Gå til innhold

Min slankekrig !


Gjest Frustrert frue

Anbefalte innlegg

Hei Frustrert Frue!

 

Jeg følger en pulverkur, der jeg i løpet av 2 perioder på ett år lever kun på pulver. For min sin del syns jeg det funker, og oppfølginga er super. Men det er klart... Det er individuelt hva som funker for en... Har selv prøvd mye forskjellig, men syns dette er det beste for min sin del :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar
Gjest engebert

Det er vel kanskje ingen som vet så godt om kalorier og forbrenning og alt det gode man kan gjøre for å gå ned i vekt, enn oss gode og runde, så det var kanskje litt ubetenksom kommentar av meg ,beklager.

Har du vurdert Easylife programmet til Avancia da, det er seriøse greier med pulvermat, trening over 6 mnd, har hørt mange suksesshistorier med det programmet . Det virker og raskt,men er litt kostbart (rundt 6000,- tror jeg for hele programmet ,i tillegg kommer jo evt pulverposene,om du ikke velger å gå i ketose med mat.)

Lykke til med hva som fungerer for deg, jeg heier på goder resultater for deg og meg uansett metode. :)

Masse hilsen Engebert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

Nå har jeg ikke telt kalorier på en uke. Ikke trimpoeng heller.Har ikke trent på senter,kun gått turer så trim har det jo blitt.Kan ikke leve uten det :D.

 

Veide meg i dag og hadde gått ned 0,5 kg sist uke allikevel.

Kanskje det kan være lurt for meg at jeg varierer litt mere med kcl inntaket.Leste om det et sted nemlig.Kommer heller ikke til å trene hardt på en stund.

 

Kommer jeg til å angre i morgen på at jeg har vært flinnk i dag ? neppe

 

Går det rette veien ? ja men treigt

 

Gjør det noe om jeg kommer sist i mål? neida...

 

Jeg er visst klar igjen jeg :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Kom igjen da! Klart du klarer dette! 0,5 kg i uka blir 26 kg i året! Så da er det vel ikke så ille? Lever du sunt og trener litt, så kommer du i mål før eller siden. Gir du deg, taper du. Det er lett å velge riktig, hvis du bare vil :D Jeg heier på deg, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

Jeg vet det blir 26 kg på et år men jeg trenger å gå ned 75 kg !!!!! Det kommer til å ta 3 år i dennne farten derfor blir jeg litt satt ut når det går så tregt.

 

Men uansett jeg kommmer i mål til slutt og jeg vil sikkert føle meg mye lettere i løpet av det første året :D

 

Skal jo begynne å trene på senteret igjen om noen uker også.Tar nok litt styrke hver uke men skal være mye i skogen i frisk luft .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dermedpasta

Kjære frustrerte frue!

 

Jeg kjenner deg ikke, men kjenner igjen i mye av det jeg leser på tråden din. Du innser at vektreduksjon vil ta lang tid. Tre år, sier du. Men hva er vel tre år av et helt liv? Hva vil du ikke kunne forlenge livet med?

 

Min historie er -8 kg på 4 måneder og igang med mitt 3. nettkurs. Jeg vet ikke engang hvor langt ned jeg skal, men er veldig innstilt på at UTHOLDENHET og viljestyrke må til.

 

Håper du får fornyet motivasjon og finner DIN vei og metode. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Jeg vet ikke om dette hjelper deg, men her er mine erfaringer så langt:

Jeg har tatt av 13 kg, men har ikke egentlig gått så mye ned at jeg må ha ny garderobe. De klærne jeg gikk med mellom de to tette svangerskapene mine passer ikke enda. Ingenting er som jeg ønsker selv om jeg synes jeg har vært flink i snart ett år. Men jeg har gjort mye bra likevell. Se bare her: Svømt 1-2 timer i uka. Jeg har fått mye fastere kropp, mye mindre cellulitter og lengelår og armer, jeg har fått bedre kondisjon, jeg har mye mer energi i hverdagen, jeg har fått til en god måltidsrytme og har lært å lage noen sunnere alternativ. Jeg har allerede gått på mange smeller, og motivasjonen er ikke alltid på topp, så her er mine råd til deg:

- Planlegg middager, utskjeielser og trim hver uke. Da er det lettere å gjennomføre.

- Ikke vær sulten, ta deg heller en ekstra skive.

- Sørg for hverdagsmosjon. Jeg går på butikken når jeg har tid, jeg går en runde rundt byggefeltet her når jeg henter posten. Jeg tar med meg mindre klær når de er brettet og skal på plass i skapet sånn at jeg må gå flere ganger. Støvsuger litt oftere enn ellers, osv osv.

- Ha fokus på andre ting, for eksempel å lage nye fiskeretter hvis du ikke er så flink til å variere, lage salater etter oppskrift, telle skritt, telle trimpoeng, drikke vann osv.

- Sett deg korte mål. Gjerne bare for hvordan du skal klare dagen i dag best mulig. Et mål må ikke alltid være å gå ned en kg på vekta. Jeg kjemper mot 5 kg om gangen. Hvis jeg tenker på alle 40 som skal av tror jeg at jeg gir opp.

