINGMizfit

 

Kanskje jeg skal si litt om meg? Er jente' date=' 20 år gammel fra Asker, men bor altså nå i nordøst-England

[/quote']

 

 

åååååååhh, England. elsker england! kan jeg komme på besøk?=P så kan vi ta en joggetur mellom hver pub slik at vi kan forbrenne det vi har drikki osv! hahah^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WORKINGMizfit

jeg greide å klikke bort alt jeg hadde skrevet=P hahaha

 

men veide meg idag og jeg lå på 108,0. har gått ned 6,6 kg på 5uker til nå! dette er over all forventning=P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissChief

Gratulerer til WORKINGMizfit! Strålende gjort. :)

 

Jeg har derimot lagt på meg 0.7 kg de siste to ukene, så furt på meg... :( Kan forsåvidt skjønne det. Selv om jeg ikke har spist så veldig mye (lå jevnt under 1000 kcal forrige uke) så trente jeg jo ikke noe da. Trente først om tirsdagen, og det var første gang på tre uker (dumme, dumme forkjølelse som ikke ville bli borte). Denne helgen har jeg skeiet litt ut (pottis og sjokolade fredag, alkohol både lørdag og søndag), men jeg har gått VELDIG mye, flere timer om lørdagen, så selv om jeg passerte 2000 kcal i inntak den dagen så holdt jeg meg på 1700 kcal når jeg trakk fra hvor mye jeg hadde gått. Gikk til og med hjem den natten, gidder aldri ta nattbuss. Det er så sure penger.. :P

 

Men anywhoooo.... Denne uka skal jeg vare hard. Skal egentlig ut på byen i kveld og feire en kompis som har bursdag, men får holde meg i skinnet og drikke vann.

I morgen blir det Zumba! Yaaay! Yoga på onsdag. Fri torsdag, og så trening på fredag. På lørdag blir det fest, men én dag må jeg vel få lov til å slappe av litt... :P

 

Vi får se. Forhåpentligvis klarer jeg å motstå påskefristelsene som kommer neste uke. Mamma synes jo at jeg er fin-fin, så hun har alltid masse snop i bakhånd når jeg kommer hjem i ferier, og jeg er en svak, svak sjel når det gjelder marsipan med sjokoladetrekk... ;) Nuvel. Tar med treningsko. Gå masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WORKINGMizfit

Tusen takk. Ingen ting motiverer mer enn å få gode tilbakemeldinger! og det fortjener alle her inne!

 

De siste dagene har jeg spist 6-700 kalorier daglig. og alikevel spist meg mett på mye! syke saker. ca 900 med proteintilskudd og kreatin.

 

Nå er vekta mi på 106,8kg etter lunsj.

 

To dager på rad har jeg sanket inn Trenings poeng og kalorier brent på trening som ligger på 7,4 TP og nesten 1500kalorier på trening:

 

10min oppvarming med løping på tredemølla

120min Styrketrening

30min Interval mellom rask gåing (7km/t) og jogging (9km/t).

Hardt når man har brukt all energien på styrketreningen. men skal man bli tynn må man jobbe for det!

 

drikker opp til 4liter vann daglig.

 

Misschief:

hehhe, påskefristelser ja! sikler av å tenke på appelsinsjokoladen!!! FAEN=P hehehe. må jo holde seg unna. selv om jeg vurderer å kjøpe det til meg selv når den kommer på 50% tilbud etter påsken! haha Også disse påske-eggene da! DAMN: må nok kjøpe meg en kartong som jeg kan se av til sommern.

 

Har ikke spist godteri på 5 uker nå! heller ikke drikki brus. har vært sååå flink=D Har trossalt gått ned fra 114,6 til 106,8 siden jeg starta 8/3. så på en +mnd har jeg gått ned 7,8kg! er strålende fornøyd og skal fortsette frem til jeg har gått ned til 95kg. da skal jeg begynne å spise mer proteiner osv! slik at jeg bygger mer muskler=D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5
Tusen takk. Ingen ting motiverer mer enn å få gode tilbakemeldinger! og det fortjener alle her inne!

 

De siste dagene har jeg spist 6-700 kalorier daglig. og alikevel spist meg mett på mye! syke saker. ca 900 med proteintilskudd og kreatin.

 

Nå er vekta mi på 106' date='8kg etter lunsj.

 

To dager på rad har jeg sanket inn Trenings poeng og kalorier brent på trening som ligger på 7,4 TP og nesten 1500kalorier på trening:

 

10min oppvarming med løping på tredemølla

120min Styrketrening

30min Interval mellom rask gåing (7km/t) og jogging (9km/t).

Hardt når man har brukt all energien på styrketreningen. men skal man bli tynn må man jobbe for det!

 

drikker opp til 4liter vann daglig.

 

Misschief:

hehhe, påskefristelser ja! sikler av å tenke på appelsinsjokoladen!!! FAEN=P hehehe. må jo holde seg unna. selv om jeg vurderer å kjøpe det til meg selv når den kommer på 50% tilbud etter påsken! haha Også disse påske-eggene da! DAMN: må nok kjøpe meg en kartong som jeg kan se av til sommern.

