Gå til innhold

Bryllupp 2012


rosahvit

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
Gjest bikinisesong

Hei! Skal og gifte meg 2012 men skal bare ned 5-7kg. Vil gjerne være med for det om mulig. Vil bruke dette aktivt til å få trent og fokusert mye på å få en trent kropp. Jeg har tidligere brukt greteroede til å gå ned 10 kg så er ikke helt ny og vet hvordan det er å ønske å gå ned 20kg. Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært på denne tråden på en stund, for det så ikke ut som om det ble med noen ;)

 

Her har jeg endret målet mitt, og med det jeg har gått ned nå,er det ca 13 kg igjen, og det håper jeg å klare på litt over 1 år! :)

Jeg var flink før påske, og verken spiste eller drakk noe usunt de tre ukene før, meen så kom påsken, og jeg skulle unne meg en dag, så ble det to,tre,fire og flere dager, og resultatet er 1 kg opp :/ Men det må jeg ta på min egen kappe, for jeg vet akkurat hva jeg har gjort galt, og hva som må til for å rette på det....

 

 

Hvordan går det med dere da??? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bondetampen

Det er fint å lese rundt om at folk er igang med forberedelser til bryllup. Jeg vil ned iallefall 15 kg, helst litt mer. Bryllupet blir nok våren/forsommer 2012 (dato ikke satt helt ennå) Syntes det går veldig trått med kg... det raser ikke akkurat av. Men kroppen føles lettere, buksene er litt videre i livet og formen bedre. Jeg fikk en sønn for 6 mnd siden, og kampen mot kiloene startet for noen uker siden. Jeg gikk ikke opp noe under graviditeten, men virker som kroppen er i ulage etter fødsel... noen som har noe erfaring med dette? Tror hormonene flyr løpsk og jobber hardt for at vekten IKKE skal gå ned ! (ammer ikke lenger) Men heldigvis skjer det små endringer nå, selv om det går sakte. Har vært fortvila og oppgitt de første ukene. Mange endringer i kostholdet, og mer mosjon, og vekta har stått stand-by helt til for noen dager siden. Heldigvis går det fint med livsstilendringen enn så lenge, og det føles godt!

Håper flere skriver her inne. Hyggelig om vi kan motivere oss sammen til den store dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke akkurat mye motivasjon..Spiser ekstremt usunt for tiden, og det som irriterer meg er at jeg tenker at dette burde jeg ikke gjøre mens jeg tar etter snopet,MEN jeg spiser det likevel!!!! :D

Var og målte totalkolesterolet idag, og det var 4,32, så det var ikke så høyt,men kunne godt vært mindre..;)

 

Har dere forslag på sunn og god kveldssnacks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest fitnessberta
Hei' date=' hjelpes vi skal gifte oss i august, har visst dårlig tid??[/quote']

Hei vordende brud!

Det er sikkert fint å oppnå slanke linjer før bryllupet. Og det er en historisk anledning i ditt liv og en merkedag, og du vil ta deg best mulig ut den dagen. Ærlig talt ville jeg ha tenkt på å slanke meg og legge om kostholdet lenge før bryllupet. Og ikke bare det, men å holde vekta etterpå også, gjerne i årevis etterpå.

Er du egentlig villig til det? Aldri mer snop i hverdagen. Jeg har slutta med all alkohol, både fordi det er mange kalorier, og fordi kattepusen ikke liker mennesker som det lukter alkohol av. Dyrene er mer vare for dette enn vi er klar over.

Jeg er logget inn som fitnessberta, fordi jeg trente hard på helsestudio før, men gikk ikke ned i vekt. Nå er det motsatt, lagt om kostoholdet men trener ikke på langt nær så hardt som før.

 

Du får stå på i hele sommer. Lange sykkelturer i skog og mark er helt ypperlig og kan anbefales på det varmeste. Ikke ta for hardt i, slik at du blir altfor sulten og sliten og gretten og lei etterpå, slik at du hiver i deg masse mat etterpå. Ta med deg en salat som picnic-mat. Ta med gjerne vordende brudgom med på sykkelturen, så blir han også i god form til bryllupet. Lange gåturer med sunn picnic-mat, gjerne en melon eller et eple, appelsin, eller en salat eller sykkelturer. Legg vekt på det i hele sommer, og fokuser på dette, så renner kiloene av.

Men jeg synes ikke at du skal ha for hårete mål. Det må jo være fryktelig vanskelig når du ikke helt vet hvor mange kilo du kommer til å gå ned, med tanke på kjolestørrelsen. Jeg er glad jeg ikke skal gifte meg med det første.

 

Du må jo ha på deg en kjole som passer. Det skulle være det viktigste ikke sant?

 

Lykke til!

 

hilsen Fitnessberta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Billie83

Hei!

Jeg blir gjerne med i motivasjonsforumet for gifteklare :D

Jeg skal gifte meg allerede i juli, og er ute i siste liten som vanlig.. Har lite håp om å nå drømmevekta, men litt bedre kan det jo bli..

