Gå til innhold

Ny her, slå følge og motivere hverandre?


Gjest MissMuppet

Anbefalte innlegg

Gjest MissMuppet

Nei og nei, også jeg som synes jeg har vært så flink!!! opp 200 gram denne uken. Resultatet fredag hadde vært ned 700, så dette henger ikke helt på greip... Trente hardt i går og er megastøl i dag, kanskje det har noe å si? Denne uken får jeg føre opp alt jeg spiser og kanskje ligge litt under 1600, for nå begynner jeg å bli utålmodig!!!

 

MissMuppet

Startvekt 97,3 kg

Vekt uke 10: 89,5

totalt ned 7,8 kg (opp 200 g) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 783
  • Created
  • Siste svar

Nei, og nei, dette var ikke bra. Opp 400 gram denne uken, er ikke sint, men meget skuffet;).

 

Dette kan ikke fortsette, jeg lå mlm 1400-1600 kcal, at jeg ikke skulle gå ned er en ting, men OPP!!! Grrrr!!! Merker jo at jeg ikke er så aktiv her inne heller, er ikke ett bra tegn, skjerpings!!

Men, tøffe som vi er, vi skriver opp dårlige resultater, og kommer sterkt tilbake neste uke!!!

 

MissMuppet

Startvekt 97,3 kg

Vekt uke 10: 89,5

totalt ned 7,8 kg (opp 200 g)

 

Jenny

Startvekt 101

Vekt uke 10: 94,7

Totalt ned 6,3 kg (opp 400 g:()

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Opp her og, tror det må være noe rart med vektene våre den uka her..hehe..

 

Opp 1 kg viste vekta, og det er helt greit, for sist uke var ikke noe bra. Mye sliten pga alt for lite søvn, så har rett og slett ikke spist ofte nok.. Ble 1-2 ganger om dagen. Håper denne uka går bedre! (For oss alle :) )

 

MissMuppet

Startvekt 97,3 kg

Vekt uke 10: 89,5

totalt ned 7,8 kg (opp 200 g)

 

Jenny

Startvekt 101

Vekt uke 10: 94,7

Totalt ned 6,3 kg (opp 400 g)

 

4snupper

Startvekt 91 kg

Vekt uke 10: 82 kg

Totalt ned: 9 kg (opp 1 kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Men jeg må jo le litt også, tenk at vi alle tre har gått opp!!! Jaja, det er nok en gang bare å ta seg selv i nakken og fortsette.. Jeg har gått og grunnet litt på å bytte veiedag. Er det fullstendig uaktuelt eller? Jeg ser uke etter uke at vekten peker ned til fredag og opp til mandag. Kan godt tenke meg å ha veiedag fredager for da har en en hel uke å ta av helgens utskeielser på. Jeg vet at resultatet alt i alt blir det samme, men likevel.. Det er så gruelig demotiverende å veie seg fredag og ha gått ned for så å ha gått opp de samme kiloene til mandag.. Hva er deres synspunkter?

 

I går bakte jeg knekkebrød og frokostbriketter og i dag har jeg spist litt av dem :) Deilig og sunt! Jeg skal prøve å holde meg under 1600, men kjenner på at jeg er litt sulten! Dette må jeg venne meg til for nå gidder jeg IKKE stå mer stille! I dag pusha jeg meg ut på tur med vogna, en time hard gåing i sørpe så jeg er fornøyd. Trente zumba i går og jeg ble så støøøøl, utrolig når jeg har trent zumba så mye og ikke minst trent variert minst tre ganger i uken... Tok vel i alt jeg hadde i går da :)

 

Fatt mot jenter, vi fortsetter vel slankingen? Vi har noen mål å nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten så en kjenner den begredelige stemningen her inne;)

 

Tror også at det er dags for å bytte veiedag, nå er det jo 10 uker med mandagsveiing, kanskje på tide med 10 uker på en annen ukedag?!!!

