Gå til innhold

Bellehelle ønsker sunn livsstil og slank kropp


Gjest bellehelle

Anbefalte innlegg

Gjest bellehelle

Hei alle der ute som har samme mål om en sunn livsstil og en ok kropp.

Nå starter jeg opp en tråd - mest for min egen del, for å se om det kan "forplikte" meg til å klare dette, i stedet for å holde på for meg selv (for jeg har mange diskusjoner i hodet mitt for hvorfor jeg kan bryte ut av "kuren", siden ingen vet at jeg er på "kur").:)

 

Litt om meg: Jeg er en voksen kvinne som har to barn som er i ferd med å forlate redet. Alt ligger til rette for at jeg skal bestemme over egen livsstil og eget kosthold, da jeg har stort sett bare meg selv å ta hensyn til.

Jeg har vært jojo slanker i alle år - og til tider har jeg vært ganske slank (etter GR-kurs) og jeg har holdt vekten i et år eller to, men havner alltid tilbake på rundt 75 kilo.

 

Om noen vil følge meg og inspirere og motivere meg, så er dere velkomne.

 

I dag har jeg lagt hele dagens matforbruk inn i dagboken på nettet.

I tillegg skal jeg trene en time Zumba - så da er jeg vel godt i gang da?

PS: La inn tre glass hvitvin og vips! så var nesten alle frimerkene borte. Men jeg må ha en livsstil som jeg kan leve med videre, uten at jeg raser opp i vekt etter "kuren".

 

25.2: 75,3 kg

 

Mål: 63 kg :):)

 

Hører gjerne fra dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen inn her. Jeg er i samme situasjon som deg og har min egen tråd her inne jeg også. Jeg har gått veldig mange GR kurs og har vært nedi 63-65 kilo med jevne mellomrom, men så fyker jeg opp over 70 igjen. Denne gangen stoppet vekta på 74.9. Jeg ønsker i likhet med deg å komme ned i 63 så jeg kommer til å kikke innom tråden din av og til. Jeg har holdt på litt over en uke nå og kjenner sulten river litt, men det hjelper å ha en forpliktende tråd her inne.

 

Det koster jo litt å slanke seg. Det kommer en ikke fra.

 

Lykke til videre og god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreyMinerva

Hei og velkommen! :)

Selv har jeg aldri slanket meg før (ut over å kutte litt i snopet i perioder), men har nå måttet innse at det er på tide med alvorstak.

Jeg følte også at en "hemmelig" slankekur var litt lett å droppe, så her har jeg utbasunert i øst og vest at jeg er på "slanker'n". :)

 

Også er jeg helt enig i at man må legge seg på et nivå man kan leve videre med.

Men det er jo også viktig å huske på at når man har nått målet, og ikke ønsker å gå mer ned, så kan man spise LITT mer kcal pr. dag enn når målet er vektnedgang. :)

 

Sultfølelsen kjenner jeg igjen, men for meg ble det mye bedre uke 2 - da hadde kroppen vent seg til det nye spisemønsteret og det gikk mye bedre!

 

Lykke til med vektreduksjon og trivselsvekt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bellehelle

Først av alt, takk til dere som har lagt en hilsen og noen "støttende" ord på denne tråden.

 

Hvordan har så første sunne helg gått?

Fredagen gikk fint med trening som planlagt. Til middag fredag ble det ovnsbakte kyllinglår, med ovnsbakte tomater (med litt parmesan + mye krydder på toppen), servert med ris. Det smakte deilig.

 

Lørdag og søndag har også gått fint med lange gåturer, samt masse snømåking. En liten "brist" i opplegget: Var på kino igår - og spiste M og det var mmmmm. Det var egentlig tull for den jeg var sammen med, kjøpte en flaske vann.......Hvorfor gjorde ikke jeg det? Ubevisst i gjerningsøyeblikket?

Neste gang skal jeg ikke kjøpe M!

 

Ellers i løpet av helgen var jeg fristet til utskeielse ved noen anledninger, men da tenkte jeg på denne tråden - og det hjalp! Det betyr at jeg faktisk blir motivert av å ha "forpliktet meg" overfor dere som leser her inne.

