Gå til innhold

smom møter 40-årene sprek og fresh!


Gjest smom
 Share

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier nærmer O' store 40 seg, og målet da jeg startet inne på 10-20 i august var nettopp å bli sprek og fresh i tide til den store dagen. Det målet nådde jeg for 4 uker siden, 7 måneder "før fristen" så nå gjelder det å holde seg her da!

 

Jeg ser ingen grunn til at jeg ikke skal klare det, for hvorfor gjøre denne jobben enda en gang?

 

Det har tatt meg litt tid å innse at jeg faktisk er fornøyd her jeg er nå med mine 65 kg. 13 kg er borte i løpet av høsten og vinteren og jeg trodde aldri jeg skulle klare 3 engang da jeg startet. Hadde som mål å gå ned 10 kg i første runde, men modifiserte litt underveis og nå har jeg bestemt meg for at jeg er egentlig dødsens fornøyd med meg selv som jeg er nå. Har ligget stabilt her i 4 uker nå.

 

Klarer jeg å gå ned litt til er det helt fint, men overhodet ikke noe must. Derfor besluttet jeg at det var på tide å lage sin egen tråd her inne også selv om jeg fortsatt kommer til å følge med inne på 10-20. Mange gode tips og venner der :)

 

Ellers, litt om meg: Gift, 3-barnsmamma + 2 stebarn, så hos oss kommer det og går barn både nå og da, minstemann på 18 mndr er fastboende da :).

Treningen min består av 2 løpeøkter i uken med en venninne, like mye mental hygiene som treningen. Vi pusher hverandre og får pratet ut om ukens hendelser... Og når våren kommer skal jeg legge inn en kort løpeøkt i tillegg. Jeg hadde aldri løpt før jeg begynte i august, men du verden for en effektiv treningsmåte! I tillegg trener jeg styrke på wii hjemme i stua 1-3 ganger/uke. Alt ettersom tid og lyst.

 

Håper jeg kan være med å bidra til motivasjon og inspirasjon her inne, og at jeg kan få med meg noen tips, motivasjon og inspirasjon fra dere :)

 

GOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med målgang i disse VM-tider, smom! Står det egentlig for sexy-mom, tro?! :)

 

Kjempebra jobba med 13 kilo ned, nå kan du se frem til den store dagen med ny og lekker kropp!

 

Ønsker deg masse lykke til videre- koselig med flere her inne på HV!

 

Klem fra nabo`n!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med målgang i disse VM-tider' date=' smom! Står det egentlig for sexy-mom, tro?! :)

 

Kjempebra jobba med 13 kilo ned, nå kan du se frem til den store dagen med ny og lekker kropp!

 

Ønsker deg masse lykke til videre- koselig med flere her inne på HV!

 

Klem fra nabo`n![/quote']

 

Tusen takk! Jeg adopterer sexy-mom med en eneste gang - det er helt passe det :)

 

Vi sees :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....til ditt nye hjem i HV-gata borettslag Smom :-) Du har jo allerede vist i flere uker at du er helt inne allerede.

 

Ja, det er litt skummelt, men det er en avgjørelse og når den er tatt og vi har flyttet, så har vi gitt oss selv en lovnad og også overfor andre. Det forplikter, men det er vel også med til at vi skal greie å holde oss der - er du ikke enig? En litt ekstra forpliktelse lissom......:-)

 

Dette blir bra vettu....og nå går vi våren i møte og her skal det plantes en masse gode vaner som vi skal skjøtte som best vi kan-

 

Velkommen nok en gang - og ha ei flott helg. Klems fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Innom for å gratulere deg så mye med ny bolig !!

Dette blir bra !

Plutselig kommer vi andre diltende etter, en etter en :)

 

Nyt tiden fremover, med trange topper, og fine kjoler !!! For det har DU fortjent !

Ha en super søndag !

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dillaa

Heiheiheiii!

 

Grattis med nytt hus!

Gleder meg veldig til jeg kan flytte inn hit til deg altså!!

 

Du er superduperflink... må være godt å være ferdig liksom!

Men det er vel kanskje nå den vanskeligeste delen er?

 

Skal nok følge med deg her inne også!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterpå var 2 dager senere, men jeg er da fortsatt stabil jeg.

 

Ligger og vaker mellom 64,7 og 65,7 så det må da være helt greit. Har vært hjemme hele forrige uke med sykt barn + at jeg har vært i dårlig form selv. Har funnet ut at jeg har noen mangler så jeg skal få fylt opp lagrene der igjen og så satser jeg på at det ordner seg igjen.