 

Veldig mange gode tips Fitnessberta, jeg tar med meg noen av disse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankejento

Hei :-) jeg skal også gifte meg i 2012 :-) jeg er med om mulig. Prøver å kun gå ned 4-5 kg men ønsker å få en mer veltrent kropp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest krisdanluk

Hadde vært moro å fulgt hverandre. Jeg er også gifteklar, og bryllupet skal stå 27.juli 2012. Har også en sønn på 6 måneder :-). Har bare gått på kurs i 1 uke, og gikk ned 3 kilo, jeg er kjempe motivert, og håper vi kan hjelpe hverandre på vei mot målet, for det kommer dager hvor motivasjonen ikke er like bra... det vet jeg jo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monika30

Eg skal gifte meg i august 2012 og slenger meg gjerne med i denne motivasjonstråden ;) Er ei aktiv jente som er instruktør i step og styrketimer. Har no ei nydeleg jente på 15 månader og kroppen er ikkje lenger det den var! Ønskjer no å passe formene og gå ned 6 kg fordi midjemålet no er blitt større enn helseanbefalingane. Så tenkte eg at kva er betre motivasjon enn å gå ned i vekt fram til sitt eige bryllup? Har aldri vore med på eit grete roede kurs og driv å vurderer å melde meg på eit internettkurs denne sommaren! Har nokon av dokke erfaringer med dette? Og om internettkurs fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei,

 

Jeg blir gjerne med i denne motivasjonstråden! Skal selv gifte meg 14.07.2012 og er faktisk ganske motivert nå, men for min del kan den også forsvinne like fort som den kom! Jeg har planer om å ned 15-20 kilo.

Hvis vi er flere som sliter med motivasjon som kommer å går akkurat som den selv vil, er det jo fint om vi kan hjelpe å motivere hverandre :)

 

Jeg også lurer på om det er noen som har erfaring med kurs fra Grete Roede kurs?

Har vurdert det selv, men tenkte jeg skulle prøve på ''egenhånd'' først :)

 

~Zerga~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leenie

Planen er å gå ned tjue kilo til desember slik at jeg skal kunne passe i en fin kjole . Må vist være tidlig ute med å bestille slik jeg har forstått det. Noen som har bestemt seg for farger enda ? Sliter veldig der. Vet jeg vil ha hvit og sølv, men føler jeg må ha noe til, syns rødt er for hardt og rosa for vanlig .... hmmm... usikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, hvis du klarer 20 kilo til desember er du jaggu flink!! Men husk at det ikke er bra med for rask vekttap heller :)

Er du med på noen kurs? eller skal du klare det på egenhånd?

 

Masse lykke til Leenie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leenie

Meldte meg på kurs i sta. Tenker jeg tar det på egenhånd frem til kurset, og så vil vel vekta stoppe opp litt og jeg vil ha behov for litt motivasjon. Da er det ypperlig å ta et lite kurs. Hvis jeg klarer en kilo i uka så vil jeg gå ned åtte kilo i løpet av kurset.

 

har tatt av 10 kilo via grete roede på egenhånd før, men da tok jeg superkuren over flere mnd. Det vil si nekte seg selv mer enn 800 kalorier om dagen, ble jo tynn og det holdt helt til jeg fikk meg kjæreste :)

 

Vanskeligere å gå ned i vekt når typen er veltrent og kan spise hva han vil :/ Men med kurs for motivasjonens skyld og bildet av den perfekte kjolen (på en kropp som vilse fotogen ut) i hodet tror jeg jeg skal klare det til slutt :) har jo et år på meg så ti kilo til desember er også bra :) men prøver å gå ned mest mulgi med en gang :)

 

Du da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marsvin

Bryllupet skal stå 4. august 2012, og jeg har derfor satt meg som mål å være bortimot ferdigslanket til nyttår. Og per i dag er det vel 15-20 kilo igjen..

 

Jeg går ikke på kurs, men leser litt på nett og her på vektklubben om Roede-metoden. Kombinert med en god dose stahet og et mål om å se bra ut på bryllupsdagen har jeg allerede fått bort nesten 30 kg, så da skal jeg sannelig greie resten også.

 

Har egentlig snart planlagt ferdig både fargevalg og dekorasjoner (burde mannen snart få innblikk i disse planene tro?), men har bevisst valgt å ikke drømme for mye om kjolen ennå - det har jeg spart som belønning for å komme ned til målvekten.

 

Leenie - skjønner godt det gjør det litt vanskeligere når kjæresten kan spise det han vil. Men jeg har innsett at det faktisk er veldig mye godt man kan spise selv om man passer vekta. Og maten er fullgod for folk uten vektproblemer også, de kan jo bare spise litt større porsjoner (eller tømme over litt ekstra saus..)

Det krever kanskje litt mer planlegging, men trenger absolutt ikke å føles som om man går glipp av noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si dere er flinke Leenie og Marsvin :) Blir skikkelig motivert av å se hva dere har greid!! Jeg skal jaggu meg klare det jeg også! :)

 

Har ett pittelite håp om å være ferdig slanket til nyttår, men er redd det er ett urealistisk mål? Eller kanskje ikke!

