Gå til innhold

Nå må det skje noe!


Gjest Konstantinopel

Anbefalte innlegg

Gjest Konstantinopel

Jeg har fulgt med på noen av dere ganske lenge nå, og tenker at nå må jeg kanskje ha en egen tråd slik at jeg holder motivasjonen mer oppe.

 

Har ikke vekt, men skal skaffe meg målband snart. Har fullstendig angst for vekten, men har litt kontroll på hvor den ca er. Hovedmålet mitt er å gå litt ned i fettprosent. Jeg har ganske mye muskler og veier en del pga det, men litt kvapsete her og der.

 

Jeg er 28 år, 172 cm, litt over 70kg kanskje:-) Har samboer og en jente på 3 år. Jeg er student og jobber litt i tillegg. Trener ca 5 ganger i uken nå og varierer mellom diverse kondisjon, hard styrketrening og litt saltimer. Prøver å gå turer nå og da også. Har jo mulighet til så mye trening når jeg er student, men er litt redd for at det ikke blir sånn når jeg begynner å jobbe fullt!

 

Problemene mine er at jeg småspiser, stress-spiser og spiser for mye sukker..prøver å begrense det, men det er ikke så lett. Jeg er nok på stedet hvil når det kommer både til vekt og mål så jeg får se hvilke forandringer jeg skal gjøre etterhvert:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Det har gått i ett siden kl halv sju imorrest. Har fått trent litt, gått litt mellom skole og jobb, men kanskje spist litt for lite ift aktivitet. Skal ligge på 1600 kcal, men synes det er vanskelig. Kommer meg ikke helt inn i mengden mat..veier noe osv, men tar det meste på øyemål. Det fører til litt for mye noen ganger og litt for lite andre ganger.

 

Imorgen blir det skole hele dagen og jeg tror jeg tar en hviledag. Føler meg sliten og slapp for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Jeg ser absolutt at problemene mine ligger i småspisingen. Den har allerede begynt til frokost. Hvorfor? - Skulle egentlig ikke spise frokost hjemme, men vente til skolen. Men, jeg er veldig glad i frokost, selv om jeg ikke er sulten. Mulig jeg bare er et vanedyr som må omvendes.

Vaner må forandres og småspising utenom måltid må tas tak i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Er det lov til å være treningslei når man vanligvis er så glad i, og avhengig av, å trene?

 

Jeg har jo gitt meg selv treningsfri(og turfri pga storm), men kjenner allerede nå at jeg blir litt stresset mtp at jeg skal sitte på rompa hele dagen på skolen.

 

Er det noen av dere som er veldig glad i å trene som blir lei iblant også?

Rart hvor lite som skal til før samvittigheten får en knekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Gårdagen gikk greit. Litt for mye middag, som for en gangs skyld ble pasta carbonara, men med masse grønnsaker til. Og, det ble litt snop som vanlig.

 

Frokost idag ble litt ymse, en liten bit brød med prim og litt havregrøt.

Resten av dagen blir jobbing på skolen, men skal få til 1t kondisjon i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Dagen idag har også inneholdt noe snop. Det skal en del til for å avvenne seg med det.

En annen ting er at jeg har vent meg til å spise litt for mye middag..mye forskjellige vaner og tanker som må forandres på ser jeg etterhvert som jeg skriver ned alt.

 

Kvelden avsluttes med en kondisjonsøkt senere..liker egentlig ikke å trene så sent, men og bare en vane som må endres på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar tid å snu dårlige vaner. Jeg tror det er lurt å ikke være så opptatt av de dårlige vanene, men heller prøve å innføre noen nye sunne vaner i tillegg!! Snikspising av sunne ting betyr at det blir mindre plass til usunne ting :)

 

Vet med meg selv at det er kjempelurt å spise en god frokost. Jeg kan gå max en halvtime uten mat på morgenen, da er jeg så sulten at jeg er helt desperat. Passer på å helle i meg et par glass vann også, så kommer fordøyelsen ordentlig i gang også!

 

Jeg er imponert over treningsinnsatsen din. Der har absolutt jeg forbedringspotensial. Flott at du får til så mye trening i en hverdag som jeg forstår må være ganske hektisk med studier, jobb og ei lita snuppe!

