Gå til innhold

Jeg starter i dag TRILIFO


Anbefalte innlegg

Gjest Bjorg75

se her begynner det å røre litt på seg, en nedgang på 0,7, midjemålet er likt.

har vært skikkelig streng, veid all mat,lagt inn i dagboken alt jeg har spist, da går det rette veien.

Så kommer sikkert kvelden til å bli en liten utfordring, med jobb middag ute på restaurant, men blir nok veldig kjekt også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Denne uken har ikke vært så bra. Jeg har vært i to selskaper, og var ikke like flink til å la desserten stå:) Men jeg har gått ned 0,3 kg, så jeg er litt fornøyd uansett. Det går rette veien i alle fall:) Jeg trener tre-fire ganger i uka også, så jeg er fornøyd med det.

 

Gleder meg til ny uke og nye muligheter for å gå ned! Målet denne uka er å skrive ned alt, og holde meg til antall kalorier hver dag.

 

Lykke til alle sammen!

 

Uke 0: 73,8

Uke 1: 72,4

Uke 2: 72,1 -1,7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelargonia

Jeg har vært syk denne uken så jeg har ikke fått trent. Jeg har likevel følgende resultat, ned 0,4kg.Har slitt litt med motivasjonen denne uken men nå er det ny uke og nye muligheter. :)

 

Bjørg75: Så flink du har vært. Snakker om disiplin :) Middag på restaurant i kveld går nok bra når du er så bevisst.

 

Tynn78: Når du har vært i 2 selskaper denne uken så synes jeg -0,3kg er et bra resultat. Da har du gjort en god jobb!

 

Vi er på rett vei så STÅ PÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

Hei!

 

Så gode dere er!! Jeg har, tro det eller ei - glemt hele veiinga! kommerpå det når jeg kommer på jobb, men går vist litt fort på morgenen.. Og er uaktuelt å veie meg på ettermiddagen :)

 

Lurer på å bare vente til neste uke da, evetuelt rapporterer jeg imorgen.

 

Jeg jobber mye overtid for tiden, og har ikke anledning til trening. (på kveldene er jeg alene uten barnevakt) trenger en bra hjemmetreningsdvd - noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjorg75

middagen gikk fint, det som er greit når man er på sånne veldig fiiiine restauranter er jo at porsjonene er ørsmå, så 4 retter var helt greit, selvsagt desserten ( kremost pannacotta, med eplekompott og macademianøtter) måtte jeg jo ha, men den var så god at jeg gladelig løper litt ekstra i dag.

 

unnskyldte meg med at jeg var sjåfør, og "slapp" derfor unna litt av gruppepresset på at "skal du ikke ha vin til, det er jo såå godt" jo jeg elsker vin, men vil heller spare vinen til fredagskvelden:-) men det er godt å gå ut å få fantastisk god mat av og til. og ikke minst gøy å være ute med gode kolleger fra hele landet som man sjelden treffer.

 

I dag blir det en liten joggings før pilates på ball senere etterpå

Ha en flott torsdag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i dag etter jobb før middag. Det er samme tidspunkt som jeg veide meg da jeg deltok på GR kurs.

Vekt i dag var 71,8. Nedgang på 1,3 kg siden forrige veiing for to uker siden. Fornøyd med det:)

 

Men merker at det er vanskelig å være like streng med meg selv nå etter jeg er ferdig med kurset. Jeg sliter og med å få tid til å trene. Har tre unger og travel jobb så er nok å henge fingrene i. Men har som mål å klare 7 trimmpoeng per uke. Ser frem til at det er lyst etter ungene er i seng. Så mye lettere å komme seg ut da!

 

Ha en fin helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Denne uken har godt bra, og jeg har trent og spist det jeg skal. Unntatt lørdag da vi spiste hjemmelaget pizza...Selv om jeg spiser uten ost (liker ikke ost) og spiser salat ved siden av er det vanskelig å vite hvor mange kcal jeg får i meg... Og det er vanskelig å spise meg bare passe mett siden det er så godt;)

 

Jeg har uansett gått ned 0,9 kg denne uken!!! Hurra!