 

Håper noe av dette kan hjelpe deg litt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes
Jeg vet ikke om dette hjelper deg' date=' men her er mine erfaringer så langt:

Jeg har tatt av 13 kg, men har ikke egentlig gått så mye ned at jeg må ha ny garderobe. De klærne jeg gikk med mellom de to tette svangerskapene mine passer ikke enda. Ingenting er som jeg ønsker selv om jeg synes jeg har vært flink i snart ett år. Men jeg har gjort mye bra likevell. Se bare her: Svømt 1-2 timer i uka. Jeg har fått mye fastere kropp, mye mindre cellulitter og lengelår og armer, jeg har fått bedre kondisjon, jeg har mye mer energi i hverdagen, jeg har fått til en god måltidsrytme og har lært å lage noen sunnere alternativ. Jeg har allerede gått på mange smeller, og motivasjonen er ikke alltid på topp, så her er mine råd til deg:

- Planlegg middager, utskjeielser og trim hver uke. Da er det lettere å gjennomføre.

- Ikke vær sulten, ta deg heller en ekstra skive.

- Sørg for hverdagsmosjon. Jeg går på butikken når jeg har tid, jeg går en runde rundt byggefeltet her når jeg henter posten. Jeg tar med meg mindre klær når de er brettet og skal på plass i skapet sånn at jeg må gå flere ganger. Støvsuger litt oftere enn ellers, osv osv.

- Ha fokus på andre ting, for eksempel å lage nye fiskeretter hvis du ikke er så flink til å variere, lage salater etter oppskrift, telle skritt, telle trimpoeng, drikke vann osv.

- Sett deg korte mål. Gjerne bare for hvordan du skal klare dagen i dag best mulig. Et mål må ikke alltid være å gå ned en kg på vekta. Jeg kjemper mot 5 kg om gangen. Hvis jeg tenker på alle 40 som skal av tror jeg at jeg gir opp.

Håper noe av dette kan hjelpe deg litt :D[/quote']

 

Flott innlegg, Synsegulla!!!

Det er akkurat dette som gjør at jeg klarer meg så bra. Jeg er veldig opptatt av å gjøre det beste ut av dagen i dag. Er kun tilstede i den uken vi er inne i. Hele tiden har jeg bare sett frem til neste delmål. Ellers hadde jo tanken på at nærmere 90 kg må bort, tatt helt motet fra en.

Jeg ser heller ikke på dette som en kur. Jeg må leve slik resten av livet, med litt kos i helgene. Det er prisen man må betale for å ha fråtset i godsaker i hele sitt voksne liv.

Jeg ser på meg selv, slik alkoholikere gjør. Det betyr at jeg må styre unna godis for alltid, får nesten "tenning" av sjokolade, marsipan og kaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

Ja hva er vel 3 år av et liv .Jeg har brukt over 40 år for å komme meg opp i den vekta jeg har.I mange av de åra har jeg ikke vært flink til å trene.

 

De 4 siste åra har jeg trent masse.I snitt 2,5 dag pr uke .Harde treningsøkter selv for normalvektige. Det har jo ført til at jeg ikke har diss på kroppen.Er stram og virker derfor lettere enn jeg er. Det er jo positivt.

 

Jeg skal ta fru fleksnes sine ord til meg og bare fokusere på en dag av gangen,ellers blir det som hun sier uoverkommelig.

 

Jeg har aldri fråtset i mat og det har heller ikke barna mine som har arvet mine gener til å legge på seg fra de var i 3 års alderen. Jeg er supernøye med kosten hjemme for å forebygge at de skal havne der jeg er.Allikevel er det bare et par bursdager og besøk hos besteforeldre som gjør at mine anstengelser blir ødelagt.

 

Dette blir for både meg å barna en livslang diett,eller rettere sagt livstil.

 

Uansett TAKK for ALLE gode råd.Det hjelper meg å holde fokuset fremover.Gleder meg over dagen i dag og begynner å veie og notere alt fra i morgen igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Frustrert frue

Onsdag var det veiedag for meg igjen og jeg kunne nesten ikke tro hva jeg så

 

- 1,5 kg. :D)

 

Jippi dette hadde jeg fortjent .

 

fikk jo ikke lagt det inn da jeg knuste pc men brakk heldigvis ikke noe i fallet.

 

Nå sitter jeg her og smiler 1,5 kg lettere og med ny pc !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag var det veiedag for meg igjen og jeg kunne nesten ikke tro hva jeg så

 

- 1' date='5 kg. :D)

 

Jippi dette hadde jeg fortjent .

 

fikk jo ikke lagt det inn da jeg knuste pc men brakk heldigvis ikke noe i fallet.

 

Nå sitter jeg her og smiler 1,5 kg lettere og med ny pc ![/quote']

GRATULERER - deilig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Frustrert frue

Det går trått om dagen ,men kan registrere 400 gr til ned og dermed er det 1 kg igjen til de 10 første er borte.

 

Kjøpte meg koke boka til Sofie Hexeberg her om dagen.Synes den hadde mange bra og inspirerende oppskrifter.

