Gå til innhold

40 & feit --> 40 og flott!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

1) Jeg har passert de første 40, og merker at det er vanskeligere enn før å holde vekta

2) Jeg er ikke feit, men har lagt på meg til noe over trivselsvekta

3) Jeg vil ned og føle meg flott(ere)!

 

Er det noen i samme båt? Jeg trenger noen å gå løpet sammen med.

Jeg er 170 cm høy, er rundt 68 kg og trives best rundt 62. I morgen kommer eksakt vekt og midjemål. Du rapporterer den ukedagen som passer deg. Våren er i anmarsj, og det er søren meg jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på kommentaren din i dag, kokko. Fire små bokstaver og noen spørsmålstegn. Feit?? Jeg vet ikke om du skrev den med et oppmuntrende smil eller oppgitthet. Uansett, så fikk jeg den følelsen som gjør at jeg ikke vil gå på et vanlig GR-kurs. Jeg ser ikke "nok" tjukk ut. Derfor velger jeg å tie om at jeg ønsker vektnedgang. Det er nødvendigvis ingen god følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan nok være enig i at det var en uklok kommentar. Unnskyld!

 

Men overskriften din begynner nettopp slik.

og 170cm høy og 68kg betyr at du ikke er feit. Sjekk din BMI. Dersom den er 25 eller under, regnes du som normalvektig. jeg er der, rett under 25 i BMI.

 

jeg vil gjerne ned et stykke. Men jeg kan ikke karakteriseres som "feit"!!!

Jeg føler meg for tung, men ikke på noen måte kan mennesker som du og jeg sies å være feite!

Hva sier det f.eks. til alle dem som som har en BMI på 30 eller over?

De har mye å streve med og mange tunge tak før de når målene sine.

For oss har det med velbefinnende å gjøre.

 

Men: Lykke til - for både deg og meg!

Hilsen kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan nok være enig i at det var en uklok kommentar. Unnskyld!

 

Men overskriften din begynner nettopp slik.

og 170cm høy og 68kg betyr at du ikke er feit. Sjekk din BMI. Dersom den er 25 eller under' date=' regnes du som normalvektig. jeg er der, rett under 25 i BMI.

 

jeg vil gjerne ned et stykke. Men jeg kan ikke karakteriseres som "feit"!!!

Jeg føler meg for tung, men ikke på noen måte kan mennesker som du og jeg sies å være feite!

Hva sier det f.eks. til alle dem som som har en BMI på 30 eller over?

De har mye å streve med og mange tunge tak før de når målene sine.

For oss har det med velbefinnende å gjøre.

 

Men: Lykke til - for både deg og meg!

Hilsen kokko[/quote']

 

"Feit og førti "er et velbrukt uttrykk. Det var det jeg hadde i bakhodet da jeg skrev overskriften og i meldinga forklarte mitt ståsted. Den var ikke ment bokstavlig. Den som ikke gjør noe med en økende vekt, vil gradvis bli lubben, rund, tjukk eller feit. Jeg prøver å stoppe en økning, forhindre at jeg kommer til overvekt (over 25) og helseskadelig overvekt (over 30). Ut fra kroppsbygning tåler jeg meget godt mange kilos nedgang.

 

VEL, i jobben med det prøver jeg å få noen sparringspartnere her. Er det noen som er med? Som føler at de har litt for mye til å trives? Og som er villig til å gjøre noe med det? Velkommen hit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvordan man går ned i vekt! Forbruk av kalorier skal være høyere enn inntaket! Se der, ja! Hehe, let's try! Jeg har tenkt å pøse på med trim. Jeg trener på senter og bruker naturen når jeg blir fristet. Lista legges høy. Jeg skal ha trim 6 av 7 dager i uka. I det minste skal jeg gå ut hjemmefra i et kvarter, for da er det et kvarter hjem igjen, og simsalabim, - det ble en halvtime. Såpass må det være. Dette blir en økning i aktivitet for meg, og er en av mine endringer på vei mot et lettere jeg. Hvordan skal DU gå ned i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvordan man går ned i vekt! Forbruk av kalorier skal være høyere enn inntaket! Se der' date=' ja! Hehe, let's try! Jeg har tenkt å pøse på med trim. Jeg trener på senter og bruker naturen når jeg blir fristet. Lista legges høy. Jeg skal ha trim 6 av 7 dager i uka. I det minste skal jeg gå ut hjemmefra i et kvarter, for da er det et kvarter hjem igjen, og simsalabim, - det ble en halvtime. Såpass må det være. Dette blir en økning i aktivitet for meg, og er en av mine endringer på vei mot et lettere jeg. Hvordan skal DU gå ned i vekt?[/quote']

 

Å, så glad jeg er for å ha lovt meg selv mer trim. Hadde jeg ikke gjort det, ville jeg holdt meg inne i dag. Nå blir det aktivitet og gode trimpoeng! Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er flink som har tatt et klokt valg!

Spiller liksom ikke noen rolle om andre synes du har for mange kilo eller ikke, det er selvfølelsen det kommer an på!

 

Det er mye lettere å holde motivasjonen når man kan gjøre dette sammen med noen. heng deg gjerne på hos oss :o

Tråden heter: Hurra! Har Bestemt Meg !!!!!vil Du Være Med :heng På!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Jeg synes du er flink som har tatt et klokt valg!

Spiller liksom ikke noen rolle om andre synes du har for mange kilo eller ikke' date=' det er selvfølelsen det kommer an på!

 

Det er mye lettere å holde motivasjonen når man kan gjøre dette sammen med noen. heng deg gjerne på hos oss :)

Tråden heter: Hurra! Har Bestemt Meg !!!!!vil Du Være Med :heng På!![/quote']

 

Takk for det, både det ene og det andre! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...i perioder. Når jeg kjenner det begynner å skli ut, og jeg begynner å gi litt blaffen kjenner jeg at det er kjempelurt å skrive ned, sånn at jeg får riktig fokus igjen. Akkurat nå er jeg inne i en god periode, og vekta går riktig vei. Da gidder jeg ikke skrive ned :)

 

Det er lett å glemme at alle småting man putter i seg også inneholder kalorier, og hvis man drikker andre ting enn vann/kaffe/te så drar jo det opp endel også :)

 

Hørtes forresten deilig ut med en uke i syden! Trenger det nå etter en kald vinter! Skulle bare mangle at man ikke koser seg med god mat og drikke også da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal melde meg på kurs, selv om jeg ikke skal ned så mye. Det er noen år siden sist, og det var være nyttig, med tanke på en varig vekt. Internettkurs er ikke noe for meg, jeg må ha en kursleder å se i hvitøyet! ;-) Og dessuten kan det være andre kursdeltakere som kan være til inspirasjon. Kanskje det er flere der ute som vil melde seg på? Jeg er helt sikker på at jeg ikke kommer til å andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...