 

K77: så flink du var forrige uke! Spent på å høre hvordan denne uka har gått:)

 

Bjorg75: Så bra du var på Gourmet restaurant med små porsjoner:) Det blir en del drikkepress via jobb (som jo som regel er hyggelig..) Dersom noen ikke drikker på vår jobb tror alle at de er gravide. He, he.

 

82Silje: blir spennende denne uka da siden du ikke veide deg forrige uke! Jeg har tips til treningsprogram du kan gjøre hjemme,. Jeg har også trent litt zumba, men var ute etter noe med litt mer styrketrening. Jeg begynte på søndag med "30 day shred" med Jillian Michaels. Det er veldig bra! Jillian er supermotiverende synes jeg, og får meg til å yte ekstra. Jeg har trent drøye 20 minutter hver dag nå i 4 dager, og er ikke lei. Bra alternativ til treningsstudio i alle fall.

 

Pelargonia: Håper du er frisk igjen og at motivasjonen er tilbake! 0,4 er ikke så verst, uansett. Ned er ned:)

 

God uke alle sammen!

 

Uke 0: 73,8

Uke 1: 72,4

Uke 2: 72,1

Uke 3: 71,2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjorg75

he he, ja må tro spørsmålet kom om graviditet, veldig typisk!!!

hadde en oppgang denne uken på 0,4, satser på at det er "uken" sin feil:-) men samtidig så var det noe sitronterte i kjøleskapet som ikke fikk stå i fred... Ooops! er nok litt den sin feil også..he he:-)

 

Men man får bare stå på videre, zumba og yoga i kveld:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelargonia

Har ikke mye lyst å rapportere denne uken. Oppgang på +0,4kg. Det var ikke den veien det skulle gå. Har vært syk denne uken også. Lite aktivitet og mye mat. Huff og huff. Håper nok en gang på en bedre uke. Det er alltid lettere å spise mindre når en kan ha mer aktivitet.

 

Jeg gir ikke opp. Ny uke og nye muligheter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

 

Er vi bare tre igjen? Vi får være flinke til å rapportere og oppmuntre hverandre vi da:)

 

Pelargonia: jeg vet hvor vanskelig det er å motivere seg når man er syk... Jeg er i alle fall fæl til å kjede/trøstespise når jeg er syk og ikke klarer og trene... Dersom du ser på de siste to ukene har du jo tilsammen stått stille, og det er ikke verst når du er syk!!! Jeg tenker motivasjonen kommer tilbake når du merker at du klarer å begynne å bevege deg igjen:) Ikke gi deg! Lykke til i uka som kommer og god bedring!

 

Bjorg75: Vi får skylde på "uka", så ser du vel nedgang om en uke igjen:) Stå på!

 

Uke 0: 73,8

Uke 1: 72,4

Uke 2: 72,1

Uke 3: 71,2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gitt meg, bre hatt en liten pause. Jeg turde ikke gå på noen diett siden jeg skulle gå Birkebeinerrennet forrige helg. Men jeg er i gang igjen jeg, har gått ned 0,4 kg siden siste veiing. Startet på 72,9 og veier nå 70,4.

 

Rennet gikk fint forrige helg, litt hardt var det jo. Men nå er skisesongen over og sykkelen skal fram nå en av dagene.

 

Fortsett med den gode fremgangen alle sammen så går vi sommeren lyst i møte uten bilring! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du ikke har gitt deg, Trilifo! Og gratulerer med gjennomført Birken! Så flink du er som har gått ned 0,4:)

 

Denne uken har vært vanskelig for meg. Jeg har vært ute/borte og spist 5 ganger. Merker jeg har vanskelig for å takke nei når noen har laget maten selv... For meg er det å slanke seg en privatsak, så jeg sier ikke nei, takk, jeg slanker meg...Ute er det noen ganger vanskelig å bestille noe sunt (og vanskelig å ville det:) ) Så denne uka har jeg gått opp 0,8 kg!!! Æsj og isj!! Men jeg har vært flink til å trene hele uka, så dersom jeg skjerper meg med maten og skriver opp hver dag hva jeg spiser, skal jeg nok klare nedgang neste uke! Det er fortsatt lenge igjen til juni, heldigvis! Men ekkelt at det skal så lite til for å gå opp! (Ja, ja, lite og lite...trenger jo ikke lure meg selv, heller :D )

 

Håper det har gått bedre med dere andre! Lykke til i uken som kommer, så skal i alle fall jeg være flink også!!

