Gå til innhold

Bikinisommer uten negative tanker!


Gjest Miaow

Anbefalte innlegg

Det er målet mitt. Omsider ha en sommer der jeg uten å tenke over det kan hoppe inn i bikinien min, sole meg i nabolaget, svømme med venner og lignende uten at jeg tenker negativt om meg selv, om utseendet mitt, om at jeg burde ha vært slankere. Og enda verre: uten at jeg UNNGÅR disse aktivitetene på grunn av disse tankene.

 

Jeg tror det hadde vært en befrielse å komme til det stadiet.

 

Sleng deg gjerne med hvis du har lignende mål!

 

HARD FACTS :D

Vekt ved start 14. februar: 86 kilo

Delmål 1: 84 kilo

Delmål 2: 82 kilo

Delmål 3: 80 kilo

Delmål 4: 78 kilo

Delmål 5: 76 kilo

Delmål 6: 74 kilo (=normalvektig BMI)

 

Jeg har veid vesentlig mindre enn 74 kilo før, men det er "så lenge siden" at jeg tror jeg har det som mål til å begynne med, så får vi se hva jeg synes etterhvert. Normalvektig BMI står veldig i hodet på meg i alle fall, så dit SKAL jeg.

 

Forøvrig er jeg 25 år, studerer, har samboer og er en trivelig person (tror jeg selv i alle fall :) )

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teller fra i går, selv om gårsdagen ikke akkurat kan sies å ha vært en slankedag. Begynte fokuset i dag. Det har gått ganske greit, skeier ut med litt sjokoladenøtter nå på kvelden, ellers prikkfritt.

 

Lurer på om jeg skal be samboeren min om å ikke kjøpe så mye snacks og godterier, jeg har store problemer med å spise "bare litt" av dette. Noen tips eller råd på dette området? Han vet ikke at jeg slanker meg, for han liker meg slik jeg er... Heldigvis :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kcal: ca 1600

Trim/trening: Ingenting

 

I dag har jeg (sålangt) konsumert ca 1600 kcal og er godt fornøyd med det. Masse god mat:) Ikke noe snop i dag, tror jeg skal prøve å holde det konsumet til helgene... Har veldig lett for å ta av ellers. Må begynne å trene, er livredd for at jeg faller av hvis jeg ikke gjør det. Og så liker jeg jo egentlig å gjøre det, er bare så dritt å måtte ut i kulda for å få det gjort... Prøver igjen i morgen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kcal:

Trim/trening: 20 min gange

 

Sliter med sykdom denne uka, så jeg får ikke trent selv om jeg har lyst til å gjøre det. Blir ikke bedre heller, og denne helga er det egentlig masse sosialt opplegg jeg skal være med på... Synes det er kjipt å måtte stå over på grunn av sykdom. Og når jeg synes ting er kjipt, spiser jeg ofte godteri og chips. Ikke en bra utvikling. Har allerede spist 50 g sjokolade i dag, men håper jeg stopper der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening! HURRA! Utrolig godt å endelig komme seg på trening, kroppen min føles nesten helt frisk nå, så nå gikk det bra. Har stor tro på at dette kommer til å gå veien :D

 

Trening: 40 min gange + 30 min sykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Mitt tips til deg er å innføre lørdagssnop !

Bare gotterier i helgen, det hjelper på meg !

Jeg mååå ha sjokolade hver helg, det er noe jeg ser frem til.

 

Lykke til med nedgangen !

Det er så hærlig når man først er i gang ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips til deg er å innføre lørdagssnop !

Bare gotterier i helgen' date=' det hjelper på meg !

Jeg mååå ha sjokolade hver helg, det er noe jeg ser frem til.

 

Lykke til med nedgangen !

Det er så hærlig når man først er i gang ! :)[/quote']

 

Ikke dumt! Kanskje jeg skal gjøre det. Har lest at det ikke er lurt å nekte seg noe, bare spise det i kontrollerte mengder. Dersom man gir seg selv nekt kan hjernen ha en tendens til å tenke VELDIG mye på det en nekter seg og så sprekker en. Hvor mye sjokolade spiser du på lørdager, da?

 

Tusen takk, forresten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med kosthold og trenign for deg?

Har du hatt noen vektnedgang?