 

Er jo kjedelig når man vet man egentlig er i knallform og så forsvinner all energi som dugg for solen :)

Og sammen men mensuke, syk 18 måneders gutt er lavt energinivå en magnet mot søtt og usunt for meg. Når man da i tillegg ikke får trent like effektivt er jeg jammen meg fornøyd med å ligge stabilt ja :)

 

Ikke en ideell start på det stabile livet, men jeg syns nå jeg klarer meg godt likevel - kjenner jo at jeg har en del "inne" på hvor mye jeg skal spise av forskjellig og så har det blitt litt snoking i tillegg til det vanlige.

 

Nå venter snøen og skiene på meg, skal bare rydde og vaske litt klær først :) - gøy med fri!

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei,

 

titter bare innom for å si gratulerer med nytt tilholdssted! :)

 

 

Fantastisk bra jobba, plutselig er vi her inne vi andre også :)

 

Ha det riktig godt så lenge, og stikk innom oss gamle kjente i ny og ne da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg klarer å ligge på 65-tallet selv om aktivitetsnivået er lavere og matinntaket ikke så supert, men det er vel et spørsmål om tid det og? Blir skjerpings nå :)

 

Nå har jeg vært og fått resept hos legen på B12 og når jeg kommer opp igjen på nivå der regner jeg med at energien er tilbake til de gode løpeturene! Gleder meg!

Ble så glad da det viste seg at jeg bare mangler dette og vet at jeg kan gjøre noe med det.

Rart med det når kroppen sier fra om at noe er galt og ikke virker helt som den skal.

 

Nå er det helg og i kveld skal jeg bort til middag, som jeg skal lage selv - så den vet jeg blir sunn - og i morgen tar jeg med meg den mellomste sønnen på tur til Lillehammer og blir til søndag :) Koselig.

 

Go' helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :)

 

Ja, vet du jeg er helt elendig på oppdatering om dagen. Men det har vært travelt på jobb og hjemme kan jeg ikke nærme meg PC'en en gang uten at lilleprinsen skal blande seg og jeg orker ikke. Og når han er i seng er det tusen ting og jeg glemmer det. Men jeg er kjapt innom og holder meg oppdatert på dere andre i løpet av uken altså. Skal bli flinkere til å sende dere meldinger igjen :o.

 

Men det er vel litt sånn også når man er ferdig med den store sjauen og skal holde stabilt? Litt lett å ikke oppdatere hele tiden og man hviler litt på laubærene...

 

I morges var jeg 64,8 og er jo helt der jeg skal, varierer i løpet av uke innenfor en kg, men har ikke krysset den magiske 66-grensen oppad og jeg er derfor mer enn fornøyd :D

 

Denne uken skal vi oppsøke vinteren, langhelg på fjellet - og jeg som bare vil ha vår...jaja, blir sikkert bra og med noen lange skiturer kommer kanskje trimpoeng regnskapet seg litt igjen også. Har vært syk nå, mer eller mindre i 3 uker, og begynner å bli rimelig lei av det! Vil bli frisk, men det lar vente på seg gitt så løpingen i går gikk ut med høye kneløft :D

 

Ha en fin uke alle sammen, skal bli litt flinkere til å oppdatere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg flinka! :o

 

Jeg skjønner veldig godt at man kan "falle" ut fra forumet av og til. Spesielt når man er "ferdigslanka". Jeg har mine forumopauser jeg også- selv om jeg er langt fra ferdig.

 

Syns det er koselig at du er innom jeg.

Å du så flink du er som klarer å holde fokus på maten å ikke gå opp når du er syk.

Tror det kommer til å gå fint for deg å holde vekten også :D

 

Godklem fra meg til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Ønsker deg god bedring ! På tide å bli frisk nå !! :D

 

Skjønner veldig godt att det blir mindre tid på forumet her inne når man er ferdig, og ser att man klarer å holde seg stabil !

Du klarer jo det vi andre strever for å klare, en vakker dag !! :o

Synst du er flink, som klarer å holde deg gjennom en så lang sykdomsperiode, ALL HONØR til deg, og klapp på skulderen !! :D

 

Jeg er på bærtur for tiden.... Æsj, blir lei av meg selv !

Jaja, ny fin ubrukt dag i morgen !!

 

Ha en super uke !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innom for å oppdatere meg litt :D Og her ser det jo riktig så bra ut!

 

Selv er jeg nå straks i gang med kurs nr. 2, og kjenner motivasjonen er på plass etter noen uker på villspor. Jeg vet at jeg klarer det, og å se på deg her inne, gir meg bare mer inspirasjon!

 

Ha en flott dag videre, håper du har blitt frisk nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hei på deg !

Innom for å se om det går fint å holde vekten ??

Er sikker på att du klarer det :)

Ca 5 kg til, så kommer jeg susende !

 

P.S Fikk igjen penger på skatten, og gjett hva de skal brukest til ???

