Gå til innhold

Ned 15 kg innen juni 2011! Noe med?


mie88

Anbefalte innlegg

Hei! NÅ!! igjen... skal jeg sette meg dette målet som dabba av i år... Jeg SKAL denne gangen klare det! Jeg er kjempemotivert, og dette er et nyttårsforsett jeg har tenkt mye på!

 

 

Jeg er ei jente på 22 år, ca 170 cm høy og veier 75 kg!

Så fra 1. januar til 1. juni er det 22 uker, og det betyr at jeg må ned ca 0,6 kg i uka...

Målet er altså å komme under 60 kg :)

 

 

Er det noen som blir med meg 15 kg ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 342
  • Created
  • Siste svar

jeg tenkte på det... at det er jo ikke noe vits å vente til etter nyttår med å begynne å være litt sunnere... det er jo nå den kritiske perioden er... ikke at man ikke skal kose seg i jula, men man kan kanskje tenke litt mer over hvor store mengder man stapper i seg :D

 

vekta idag tidlig var 73,3 kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra du vil være med! da snakker vi en 14-17 kg hver så da er det fint å ha mål sammen!

 

jeg er aldeles ikke godt igang... treninga har uteblitt i den siste tida, og jeg er veldig ofte dårlig på det med riktig mat, mens andre ganger er jeg veldig flink.. med andre ord spiste jeg nettopp sjokoladepudding... og det er noe jeg sjelden gjør... liker det egentlig ikke så godt engang... men som jeg har skrevet før så er jeg for at man skal kose seg i desember :D blir hardkjør fra 1. januar!!

 

tenker å ha veiedag på mandager :) Også snakka jeg og ei venninne på å joine grethe roede kurs her i oslo :)

 

Åssen ligger du an da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mie88, lurer på om jeg var med i en annen tråd som var din? Fant den ikke igjen, så kanskje slettet? :D

 

Men jeg vil hvertfall vært med.. igjen:) Har jo vært kjempeflink frem til sommer 2010, men etter det slidde det rett ut etter skiveutglidning i ryggen (ble lite trening og litt for mye "trøstespising" etter det)

Men nå kan jeg endelig starte forsiktig trening igjen, vil fokusere på ett normalt kosthold og er kjempemotivert!

 

Har ikke turt å sjekke vekta siste mnd, men vet ca..

 

Er 23 år, 166 cm høy og veier nå ca 64 kg. Min idealvekt er ca 57kg, så har ikke like mange kilo som skal ned, men dem sitter godt! hehe!

 

Allerede bynt dagen i dag med sunne innkjøp for hele uka:)

 

Tenkte også å ha veiedag om mandager, men er det særlig lurt pga helga? (eller kanskje man bare skjerper seg ekstra da?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er helt ny her, men vil gjerne være med i et forum slit at jeg kan snake og diskutere med andre folk om alt og inegenting, få motivasjo, spre motivasjon og hente inspirasjon osv..

 

Jeg er selv en 23 år gammel jente som uka før jul veide 104,8kg(!!!) Grunnen til at jeg ikke vet dagens vekt er rett og slett fordi jeg er borte på juleferie og ikke har noen badevekt så jeg får målt meg igjen før jeg er hjemme den 10 januar...

 

Men det er ikke dermed sagt at jeg har ferie fra å spise sunt for det:)

 

Jeg er en av de som er velsignet med at jeg ikke liker julekaker og slikt... sjokolade derimot er jeg meget svak for.. Men håper og tror jeg jeg er nede på minst 89kg til juni.. Om jeg får være med dere her da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du vil være med da:)

Håper denne tråden vil "holde koken", har vært borti altfor mange tråder som bare svinner ut i intet etter noen uker, så håper vi klarer å holde det gående!

Jeg er hvertfall veldig motivert, men syns det er kjempekjekt å dele erfaringer og få tips av andre i forhold til trening og sunn mat/middager..