 

Jeg har i grunn det samme målet som deg. Ned i vekt - og jeg SKAL se en BMI verdi som er normalvektig! Når jeg har klart det er jeg fornøyd :)

 

Jeg har klart meg de siste ukene med et flak eller 4 med potetgull, ellers har jeg kuttet ut all sjokolade. Jeg har gjort en avtale med meg selv: En runde i solarium hver uke, hvis jeg ikke spiser sjokolade. Og solarium er SÅ digg, så det er det virkelig verdt :)

 

Det sies også at det er den første biten med sjokolade og annet snop som er godt, så om man klarer å porsjonere små porsjoner er mye gjort. Man skal kose seg, men alt med måte.

 

Masse masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreyMinerva

Hei!

Jeg er også snopoholiker, som sliter med å droppe den daglige dosen sjokkis og smågodt.

Jeg har kjørt på med lørdagssnop-modellen og vært rimelig "nazi" resten av uka.

Kjøper en dyr, god sjokolade, måler opp omtrent hvor mange biter jeg kan unne meg ut fra frimerkene, og kooooser meg.

 

Resten av uka bekjempes søtsuget med vanlig mat, en kveldssmoothie, og noen ganger 2-3 biter IFA Fruits, som ikke er tilsatt sukker, er søtet med "snilt" søtningsmiddel som ikke hever blodsukkeret, og bare inneholder 40kcal pr. hele pose! De er så seige at jeg kan sutte/tygge på en ganske lenge, så det holder med et par biter. :)

 

Ønsker deg masse lykke til videre, du er flink som får trent littegrann jevnlig! :)

Kanskje det blir bikinisommer på oss begge to i sommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hm, ja mengd ??

Andre GR kurs jeg har gått på har jeg holdt meg til en stratos i biter, eller f.eks en krokanrull pr lørdag.

Denne runden med kurs, så spiser jeg det jeg vil ha lørdag :)

DVS det jeg vil ha med sjokolade, og ligger vel mellom 100-150 gram kanskje.

Dette er det normale jeg tror jeg kommer til å ligge på etter endt kurs også, og jeg vil og skal ha den sjokolade å glede meg til på lørdagen.

Jeg kutter gjerne frukt og melk lørdag, så det blir ikke så store problem mtp kaloriene.

Men det er meg... :)

 

Føler jeg MÅ ha en dag der jeg sier til meg selv at OK, det er greit å spise det jeg vil av snop... Men prøver å holde meg unna potetgull osv...

 

Ha en fin dag videre ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreyMinerva

Hehe, skjønner deg godt!

Det er der jeg har tenkt å legge meg når jeg er "ferdig" med slanking - jeg kan ikke leve UTEN snop, men jeg kan leve uten snop i PERIODER. :)

Regner med å være superflink til jeg har oppnådd et greit vekttap og funnet en trivselsvekt jeg kan leve med, og så finne ut hvor mye jeg kan komme meg unna med og fremdeles holde meg der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for feedback, folkens! Jeg har forsøkt lørdagsgodt-modellen forrige uke og synes det fungerte fint - jeg spiste det jeg ville av snop og lignende på lørdagen med GOD samvittighet og det var deilig. Føler liksom at jeg er klar for en ny uke med slanking nå :) Og siden jeg trolig kommer til å spise sjokolade når jeg er ferdig med slankinga også er det sikkert greit å ha "vent seg til" en normal mengde alleredde nå? Jeg tror kanskje det. Alt med måte, selvfølgelig :)

 

Oppsummering av slankinga mi så langt: Første uke var ikke helt ideell og jeg gikk opp 0.2 kg. Andre uke var ganske så vellykket, med to treningsøkter og ganske bra kontroll på matinntak og jeg gikk ned 1,1 kg. Totalt altså ned 0,9 kg siden start.

 

Og ja, greyminerva, det BLIR bikinisommer på oss begge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil være med i denne tråden..

Vil folk fortelle litt om seg selv??

 

Jeg er 19 år, 150 cm lav, 67,7 kg, har en trivsels vekt på 55 kg (så langt)

Er mellom meny 1 og 2, så ligger på 1400-1450 kcal pr dag..

 

Hva med dere ?

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil være med i denne tråden..

Vil folk fortelle litt om seg selv??

 

Jeg er 19 år' date=' 150 cm lav, 67,7 kg, har en trivsels vekt på 55 kg (så langt)

Er mellom meny 1 og 2, så ligger på 1400-1450 kcal pr dag..

 

Hva med dere ?

 

- Linn[/quote']

 

Hei, Linn! Så hyggelig at du vil være med :)

 

Jeg er 25 år, 172,5 cm (veldig viktig at desimalene stemmer) og veier per dags dato 85,1 kg. Begynte på 86 kg, noe som er blant det meste jeg har veid. Har vel aldri vært oppe i 87 eller mer enn det, men jeg synes det er et skremmende høyt tall.