 

Og JA, det må være lov å bli lei trening, selv om man egentlig er glad i å trene. Prøv å redusere litt, i stedet for å kutte helt ut. Å presse seg for mye til noe man egentlig ikke har lyst og overskudd til, tror jeg bare er å gjøre seg selv en bjørnetjeneste!!

 

Lykke til videre Konstantinopel, dette er jeg sikker på at du vil klare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Takk for oppmuntringen Vimseberta!

 

Skal få kjøpt inn litt sunnere ting og se om det hjelper:-)

En fridag fra trening gjorde nok godt for kroppen ja. Hadde så mye energi på treningen igår at det var såvidt jeg ble svett selv om jeg nok var den mest aktive på kondistimen igår:-)

Idag har jeg fått til en sunn og god frokost og det blir en proteinrik lunsj etter en god og hard trening. Siden jeg har tatt fri idag blir det en liten gåtur idag også og litt husvask. Noe snop blir det nok også i helgen.

 

Helgen går med til lange vakter på jobb. Men, fra torsdag neste uke skal jeg og lillejenta reise på ferietur sammen:-) Det fortjener vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

Hei!

 

Må bare si jeg blir imponert over all treninga di! Jeg jobber som revisor, så er midt i årsoppgjør og 10 timers dager 6 dager i uka nå, så er heldig hvis jeg kommer over 5000 skritt.

 

tror du vil ha mye igjen for å registrere ALT som kommer inn i munnen her på vektklubben. Jeg gjør det i perioder, og får mange aha opplevelser på hvos mye kalorier det er i de småtingene.. :)

 

-og husk at du som trener så mye også må spise mye, like "farlig" å ligge i underskudd som overskudd på kalorier..

 

God helg, og kos deg med god samvittighet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Takk for det , 82silje!

Jeg har nok mulighet til å trene så mye iom at nå når jeg skriver 2 bacheloroppgaver så kan jeg bestemme dagene mine litt selv så når jenta er i bhg så får jeg trent og skrevet på oppgavene. Må skrive litt på kveldene også iblant, men kommer nok i mål. Dessuten er jeg ikke noe å være i hus med om jeg ikke får trent:-)

 

Når det er sagt så skal jeg jo forhåpentligvis begynne å jobbe fullt til sommeren og da er jeg litt mer bekymret for hvordan jeg skal få presset inn treningen. Derfor må jeg si at jeg er imponert over dere som jobber og kanskje har barn og som har likevel klarer å få tid og energi igjen til å trene! Det syne jeg er flott og jeg håper jeg også blir like flink!

 

Dagen idag gikk vel som planlagt egentlig..har stresset litt rundt for å få tid til alt da, menmen. Idag og imorgen vil det bli inntak av snop dessverre:-) Klarer ikke slutte for tiden. Hadde snopstopp før og det gikk bra, men må liksom ha med meg flere på det.

 

Nå er jeg klar for jobbhelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Endelig ferdig med jobbhelg! Har ikke blitt trening i helgen..eller det ble en liten gåtur på lørdag. Ca 40 min.. Ellers er jeg trøtt etter lange dager der jeg står 7 timer. Blir så hoven i beina når jeg står så mye. Føler meg oppblåst i hele kroppen og det er nok mye vann. Prøver å drikke mye i løpet av jobbdagen, men det hjelper visst ikke så mye.

 

Ellers har det blitt noe snop i helgen, men ikke kvalmende mye. Er ganske fornøyd, bortsett fra oppsamlingen av vann i kroppen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Hmm..litt for mye middag idag tror jeg. Ble altfor mett, men spiste mest potetmos og gulrøtter da. Gjør ikke det så mange flere ganger da.

 

Trening idag ble 1t jogging og 20 min step. Ellers har dagen gått med til oppgaveskriving. Men, nå er det lek som står på timeplanen.

Imorgen er det bursdag hos nevøen min, men blir bare litt kake på meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

I morgest trente jeg 1 t ganske hard styrketrening på overkroppen. Var gele igjen i armene så det fikk være nok. Men, så hadde jeg lyst til å gå på stepmaskinen også litt..bare fordi jeg hadde tid til det. Har gjort en avtale med meg selv å ikke trene mer enn 1 time i slengen. Jeg har jo skolearbeid som skal gjøres og det er jo viktig å ikke overdrive.

Jeg vet at jeg får ikke i meg nok mat hvis jeg trener for mye, jeg blir overtrent, og jeg har det med å overdrive ting litt.

