Gå til innhold

smom møter 40-årene sprek og fresh!


Gjest smom
 Share

Anbefalte innlegg

Skjer lite her inne, så det blir til at jeg oppdaterer om livet i 10-20 tråden min.

 

Men jeg kan melde om stabil vekt 64,7 denne uken, og jeg er fornøyd med det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo alltids legge inn det jeg skriver i 10-20 her også, så blir det litt liv i tråden min og...

 

Ja, da gikk det plutselig noen dager igjen da.

 

Jeg kjenner at jeg begynner å bli slapp i kroppen, dvs. dvask og ikke stram og fin som for et par måneder siden.

 

Har jo seriøst slappet av på treningsfronten, dvs slappet av og slappet av, jeg har jo ikke vært i form. Men jeg ser at det må jeg gjøre noe med skal det bli så stas å trekke i bikinien om 3 ukers tid som jeg hadde sett for meg.

 

Så nå tar jeg noen uker med registrering av mat og trim igjen, ser jeg har god kontroll på maten og selve tallet på vekten er jo innenfor så jeg må bare komme ordentlig igang med skikkelig trening igjen.

 

I dag er minstemann hjemme for han hadde feber igår. Ville ikke sove når jeg ville at han skulle, så da dro jeg på treningsklærne og gikk/jogget en tur på 6 km på skogsvei med vogna. Han sovnet, jeg ble svett og fornøyd. 2,2 TP innkassert - det er 2,2 fler enn jeg trodde jeg ville få i dag det... ;)

 

Tok meg ikke helt ut for legen sa jo jeg ikke skulle presse meg, men holdt et greit tempo og gikk innimellom.

 

Fornøyd med egen innsats

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her er oppdatering om gjennomført:

 

Søndag:

Veie/måle, Jogge/løpe + påfølgende kort styrkeøkt + rask gange = 5,7 TP

Matinntak: 1389 kcal

Vanninntak: 3 ltr

 

Mandag: Lang styrkeøkt

Tirsdag: Jogge/løpe

Onsdag: Hviledag

Torsdag: Jogge/løpe + påfølgende kort styrkeøkt

Fredag: Hviledag

Lørdag: Lang styrkeøkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går så det suser foreløpig ;) Bare den lille innstrammingene fra i går viser seg på vekta.

 

Trening unnagjort, og skal gå en tur i dag også.

 

I dag har vi bryllupsdag så det blir en skvett Chablis i kveld tror jeg altså :) Det får gå :)

 

Mandag:

Lang styrkeøkt + laaang tur = 6,4 TP :)

Matinntak: 1742

Vanninntak: 4 ltr

 

Tirsdag: Jogge/løpe

Onsdag: Hviledag

Torsdag: Jogge/løpe + påfølgende kort styrkeøkt

Fredag: Hviledag

Lørdag: Lang styrkeøkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt den raske løpeturen jeg planla i morges - gjorde godt og satte i gang forbrenningen vil jeg tro...drukket masse vann i dag. Og i morgen er det hviledag - deilig!

 

Tirsdag:

Jogge/løpe + rask gange = 2 TP

Matinntak: 1480 kcal

Vanninntak: 4-5 liter (tørst i dag ja ;))

 

Onsdag: Hviledag

Torsdag: Jogge/løpe + påfølgende kort styrkeøkt

Fredag: Hviledag

Lørdag: Lang styrkeøkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hviledag...deilig ;)

Matinntak fint nok, var nesten ikke hjemme så det ble ikke loggført, men sa neitakk til både sjokolade og dessert.

 

Onsdag:

Vanninntak: 3 ltr

 

Torsdag: Jogge/løpe + påfølgende kort styrkeøkt

Fredag: Hviledag

Lørdag: Lang styrkeøkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder da på jeg, men nå syns jeg det går litt tregt egentlig, samme vekten som søndag, men får tro det løsner snart. Er jo rart med hvordan kroppen holder på vann og alt når man skal gjøre en innsats.

