Gå til innhold

hvorfor så gotteri sulten om kvelden?


Gjest oma

Anbefalte innlegg

Alt jeg har lært og alt jeg kan om mat å ernering så henger ikke dette på greip.

Jeg spiser innen en time etter at jeg har stått opp. å da spiser jeg ca 90 g. frukt musli mulig at det er sukkeret i den jeg reagerer på for det er nemlig 330 kcal pr 100 gr.

Så spiser jeg regelmessig å sunt resten av dagen. men sånn rundt 7 tiden da starter helvete..... jeg klarer ikke tenke på noe annet enn mat, eller gåtteri... hvorfår???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å ta tilskudd av krom? Har ikke prøvd det selv, men vet mange får bukt med søtsuget da.

 

Mye er vel dessuten psykologi -gammel vane er vond å vende.. sånn som med røyksug.. Det GÅR an å kutte ned begge deler, slutta på dagen for over seks år siden med røyk..

 

Hva snop angår: gi deg selv en eller to godtedager i uka, hvor det er lov med noe..

 

Sulten; Knask gulrøtter om sulten gnager.. Forutsatt at du har fått i deg nok kalorier tilsammen gjennom dagen da.. Kanskje du trenger mer inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hipphipp86

hei hei =)

 

hva med å bevisst spare noe kcal til denne tiden, f.eks til en skyr ( ca 100 kcal).

eller en annen frokost uten så mye søtning. bruk syltetøy eller bær i stede.

eller flytte middagen til senere, eller så syns jeg en skje med honning kan funke =)

 

lykke til, utrolig slitsomt med sånt sug på kveldene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

det der har jeg også slitt mye med, særlig i begynnelsen. Hjelper godt med proteiner, tror jeg det er som "gjør det" for meg, i yoghurt, skummet melk eller lignende. Sen trening/rask tur hjelper også godt :-)

 

Fryktelig demotiverende å være sulten hele tiden, men det pleier å bli bedre etter en stund?

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...