Er ikke en voldsomt usunn person, men sliter rett og slett med å få i meg nok mat.. Sånn som kroppen er nå så ligger forbrenningen på bunn og kroppen klamrer til seg all maten den får=/

 

Så mitt første mål når datoen tikker inn i 2011 er å få orden på maten. Få igang ett normalt kosthold, vil sikkert gå opp ett par kg i starten før forbrenningen får startet igjen, men det må bare til:)

I tillegg er målet å starte forsiktig med treningen, har satt 2 dager i uken som max i januar/februar (evt 1 dag til i februar) fordi jeg har en dendens til å bli så gira på trening at jeg går fra 0 til 5 dager me trening i uka..etter par mnd er jeg drittlei og blir ingen trening på laaang tid!

Så denne gangen har jeg virkelig planlagt for å få en endring i livet som skal vare!!

 

Forresten, hvem er IKKE svak for sjokolade da?;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg vil gjerne være med! Jeg vil bare ned et par kilo. Har vært tynn hele livet, men nå begynner jeg å legge på meg veldig lett... søstrene mine opplevde det samme da de ble like gamle som meg. Jeg fylte 18 for noen måneder siden, og veier 58 kilo. Jeg er avhengig av cola (dårlig vane), trener for lite og liker junk-food. Håper dette "nyttårsforsettet" mitt fører til at jeg får bedre hud. Har hatt dårlig hud siden 7. klasse.

 

Så, målet mitt blir 5 - 8 kilo. Dersom jeg veier 50 får jeg en BMI som viser at jeg er undervektig, så om det er noe lurt vet jeg ikke? Det er ikke det jeg ønsker.

 

HÅPER at dette gjør at jeg skjerper meg! Har ikke noe godt kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

 

Så hyggelig dere vil være med begge to :) stemmer nok at vi har vært med i samme tråd før Cecilie :) Jeg skal ærlig innrømme at jeg knakk sammen i høst... jeg trente greit en periode etter at jeg fikk meldt meg inn i treningssenter, men så ble det litt sykdom også hadde jeg alle andre unnskyldninger til meg selv... men dette skal skjerpes etter jul...

 

er nok lurt som du sier å ha fokus på maten, og starte rolig med trening... Jeg har fast volleyballtrening på onsdager, ellers tenkte jeg å melde meg på roede-kurs i Oslo på tirsdager, og utenom det skal jeg trene 2 dager i uka på treningssenter tenkte jeg..

 

Jeg har ikke tenkt så mye trening i jula, og ikke har jeg vært veldig flink til å holde meg unna godis, kaker og alkohol heller... men jeg sykla faktisk på ergometersykkel i 20 min idag, så det er da bede enn ikke noe...

 

når klokka tikker 2011 så skal jeg kutte en del mat/godteri/drikke iallefall først og fremst til siste uka i februar da jeg skal til afrika og mer lettkledde strøk :D

 

Dette blir moro jenter!! Hadde vært fint å sette seg mål sammen som skal gjøre at vi har noe å strekke oss etter sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner godt til di unnskyldningene.. Men heldigvis kommet til ett punkt der jeg ikke kan holde på slik lengre.. fikk en vekker i går, tror faktisk jeg aldri har vært så "stor" som jeg er nå:D Er langt ifra overvektig, men aldri hatt en så slapp og dvask kropp som nå..passer heller ikke di 3 yndlingsbuksene mine, så måtte gå til innkjøp av en større en.. bare det motiverer meg mye!

 

Så heldig du er som skal ut på reise, bare det å ha noe slikt å jobbe frem mot motiverer jo mye!

Samme som at jeg skal en tur nordover i slutten av feb eller starten av mars, blir ikke så lettkledd dær akkurat, men man vil jo at nærmeste familie/venner kanskje ser at man har gjort noe:) Vil føle sæ bra når man først reiser hjem!

 

Vurderte også roede-kurs, men akkurat nå så tillater ikke lommeboken det=/ Den jula sugde ut alt man hadde, hehe! Men på sikt kunne jeg godt tenkt meg å prøve det hvis jeg ser at jeg ikke klarer det alene uten litt drahjelp:)

 

Men hva tenker du om veiedag? Ser at fleste folk har fredager egentlig.. vet ikke helt hva som er best:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det neimen meg ikke mange timene igjen heller til jeg skal sette inn støtet, og jeg har tenkt mye på det i jula... jeg er medlem på vektklubb.no og tenkte jeg skulle prøve å holde meg til maten som anbefales der da dette skal være til hjelp også!! Meldte meg inn for et halvt år...

