Gå til innhold

Min slankekrig !


Gjest Frustrert frue

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert frue

Nå har jeg lest så mye her inne at øynene er helt såre.

 

Har nå kommet fram til at siden jeg har problmer med at kroppen holder på vann, så fort jeg spiset noe salt, så skal jeg prøve å kutte ut salt i maten jeg lager selv.

 

Siden jeg trener mye skal jeg også prøve å drikke mer vann . Ligger vanligvis rundt 2 liter pluss 1 liter ekstra når jeg trener.(og det synes jeg er mye)Er ikke så glad i det da.. blir litt pepsi max innimellom også

 

Hvor mye vann drikker dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar
Gjest Frustrert frue

Det ble 900 gr ned denne uke. og 22 trimpoeng.:) .Er litt stiv i kroppen ,holder fortsatt på en del vann.Kunne nesten vært fristende å spørre legen om noe vann drivende men prøver litt til med økt vanndrikking.

 

Maten går det stort sett greit med , ligger rundt 1600-1800 kcl de fleste dagene.

 

Gleder meg skikkelig til snøen forsvinner og det blir bart i skogen igjen. Godt å være te uten å fryse :)

 

Neste uke håper jegå være godt under 140 kg er jo bare 100 gr igjen nå...

 

Fikk skryt på treninga i dag og det smaker godt. Føler at hvis jeg hadde våknet opp i morgen 50 kg lettere så hadde jeg hatt energi til å løpe et maraton !

 

Kanskje jeg kan greie 20 kg før sommeren?? Er vel litt høyt mål,

men jeg kan jo alltids håpe!

 

Ha en stålende uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke82

Gratulerer med flott resultat!! Virkert som du er inne i en god flyt nå! Skriv ned alt det positive, det hjelper i mørke stunder når alt er litt tungt! Så bra å få skryt da, hva trente du, var det spinning? ser at du er flink til å spinne. Prøvde meg en gang og hadde så vondt i rumpa at jeg ikke klarte sitte på en uke! Imponerende. Tok det lang tid før du vente deg til setene? Hører alle sier at tar bare noen ganger så er du herdet, men vet ikke helt om jeg tror på de :) de veier tross alt 50 kilo hele hurven så hva vet vel de tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

Lykke 82 :

 

Det tok ganske mange uker å bli kvitt spinning rumpa.Det var vondt å sitte lenge,sikkert i flere uker.Fra begynnelsen var jeg på 2 spinntimer i uka. Brukte gele pute, det hjelper en del.Nå bruker jeg verken sykkelbukse eller gelepute. Bare vanlig trenings bukse. Ikke gi opp spinning, jeg er blitt helt hekta.:)

 

I dag har jeg vært først på 30 min med boksing og deretter 60 min spinning.Var bra sliten etter det.Blir nok ikke noen lang tur med hunden i kveld, den tar jeg i morgen.

 

Det som er så deilig med trening er at jeg får så mye energi av det, og jeg er ekstra nøye med maten for ikke å spise bort en hard time .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue
Gratulerer! 900 gram er jo superbra' date=' og for ikke å snakke om trimpoengene... Har all tro på nytt 10-tall hos deg neste uke! :-)[/quote']

 

Tisset så mye i går at jeg måtte bare jukseveie meg litti dag og JIPPI er på et nytt 10 tall jeg :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

Å drikke så mye vann som jeg har gjordt de siste dagene kan by på noen utfordringer når man er ute på tur med hunden.Gikk på en turvei i skogen da jeg måtte så akutt tisse at jeg hadde valget mellom å tisse på meg eller å huke meg ned.Pleier å være en del folk som går der da...

 

Gjett hva jeg valgte?? Ikke akurat lett å skulle huke seg fort ned med min store kropp men altenativet synes jeg heller ikke var noe bra.

 

Nå har vannet rent av meg i 2 dager.Noe lignene har jeg aldri opplevd før. Har i dag drukket over 4 liter men har vært og trent i et veldig varmt rom også så da tok jeg litt ekstra.

 

Føler meg litt skvulpete av alt vannet men det får jeg vel bare tåle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

Hadde 23 trimpoeng siste uken.Spinning , styrketrening og turer med hunden.