 

Jeg hadde opprinnelig onsdag som veiedag, men endret og fulgte strømmen... Syns bytting er en glimrende idé!!!:) Samme for meg hvilken ukedag, fredag høres jo flott ut!!!

 

Nå er det ut på tur, kroppen er visst på vinterferie ennå, kjennes det ut som;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumblebee34

Har hatt fullt program i hele dag så jeg har ikke rukket å melde inn ukens vekt før nå. Har vært generelt kjempeslapp med å skrive her i det siste, og har ikke vært noe flink til å føre inn maten min her heller, men har tydeligvis gjort noe riktig for vekta peker fortsatt nedover. 700 gram minus denne uka også! :) Begynner å tro at jeg kanskje skal nå målet mitt på 88 før sommeren allikevel :)

 

 

MissMuppet

Startvekt 97,3 kg

Vekt uke 10: 89,5

totalt ned 7,8 kg (opp 200 g)

 

Jenny

Startvekt 101

Vekt uke 10: 94,7

Totalt ned 6,3 kg (opp 400 g)

 

4snupper

Startvekt 91 kg

Vekt uke 10: 82 kg

Totalt ned: 9 kg (opp 1 kg)

 

Bumblebee34

Startvekt 101,7 kg

Vekt uke 10: 94,5 kg

Totalt ned 7,2 kg (ned 700 g)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet
Nesten så en kjenner den begredelige stemningen her inne;)

 

Tror også at det er dags for å bytte veiedag' date=' nå er det jo 10 uker med mandagsveiing, kanskje på tide med 10 uker på en annen ukedag?!!!

 

Jeg hadde opprinnelig onsdag som veiedag, men endret og fulgte strømmen... Syns bytting er en glimrende idé!! Samme for meg hvilken ukedag, fredag høres jo flott ut!!!

 

Nå er det ut på tur, kroppen er visst på vinterferie ennå, kjennes det ut som[/quote']

 

Ja her har det vært begredelig :) Men det skal snu. Dette kan ikke bli "tråden for oppgang".. Godt du viser nedgang Bumblebee, du har vært flink og motiverer oss andre! I dag viser matbudsjettet 1500 kcal. Det er en bra start på uka. Kjenner jeg har vært litt sulten i dag, så de siste ukenes matregulering med å tro jeg spiser riktig har nok feilet litt :) Jeg får fortsette å føre inn mat og trening, i hvertfall de dagene jeg ikke jobber. I dag fikk jeg endelig motivert meg selv til å gå lang tur. Jeg er nemlig en aldri så liten "turnekter". En time hurtig gange med vogn i sørpe, det må jo ha forbrent noen kcal!

 

Jeg veier meg fredag igjen, hyggelig hvis du joiner meg Jenny.. Fortsatt fin uke jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hei dere flinke, flinke jenter! Jeg skjønner at dere blir litt kollektivt deppa over oppgang på flere av dere... Meeeeen: Dere har vært SÅ flinke i det nye året! Og med masse guts og stå-på-vilje:D Det må dere ikke glemme. Så denne bittelille kneika er over før dere vet ordet av det!

 

Og jeg kan anbefale fredag som veiedag... Det har jeg hatt siden august. Jeg synes det gir mer pålitelige resultater, fordi jeg jevnt over er mye flinkere til å holde fokus i uka enn i helgene. Har jeg lav nedgang en uke, så er det en grunn til det. Da har jeg rett og slett ikke vært flink nok. Jeg har totalt sett spist for mye, eller byttet ut litt for mye sjokolade med mat, eller trent lite. Man slipper å spekulere i om den lave nedgangen skyldes vann i kroppen pga vinglasset på lørdag kveld eller festen på fredag.