 

Har ikke spist godteri på 5 uker nå! heller ikke drikki brus. har vært sååå flink=D Har trossalt gått ned fra 114,6 til 106,8 siden jeg starta 8/3. så på en +mnd har jeg gått ned 7,8kg! er strålende fornøyd og skal fortsette frem til jeg har gått ned til 95kg. da skal jeg begynne å spise mer proteiner osv! slik at jeg bygger mer muskler=D[/quote']

 

 

Du spiser ALTFOR lite!! Ja du vil gå ned i vekt akkurat nå, men i lengden vil du kjøre kroppen din inn i sparebluss i tillegg til å miste energi å yte på trening.. Gir nok mye motivasjon nå i starten, men er virkelig ikke å anbefale i lengden :) Ta en titt på forskjellige treningsforum eller her inne.. fitnessbloggen.no er veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WORKINGMizfit
Du spiser ALTFOR lite!! Ja du vil gå ned i vekt akkurat nå' date=' men i lengden vil du kjøre kroppen din inn i sparebluss i tillegg til å miste energi å yte på trening.. Gir nok mye motivasjon nå i starten, men er virkelig ikke å anbefale i lengden :) Ta en titt på forskjellige treningsforum eller her inne.. fitnessbloggen.no er veldig bra![/quote']

 

Har trossalt to spisedager i uka. her fyller jeg muskler og kropp med ''ny'' energi. når jeg har gått ned til 95kg skal jeg gå over til:

292,05g protein. 140,26g karb. 56,81g fett. 2240,53 kcal.

Energi fordeling 52% 25% 23%

 

og btw. glemte å skrive opp energidrikken som er på 200kalorier eller no sånn=D

 

Når jeg har gått ned til 95 er det tid for å bli deffet og samtidig bygge muskler=) regner med å havne på rundt 90kg rundt vintern=)

 

Har ikke hatt noe særlig stopp i nedgangen min. pga. spisedagene mine. og grunnen til at jeg får i meg så lite kalorier er fordi jeg spiser sykt mye grønt=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WORKINGMizfit
Hva er en "spisedag"? O.o

 

 

En spise dag er en dag eller to i uka hvor du øker matinntaket ditt til f.eks 90% kal av det kroppen din forbrenner av seg selg. Dette vil hjelpe deg med slankinga. siden du fyller lagrene slik at du ikke går over i sparebluss. om det finker? gjør det for meg hvertfall! går ned CA 1kg (pluss-minus) i uka og føler meg i god form. jeg spiser masse proteiner og grønsaker. men alikevel blir det ikke all verden med kalorier iløpet av en dag.

 

Når jeg sier at jeg spiser f.eks 6-900kal er det faktisk mye. f.eks en middag bestående av kyllingfillet og brokkoli er en middag på 240kalorier. du blir mett på det altså xD spes når du har krympa magesekken osv :)

 

4kg brokkoli er 1120kalorier. =P så om jeg får i meg mye kalorier betyr det ikke at jeg får i meg for mye mat.

 

but anyhoww....

 

 

spisedag- På denne måten går ikke kroppen inn i ''sult-modus'' (den vet jo ikke at du gjør dette mot den med vilje)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som vet hva Zumba skal legges inn som? Swing eller moderat dans? O.o *bevirret*

Jeg vil ha pulsklokka mi... :/

 

For min del passer swing mye betre enn moderat dans i allefall. Men om det gjør det for alle vet jeg ikke. Var rettest kalorimessigt når jeg en gang testet ut å legge inn for å sammenligne mellom pulsklokken og de ulike dans alternativene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissChief
En spise dag er en dag eller to i uka hvor du øker matinntaket ditt til f.eks 90% kal av det kroppen din forbrenner av seg selg. Dette vil hjelpe deg med slankinga. siden du fyller lagrene slik at du ikke går over i sparebluss. om det finker? gjør det for meg hvertfall! går ned CA 1kg (pluss-minus) i uka og føler meg i god form. jeg spiser masse proteiner og grønsaker. men alikevel blir det ikke all verden med kalorier iløpet av en dag.

 

Når jeg sier at jeg spiser f.eks 6-900kal er det faktisk mye. f.eks en middag bestående av kyllingfillet og brokkoli er en middag på 240kalorier. du blir mett på det altså xD spes når du har krympa magesekken osv ;)

 

4kg brokkoli er 1120kalorier. =P så om jeg får i meg mye kalorier betyr det ikke at jeg får i meg for mye mat.

 

but anyhoww....

 

 

spisedag- På denne måten går ikke kroppen inn i ''sult-modus'' (den vet jo ikke at du gjør dette mot den med vilje)

 

 

Hm... Hadde kanskje vært en idé å prøve. Jeg ligger jo jevnt over for langt under det jeg burde ta inn av kcal i løpet av en dag/uke, mulig at en "spisedag" eller to hadde vært noe. Jeg vet jeg går over en til to dager i uka, fredag og lørdag er "kosedager" hvor jeg spiser mat med venner eller drikker vin eller no' sånt, men... Kan jo prøve å heller fylle på med noe annet. Ligger og surrer på 66.5-67, og vil ned noen kilo til. :P Tror ikke jeg skal satse på ned en kilo i uka, da. Det hadde lagt seg på igjen med én gang jeg gikk opp i antall kcal!

 

Skal prøve det etter påske. Da har jeg hjemmeeksamen og forestående innlevering av bacheloroppgave, så da blir det vel til at jeg går i hi for å gjøre meg klar med skolearbeid. :)

 

Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
Gjest WORKINGMizfit

Jeg har vært sløv med å logge meg på her idet siste=P

 

Men har gode nyheter!

 

Etter å ha byttet til lavkarbo diett har jeg nå gått ned til 101,8kg! Er vel rundt 6kg ned siden jeg skrev sist her=P Det som er fint med lavkarbo er at jeg beholder muskelmassen mens jeg går ned i fettprosent! på 6uker hadde jeg 4% nedgang over hele kroppen mest nedgang på armene=P hele 8%! jeg gikk ned fra 9 til 7 % på viceralfettet (det som skal være det farlige fettet)

 

Nå har jeg begynt å få skikkelige markeringer og magemusklene mine har på toppen av magemusklene begynt å komme frem. samt noen ribbein under brystmusklene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...