 

 

Uke 0: 73,8

Uke 1: 72,4

Uke 2: 72,1

Uke 3: 71,2

Uke 4: 72,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelargonia

Heisann. Er litt sen med rapportering men jeg veide meg på onsdag, -0.4kg. Ikke verst med skranten helse. Nå går det heldigvis litt bedre og jeg satser på at "Det går bedre og bedre dag for dag...." trallala.

 

Tynn78: Tusen takk for oppmuntringen. Det var med og avgjorde at jeg fortsetter. Var faktisk i ferd med å gi meg noen dager. Med bedre helse og rett vei på vekten ser alt mye lysere ut. Det du la på deg denne uken med å ha spist 5 ganger ute er jo tilnærmet ingen ting. Det får du nok fort av igjen.

 

Trilifo: Kjekt å høre fra deg i gjen. Nå var jeg begynt å lure på om du hadde gitt deg. Flott at Birkebeineren var vellykket. Jeg er ihvertfall fornøyd med at vinteren er over og gleder meg til vår-aktiviteter.

 

Bjørg75: Hvor er du??? Håper du ikke har gitt deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjorg75

Er her, men er på to forum, så jeg faller litt ut av og til:-) Ingen veiing denne uken, men rett og slett pga treg mage og forstoppelse, da er det lite oppmuntrende å gå på vekten:-)

Har hatt en hard treningsuke, og har så ømme magemuskler i dag at det er vondt å le.. Spent på vekten til uken, har jo stått nesten stille i over ett år, så har ikke de største forhåpningene.. Denne helgen er endelig gubben hjemme, så det blir nok til at man unner seg litt ekstra, men nå skal vi snart ut å kose oss i solen:-)

 

Ha ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Da er det onsdag og tid for rapportering! Jeg har vært flink denne uka og skrevet ned alt jeg har spist hver dag, og det har heldigvis gitt resultater. Jeg har gått ned 0,9, og er nå ca der jeg var for to uker siden. Jeg skal skrive ned alt jeg spiser denne uka også, så jeg forhåpentligvis ser 0 tallet etter 7 tallet neste onsdag. Gleder meg veldig til å se 69 tallet igjen, så det er stor motivasjon.

 

Jeg har den siste uka vært skikkelig forkjøla, så har ikke klart og trent som jeg skulle, men håper jeg klarer og begynne i morgen igjen!

 

Pelargonia: Så bra du blir motivert! Det er jo hele meningen med dette forumet:) Nå ble jeg glad!! Så bra at helsa er bedre, og kjempebra med nedgang på 0,4! Håper du har blitt helt frisk og at motivasjonen fortsatt er tilstede!

 

Bjorg75: Håper magen er bedre og at du er i fin form igjen. Så flink du er til å trene. Det er jo deilig å kjenne at man har brukt kroppen, selv om det er vanskelig å le:) Skjønner at det er vanskelig når vekta ikke rører på seg, men kanskje du ser det på cm i stedet for? De siste kiloene er som regel vanskeligst! Stå på!

 

Uke 0: 73,8

Uke 1: 72,4

Uke 2: 72,1

Uke 3: 71,2

Uke 4: 72,0

Uke 5: 71,1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Jeg er fortsatt med. Men jeg er ikke noe flink. Vekta stoppet på 71,4 i dag tidlig, 1 kg opp siden sist. Æsj. Men det er så vanskelig å begrense seg på kvelden, det er da jeg slipper matlysten løs. Må skjerpe meg.

 

Men det er travelt for tiden, i tillegg til full jobb med deadlines før påske har jeg skolearbeid som må gjøres. Jeg er skikkelig på hæla om dagen både med famile, jobb og skolearbeid. Tiden strekker ikke til. Det eneste jeg prioriterer er trening, det er jeg (heldigvis) helt avhengig av.

 

Vel vel, jeg får bare brette opp armene og kvitte meg med de helv.... siste 5 kiloene, nå er jeg skikkelig sur på dem! Dø kiloer dø!!!