Hadde normal vekt før jeg fikk kjæreste, da kom kiloene snikende, eller skal jeg la være å lyge å si de kom i en rasende fart? :)

Han er slank å helt normal kroppsbygning, og kan spise AKKURAT det han vil, uten at han legger på seg ett gram.

 

Godt tips å ikke tenke for mye på kjolen, å heller la det bli en belønning :) Det skal jeg prøve å ha i bakhodet når motivasjonen kanskje ikke er like sterk!

 

~Zerga~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leenie

marsvin: så artig at vi har valgt samme dato :) Jeg syns det var morro fordi det er enliten del av firegangern hehe men nå har jeg sær humor :).

 

Har dere bestillt plass å ha bryllupet enda da ? Vi har booket den gamle Logen i oslo. Var utrolig fint der og historisk også :)

 

Utrolig mye å tenke på. Man har jo ikke gjort det før, og mange detaljer som skal passe inn.. Sånn ved siden av vektreduksjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marsvin

Hehe, det er vel ikke tilfeldig at vi endte opp med den dagen heller..

Samboeren er veldig glad i "fine" datoer, så han fridde 12.11.10. (Skal sies at han gjorde det samme 07.07.07, men da fikk han så kalde føtter noen dager etterpå at jeg trakk det tilbake for han. Med streng beskjed om at angrefrist gjaldt kun den ene gangen!)

Jeg kommenterte ikke valget av dato før vi bestilte ringer noen uker etterpå, og da skal jeg si det det var et ansikt som lyste opp: "Du la merke til det du!"

Så da vi skulle velge dato etter først å ha bestemt at det skulle være neste sommer, var 04.08.12 ganske innlysende for oss begge;)

 

Vi har ikke funnet lokale ennå, men vi har bestilt kirke. Vi bor på et lite sted utenfor Trondheim, så jeg tror nok det skal gå greit å finne et sted å ha festen. Har begynt å tenke på det, men vi har ikke helt bestemt antall gjester ennå - han vil ha det så lite som mulig, jeg vil ha med alle hele dagen:)

(Ikke at det utgjør SÅ mye, minimum er ca 45-50, med tanter og onkler og diverse blir det vel 20-30 ekstra)

Satser på å finne et samfunnshus eller lignende, men greit å vite hvor mange vi blir først. Har ikke tenkt å bruke all verden på bryllupet, og må innrømme at jeg er kanskje litt kontrollfrik. Av typen "jeg vil helst gjøre det selv, da vet jeg iallefall at det blir bra".

 

Zerga, jeg håper da ikke det er urealistisk å være ferdig til nyttår - vi har jo bortimot samme målet alle tre:)

For min egen del har jeg nok en tendens til å sette slankemålene ganske høyt innimellom. Taktikken er å satse friskt, og være storfornøyd med det jeg faktisk oppnår - selv om det mangler en kilo eller tre i forhold til planen.

Jeg tenker at med nyttår som målet, så har jeg uansett tid til finpuss i jan/feb. Fortsatt i god tid til å finne Kjolen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leenie

Vi har i utgangspunktet tenkt at dette er en familiefest der familiene skal bli kjent så vi har valgt å ikke ha med venner til middagen. Men de skal nok få lov å komme til kaffe og kaker og festen etterpå :)

 

Bestilte lokalet først vi, og nå som vi ikke finner kirke merker jeg det kanskje var dumt :/

 

Syns heller ikke det er urealistisk å gå ned 20 til nyttår, det er jo 24 uker til og da kan man jo tenke en kilo i uka og under det.

Det er mest fordi at jeg skal kunne ha muligheten til å kunne ta av mer at jeg setter det målet til den tiden. DErsom man mislykkes er det heldigvis god tid igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott dato dere har valgt da :)

 

Prøvde å finne kirke her i Trondheim, men utrolig mange som allerede var opptatt, samme med selskapslokalet.. Så vi bestemte oss for å heller gifte fra der jeg kommer fra :) tror vi blir mellom 60-70 gjester.

 

Ser den nå, dere har nok rett i at det kanskje ikke er ett urealistisk mål! Har jo en plan om 1 kilo i uka, å klarer jeg det, skal det jo gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Hvordan går det med dere? Klarer dere å være flinke å stå på? :)

Er sykt spent på hvordan jeg selv har klart meg! Har ikke batteri på vekta, så har ikke veid meg på en stund! Men det skal bli spennende å se =)

 

~Zerga~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en på jobben spurte om jeg ville være med på en is... og jeg sa ja :) fikk sykt dårlig samvittighet etterpå,for isen var en lion is med 420 kalorier per enhet... Med den i bakhodet spilte jeg fotball og gikk en lang tur etterpå. Det bare er så surt å tenke på at den treninga kunne fått meg ned i vekt i stedet for å holde vekta stabil.... Bare at det var så fint væææær ... æsj .... ja ja... noen tilbakefall må man vel ha :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...