 

jeg tenker å fortsette med veiedag på mandag da det er ei ny uke, og man merker utskeielsene fra helga og får kjenne på de da... og må jobbe seg oppover hvis man ikke har klart å holde seg i helga... så tenker jeg det er fint at vi som er i denne tråden kan ha samme veiedag så vi alle har noe å dele og jobbe mot sammen :) eller hva tror du?

 

kjenner jeg ble veldig ivrig med en gang det ble litt aktivitet i denne tråden :D

 

når det kommer til bukser og klær har jeg faktisk holdt meg på 72-76 kg de siste 7 åra virker det som... så en positiv ting er at det ikke har gått så veldig mye oppover, men da kan dere tenke dere at jeg har vært overvektig ei stund... jeg liker ikke så veldig godt å gå i olabukser.... og har vel ikke kjøpt noen på 3-4 år da de jeg kjøpte da jeg bodde i usa på den tida, passer fortsatt... og i grunnen ikke blir brukt sånn kjempeofte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det blir litt fyll og sånt i dag, så starter ikke jeg før mandag! Vet med meg selv at i mårra blir det junkfood, eneste som hjelper på fyllesjuka, hehe!

 

Men da setter vi mandager som veiedag..som du sier, er så lettere når vi i samme tråd bruker samme veiedag, gir litt ekstra motivasjon når det ikke bare er meg selv som hyler ut vekta og nedgang. Vil nok tro at det vil gi en ekstra motivasjon gjennom uka at man starta uka me å veie sæ..da vet man hvordan man ligger ann i løypa og kanskje man legger inn en ekstra treningsøkt hvis man har energi/lyst/bla.

 

Kjenne æ e kjempemotivert til dette nå!! Så vi må bare holde tråden gående, kjenner at det nesten hjelper allerede, hehe!

 

Ska få kjøpt nye batterier til vekta i dag, sånn at jeg på mandag kan gi en nøyaktig vekt for hva jeg starter på.. *skummelt*

 

Så får alle ha ei kjempefin feiring i kveld:) Ska først ta noen kompiser med hjem til mor på middag, deretter videre med hele venngjengen for litt fyll og fanteri:P

 

Godt nytt år!! :D

 

________________

Start: 1 jan 2011

 

Startvekt: Kg

Nedgang: - Kg

Nå vekt: Kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår!

 

Det vart fest med drikke, god mat og stas igår :) jeg er av de heldige som danser swing og omgir meg med en del folk som danser, så på en del fester får man jammen svingt seg og får en aldri så liten treningsøkt mellom alkoholen :D hehe..

 

jeg skal også starte på mandag, for denne helga er liksom avlsutning på jula, med kaker og siste kosen... men fra mandag blir det strengere!!

 

og jeg skal veie meg på vekta jeg har i Oslo, så skal ta det når jeg kommer dit, reiser endover imårra, men siden veiedagen er på mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, dere har jo vært ganske så aktive her inne.. Jeg har vært litt internettfri i jula i grunn, prøvd i alle fall.. Jeg er fremdeles hjemme hos mor og far, og har vanskelig for å komme inn i noen gode rutiner før jeg har kommet hjem til meg selv.. her må jeg liksom bare spise det jeg får servert på en måte.. Kan ikke bare kreve egen mat liksom... Men bare en liten uke til jeg er hjemme, og skal opp på vekta og dommedag er nære.. Jeg gleder meg til å henge på treningssentret i grunn.. Jeg skal skrive bacheloroppgave nå, så får vel brukt mye tid på treningssentret.. Det er nemlig det jeg gjør istedet for å gjøre skolearbeid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Ja er deilig å være litt internettfri innimellom også, syns hvertfall jeg.