 

Torsdagens korte styrkeøkt ble byttet ut med lang tur, men det er jo ikke noe å si på trimpoengene akkurat så det får gå.

 

Torsdag:

Jogge/løpe + lang tur i rask gange = 5,7 TP

Matinntak: 1332 kcal

Vanninntak: 3 ltr

 

Fredag: Hviledag

Lørdag: Lang styrkeøkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg lagt opp til hviledag, men det spørs om jeg ikke skal legge inn en styrkeøkt i dag. Får se. Når man begynner en sånn intensiv treningsinnsats igjen blir det lett dårlig samvittighet når man har en dag uten. Selv om kroppen jo faktisk trenger det også. Jaja, får se. Om jeg tar den økta i dag kan jeg ha hviledag i morgen og så kjøre samme ukesopplegg neste uke også... Ser jeg får ca 20 tp denne uken og det er jo ikke dårlig det :)

 

Mange ting en skal lure på :)

 

I kveld er det 40-årsdag for en venninne...da er det tapas, så der gjelder det å gjøre gode valg. Skal ikke kjøre selv, men får se om jeg tar en dråpe champagne eller ei. Men så er det kakebordet da, jeg kjenner jeg er utsultet på godteri - haha. Det er jo bare tull og tøys, men jeg skal se an bordet godt, og ta bittelitt av det jeg liker best. Ikke smake på alt bare for å smake på alt ;)

 

Fredag:

Lang styrkeøkt = 2 TP

Matinntak: Bra til å være fest på kvelden

Vanninntak: 3,5 ltr

 

Lørdag: Hviledag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag:

Veie/måle, Jogge/løpe

Matinntak: 1389 kcal

Vanninntak: 3 ltr

 

Mandag:

Matinntak: 1576 kcal

Vanninntak: 3 ltr

 

Tirsdag:

Matinntak: 1463 kcal

Vanninntak: 3 ltr

 

Onsdag: Jogge/løpe + påfølgende medium styrkeøkt

Torsdag: Lang styrkeøkt

Fredag: Hviledag

Lørdag: Lang styrkeøkt

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke helt som planlagt denne uken, har modifisert litt for det ble rett og slett litt mye trening forrige uke for en kropp som ikke er helt i form.

 

Og i går viste vekten endelig 64,8 og ikke tullet seg opp mot 66 hele tiden som i forrige uke. Men jeg vet jo også at trening i varme gir + og ikke - på vekten, dessverre. Hoven i fingrene og kjenner at jeg er oppblåst (nice :))

Men det nytter jo ikke å gi seg, det går ikke - skal jo ligge og flotte meg i bikinien om en ukes tid. Håper det blir fint vær ja. Og om 3 uker er det i alle fall bikiniklart når vi reiser til USA.

 

Onsdag:

Jogge/løpe + påfølgende medium styrkeøkt = 3,9 TP

Matinntak: 1527 kcal

Vanninntak 5-6 ltr (sykt varmt)

 

Torsdag: Lang styrkeøkt

Fredag: Hviledag

Lørdag: Lang styrkeøkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting går ikke som planlagt :)

Jeg har en skikkelig dårlig dag og sov lenge før jeg orket å møte dagen - skrev litt om det i La dolce vita...gruer meg rett og slett til morgendagen.

 

Torsdag:

Lang styrkeøkt - ikke utført enda i hvertfall

Matinntak: 1350 kcal

Vanninntak: 3,5 ltr

Fredag: Hviledag

Lørdag: Lang styrkeøkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halv dag på jobb, så legetime...

 

Jeg kjente jo allerede i går at ting er litt vanskelig om dagen, så at det går litt på tverke et par dager nå får jeg leve med.

 

Fredag:

Hviledag - det var lettere å gjennomføre enn styrken i går gitt

Matinntak: 2145 - altfor mye!