Lå på 1600-1800 kcl. daglig.i tilegg hadde jeg 2 glass rødvin og litt smågodt på lørdagen.Vekta i dag var ikke snill og viste :

 

OPP 400 gr. fra siste mandag!!! Gr.... Hvordan er det mulig.

 

Alle andre her inne går jo ned hver eneste uke eller i det minste står stille.

 

Jeg har ikke vært så flink til å drikke vann i helgen da det ikke har vært pratisk å gå så mye på do.Kan det være noe av årsaken.

 

Har aldri sett noen på slankekrigen som har gått opp heller....

 

Kan uansett ikke la meg knekke av vekten.Jeg VET jeg spiser riktig,jeg veier maten og bruker pulsklokke når jeg trener.

 

Hva mer kan jeg gjøre???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

En slitsom uke går mot slutten. Har hatt så veldig hovne hender og føtter denne uken.Har drukker masse vann men det har liksom blitt værende.I dag slenger ihverfall klokka løst på armen igjen .

 

Er nå begynt å bevege meg godt oppover trim poeng nr 2 .Er ekstremt nøye med alt jeg spiser ,har også kuttet ned på salt i maten, så nå må det vel løsne litt snart igjen.

 

Har nemlig ikke fått sjekket vekten siden mandag,denvar plutselig tom for batterier.Har kjøpt nye og de var i feil str. Jeg må få tak i noen nye før mandag ihverfall.

 

Ønsker mine følgere en lett, aktiv og god helg :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Resultatene kommer etterhvert, kroppen trenger tid til omstilling. Tenk så lang tid vi har brukt på å bli så store, vi trenger litt tid på å bli mindre også. Men, jeg skjønner godt at du er utålmodig, du er jo skikkelig flink!

 

Lykke til videre, stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

I dag viste vekta 139,0 !

Det betyr minus 1,5 ned sist uke og totalt 5 kg nå:o.

 

Det ble samme trening som forrige noe som gå meg 23 trimpoeng.Hadde planlagt litt mere trening men måtte fikk vondt i foten og måtte ta hensyn til den.Er heldigvis fin igjen nå.

 

Jeg skal prøve å spise mindre karbohydrater denne uken for å se om det kan løsne litt på vannet.

 

Skal kutte ut alt brød, kun spise wasa fiberbalace en gang om dagen.Ikke poteter pasta eller ris.

Skal ta en prukt pr dag og ingen yt drikker etter trening.Nå blir det egg, eller noen nøtter.

 

Håper disse tingene kan få vannet til å renne i strie strømmer :D.

 

En aktiv uke ønskes dere alle.

 

Til de som ikke orker å trene:

 

Har dere noen gang angret på at dere har gått en svett tur ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Så flink du har vært da, som suser ned i vekt. Jeg har også lurt på det med karbohydrater, hvor mye de har å si for vekta. Kan du skrive om hvordan du poolever å leve nesten uten karbohydrater, hvordan kroppen kjennes, sult osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

Jeg har fått så mye energi. Kan det være våren? I dag har jeg helsparklet en murvegg 4 m * 2.40 !! Har jo gått lang tur også .:o

 

Har drukket pepsi max og cola light siden de kom på markede.Lenge drakk jeg 1,5 liter pr dag.Skjønte jeg var blitt avhengig og trappet ned til 0,5 l daglig.Klarte liksom aldri å slutte helt med den og de har iritert meg voldsomt.

 

Nå er det slutt. Dikker så mye vann om dagen at lysten på brus ble helt borte .Sist uke kjøpte jeg av gammel vane en flaske og den smakte pyton.Gikk tilbake til narvesen og kjøpte meg en farris isteden :D. Overlykkelig over å ha klart det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue
.... det er så deilig å få god uttelling' date=' ikke sant.

 

Grattis og lykke til i denne uken![/quote']

 

 

Takk.