 

Er nok bedre å vente til man er hjemme hos seg selv, å kan styre dagene sine i forhold til mat selv. I jula har jeg ikke tenkt så veldig mye på mat, men har kuttet ned mye på snopen heldigvis!

 

Håpe du er med på veiedag mandager, lettere når vi er flere med samme veiedag. Anbefaler forresten å ikke snikveie seg som mange gjør, i løpet av få dager så kan vekta variere mye som gjør at man blir veldig frustrert, så beste er å holde ut til den ene faste dagen:)

 

Huff, ble litt mye alkohol på meg i går.. og dagen i dag har kostholdet rett og slett vært flaut! hehe, men junkfood hører til 1.nyttårsdag:P

 

Glede mæ til å komme igang på mandag! Selv om det nye året har begynt, så nytter det ikke å starte på en lørdag/søndag:P

Men fikk meg litt av en gåtur hjem i mårrest, gikk 6-7km, så kan nesten si at jeg har hatt årets første treningsøkt, hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er godt med litt internettfri, selv om man blir ganske avhengig av å følge med på det som skjer rundt seg og langt unna...

 

Mandagen kommer fort, og det er veiedag allerede imårra... Jeg reiser tilbake til Oslo idag, så da er det riktig vekt, riktig kosthold, og forhåpentligvis litt bevegelighet... om ikke ordentlig treningsøkt så skal jeg møte ei venninne og da kan det hende vi går oss en tur :)

 

Du gikk hjem, Cecilie, jeg dansa swing, det er ikke en dårlig start det heller, selv om det ble noe alkohol og litt dårlig mat, så må man regne med å skeie ut litt iblant... Jeg skal på ny fest allerede førstkommende lørdag. Da er det nyttårsball, og det blir jo alkohol og 3-retters middag som hører med... Også blir det swingdansing igjen da, det er jo bare helt konge :D hehe...

 

Planene jeg har for kommende uke foreløpig er at jeg skal spille volleyballkamp på onsdag... så reiser jeg hjem etter jobb på fredag...

 

Så for min del har jeg volleyballtrening 2 timer hver onsdag, ellers skal jeg ha som mål at hver gang jeg er hjemme hos mor og far i helgene, så skal jeg sykle på ergometersykkel minst en halvtime...

 

Ikke store målene enda, men treningssenteret mitt har vært stengt siden begynnelsen av desember på grunn av ombygging til SATS, så åpner ikke igjen før 10. januar... men da skal jeg få en bedre rutine på treningsøkter i uka... Blir gruppetimer og styrkeapparatprogrammer... De har forresten slik maskin som kan fortelle deg hvor mye fett, muskler og bein i kroppen din veier og hvor det sitter eller noe, sånn at man lettere kan vite hva som lønner seg å trene... Så jeg skal bestille tid til dette så fort som mulig når senteret åpner :) samt at jeg har en treningskamerat som kan være med å dra lasset litt :)

 

Nå er jeg klar for et sunnere liv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er jeg med på veiedag på mandager.. bare ikke imårra, for da har jeg ingen vekt. Men neste mandag!! Jeg har alltid pleid å ha veiedager på mandager, for det er ikke første gangen jeg prøver å gå ned i vekt, og jeg har lykkes før.. Men det er fremdeles mye som gjenstår..

 

Fra i sommer og frem til jul lykktes jeg med å gå ned 13kg! Og jeg er stolt av det.. Eneste jeg er litt snurt for er at ingen av de hjemme la merke til det.. Absolutt INGEN har kommentert noe, og da har de ikke sett meg i mellomtiden... Det er kjedelig..

 

Så nå skal jeg sette inn støtet igjen og kvitte meg med ytterligere 13 kg, eller helst 15 da til neste gang jeg skal hjem igjen... om et halvt år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en fin nyttårsfeiring. :D Mitt største problem var at jeg ikke husker navn, og da kan jeg ikke finne søte folk jeg møtte (spesielt en person!) på Facebook. Men jaja... skal begynne med forbud mot cola, sjokolade og boller i morgen. Håper kanskje på å få inn litt trening - men skal visst på skolen i morgen. (Trodde jeg skulle begynne på tirsdag... nedtur.)