Vanninntak:2 liter - altfor lite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det på jobb idag - gikk det greit å forholde seg til kollegaene? Nå har du iallefall ferie - Kos deg:-)

 

Hei, det gikk greit nok, men ingen godfølelse akkurat - kjente på hele meg at dette ikke var rett tid. Var liksom på randen til tåreutbrudd stadig vekk. Gjorde ikke så mye akkurat, men snakket mest med et par kollegaer. Noen hadde egentlig ikke tenkt særlig over at jeg var borte en gang. Jaja...fortalte en del, og lot en del være - like greit egentlig.

 

Men det gikk bare en halvtime før jeg bestilte en time hos legen, fikk time rett etter lunsj så jeg slapp å være så lenge på jobben...den er så lite viktig oppi alt det andre.

 

Jeg har en veldig god lege heldigvis og han så visse sunnhetstegn i slitenheten min, som at jeg er sint på den og ikke apatisk i forhold til den...det er vanskeligere å komme opp fra. Jeg sa at jeg trenger hjelp til å sortere alle tingene i livet mitt, småbarn, store barn, stebarn, diagnosebarn, lesevanskebarn og sinnabarn...og hvordan jeg best kan takle de tingene som skjer, leve litt mer i nuet med det og ikke grue meg så fælt til ting i tilfelle det ikke går bra :). Det bruker jeg så utrolig mye energi på og går jo utover hele familien. Men jeg må få noen verktøy for jeg har "snakket" så utrolig mye med meg selv i det siste at jeg kvernet jo bare på det samme.

Legen min var ganske klar på at dette er helt i orden å føle (jeg vet jo det, men man vil jo gjerne klare alt mulig), og at om jeg trenger litt tid til å fordøye og sortere og ha jobben på avstand så skal jeg det. Har en avtale om å ringe han den siste fetisj en for å si hvordan det er også har jeg en time når han kommer tilbake fra ferie. Er veldig godt å ha en lege som tar seg tid og forstår.

 

Pjuh, det er ikke lett når livet presser seg på - prøv det den som vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

...men ikke helt. Jeg er fortsatt sykemeldt, venter på time til å få snakke litt om alt som er vanskelig å takle. Vært hos legen igjen i dag og han vil gjerne hjelpe til med å finne løsninger som kan gjøre livet lettere. Bra å ha en lege som har tid og engasjement.

 

Vi har vært hjemme en uke, supermannen tilbake på jobben og lilleprinsen i barnehagen igjen forrige mandag. Men, vent nå litt! Lilleprinsen kan jo ikke holde seg frisk så onsdag allerede var han nede med feber - jeg trodde jeg skulle bli sprø! Sendte stakkaren i bhg igjen på torsdag for jeg hadde desperat behov for tid alene, men fredag måtte han være hjemme igjen. Verdens verste ego-mamma, stakkars lille gutt. I dag prøver vi igjen, han har vært feberfri siden fredag, men hoster litt. Kanskje gutten kan være i bhg hele uken - om han er heldig. Han koser seg jo sånn der så det er leit om han må være så mye hjemme med meg som bare er sliten i hodet også. Denne uken er de 2 store her og det er koselig og utfordrende.

 

Vektmessig har jeg prøvd å kose meg fornuftig gjennom ferien - og det har gått ganske bra. Ligger litt over, men har ingen reell vekt å forholde meg til før i løpet av denne uken tror jeg. Kom hjem fra hete forrige lørdag, jetlag og mye vann i kroppen. Så fikk jeg mensen i forrige uke og da er det jo helt håpløst før det er ute av systemet igjen.

Trente bra de 2 første ukene i juli, men de siste 3 nå har vært nesten treningsfrie. Har gått vannvittig mye noen dager, men bare en spinningtime som effektiv trening. Så nå er heldigvis treningspartneren min hjemme fra ferie igjen også så vi kan sparke hverandre bak og komme oss ut på trening. Jeg kjenner at jeg har det bedre når jeg kommer i gang og ikke bare går og suller dag ut og dag inn.