Jo, mageoperasjon !!!! :)

Da blir jeg fin da altså ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Joda, jeg er stabil jeg...men syk _igjen_!!!!! Eller fortsatt, alt ettersom man ser på det hele :) Jeg er så drittlei at det er ikke til å tro! Mars har vært en rævva måned altså :)

 

Vi reiste på fjellet, litt halvforkjøla forrige onsdag og torsdag slo minstemann ut i full feber resten av helgen og vi voksne blir jo ikke friske av det heller akkurat :)

 

Så nå er jeg hjemme uten stemme, minstemann er frisk igjen og i barnehagen heldigvis.

 

Lite treningm, men klarer å være ganske flink med maten så det går bra. Men jeg kjenner at kroppen begynner å bli slappere i fisken og det skal jeg snart få gjort noe med! Gleder meg til kroppen virker igjen og vi skal ut og løpe igjen. Har bestemt at April kommer med frisk i bøtter og spann!

 

Elisabeth: så kult at du fikk igjen på skatten og kan få operert! Skal du ta full mageplastikk da eller? Det var det jeg gjorde og du verden så bra det ble. Men for å være litt realist oppi det hele så har jeg lyst til å si at det kan ta litt lenger tid før man føler at det er et supert resultat enn det legene kanskje sier. Jeg ble nemlig ganske skuffet over at jeg følte at det tok lang tid. Men nå er det superbra, selv etter en graviditet til. Gleder meg så på dine vegne, dette har du fortjent! :)

 

God uke, jeg jobber med å bli frisk og mer tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. april viser 64,5 på vekten - jeg er så fornøyd. For selv om jeg er syk tar jeg ikke av på usunt, men holder fokuset gjennom dagene. Er egentlig litt stolt av meg selv jeg. Det må være lov :)

 

Prøver å veie meg sjeldrere, en gang i uka er målet, men det blir fortsatt litt oftere foreløpig. Vond vane...

 

Ellers er jeg hjemme med sår hals, vondt hode og tett nese - blæh! Nå bare VIL jeg bli frisk altså!

 

God helg folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring, smom! Trasig når sykdommen ikke vil slippe, men det er ikke så mye du kan gjøre enn å slappe av...

Jeg syntes du er superflink som klarer å holde deg borte fra det usunne, selv tar jeg alle hendelsene i livet mitt som unnskyldning for en liten sjokoladebit her og en der...

Men etter en flott tur til Amsterdam har jeg nå tenkt å ta tak igjen og nå målet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandagsvekten viste 64,8 og jeg kan jo ikke være mer fornøyd enn det! Vil så absolutt si jeg føler at jeg har funnet oppskriften på stabilitet og håper jeg klarer å holde meg der i mange, mange år :).

 

Snart skal vel cluet være å veie seg en gang annenhver uke og så en gang i måneden, men foreløpig er målet 1-2 ganger per uke, men jeg er ofte så himla nysgjerrig :)

 

Jaja, ny uke, nye gulrøtter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Lang tid siden siste oppdatering, men her er det stabilt - hurra!

 

Hadde en opptur mot 66, men ikke helt opp, rett etter påske, men da spiste vi jammen meg også så at jeg ikke passerte øverste tall i trivselsbeltet er utrolig.

 

Akkurat nå er jeg under nedre grense til og med, men er syk (oppadgående form nå) så 63,8 er nok et tall jeg ikke skal henge meg så veldig opp i, men artig å komme langt ned også - hehe.

Har nå ligget og vaket midt i trivselsbeltet nå i 3,5 måneder og jeg er kjempefornøyd med det. Det krever fortsatt masse fokus og trening, men jeg føler at jeg har fått inn veldig gode måltidsvaner og har rom for kos i tillegg.

 

Det var en liten rapport fra meg.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flink du har vært! supert at du holder vekten så bra selv om ativiteten er lavere.

 

Hvordan ligger du på kcal. inntaket nå. Hvor mye har du økt siden ned i vekt- menyen?

 

hilsen TauZa som er helt fersk i hold-vekten gamet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Takk for hyggelig melding!

 

Det er lenge siden jeg har ført inn hva jeg spiser nå, men jeg tipper at jeg ligger på mellom 1800 og 2200 kcal om dagen jeg, altså et snitt på 2000. Det skal være riktig i forhold til vekt og høyde.

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, ny sykdom - jeg blir visst ikke frisk jeg :D. Lurer på om jeg må ta en helsjekk for jeg har aldri før blitt så ofte, og så lett syk om igjen og om igjen.

 

Får jo aldri trent, for innen jeg er frisk fra det ene er jeg i gang med noe nytt. Men på torsdag skal jeg på joggeturen min enten jeg er frisk eller syk! Man får jo aldri tatt seg inn uansett så kanskje jeg skal prøve å trene det bort i steden.

 

Vekten denne mandagen var 63,6 så der er jeg "innenfor", eller da faktisk litt under. Men det er helt greit, jeg ser ikke akkurat skrapa ut uansett. Og alltids kjekt å ha litt å gå på.

 

Host og nys fra smom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...