 

Dermed blir det en liten endring i mitt kosthold fra i dag.Jeg teller ikke kcl denne uka og følger stort sett nøyaktig hennes menyforslag for uke 1. Er kjempespendt på hvordan dette skal gå.... Det er lagt opp til å spise en del grønnsaker og jeg kommer nok ikke til å vøre i ketose og det er like greit for det fungerer ikke så greit med trening for meg. Blir fort svimmel og sliten.

 

Hittentil i dag har jeg spist tyrkisk yougurt med frøblanding til frokost,

Tunfisksalat til lunsj og lakseburgere til middag.

Er god og mett og klar for en treningsøkt ;)

 

Har glemt så mange ganger å føre opp trimpoeng nå at tre nr 3 ikke har blitt så stort ennå. Men trene det gjør jeg minst 3 ganger pr uke.

 

Skal prøve å huske å avlevere dere en rapport om denne først uken neste mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Gratulerer med 400 gr ned, det er flott! Jeg har ikke prøvd Tyrkisk yoghurt før. Kan du skrive litt om det, hva det inneholder, smaker som, kan brukes til osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

Jeg simpelthen elsker tyrkisk yogurt og er overlykkelig over at den er blitt mer tilgjengelig.

 

For meg er den frokost ,dessert og nesten iskrem.Den er litt syrlig i smaken ,er så tykk at du nesten kan snu bollen på hodet. Kjempegod med litt friske eller halvtinte bær på.

Det er ganske mye fett i den så den holder deg mett lenge hvis du bruker f.eks frokost rasjonen på den med bær på.

 

Kan brukes i smootie eller lage tzatziki.

 

(mannnen min må ha litt søtning på den ,men det er best uten synes jeg)

 

Kan desverre ikke gi deg noe næringsinnhold akkurat nå da jeg kasta boksen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Frustrert frue

Utrolig deilig med ferie nå.Trodde jeg skulle få god tid til å lage dagsmenyer og få alt til å fungere med menyuene til dr. hexeberg.

 

Sånn har det altså ikke gått. :) greide meg fint de 4-5 første dagene men så sjedde det for mange uforutsette ting.Selv om jeg da altså hadde en plan så synes jeg det ble litt komplisert å gjennomføre.

 

Teller heller ikke kcl om dagen .Vekta er stabil.Skal ikke ødelegge noe selv om det er ferie men jeg får ta det sakte men sikkert nedover.

 

Kommer sterkere tilbake med mine nye menyer når jeg ikke har så mange gjester som nå.

 

Hå en stålende sommer alle sammen og vær aktive.:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Frustrert frue

Sommmer og sommer...

 

Ingenting har gått etter planen denne sommeren.

 

Vurderer nå veldig og begynne på kurs.Problemet er at jeg går så veldig lei etter at par kurskvelder da jeg synes det blir for mye fokus på hvem som har spist hva... osv.

 

Har hverken telt kcl eller karber denne sommmeren og har derfor gått opp drøye 3 kg.Det viser bare hvor viktig det er å holde fokus hele tiden.

 

Da bretter jeg opp armene og finner frem matvekten igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Kjipt når ting ikke går som planlagt. Kurs høres lurt ut! Men hva med nettkurs? Det har jeg gått på, synes det var ganske mye greiere enn å gå på vanlig GR-kurs som jeg synes det var altfor mange folk på i forhold til tiden som var satt av, følte at jeg måtte forsvare alt jeg gjorde og ikke minst er det lettere å være helt dønn ærlig med kursleder når det er via nettet. Det er min erfaring ihvertfall. Noe å tenke på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Forstår deg godt - og også vært der. Forskjellen nå er at jeg har fokusert VELDIG på å sette SMÅ, tidsfestede og realistiske mål - f.eks var et mål å gå EN tuir i terrenget pr uke, et annet var å få over 70 000 skritt pr uke osv - veldig konkret - og så satte jeg meg et vektmål 6 uker fram i tid - nå har jeg satt meg et vektmål pr 1.oktober da jeg skal på jentetur den dagen, og være borte ca 1 uke, og til da hadde det vært kjekt og gått litt ned, og da klarer jeg å holde motivasjonen.

 

Kurs: jeg har ikke gått på vanlig kurs- kun internettkurs - synes det er veldig greit og konkurrerer bare med meg selv og får tilbakemeldinger rett til meg selv. Akkurat nå er jeg på et ekpresskurs på 3 uker for å få en god start på høsten - og så tar jeg kanskje et kurs etter jenteturen for å komme igang igjen etter den - synes det er lettere å holde fokus dersom jeg vet at noen titter meg i kortene av og til - så tror jeg kommer til å melde meg på allerede nå, med oppstart i oktober - da har jeg det litt hengene over meg de ukene jeg nå skal være uten kurs (blir da hele september på egenhånd). Har også erfart at for meg er 8 ukers kurs for lange - blir lei og mister fokus, slik at nå skal jeg heller klare meg selv og bruke kursene som motivasjonselementer nå og da...

 

Lykke til på veien videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...