Gå til innhold

Nå må det skje noe!


Gjest Konstantinopel

Anbefalte innlegg

Gjest Konstantinopel

Det er nok for mye mat til middag som har gjort at jeg føler meg og mest sannsynlig har fått litt ekstra på. Er nok bare å innse det.

 

Men, bra frokost idag og kesam og nøtter til lunsj.

Treningen idag ble ca 1 t styrketrening på mage og bein + 30 min på stepmaskin.

Nå blir det to treningsfrie dager fordi det vil gå i ett med jobb fra og med nåh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Ferdig med jobbhelg og imorgen er det atter en gang skole og trening.

Jeg har ikke trent noe denne helgen, men regner med at 7,5t der jeg står og går hele tiden forbrenner noen kalorier. Synes jeg har vært flink mtp mat og snop. Har ikke spist for mye mat, det ble litt snop, men det orker jeg ikke kutte ut for tiden heller så da får det bli sånn. Men, imorgen er det null snop og sunn mat igjen. Så håper jeg at stilen med å begrense seg til måltidene holder seg. Imorgen skal min kjære faktisk lage middag så det blir godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Mandag gikk ganske bra vil jeg si. Klarte helt fint å begrense meg til middag og idag blir det brokkoli og fiskepinner så det skal gå bra det og. Litt mer bekymret for mange timer på skolen som gjør meg sugen på noe hele tiden.

Igår og idag var jeg veldig sulten. Måtte spise brød til frokost begge dagene, som jeg vanligvis ikke spiser så mye av. Det var veldig godt da, selv om jeg ikke er så glad i brød egentlig.

 

Trening i går ble 30 min stepmaskin og 50 min corebar. Dagens trening er også unnagjort og ble 40 min styrke og 20 min på stepmaskin, og det blir nok ikke så mye mer aktivitet i dag dessverre. Bare hodeaktivitet!

Har med meg et par karameller på skolen idag ellers blir jeg nok gæren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Var nok litt for optimistisk mtp middagen idag. Ble nok litt for mye for magen min ja, men for det meste av brokkoli så det er nok ingen krise. Fiskepinner derimot har overraskende mye kalorier.Skjønner jo hvorfor, men skal det bli en del fiskemiddager her i huset så blir det noe paneringer. 3-åring som bestemmer..hehe.. Har vurdert å lage annen middag til meg når det kommer middager med mye unødvendige kalorier, men enkelte dager blir det altså ikke tid. Må planlegge det litt bedre så går det nok fint!

 

Har en del vann i kroppen idag som nok sikkert kommer av at jeg har sittet stille foran pcen i 6 strake timer..huff.

 

Hvis noen har gode ideer for hvordan man kan begrense inntaket av mat til måltidene så blir jeg glad!

Da tenker jeg ikke på å drikke vann først el.l. som ikke fungerer på meg. Er det bare mental trening som skal til og viljestyrke av stål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at panering må til for å få 3-åringen til å spise, men hva med å steke litt fisk uten panering til deg selv? Da har dere jo fortsatt samme middagen, og du slipper å lage to middager :)

 

Synes ikke du bør la være å spise når du fortsatt er sulten, men heller vurdere hva du spiser. Pass på å spise mye grønnsaker til alle måltidene, spesielt rotgrønnsaker metter godt, og har få kalorier. Proteiner gjør også at blodsukkeret er mer stabilt, og at man ikke blir så fort sulten igjen.

 

Pass på å ha med deg en matpakke med sunne saker som du kan småspise når du blir sugen på noe, f.eks. en pose med gulrotstaver, kålrotstaver, eplebiter, og kanskje noen mandler og rosiner. Ellers kreves det nok også litt viljestyrke for å begrense seg med tanke på mat man synes er veldig god :D

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Vimseberta: Sant nok, kunne godt steke annen fisk til meg selv..bare å handle inn det egentlig.

Når det gjelder matpakken så bruker jeg å kjøpe en nøtteblanding på skolen med rosiner i. Problemet er å begrense seg fordi jeg har helt dilla på nøtter! Men, spiser jeg for mye så får jeg vondt i magen så jeg prøver å ikke overdrive! Takk for gode tips!

 

Ellers idag: Trening ble 45 min styrketrening på bryst, rygg og mage + 15 min på stepmaskin. Matmessig helt ok. Litt unødvendig gnafsing på cashewnøtter og så har jeg bakt kjeks til imorgen så det ble en halv. Imorgen skal jeg bake havrekjeks også. Virket som de kan bli gode selv om fett og sukkerinnholdet nok er høyt, men så lager jeg de til besøk som ikke tror på sunn og kalorifattig mat!