Men, selvfølgelig, ulempen er jo at dersom helgeutskeielsen var stor nok, så henter man seg dessverre ikke inn til fredagen..:)

 

Stå på videre, jeg heier på dere fra nabotråden:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Jeg tar gjerne fredag som veiedag istedet, kan prøve det ut og se om det fungerer bedre :)

 

Jeg sliter skikkelig med motivasjonen nå, er så mye som skjer her hjemme med babyer, de to andre som har en del fri, maling og divers oppussing.. Så har ikke tid å trene, og klarer ikke helt planlegge måltidene og innkjøp...

 

Skal gjøre så godt jeg kan denne uka, så håper jeg motivasjonen kommer tilbake til neste uke, da er vi nok mer ferdige med å male trappa og gangen iallfall. Og jeg har begynt i dag å male kjøkkenmøblene da i tillegg..hehe..

 

Lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har gått ned, Bumblebee34, må nok bare stå på videre vi andre også.

 

Så vet vi det, etter 9-10 uker er det naturlig for mange med en alvorlig knekk. Heldigvis kom vi over den, og er nå klare til å fortsette mot sommeren!!!:)

 

Skal bli greit med fredag som veiedag. Kjekt å høre at du har god erfaring med det, Ninjastar!!!...og ja, er nok en aldri så liten kollektiv depresjon dette, hehe.

 

Da stikker jeg innom på fredag!!!:) ...føler meg så positiv nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure45

Å bytte veiedag er helt ok for meg, synes at mandag var bra for da måtte jeg holde fokus hele helga. Og det har nok reddet meg de siste ukene...

Uansett, så er det faktisk slik at kroppen stoppper opp for å prøve å opprettholde vekta en periode. Det er da vi får slike "små" oppganger eller står stille. Vi MÅ huske at dette er helt normalt. Kroppen stritter i mot mellom slagene.

Har hørt at kroppen jobber seg opp mot den høyeste vekta vi har hatt :)

Derfor er det viktig å la denne livstilsendringen vare lenge, og at vi ikke må gå for fort ned. Vi må lure kroppen vår til å glemme den høyeste vekta...

Husk også at opphoping av vann kan utgjøre 2 kg

 

Vi har alle sammen vært utolig flinke, tenk på hvor mye vi har gått ned :-)

Og jeg må si jeg er imponert over dere som har små barn, tenker på hvor mye dere faktisk får til og har ork til :)

Både våkenetter og mye treningstimer, vær stolte av dere selv :-)

Klapp på ryggen til dere...

 

MissMuppet

Startvekt 97,3 kg

Vekt uke 10: 89,5

totalt ned 7,8 kg (opp 200 g)

 

Jenny

Startvekt 101

Vekt uke 10: 94,7

Totalt ned 6,3 kg (opp 400 g)

 

4snupper

Startvekt 91 kg

Vekt uke 10: 82 kg

Totalt ned: 9 kg (opp 1 kg)

 

Bumblebee34

Startvekt 101,7 kg

Vekt uke 10: 94,5 kg

Totalt ned 7,2 kg (ned 700 g)

 

Snuppelure45

Startvekt: 105,6 kg

Vekt uke 10: 96,2 kg

Totalt ned: 9,4 kg (ned 500 g)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Flott at flere er enige om veiedag fredag.. Det blir spennende om det har noen mental effekt, tror nok det vil det for min del :) I dag også fikk jeg lurka meg ut på en times trilletur - ca 4 km. Selv om jeg har trent litt i det siste blir jeg merkelig sliten foran på leggene. Jeg har nå et nytt mål - om en times trilletur 4-5 ganger i uka :) Et ambisiøst mål for en turnekter, men skal jeg ned i vekt så MÅ jeg!! Gubben prøver å reparere tvillingvogna jeg kjøpte her for litt siden (ikke akkurat i gulle god stand den der), og når det er gjort skal jeg gå og hente storebror i barnehagen. Det er 2,3 km hver vei - det blir en sprekere av.