 

Har vært nede i under 65, så jeg vet at trivselsvekta mi IKKE akkurat er på 80-tallet. Mitt første hovedmål nå er å få en normalvektig BMI igjen, så da skal jeg ned til 74 kilo, da er jeg akkurat under grensa.

 

Jeg går ikke kurs, men har brukt den kalkulatoren som ligger her inne og den sier at jeg skal ligge på ca 1600 kcal hver dag. Går du kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg at jeg har ganske bra kontroll på matinntaket mitt, jeg trenger "bare" å motivere meg til å trene mer. Noen andre som har det på den måten? Har planlagt treningsøkt i morgen med en venninne, satser på å få gjennomført den i det minste. Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som husker jenka fra gymtimene på skolen? Ett hopp frem, ett hopp tilbake, tre hopp frem... Vel, i dag har jeg hoppet et skritt tilbake. Gikk opp 0,5 kilo denne uken, ganske kjedelig. Jeg ser imidlertid mønsteret bak - trening-> jeg går ned. Ikke trening-> jeg går ikke ned, kanskje til og med opp.

 

Så i dag har jeg i stedet for å være nedslått etter vektresultatet gått i en time og i tillegg trent på ellipsemaskin = 2,8 trimpoeng.

 

Klapper meg selv på skuldra og satser på en bra uke og tre hopp frem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinnH91
Hei' date=' Linn! Så hyggelig at du vil være med :)

 

Jeg er 25 år, 172,5 cm (veldig viktig at desimalene stemmer) og veier per dags dato 85,1 kg. Begynte på 86 kg, noe som er blant det meste jeg har veid. Har vel aldri vært oppe i 87 eller mer enn det, men jeg synes det er et skremmende høyt tall.

 

Har vært nede i under 65, så jeg vet at trivselsvekta mi IKKE akkurat er på 80-tallet. Mitt første hovedmål nå er å få en normalvektig BMI igjen, så da skal jeg ned til 74 kilo, da er jeg akkurat under grensa.

 

Jeg går ikke kurs, men har brukt den kalkulatoren som ligger her inne og den sier at jeg skal ligge på ca 1600 kcal hver dag. Går du kurs?[/quote']

 

Ja, jeg går kurs.. Er komt over halvveis nå, 5 veiing imorgen ( egentlig 4 i mine øyne, for 1veiing føler jeg ikke var veiing.. det var en start) men men, skal gå nytt kurs med en gang etterpå, har ikke gått så mye ned på dette kurset.. Vet ikke hvorfor, ligger på 1300 kcal maks pr dag og 1100 minimum nå..

Satser på at dette øker litt på nedgangen min..

Hvilke veiie dag har du??

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flyaway

God morgen alle sammen :)

 

Ny tirsdag - nye muligheter!

 

Jeg fullførte mitt kurs i forrige uke, og er spent når jeg torsdag skal veie meg igjen.

Vekten hjemme stemmer ikke overrens med vekten som ble brukt på kurset, så jeg er usikker på hvordan jeg skal forholde meg til tallet som kommer frem. Vekten hjemme viser nok litt mindre enn kursvekten. Hvordan har dere gjort denne overgangen?

 

Jeg føler at alt med maten går skikkelig greit. 0 søthunger. God og mett. Spiser godt. Spiser mye riktig.

 

Nå er det mer trening som skal til tror jeg... Mye mer trening...

 

Og alt dette blir enda lettere nå når veiene rundt oss blir fri før snø og is, og naturen igjen byr på sine bare marker :)

 

Ahhhh! Jeg gleder meg til å ta frem sykkelen :)

 

Trente i går kveld. Danset Zumba, styrke og yoga - totalt 1,5 time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' jeg går kurs.. Er komt over halvveis nå, 5 veiing imorgen ( egentlig 4 i mine øyne, for 1veiing føler jeg ikke var veiing.. det var en start) men men, skal gå nytt kurs med en gang etterpå, har ikke gått så mye ned på dette kurset.. Vet ikke hvorfor, ligger på 1300 kcal maks pr dag og 1100 minimum nå..

Satser på at dette øker litt på nedgangen min..

Hvilke veiie dag har du??

 

- Linn[/quote']

 

Hm, det er irriterende når man ikke får den nedgangen man ønsker, i alle fall når man er flink. Trener/trimmer du mye? Jeg var flink med maten hele forrige uke bortsett fra en dag, men det var nesten ikke noe trim, så jeg gikk opp. Den sammenhengen har jeg sett før også, derfor satser jeg friskt på trening denne uken :)

 

Har veiedag mandager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg fullførte mitt kurs i forrige uke' date=' og er spent når jeg torsdag skal veie meg igjen.