 

Ellers har ferien vært fin og slitsom. De andre har hatt en kjempegod ferie, mens jeg har prøvd å ikke vise at jeg aller helst ville vært hjemme :). Har altfor mange løse tråder som jeg trenger tid til å nøste opp. Og det kommer til å ta tid, men etterhvert skal jeg nok fikse det. Finne mine ansvarsområder og la andre ta seg av det som ikke er mitt ansvar!

Men vi har hatt mange fine opplevelser og hver for seg har det vært veldig bra, men tilsammen litt for mye. Men jeg ville jo ikke gått glipp av bryllupet i USA så da fulgte det andre bare med på lasset. Det var en opplevelse å være med og vi har fått mange nye venner som det er godt å vite at finnes.

 

3 uker igjen til den "store" dagen nå, og jeg er i rute til ønskevekten - 65 kg - og det vil jeg klare, bare denne treningen kommer på stell igjen. Lettere å spise riktig også da syns jeg.

 

På 1-årsdagen for prosessen lå jeg på 65,7 (litt flaks tror jeg, for spratt opp igjen dagen etter da mensen kom...så jeg må vente til dette er ute av systemet som sagt), og det er jo faktisk 12,5 i minus fra 2.8.10. Må jo være fornøyd med det da! Lyspunkt i livet.

 

Jeg velger fortsatt å ha fokus på kropp for hvis ikke blir sjel enda mer utafor - det vet jeg fra tidligere. Så nå er jeg tilbake her igjen også og skal prøve å være mer aktiv for jeg vet jo det hjelper. Syns jo fortsatt jeg er på HV/Stabilvekt, så jeg er litt her og litt der tenker jeg. Legger det samme inn i 10-20 så det er ingen nyheter i den tråden i forhold til her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt mye vann i kroppen her, fingrene er svære! Skjønnei det ikke helt, men kanskje det hjelper når jeg kommer i gang med treningen igjen.

 

Dagens innveiing sier 67 og det er jo ikke bra nok, men forhåpentligvis lett å gjøre noe med. Full skjerpings her nå! Skal klare 66 innen neste helg og bryllup og 65 innen bursdagen min om 3 uker. Da er jeg innenfor jeg er der jeg skal.

 

Nå er det joggetur med eldstesønnen min, redd han løper fra meg, men det får så være.

 

Torsdag er det i gang med torsdags- og søndagsløpingene igjen - da blir det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Lite livstegn fra meg...har vært sykmeldt i hele høst og vinter pga kyssesyken som slo meg ut fullstendig.

 

Men jeg er stabil fortsatt, har gått masse tur og kostholdet ligger i ryggmargen. Skal likevel jobbe litt med fokus på maten noen uker for å komme ned på 65 igjen, bare 2 kg, men likevel.

Har masse vann i kroppen, men det tror jeg er fordi jeg nettopp har begynt med løpingen igjen etter sykdomsperioden og det har gjort meg sulten! Og fysen...

 

Godt å være tilbake i litt form igjen, men det har vært tøft og jeg har ikke hatt overskudd til å tenke på dette her. Dessverre...

 

Men nå skal jeg prøve å oppdatere litt i blant i hvertfall, regner med det er mange av de samme som før her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 11 months later...

Tilbake på forumet :angry: eller :) litt ettersom hvordan man ser det...

Laget en tråd på Under 10 som heter Back on track.

 

Så inntil jeg har gått ned mine 6,4 kg som gjenstår så får jeg holde meg der!

 

MEN!!!! Jeg skal inn her igjen! Skal, skal, SKAL! Hadde jeg ikke blitt syk så hadde jeg nok ikke kommet dit jeg er nå - for da hadde jeg jo fått trent...og når jeg får trent spiser jeg lurere.

 

Sees her snart håper jeg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...