 

Men I MORGEN begynner det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Tripia, det er jo kjempebra å gå ned 13 kg :) Da hadde jeg vært iritert også om ingen hadde sett det på meg... Klarer du 13-15 kg til til sommeren er du virkelig flink... Selv har jeg mål om å komme meg under 60, og det er også sånn ca 13 kg tror jeg... Så det blir spennende å se...

 

Jeg har tenkt det hadde vært moro å prøve så ofte som mulig gå med litt store klær, spesielt når jeg er hjemme, sånn at når det begynner å gå nedover at det virkelig synes når jeg først kler meg i litt "mindre" klær... men kan bli vanskelig i og med at jeg er litt oftere hjemme enn det du er...

 

Gleder meg litt til å gå på vekta imårra tidlig jeg for å se hva jeg har å jobbe mot :D hehe... er vel kanskje noe jeg burde frykte, men nå er jeg litt gira...

 

Tok også bilder av meg selv i bokser og bh idag, og tenkte å gjøre det hver uke (søndager) sånn at jeg forhåpentligvis kan se en nedgang, samt at jeg bruker målebånd da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei off, er så dårlig på navn. Møtte så mange nye folk, men han her skulle jeg gjerne ha husket. :D

 

Skal også gjøre det med å ta bilder av meg selv. :) God motivasjon når man først ser en forandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Jøss, pluselig masse liv her i dag jo :D

 

Bah, føle mæ litt stappa i dag! Hadde litt snop ligganes i skapan, å me min viljestyrke som e mer lik 0, så klarte æ jo ikke bare å kaste det:p Trøkt innpå me både cola, sjokolade og popcorn.. men eneste positive e at æ e dritt lei snop no, krysse fingran før at den følelsen ligg nån år, hehe!

 

Hehe, mie88 skjønner godt hva du mener..gleder meg nesten også til veiing i mårra for å få ett bilde på hva jeg har å gå mot.. Få en endelig vekt som æ skal bekjempe, hehe! Ser veldig frem til ukene fremover der vekta forhåpentligvis viser litt mindre for hver uke som går! At man får en goood start på uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg vil også gjerne være med på tråden deres om det er ok?

 

Jeg er en 22 år gammel jente som vil ned 15kg innen 6.juli (bursdagen min!!). Jeg har delmål å først gå ned 10kg til påske, så de resterende 5 etter det.

 

Jeg begynte på roede kurs i oktober 2010 og gikk da ned 4,3kg. Jeg tror nok jeg er gått opp i alle fall 1kg i julen da.. :D Kurs begynner igjen 12.januar, så jeg håper kanskje jeg kan være litt nærmere det jeg veiet siste kurskveld før jul da, slik at ikke kursleder blir sinna. hehe.

 

Det virker jo som at dere alle har motivasjonen på topp for å gå ned deres ekstra kilo, så dette kan bli veldig kjekt om vi klarer å oppdatere gjevnlig her inne. :)

 

Jeg har forresten veiedag onsdag, siden jeg da er på kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp jenter! Og velkommen til hircine!

 

Da er vi jammenmeg igang! Jeg gikk litt nervøst på vekta istad, og den viste 72,3 kg, dette betyr at mitt hovedmål blir å gå ned 13,3 kg !!

 

Første delmål er å komme meg under 70 kg, så 2,4 kg skal jeg klare på 3 uker :)

 

Hvordan gikk det med dere andre idag? Ha en flott dag, nå skal jeg snart dra på jobb :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Ja..da hadde man trødd opp på den vekta da=/

For det første så fant jeg ut at vekta mi har blitt litt ustabil, så den viste 3 forskjellige tall på 3 veiinge.. så jeg velger å gå for det høyeste tallet for å være sikkert..

 

Så min startvekt er da 65 kg blank! Har faktisk aldri veid så mye før, men det positivet er jo at jeg kun har 7 kg ned til idealvekten min, og det skal jeg jaggu meg klare!!! Har tidligere ligget på rundt 60-61 kg jevnt, så første målet mitt er å komme meg ned til hvertfall 61, altså 4 kg ned ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...