 

Skjønner motivasjonen svikter 4snupper, det er vel ingen andre enn tvillingmødre og firebarnsmødre som forstår hvordan du har det. Jeg er supersliten av to barn, men må man så må man vel... Minsten min har endelig begynt å sove hele natten uten nattmat - åhh så vidunderlig. Det er fortsatt morgen kl 05 HVER dag, men det går bedre når jeg får sovet de andre timene sammenhengende! Håper det snur snart for deg også :)

 

Takk for motivasjonspraten Ninjastar :) Er veldig hyggelig å kunne backe hverandre opp litt!! Følger med på tråden din (som du sikkert merker), du motiverer meg veldig!!

 

I dag har jeg også holdt matbudsjettet. Med en times tur hver dag og tre ganger på treningsstudio blir det fort mange TP.. Mulig jeg burde sjekke om jeg da skal øke matinntaket, men jeg er så gira på å gå ned litt at jeg ikke har veldig lyst til å spise mer! Vet også det kan være ris til egen bak... Ække lett detta!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumblebee34

Jeg synes også det er en fin ide å bytte til fredager. Resultatene blir vel ikke nødvendigvis noe annerledes sånn til syvende og sist, men for min del vet jeg at en del av den maten jeg gjerne spiser som kosemat i helgene samler mer vann enn det jeg spiser ellers i uka, og det er kjedelig å få et godt resultat ødelagt av å ha spist noe salt.

 

Jeg har forresten en teori om hvorfor vekten plutselig har begynt å slippe taket for meg og begynt å peke nedover. Jeg har i en lang periode brukt samtlige frimerker hver eneste uke på kokosboller fra den lille kokosbollefabrikken. Kalorimessig har jeg holdt meg innenfor de 350, men det var da jeg kuttet ut dem fordi jeg var litt lei at det begynte å slippe. Merkelig, men det er liksom ikke noe jeg gjør annerledes ellers så jeg mistenker at det faktisk var så enkelt som at kroppen min ikke taklet dem.. hmmm....

 

Som den optimisten jeg er skal jeg også endre delmålet mitt for sommeren. Jeg har satt 88 kg, men funnet ut at når jeg 85 istedet så er jeg ifølge BMIen min bare overvektig og ikke fet :) Det hadde vært ganske greit det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet
Jeg synes også det er en fin ide å bytte til fredager. Resultatene blir vel ikke nødvendigvis noe annerledes sånn til syvende og sist' date=' men for min del vet jeg at en del av den maten jeg gjerne spiser som kosemat i helgene samler mer vann enn det jeg spiser ellers i uka, og det er kjedelig å få et godt resultat ødelagt av å ha spist noe salt.

 

Jeg har forresten en teori om hvorfor vekten plutselig har begynt å slippe taket for meg og begynt å peke nedover. Jeg har i en lang periode brukt samtlige frimerker hver eneste uke på kokosboller fra den lille kokosbollefabrikken. Kalorimessig har jeg holdt meg innenfor de 350, men det var da jeg kuttet ut dem fordi jeg var litt lei at det begynte å slippe. Merkelig, men det er liksom ikke noe jeg gjør annerledes ellers så jeg mistenker at det faktisk var så enkelt som at kroppen min ikke taklet dem.. hmmm....

 

Som den optimisten jeg er skal jeg også endre delmålet mitt for sommeren. Jeg har satt 88 kg, men funnet ut at når jeg 85 istedet så er jeg ifølge BMIen min bare overvektig og ikke fet :) Det hadde vært ganske greit det også...[/quote']

 

Neida, til syvende og sist blir ikke resultatet anderledes, men det vil kanskje ha en positiv effekt på den mentale slankingen? :) Vi prøver også ser vi.. Blir spennende :) Føler jeg er skikkelig på hugget igjen og er super motivert.. Nå måtte jo jeg også sjekke da, og jeg er "bare" overvektig når jeg veier 82 kg..... Jadda!