 

Vi skal også ha fri sammen imorgen så da blir det en joggetur på morgenkvisten, kjeksbaking, tur til lekesenter, middag på peppes(sambo har gavekort der) og besøk på ettermiddagen. Jeg er ikke så veldig glad i pizza og ihvertfall ikke peppes pizza, så det skal jeg styre unna. Tror dere jeg kan be om kokte/stekte grønnsaker på peppes eller er det helt uaktuelt?:-) Der jeg jobber som servitør kan vi godt lage ting som ikke står på menyen, dersom vi har det de spør etter, men er litt usikker på hvordan det er andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Mye å tenke på om dagen, men prøver å holde fokus!

 

Ble en grei dag matmessig igår, bare 1 stk pizza og litt hjemmelaget havrekjeks.

Idag ble det morgentrening som besto av hard styrketrening på bein ca 50 min og 15 min på stepmaskin.

Maten idag blir kesam med syltetøy, cottage cheese, banan, nutrilett, blomkål og karbonade, skyr og litt snop..åja litt cashewnøtter har allerede gått ned!

Endelig frihelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Akkurat ferdig med en joggetur i rimelig raskt tempo. Er ganske fornøyd at jeg klarte å holde motivasjonen oppe gjennom hele dagen og kom meg ut som planlagt. Liker å ha treningen unnagjort tidlig på morningen, men var så trøtt imorrest etter en ganske søvnløs natt pga at lillejenta er syk. Blir hjemmedag på oss imorgen så da må jeg på joggetur på kvelden igjen..skal ikke finne på unnskyldninger!

 

Har spist forholdsvis sunt, men unt meg noe snop også. Selvfølgelig kom sambo hjem med en pose potetgull, og da det ble det noe av det og, selv om behovet for det ikke var der! Likevel så spiste jeg meg jo ikke mett på potetgull så jeg orker ikke ha dårlig samvittighet!

 

Blir en spennende dag imorgen når det kommer til maten. Har null snop i hus, lite grønnsaker og ingen frukt(med unntak av lillejenta sine). Skal prøve å ikke la det gå ut over brunosten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

..gikk veldig bra idag. Litt snoking i skapene, men hadde ikke så mye å ta av så alt i alt bra!

Jeg kom meg ut på joggetur i kveld også selv om jeg ikke hadde veldig lyst. Det ble litt slitsomt for jeg var kvalm og litt slapp. Lurer på om jeg begynner å bli syk for kroppen henger ikke helt med. I tillegg har jeg fått mensen og da er jeg ikke helt meg selv.

Men, er fornøyd med dagen. Trim, ferdig med en skoleoppgave, og lillejenta begynner å bli frisk!

Imorgen blir det styrketrening og jobbing til sene kvelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

De siste dagene har jeg ikke vært meg selv. Sur, sliten, trist og lei. Sukker har vært min venn, og fiende! Får så mye vann i kroppen av det. Idag er en ny og bedre dag og jeg skal ikke overdrive sukkerinntaket.

 

Dagens trening ble 50 min på stepmaskin og 10 min på romaskin. Det er forsvinnende lite kalorier man forbrenner på romaskinen synes jeg, men min kjære sverger for at den er bra for hele kroppen..nåja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konstantinopel

Huff, det er ikke noe godt når kroppen, og hodet! ikke vil jobbe med meg. Det går veldig bra med treningen og trener hardt. Jeg vet jo at jeg trenger en del mer mat og næring da, men ikke hva som helst! Merker at jeg etter over en uke med slurv i matveien har gjort at jeg føler meg mer kvapsete og tung i kroppen. Tør aldri å gå på vekten for jeg er livredd for at den har krøpet for langt opp. Var liksom akseptabelt å ligge på 70 kg, men sluttet å veie meg når det kom over 71. Tenk om jeg veier 73 kg, eller mer nå? Har ganske mye muskler det er jeg klar over, så jeg ser jo ikke så tung ut som jeg egentlig er, men har for mye fett som ligger over der.

 

Så, hvordan få det bort? Har flere ganger prøvd å øke kondisjonstrening, men da kutter jeg ned på styrketreningen og det vil si at jeg føler meg mindre stram i kroppen..hmm.. Har funnet ut at brød er noe kroppen min ikke er glad i..selv om jeg baker sunne brød, med lite gjær i så hjelper ikke det. Småspising er fettcellene mine veldig fan av! Så det er noe jeg må jobbe med!

 

Note til meg selv! :-)

 

Dagens trening ble 50 min styrketrening på bryst, rygg og mage + 25 min på stepmaskin! Nå er pausen over og Bachelor nr 2 skriker etter å bli ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...