Gå til innhold

Tar uke for uke, men vil helst ned 20kg.


Gjest katzi

Anbefalte innlegg

Hei!

Lager meg en ny tråd her inne jeg også. Å håper å kunne få litt støtte fra folk her inne å at noen kan være med på tråden min. Er nokså ny i gamet på diskusjoner her inne, men prøver å sette meg inn i ting.

Litt om meg selv. Jeg er 25 år å har to barn; ei datter på 4 og en sønn på 1 år.

Jeg er ca 1,70 cm og veide før jeg begynte med registrering her 84kg. Noe som registrere i overvektig/fedme i følge BMI. Jeg går ikke på kurs, men bruker kun vektklubben. Jeg går heller ikke på treningsstudio,pga av litt dårlig økonomi, men går meg 3-4 turer hver uke. 1 time hver gang. Etter at jeg har brukt vektklubben nå en periode veide jeg forrige uke 80,2 kg. Det går sakte framover, men jeg tar uke for uke.. siden jeg er så å si ny i dette "slanke gamet" om man kan kalle deg det.

Er fra Trondheim..så om det er flere fra Trondheim her..så kan vi jo slå oss sammen å gå turer i lag kanskje?

Håper på tilbakemeldinger.

Jeg har veiedag på mandager før frokost, så oppdaterer ny vekt i morgen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så i permen min at jeg veide 80,6 kg forrje uke. Dagens vekt viste 80kg..altså 600gr på ei uke. Fornøyd med det, det går sakte, men sikkert framover.

Ny uke står for tur, å målet er å være like flink som jeg har vært i uken her :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går heller ikke på kurs eller treningssenter, har fint gått ned rett over 10 kilo alene. Jeg har derimot invitert i en yogamate, treningsdvder, noen håndmanualer og en rokkering. Det pluss laaange gåturer har gjort susen for meg.

 

Det beste tipset jeg noen gang har fått, det som jeg tror var den store nøkkelen til at jeg endelig klarte å få ræva i gir og ikke gi opp som alltid:

Når det kommer til trening og du ikke egentlig orker.. Bare tren fem minutter. Lov deg selv at du skal få gi deg etter fem minutter, så har du i alle fall fått bittelitte trening. Trikset her er at ddet er ikke treningen som egentlig er så inni hampeskjæret slitsom, det er bare at vi har sperrer for å komme i gang. Fem minutter er ikkeno, det kan vi alle klare. Og når de fem minuttene er gjort, så er det sjelden vanskelig å holde på i en halvtime til.

(Men orker du ikke mer etter 5 minutter så har du jo lovet å gi deg, det er jo viktig å vite at du faktisk har friheten til å gi deg etter 5 min også.)

 

-Love the name, btw:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ett godt tips Katza :o

Har vært flink til å gå meg turer jeg å..litt hjelper mer enn ingenting.

Å i går var vi på middag til svigers som bor i 9 etasje i blokk. Å jeg gikk trappene istedenfor å ta heisen..alle monner drar.

Har du gått ned mye du da? Føller du vektklubben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alle monner drar" er en fantastisk tankegang. Det å gå trapper, gå av på et tidligere busstopp, la det ligge tre munnfuller igjen på middagstallerkenen.. Det hjelper mye på et helt år og stramme inn bittelitt her og der=)

 

Og det er den enkleste, beste og mest behagelige måten å tillegge seg nye, gode vaner=)

 

Jeg har gått ned 10, 5 kilo totalt nå, det var mer, men jeg sklei litt ut etter jul, så jeg klarte å surre på meg 3 kilo igjen, men heldigvis er det easy come, easy go:)

 

Jeg følger ikke GR-metoden slavisk, jeg bruker forumet og dagboken aktivt, men jeg følger ikke menyer osv. Jeg har bare smurt meg selv med en haug med tålmodighet og innsett ta ting tar tid om jeg skal gjøre det skikkelig.

Endring av vaner har vært hele målet mitt, så jeg gjør bare ting jeg vet jeg kan leve med resten av livet. Så jeg har ikke kuttet ut noen typer mat, jeg trener ikke ting som er effektivt om jeg hater det, osv. På den måten går jeg jo ikke ned en kilo i uka, men jeg har aldri følt at jeg savner noe, at jeg er unødvendig sliten eller sulten.

 

Så det er en veldig behagelig måte å gå ned i vekt på, selvom det tar litt tid=) Og det er utrolig hva man venner seg til.. Jeg har gått fra å hate absolutt alle former for grønnsaker (nesten til et punkt hvor jeg ble kvalm av å spise det) til å spise salat og grønt hver dag. -Og like det.

Og fra en slapp latsabb som ikke klarte 1 situp til å dra inn 30 trimpoeng i uka uten problemer. (Selvom styrektrening isolert sett ikke er så spennede er det utrolig gøy å se resultater. Å plutselig kunne SE at man har muskler, og å kunne se fremgang i hvor mye man klarer å løfte osv.)

 

Du burde skaffe deg en lydbok på telefonen, når man er helt i sine egne tanker kan man gå tur i timesvis nesten uten å tenke over det en gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en MP3 spiller, å bruker den en del når jeg går turer. Men det spørs hvordan det går med turer i uken her da, er pissregn/hagl ute å kraftig storm. Er meldt sånn hele uken. Så spørs om turene blir utsatt til neste uke..hvis været fortsetter å holde seg slik.

 

Spiste en nutrilett i ettermiddag, å det var flere kalorier enn jeg trudde i den. Å vips hadde jeg brukt over 200kcal på den..å da har jeg ikke mange frimerker igjen i uken her, men det skal jeg da klare :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nutrilett er jo en måltidserstatter, så det må jo nødvendigvis være nok energi i den til at det kan kalles et måltid=)

 

Men jeg vet ikke helt om du trenger å burke frimerkene dine på den.. Altså.. for å si den sånn, hvis jeg skulle brukt frimerkene mine på alt som var nei-mat ville jeg nok havnet på over 100 frimerker hver uke.. Men du gjør jo hva som funker for deg. Jeg er veldig slapp på frimerke-fronten, hadde nok blitt sprø hvis jeg bare kunne unne meg en yoghurt på en uke.

 

Jeg liker ideen om å ha kontroll på hvor mye dritmat jeg får i meg i løpet av en uke, men jeg pleier å gå litt over, grensa uten at det får alt for store konsekvenser. (Men det blir jo som jeg sa, jeg foretrekker å ta dette sakte, men komfortabelt:p)

Men jeg registrer bare fullstendig ubrukelig mat som frimerk(type chips, sjokolade, kake..)

Bare fordi noe inneholder mye kalorier betyr det jo ikke at det er usunt.. Men dette er jo noe som åpenbart funker for mange, så det er nok bare positivt om du klarer å begrense deg så mye. Bare pass på å ikke presse deg selv for hardt, det er vanskelg å holde ut om man tar i for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...