 

Sjekket forresten også hvilken meny jeg skal ligge på med 17 TP - og det ble helt klart meny 3.... Hmm, får oppjustere bittebittelitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Jeg vurderer å melde meg på kurs igjen, føler motivasjonen er helt på bånn, og kunne vært godt for meg å komme meg ut en kveld i uka helt alene..Synd det er så dyrt..hm..

 

Jeg må helt ned til 73 kg før jeg bli overvektig, men føler bmi er veeeeeldig misvisende. Om jeg skal veie det som er normalt skal jeg veie 53 kg, før jeg ble gravid med første veide jeg 62 kg og var rett og slett tynn, så tror 65 kg kan være mer riktig på meg :)

 

Men, så har vel kroppen forandret seg etter 4 barn og da, så uannsett hvor mye jeg går ned får jeg vel aldri den kroppen tilbake..hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Nå har jeg fått omgangssyken, gjør ikke annet enn å løpe mellom babyer, unger og do...kanskje er derfor jeg har vært så ekstra sliten i går, brygget på noe...urk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet
Nå har jeg fått omgangssyken' date=' gjør ikke annet enn å løpe mellom babyer, unger og do...kanskje er derfor jeg har vært så ekstra sliten i går, brygget på noe...urk...[/quote']

 

Æsj da 4snupper.. Ikke greit med laber motivasjon, og det blir vel ikke bedre med omgangssyken. Kan faktisk ikke tenke meg noe værre av disse "gå over fort" sykdommene enn det!! Masse god bedring, håper du kommer deg fort på beina igjen. Kanskje kurs hadde vært tingen for deg? Som du sier trenger du en unnskyldning for å komme deg ut av huset litt, og når andre kontrollerer vekta skjerper en seg litt ekstra :)

 

Jeg tenker, ånder og lever for sjokolade om dagen! Det vil ikke si at jeg spiser noe, neida, her er det (nesten) stålkontroll.. Men søtsuget er enormt altså! Hater at jeg ikke klarer å kontrollere tankene!! På den andre siden har jeg vært så flink til å trene og gå tur. Hver dag går jeg fort en time med vogn/tvillingvogn og jeg har trent to ganger på studio denne uken. Har blitt 15 TP denne uken, og det på ei tuppelure som har klart max 7 ellers :) *stolt* Er spent på om det gir utslag på vekten, men så støl og sliten jeg er forundrer det ikke om jeg bygger litt muskler om dagen :) Det får være ok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ikke godt ut, 4snupper, mye på en gang for deg dette!! Godt at det går mot vår, syns alltid ungene og vi voksne er friskere i det kommende halvåret:). God bedring til deg!!

 

Jeg har også fått det for meg med gåing, MissMuppet, eneste form for bevegelse jeg kan få meg til å like skikkelig;). Skal se at vi får usedvanlig veltrimmede legger om ikke noe annet.....:)

 

Lurte på om jeg skulle ta fram stavene igjen.... er år og dag siden jeg brukte dem. Må innrømme at jeg syns det er pinlig å bruke dem, men en rask runde kan jeg kanskje takle....hmm, får tenke på det også.... skal jo være godt for grevinneanhenget..... Er vel det neste som tyngdekraften tar med seg på denne kroppen....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Jeg innrømmer igjen at jeg synes det er gørr kjedelig å gå tur, så jeg ser på det som medisin.. Jeg må ta en dose medisin (gå tur) hver dag!!! Jeg bruker et par timer på å manne meg opp - også truer jeg meg ut. Flink du er som går med staver da (eller vurderer det). Jeg blir så utrolig støl på framsiden av leggen av all denne gåingen.? Oppi all sytingen innrømmer jeg at kondisen er betraktelig bedre da, og det er morro :) Og når det gjelder tyngdekraften har dessverre den jobbet mot meg med mer enn bare grevinnehenget... Pupper, mage og lår henger vesentlig mer enn strengt talt nødvendig synes jeg. Klart litt amming har hatt sin effekt, men likevel.. Jeg tenkte mye på hvordan magen ville bli etter at kiloene går av, og det kunne faktisk vært verre.. Er spent på resultatet etter ytterligere 10 kg.