 

Sist jeg trente for mye ble jeg veldig tynn, og nå har jeg problem med å gå ned i vekt igjen. Det er ikke lett å finne en balanse, og derfor har jeg også lyst til å trene mer når jeg har mulighet til det. Men, trening og slanking er jo ikke alt her i livet heller.

 

Det er så mange ting man må tenke på:-)

 

Matmessig er dette en forvirrende dag. Føler jeg har spist litt for mye til nå, men er enda sulten. Må prøve å holde ut litt til enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Idag har det sålangt gått greit med maten og det er planlagt en forholdsvis sunn middag.

Trening i dag tidlig ble 50 min hard styrketrening på beina og litt mage + 10 min på stepmaskinen.

Blir noen timer til foran datamaskinen før jenta og jeg skal hjem og pakke kofferten.

Det skal bli godt å komme seg bort litt.

 

Skal prøve å få til noe aktivitet i ferien og. Blir noen gåturer og kanskje en joggetur eller to, men lite styrketrening.

 

Og så har jeg bestillt målbånd slik at jeg kan få målt litt og faktisk se om det skjer noe. Jeg blir rent misunnelig av de flotte resultatene dere andre her på siden har for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Jeg har funnet ut at jeg egentlig skulle hatt et mål å gå etter mtp. motivasjon til å gå ned i vekt og være sunn.

 

Med treningen har jeg som mål å bli sterkere og få mere muskler, men å få ned fettprosenten er vanskeligere. Man må liksom være mer påpasselig med kostholdet da føler jeg. Og det er jeg ikke. Har ikke et mål som holder meg på rett sti..

 

Idag blir det en tur ut med en hund jeg låner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Dagen idag startet med en kort joggetur i fantastisk fint vær..kunne jogget lenge lenge, men måtte hjem til lillejenta. Har spist OK idag. Et par biter sjokolade og så skal vi ut å spise ikveld, men skal ikke spise meg overmett. Ikveld skal jeg også gå en liten halvtime.

 

Imorgen er det bursdag med kaker, så jeg skal unne meg en liten bit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

For en forferdelig helg.

For mye kaker og godteri. Sukker, sukker, sukker.. Er ganske skuffet over at jeg gikk langt ut over det jeg egentlig planla jeg skulle innta!

 

Ble 20,5 tp denne uken, med mest gåturer. Er jo greit det, men føler meg oppblåst og ekkelt i kroppen etter alt sukkeret så jeg er skuffet likevel.

 

Imorgen skal dagen startes med joggetur. Har enda fri og lillejenta kan være 1 time med mormoren sin. Skal prøve å spise litt mer sunt imorgen også. Tror kroppen min har behov for å bli renset litt for sukker nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Etter en fin ferie har jeg nå funnet ut at jeg må ta litt mer grep mtp kostholdet.

Kutte ut litt av det usunne, men ikke alt og ikke overdrive inntaket som jo kan skje. Nå skal det sies at jeg som oftest overspiser sunne ting, men kan bli litt mye.

 

Nå har jeg fått målband og slik at jeg kan følge litt med på hvordan utviklingen er fremover.

 

De siste 10 dagene har jeg gått tur i 50-60 min 6 dager og jogget 4 dager i 50-60 min. Blir en joggetur i morgen også siden jeg er i joggeform.

Blir nok litt potetgull i kveld men ikke for mye. Og i morgen skal jeg skjerpe inn på en del og se om formen forbedrer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Så langt idag har jeg spist gode proteinrike måltider. Et par sukkerholdige biter har det dog blitt og noen rosiner etter joggeturen.

Senere blir det middag hos svigers og det er litt frustrerende og sikkert lite sunt, men nekter dessert idag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Skolearbeid frister ikke akkurat nå, men kommer i gang, sakte men sikkert.

Det blir noen timer på rumpa idag, men skal få til en hard styrkeøkt før vi drar hjem. Sunn frokost, matpakke og mellommåltider idag. Middag blir kyllingsuppe, med strimlet kylling i. Har ingen snop hjemme og skal ikke gå til innkjøp av det idag heller!

Satser på noe sunt, men godt, til kveldsmaten og.