 

Håper dere holder ut dere andre også. Det er snart sommer og vi vet alle hvor mye bedre man føler seg når vekta stemmer når shorsen og singletene for ikke å snakke om bikinien hentes fram fra skapet. Jeg vil slippe å kjenne at magen bretter seg og presser opp under ribbena når jeg setter meg. Hører dere kiloer, forsvinn!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Så flott du ikke har gitt opp, Trilifo! Stå på uken som kommer, slik at du blir enda mer motivert til å fortsette! Skjønner det er vanskelig å være flink når det er fullt opp med jobb, familie og skole! Enig at bikinsesongen uten de ekstra kiloene hadde vært deilig. Er ikke fristende å løpe etter barna på stranda mens flesket duver;)

 

Denne uka har jeg vært flink og trena 6 dager, og holdt meg til 1300 kcal hver dag, men vekta denne uka står stille... Skuffende må jeg si, men jeg får vel være tålmodig. Når jeg spiser mindre enn jeg forbrenner så må det jo gå rette veien. Satser på at neste uke viser nedgang! (Nesten så jeg angrer på at jeg holdt meg unna kaker da jeg var i dåp på søndag...he, he, men jeg hadde vel gått opp i vekt hvis jeg ikke hadde holdt meg i skinnet, så jeg bør vel være fornøyd likevel...)

 

Ny uke og nye muligheter for å kvitte seg med kiloene!

 

Uke 0: 73,8

Uke 1: 72,4

Uke 2: 72,1

Uke 3: 71,2

Uke 4: 72,0

Uke 5: 71,1

Uke 6: 71,1

Mål: 67,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo vært kjempeflink Tynn78. Vekta må jo snart gå ned da. Får bare holde ut. Jeg har vært ganske flink et par dager nå. Så håper det er nedgang på meg neste gang.

 

Hehe, jeg ser for meg dame som løper på stand, mens flesket duver. Det skal vi ha oss frabedt, ikke sant. :-)

 

Vi får stå på, og forhåpentlig rekker jeg mine jobb-deadlines som er i morgen og får det noe roligere over påske............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ser jeg litt nedgang! Ned 0,7 kg:) Hurra! Jeg har også gått inn 20 cm siden jeg startet! Tydelig at det vises mer på centimeterne enn på kiloene, og det er jo greit, selv om jeg må innrømme at jeg blir mer glad av å se kg gå ned enn cm... Er nok litt opphengt i vekta, gitt!

 

Er spent på hvordan det går i påska. Hadde en liten sprekk i går med pizza og smågodt... Satser på at det blir med den ene sprekken... Skal i alle fall trene hver dag, så håper jeg ikke går alt for mye opp i løpet av påska. Hadde det vært digg å se 69-tallet snart...

 

God påske!

 

Uke 0: 73,8

Uke 1: 72,4

Uke 2: 72,1

Uke 3: 71,2

Uke 4: 72,0

Uke 5: 71,1

Uke 6: 71,1

Uke 7: 70,4

Mål: 67,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Er ikke så veldig flink om dagen, men holder det i det minste stabilt. Var syk i påsken så da ble det mye stillesitting og marsipanspising. Ikke bra. Men nå er jeg i gang med trening og er ganske flink. Så da kommer forhåpentlig resultatene også.

 

Vekt:

 

Uke 0: 72,9

Uke 1: 72,0

Uke 2: 70,9

Uke 3: 70,4

Uke 4: 71,4

Uke 5: 71,3

 

Mål: 65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tynn78

Hei Trilifo!

Jeg trodde du hadde gitt opp siden jeg ikke hørte noe, så jeg hoppet over på en annen tråd! Så bra du ikke har gitt deg! Den andre tråden er litt mer aktiv (kjenner jeg trenger hjelp til å bli mer motivert for tiden:) ), så jeg tror jeg følger den videre. Masse lykke til videre, Trilifo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt OK det tynn78! Ønsker deg lykke til, vi klarer dette. Holder meg nå bare her og pusler for meg selv jeg! :-)

 

Ikke så veldig mye ned denne uka, men det er i det minste NED! :-)

 

Uke 0: 72,9

Uke 1: 72,0

Uke 2: 70,9

Uke 3: 70,4

Uke 4: 71,4

Uke 5: 71,3

Uke 6: 71.1

 

Mål: 65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...