Vekten hjemme stemmer ikke overrens med vekten som ble brukt på kurset, så jeg er usikker på hvordan jeg skal forholde meg til tallet som kommer frem. Vekten hjemme viser nok litt mindre enn kursvekten. Hvordan har dere gjort denne overgangen?

 

Jeg føler at alt med maten går skikkelig greit. 0 søthunger. God og mett. Spiser godt. Spiser mye riktig.

 

Nå er det mer trening som skal til tror jeg... Mye mer trening...

 

Og alt dette blir enda lettere nå når veiene rundt oss blir fri før snø og is, og naturen igjen byr på sine bare marker :)

 

Ahhhh! Jeg gleder meg til å ta frem sykkelen :)

 

Trente i går kveld. Danset Zumba, styrke og yoga - totalt 1,5 time :)[/quote']

 

Jeg går ikke kurs, så jeg har bare en vekt å forholde meg til, men er det svært stor forskjell på vektene? I så fall ville jeg kanskje sjekket om den var riktig?

 

Så flott at det går bra med maten! Det gjør det stort sett her også. Middag er på en måte det måltidet som er litt vanskelig å kontrollere kalorier på, men det går stort sett greit. Det skal sies at de 400 kaloriene jeg liksom skal bruke der ofte blir overskredet, men jeg bruker mindre på andre ting, så det er helt i orden totalt.

 

Jeg gleder meg også til våren! Jeg har lyst til å gå mange turer og svømme i sjøen - selv om jeg venter en stund med sistnevnte... :) Kanskje jeg skal kjøpe meg en sykkel også? Det har jeg tenkt på en stund, tror jeg skal gjøre det.

 

Ha en flott dag, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flyaway
Jeg går ikke kurs' date=' så jeg har bare en vekt å forholde meg til, men er det svært stor forskjell på vektene? I så fall ville jeg kanskje sjekket om den var riktig?

 

Så flott at det går bra med maten! Det gjør det stort sett her også. Middag er på en måte det måltidet som er litt vanskelig å kontrollere kalorier på, men det går stort sett greit. Det skal sies at de 400 kaloriene jeg liksom skal bruke der ofte blir overskredet, men jeg bruker mindre på andre ting, så det er helt i orden totalt.

 

Jeg gleder meg også til våren! Jeg har lyst til å gå mange turer og svømme i sjøen - selv om jeg venter en stund med sistnevnte... :) Kanskje jeg skal kjøpe meg en sykkel også? Det har jeg tenkt på en stund, tror jeg skal gjøre det.

 

Ha en flott dag, jenter![/quote']

 

Min samboer kjøpte ny sykkel for snart 2 år siden. Han kjøpte en "dyr" sykkel.

Og det er virkelig det mest fantastiske jeg noen gang har syklet med! Den er virkelig en drøm. Det er selvsagt slitsomt, om det skal det være, men på en annen måte er det lekende lett å sykle med den.

 

Jeg gleder meg - det blir minimum 4-5 mil i uken så fort det er føre til det :)

 

Angående vekten, så vil jeg anta den skiller ca en kilo. Men det er jo hjemmevekten jeg må forholde meg til "resten av livet". Tror ikke det er noe galt med den. Den er i underkant av 1 år og lite brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreyMinerva

Er litt misunnelig på dere som kan se frem til jevnlige sykkel- og spaserturer på barmark. :/

Jeg er alenemor, og trener pilates en av de to kveldene jeg har fri i uka.

Skal prøve å få til en tur når jeg har frihelg - men det er bare hver tredje helg (når alt klaffer).

Kan ikke akkurat strene ut på tur når 3-åringen ligger og sover, liksom. :)

 

Men jeg HAR ergometersykkel i stua, jeg må bare bli flinkere til å BRUKE den!

Forhåpentligvis får jeg kjøpt meg "ordentlig" TV (har en 32-tommers "boks"-TV) som er såpass stor at jeg kan sitte på sykkelen og se på, da går det kanskje litt lettere. :)

 

Hittils har jeg vært heldig, og har gått ned greit uten mer trening enn den ene pilatestimen i uka.

Men jeg merker jo det at "stillesittende latmannsliv" FØR var noe helt annet enn "stillesittende latmannsliv med 20kg treåring" - det BLIR en del aktivitet med løping, bæring osv. uansett, så kanskje det er med på å forklare den gode vektnedgangen så langt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...