 

Ser ut som at jeg kan være ganske flink idag jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hardt å begynne på igjen etter ferie, men du kommer nok fort inn i det igjen :D

 

Jeg har lagt om kosten litt de siste ukene og har hatt massivt sukkerkutt! Passer på å få i meg en del proteiner (i form av kjøtt, fisk eller egg) og sunne fettsyrer(i form av sunne oljer eller nøtter og kjerner) til alle måltidene. Sukkersuget er helt borte i tillegg til at vekta beveger seg i riktig retning uten at jeg teller noe særlig kalorier (passer på å spise sunt da)

 

Synes faktisk konsentrasjonen når jeg leser er bedre også. Det har nok å gjøre med at blodsukkeret er mer stabilt, i tillegg til at fettsyrene er bra for hjernen!

 

Middager hos svigers ender som regel i katastrofe her også, men i går gikk det faktisk greit, enda det ble servert både sjokolade og deilige solskinnsboller til kaffen og kake is og sjokoladepudding til dessert! Spiste èn solskinnsbolle (hadde lett tatt tre tidligere) og en liten kakebit og en kule is til dessert. Kjenner det er mye lettere å begrense seg når blodsukkeret i utgangspunktet ikke er helt på bånn!

 

Du er forresten kjempeflink til å trene. Lykke til videre :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Hei Vimseberta!

 

Takk for oppmuntringen!

 

Jeg spiser vanligvis mye grønnsaker og så blir det litt frukt. Ellers blir det magert kjøtt og egg, sunne fettsyrer får jeg i form av oljer og nøtter. Det kan nok dessverre bli for mye nøtter da jeg fort blir avhengige av dem! Frokost og kvelds er som regel en eller annen miks av kesam, cottage cheese, skyr og havregryn, evt, havregrøt. Men, likevel har jeg et enormt søtsug. Det kan ha noe med at jeg føler jeg må ha noe når jeg kjeder meg eller når jeg sitter på skolen. Har prøvd kaffe, saft, drops, tyggis, frukt osv, men hjelper ikke.

Kunne kuttet ut godterier helt, men motivasjonen og lysten er ikke der enda. Vet jeg kan klare det fordi jeg har gjort det før. Dog tror jeg at jeg kompenserte med annen mat i den perioden dessverre.

 

Hjelpes den styrketreningen idag tok hardt på. Var skjelven i armene etterpå..men det er supergodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Forholdsvis sunn dag idag også. Middag idag blir risgrøt så det er vel ikke det sunneste men..

Har trent 50 min på stepmaskin og 10 min på romaskin idag. Har rimelig vondt i skuldre og brystmuskler idag, men det er bare godt!

 

Endelig har jeg funnet en jobb å søke på også som jeg er kvalifisert for med min utdanning. Har vel relativt lite sjanse på å få den, men har kommet igang ihvertfall. Er så utrolig lei av å være ekstrahjelp og konstant være bekymret for om jeg får noen vakter og ha dårlig samvittighet når jeg ikke kan ta vakter..det er jo ikke rart jeg stress-spiser så mye som jeg bekymrer meg for alt mulig. Nei, det skal bli godt å bli ferdig med skole og få en fast jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Har vært forholdsvis sunn idag og til tross for veldig lyst på noe snop. Styrte unna, men datt oppi en pose usaltede nøtter. Det betyr at jeg har fått vondt i magen. Lurer på om det er fibrene i nøttene som gjør at jeg får vondt med en gang jeg har spist akkurat litt for mye av dem.

 

Trening idag ble Zumba og 30 min på stepmaskin.

Nå står fiskegrateng og grønnsaker på menyen, og skyr/kesam til kvelds. Har ikke snop i huset heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Har de siste dagene følt meg kvapsete og tykkere enn vanlig. Til tross for en superbra styrketrening på mandag som gjorde at jeg følte meg litt strammere etter ferien, så har jeg følt meg større. Ikke muskuløs større, men i fettmengde. Ikke har jeg spist snop heller så det burde ikke komme derfra heller.

Nå skal det sies at jeg har akkurat hatt eggløsning, og om jeg ikke husker feil så har jeg følt meg større rundt den tiden før også. Pluss at jeg føler meg tykk og ekkel ved mens og. Da er det ikke mange dagen man føler seg bra da!

 

Huff..det er demotiverende!

 

Er skole på meg idag igjen. Prøver å holde meg til sunn mat. Middag blir noe gryterett og ris. Må prøve å begrense inntaket! Og trening i dag blir en pulstime i kveld.

 

Snart skal jeg få lagt inn litt mål også, men må stresse ned litt først så det blir en pause i stress-spisingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...