 

Nå er jeg klar for en ny og sunn uke. Idag skal jeg på treningsstudio :)

 

Ønsker dere alle en strålende dag - og husk:

Det er snart tid for å gå uten ytterjakker og da kommer alt til syne.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bellehelle

Idag er det første vårdag:)

Det betyr at det er 3 mnd til første sommerdag!

Gjort om til slankedager betyr det ca 10 kg for den som er flink.

Plutselig er de 3 månedene gått og det er sommer. Altså - it's now or never......

Og jeg vil nå!

 

Jeg vil klare det. Jeg vil skli inn i alt jeg har liggende av sommertøy. Jeg vil ikke ha valker på ryggen. Jeg vil ikke ha lovehandles. Jeg vil ikke ha fettring som henger utfor linningen på capribuksen. Jeg vil ikke at blusen strammer skikkelig over bryst og armer.

 

Kjenner at jeg er mer motivert enn på lenge.

 

Jeg skal klare det!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bellehelle

De mest utfordrende tidene på dagen for meg er etter lunsj og på kveldstid.

Noen timer etter lunsj føler jeg blodsukkeret synker drastisk. For å ikke "sprekke", har jeg et par dager spist 20 g hjemmelaget frokostblanding til frokost, og så har jeg gjemt et rundstykke / brødskive til ettermiddag (i tillegg spiser jeg frukt og gjerne litt yoghurt - men det stiller ikke hungeren nok).

 

På kveldstid spiser jeg det jeg måtte ha igjen av kalorier. For å tenke på noe annet har jeg kjøpt garn, og er i gang med å strikke. Greit å ha et lite avledningsmanøverprosjekt når "lysten på noe" setter inn.......:) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mest utfordrende tidene på dagen for meg er etter lunsj og på kveldstid.

Noen timer etter lunsj føler jeg blodsukkeret synker drastisk. For å ikke "sprekke"' date=' har jeg et par dager spist 20 g hjemmelaget frokostblanding til frokost, og så har jeg gjemt et rundstykke / brødskive til ettermiddag (i tillegg spiser jeg frukt og gjerne litt yoghurt - men det stiller ikke hungeren nok).

 

På kveldstid spiser jeg det jeg måtte ha igjen av kalorier. For å tenke på noe annet har jeg kjøpt garn, og er i gang med å strikke. Greit å ha et lite avledningsmanøverprosjekt når "lysten på noe" setter inn.......:) :) :)[/quote']

Kanel skal hjelpe med å holde blodsukkeret stabilt, har du prøvd det? En av mine desidert beste avledningsmanøvrer er å gå tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bellehelle

Takk for gode råd. Kanel spiser jeg i blant i cottage cheese og det smaker veldig godt.

 

I går var avledningsmanøveren (eller jeg hadde lyst) å bake brød. Det meget omtalte no-knead-bread. Bakt på hvetemel og rug. Det smakte himmelsk. For jeg måtte jo smake......faktisk smakte jeg litt mer enn nødvendig, men jeg tok ikke på noe pålegg eller lignende, det smakte himmelsk "bart".

 

Jeg er ikke flink å notere alt jeg putter i munnen - men mener å ha noenlunde oversikt likevel. Jeg har veiedag på fredag, og dersom jeg ikke har gått ned noe, må jeg gå til det skritt å begynne å skrive opp alt. Vet jo fra tidligere at man putter mye i munnen uten å tenke over det - og vips, så fyker man opp i kaloriinntak. Men jeg mener likevel å ha noenlunde kontroll - men som sagt - fredagsveiingen vil vise om jeg har kontroll..............

 

I går var det fiskeboller i hvit karrisaus til middag. Jeg føler at jeg legger på meg av maten jeg spiser som ikke er oppskrifter fra Grete Roede. Grete Roede maten er veldig greit for da vet du hva som er en porsjon, og det er det du skal spise. Når jeg lager annen mat har jeg ikke samme kontroll (dvs det tar mer tid å finne ut av det - men det er vel mer evne og vilje til å gjøre det som mangler...)

 

Ser selv nå at jeg har skrevet om en del svakheter i mitt opplegg. Dette er ting jeg kan bli bedre på. Som sagt: Fredagsveiingen vil avgjøre om jeg må stramme inn i opplegget mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...