 

Jeg er ikke vant å få så bra resultater så jeg er overlykkelig.Kanskje den sta kroppen min endelig overgir seg.(etter 3 år med hard trening og div. slankeopplegg)

 

Har aldi drukket så mye vann som nå. Kan jo hende det har satt litt fart i sakene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Gratulerer med flott nedgang denne uken! Og ikke minst med fornyet energi.... Jeg vil tro at det er kombinasjonen sunnere livsstil og våren som gjør det - ihvertfall finner jeg mye energi i at det faktisk er dagslys når jeg går på jobb om morgenen... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

Oppdaget til min store glede her om dagen at en t skjote jeg har hatt liggende lenge pluteslig slang rundt meg isteden for å sitte klistret :D

 

Det fikk meg til å dra fram en søppelsekk med klær som har ligget noen år.

Ble så skuffet da jeg oppdaget at mye var blitt ødelagt.Ingen elastikk igjen i klær som skulle ha det.Noen bomullsgensere var og blitt rare og stive.Får nok heller ut og shoppe litt nytt.

 

De siste ukene har jeg laget ukemenyer og handlet det meste på mandager.Har da vært på en viss grønn butikkkjede, og handlet det meste ,og supplert med kjøtt og fisk fra min faste butikk .Jeg har spart flere hundre kroner av matbudsjettet mitt ! Det går nå rett til shopping. ikke noe dyrt men et par nye topper må jeg bare ha.

 

Har begynt å kaste tøy som er for stort og det føles fantastisk:)

 

God helg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest labbeliten

Imponert over all treninga di! Har samme erfaring som deg. Skal nesten ingenting salt til før jeg går opp i vekt. Har hatt et par pose middager denne uka og jeg kjenner saltet når jeg spiser og ser det på vekta morgenen etter. Fra nå av er det kun rene og hjemmelaga produkter de siste tre dagene før veiing!

 

Lykke til med kasting av gamle og for store klær! Håper det snart blir god plass i skapene dine;-)

 

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

ja ja 500 gr ned er jo noe.Hormoner som sabboterer for meg i dag :D.

19 trimpoeng sist uke. Måtte stå over trening en dag og fikk ikke tatt det igjen i helgen.

 

Ble litt mere karbo enn jeg hadde planlagt sist uke .Skal være enda mere påpasselig denne uka.

 

Tror dette skal bli en bra uke.Ikke så mye hverdags stress.Jeg får tid til å lage all mat fra bunnen av og det er det beste for meg siden jeg reagerer så negativt på salt.Det er det jo i alt !!

 

Ønsker dere en fin uke .Nå skal jeg woke meg litt laks og grønnsaker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

500 gr ned er flott. Så flink du er som lager all mat fra bunnen av. Legg gjerne ut oppskrifter om du har noen du vil dele :D

Kjenner veldig til det med hormonene by the way...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med det:)

Synes du er flink jeg!

Ja, disse karboene er ikke alltid like lett å styre unna....jeg bare må ha en grovbrødskive til frokost. Ellers så greier jeg det bra. Hva er ditt svakeste punkt med karbo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

Sitter og lurer på om jeg skal ut å gå en tur.Har jo aldri angret på at jeg har gjordt det så det er bare å finne frem joggeskoene :) og god musikk :))

 

Synsegulla: Jeg bruker ikke oppskrift når jeg lager mat, men det blir jo en del gjengangere som stort sett lages på samme måten.Jeg bruker mye kyllingfilet, kjøttdeig ,fisk og av og til noe svinekjøtt.Prøver å ha et vareiert utvalg av grønnsaker i fryseren og kjøleskapet. I dag har vi hatt taco suppe. Nam Nam. Steker bare kjøttdeig ,litt hjemmelaget tacokrydder, i boks tomater 1 boks bønner og en rød paprika.rester av litt mais fant jeg også. tok ikke lengre tid enn noe ferdigmat dette.

 

Solvik : Alt av mel ødelegger for meg. Har tatt blodprøver på en alternativ klinikk som bekreftet dette. Tåler kun havremel. sukker reagerer jeg også på. Hvis jeg har levd rent lavkarbo lenge kaster jeg opp hvis jeg tar en kakebit :D .Ødela 17 mai i fjor. :).lager derfor det meste fra bunnen selv men er selvfølgelig veldig glad i melmat og det er vel derfor jeg er kommet i den situasjonen jeg er.....Pasta...elsker det men det gjør ikke kroppen min.

 

I morgen får jeg min første belønning. Nye negler for de 5 første kiloene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...