 

Nå spiser jeg opp lørdagsgodisen min. Skal bort i helgen og siden gubben er ute i dag ville jeg kose meg litt. Dessverre kjøpte jeg en ny sjokolade, Melkedrøm og den var jo farlig god. Ble ei hel plate og sikkert 190 frimerker :) ......... og der var jeg ferdig med å deppe over det.. Ny lang tur i morgen igjen.. Fem turer på en uke er bra når jeg ikke har gått lang tur på sikkert 6 måneder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefornøyd, ned 800 gram på disse fire dagene. Måtte gå på vekta noen ganger for å se om jeg så syner, men halleluja, det stemte:).

 

Må være den gåingen!!! Jeg er glad i å gå tur, men syns det er kjekkere å gå sammen med noen. Gå med vogn har jeg aldri likt, mye pga at jeg aldri har hatt unger som har likt å sitte i vogn lenger enn til lekeplassen;). Tvillingvognen syns jeg bare var tung å dra på..... Men, må man så må man, er jo fantastisk god trim i det da!!!

 

Hvordan har det gått med dere andre???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure45

Kun 200 gram ned fra mandag :D

Vi som skal en gjeng ut å spise i dag også, hadde håpet at jeg kunne fortelle at nå er 10 kg borte...

Det ble "bare" - 9,6 :D

Jeg er tross alt fornøyd, for det går nedover. Kunne nok ønske at det "raste" litt av innimellom. Jeg må nok ta meg selv i nakken og være flinkere til å trimme :)

Jeg ser jo at dere som "raser" nedover gjør det, og jeg blir veldig motivert av å lese om hvor flinke dere er til å trene. Men så var det, det å gjøre noe med dette selv. Høyden på dørstokken hjemme hos oss, er nærmere to meter. Den stenger for utgangen :o

Jeg gir meg ikke, for en dag når jeg målet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyden på dørstokken hjemme hos oss' date=' er nærmere to meter. Den stenger for utgangen :o

Jeg gir meg ikke, for en dag når jeg målet...[/quote']

 

Du har jo vært fantastisk flink, Snuppelure. Nesten 10 kilo er jo kjempebra, jeg har "bare" tatt av 7,1 kg i samme periode!!!

Går styggelig fort fram til sommeren nå, så det er bare å stå på....

 

Måtte flire av dørstokk-kommentaren din.... er nok mange som har det slikt. Kan vi regne det som et trimpoeng at vi klarer å kravle oss over den....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumblebee34

Ikke helt inne i dette med fredagene, men det kommer seg. Så jeg gikk på vekta i dag istedet og står stille.. grrrr... siden mandag. Men så var jeg veldig fornøyd på mandag da så jeg gidder ikke klage riktig ennå :o

 

Og Snuppelure, 9,6 kg er jo så nær 10 kg at jeg ikke ville tatt fem øre for å si at jeg hadde gått ned 10 kg hadde jeg vært deg! :D

 

Nyyyydelig vær i dag, det er sånt som motiverer meg - får meg til å tenke på at det snart er sommer! Har vært ute på to timers trilletur i dag og hittil klart å være flink med maten.

Jeg laget meg gele i går med gelatin og Fun Light saft i den nye smaken med rabarbra - det ble faktisk veldig godt. Og når jeg kan gafle i meg en liter av den uten et snev av dårlig samvittighet så blir det jo om mulig enda bedre! :D

Veier opp litt for at jeg antagelig spiste aaaaaltfor mye middag i går, eksperimenterte med thaimat i går og det ble så vanvittig godt at jeg ikke klarte å stoppe å spise (vel, kanskje det er derfor jeg har stått stille siden mandag...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...